Anasayfa » Aktüel » Tüketiciler Çevre Konusunda Daha Derin Düşünüyor

Tüketiciler Çevre Konusunda Daha Derin Düşünüyor

Türk tüketiciler, kullandıkları ürünün çevreye zarar vermemesi için, sürdürülebilir olmayan ambalajdan kaçınıyor

Geçtiğimiz ay yayınlanan yeni bir ankete göre, Türkiye sürdürülebilir ambalajlı ürünlere yönelik harekete öncülük yapıyor. Ülke tüketicilerinin %56’sı bir yıl öncesine kıyasla daha çok çevre dostu ambalajlı ürün satın alarak, gözlemlenen yedi ülke içinde birinci sıraya yerleşirken, dörtte üçü (%75) de ürün ambalajının çevre üzerindeki etkisinin alım kararlarında rol oynadığını belirtiyor.

Sürdürülebilir ambalaja daha çok ödeme isteği
Avrupa Karton ve Karton Ambalaj Üreticileri Birliği Pro Carton tarafından yaptırılan Avrupa Tüketici Ambalaj Algılama araştırması bin adedi Türkiye’de olmak üzere Avrupa genelinde 7 bin tüketiciyi kapsayan anketi insanların %77’sinin (Türkiye’de %76) ambalajının çevre üzerinde daha az etkisi olduğu taktirde, bir ürün için daha fazla para ödemeye hazır olduğunu gösteriyor! Bunların içinde, Türk tüketicilerin yaklaşık beşte biri (%19) %10’dan fazla ek ödemeye hazır olduğunu belirtirken, %58’i daha düşük bir fark ödemeye istekli görünüyor.  Ülke genelinde en cömertleri daha yüksek fiyat ödemeye hazır %85 ile İstanbullu tüketiciler.
Daha da önemlisi, % 53 ile alıcıların en büyük oranını oluşturan 19-29 yaşındakilerin, ürünler sürdürülebilir bir şekilde ambalajlanmadığında satın aldığı markayı değiştirmiş olması.

Tüketiciler kartonu en çevre dostu ambalaj türü olarak görürken (Türk tüketicilerin %53’ü birinci sırada gösteriyor), cam sıralamada ikinci sırayı (%33) alıyor. Karton, yenilenebilir, geri dönüştürülebilir ve biyo çözünür özelliği ile en çok tercih edilen ambalaj malzemesidir.

Marka sahipleri ve perakendecilerden daha fazla bilgi talebi
Tüketiciler ambalajın sürdürülebilirliği konusunda açıkça daha fazla bilgi talep ediyor ve bu bilgi için marka sahiplerine, perakendecilere ve devlete başvuruyor. Türk tüketicilerin onda dokuz (%92) gibi çarpıcı bir oranı paketin üzerinde ambalajın ne kadar çevre dostu olduğuna dair daha fazla bilgi olmasını isterken, %90’ı, alıcıları daha çevre dostu ambalaj türlerini benimsemeye etkin olarak teşvik eden süpermarket ya da perakendecileri tercih edeceklerini belirtiyor.

Eylem gerekiyor
Bu sonuçlar sadece eylem talebini değil, değişim hızına yönelik kaygıyı da vurguluyor. Türkiye’de 10 kişiden sadece üçü (%29) marka ve perakendecilerin daha çevre dostu ambalaj kullanmak için yeterli gayret gösterdiği kanısındayken, eylemsizlik en fazla 60 yaş üstü kitlenin umudunu kırıyor. Türkiye’de en fazla eleştiri, tüketicilerin %81’inin çevre korumaya yardımcı olan markalar aradığı Güney bölgesinden gelmektedir.

Pro Carton Genel Müdürü Tony Hitchin, “Bu araştırma çevrenin gündem sıralamasında bu kadar önde yer aldığını ve tüketicilerin çevreyi korumak için daha da derine inmeye hazır olduğunu gösteren önemli bir anımsatıcı rolünü oynuyor,” diyor. “Sonuçlar Avrupa genelinde, karton gibi daha çevre dostu ambalaj malzemelerine yönelik bir iştahı işaret ederken, tüketicilerin çevre dostluğuna odaklanan marka ve perakendecileri tercih ettiğini gösteriyor”.

“Türkiye’de %82’nin kartonu plastiğe tercih ettiğini ve en çevre dostu ve geri dönüştürülebilir ambalaj türü olarak benimsediklerini görmek harika. Avrupa’da kesilenlerden fazlasının dikildiği ağaçlardan yapılan, geri dönüştürülebilir ve birkaç ayda biyo çözünür ve gerçekten sürdürülebilir olup gezegen üzerinde kalıcı bir yara bırakmayan karton giderek daha popüler hale geliyor. Tüketicilere kulak vermenin ve kartonun tercih edilir ambalaj malzemesi olmasını sağlamanın zamanıdır.”

 

#Procarton #KartonAmbalaj #GidaAmbalaji #TonyHitchin #TuketiciEgilimleri