Anasayfa » Baskı Sonrası » 2015 ESKO Türkiye için Durgunluğa Rağmen Hedeflerin Yakalandığı Bir Yıl

2015 ESKO Türkiye için Durgunluğa Rağmen Hedeflerin Yakalandığı Bir Yıl

fespaeu_3-(242)Esko Türkiye son beş yıl içinde %600 büyüme gösteren bir şirket. Şirket Genel Müdürü Mustafa Salur’un 2010’de ülke operasyonunu devralmasının ardından hızlı bir büyüme yakalayan şirket ekibini ve pazardaki payını büyütmeye devam ediyor.

FESPA Eurasia 2015 fuarında bir araya geldiğimiz ESKO Türkiye Genel Müdürü Mustafa Salur, yıl değerlendirmesini yaparken 2015 ile ilgili genel görüşleri teyid ediyor. Seçimler, siyasi istikrarsızlık ve ekonomik göstergelerdeki sıkıntılara dikkat çeken Salur, “Ancak 2015 bizim için iyi bir sene olarak geçti ve öyle sonlanıyor. Her ne kadar geçmiş yıllarla karşılaştırdığımızda -önceki yıllarda hedeflerimizin hep %50’nin üzerinde verilerle yılları kapattığımızı göz önünde bulundurarak baktığımızda bu sene sadece hedeflerimize ulaşmış olma sonucu ile yılı kapatıyoruz. Bu da bizim için kötü bir sonuçtur diyemeyiz. Özellikle sektördeki birçok şirket ile kıyaslandığımızda yılı olumlu bir şekilde kapattığımızı söylemek yanlış olmaz. Artık 2016, drupa senesi ve şu an 2016’nın daha iyi bir yıl olacağını ummak durumundayız”, diyor:

ESKO Türkiye’nin üç pazarda da üstün başarısı:

“Geçtiğimiz yıl biz Kongsberg’te 16 makine ile yılı kapatmıştık. 2014, bu alanda bizim için çok iyi bir yıldı. 2015’e baktığımızda ise fuarda sergilediğimiz Kongsberg ile birlikte 12 makine satışı gerçekleştirdik. Geçen seneye göre; evet bir düşüş var ama piyasaya ile mukayese ettiğimizde çok ciddi rakibimizden henüz makine satışı duymadığımızı söyleyebilirim. Sektördeki bu durgunluğa rağmen 12 makine satmış olmamız bizim 2015’e daha olumlu bakmamıza sebep oluyor.

Flekso CtP tarafında ise piyasamız oturdu. HD artık bir marka haline geldi. Gerek letterpres etiket pazarında gerekse flekso etiket ve esnek ambalaj tarafında ESKO sürdürülebilir bir iş hacmine sahip. Sektörün potansiyeli ve iş hacmi belirli bir seviyede. Daha iyi tahmin edilebilir bir pazar ve o pazarda da istenen seviyede işlerimizi sürdürüyoruz.

Yazılım konusunda da bu yıl standart çözümler yerine daha çok entegrasyon ve otomasyona yönelik sistemler sattık. Bu da Avrupa’daki ilerleyişe paralel olarak bu sistemlerin Türkiye pazarında da talep görmeye başladığını, konuşulmaya başlandığını gösterdi bize. Bu senenin ana gündemi otomasyon ve entegrasyondu ve Türkiye’de bu konuda satışlarımız oldu.”

“Dijital pazarı, matbaaya göre daha çok gelişime açık”

“Karton ambalaj ve oluklu sektörü, dijital baskı sektörü ile yatırım anlamında mukayese edilebilir bir seviyede değil. Dijital sektör çok daha dinamik, çok daha hızlı gelişiyor. Dijital baskı açıkhava reklam sektörünün yanısıra artık ambalaj sektörünün ya da matbaacıların da ilgi alanında. Matbaa ayağında, konvansiyonel baskı teknolojisinde işler daha standart olarak ilerliyor ama dijital alanda çok fazla hareketlilik var yani yarının neler getirecegini kestirmek orada biraz güç. Bizim gerçekleştirdiğimiz Kongsberg satışlarında da önemli bir pay dijital sektöre ait. Bunu da yadırgamamak lazım. Sektörün orta ve büyük ölçekli gerek karton ambalaj gerekse oluklu ambalaj üreticileri bu yatırımları zaten yapmışlardı. Kongsberg gibi bir dijital kesim makinası, maket/numune makinası alan bir firma kapasitesinde inanılmaz bir artış olmadığı sürece o makineyi 30 seneden fazla kullanıyor, yani makina firmanın demirbaşları içinde kalıyor. Örnekleri de var zaten. Böyle olunca ikinci makine yatırımı şu anda öngöremeyeceğiniz kadar uzun bir dönem sonra ancak gündeme gelebiliyor. Ama dijital tarafında bugün makine verdiğimiz bir firma ile ikinci sene sonunda bir diğer makineyi konuşabiliyoruz.”

Beş senede gelinen nokta

“ESKO’yu Türkiye’de devralmazdan önce global pazardaki imajını Türkiye’de bulmak mümkün değildi. Açıkhava reklam pazarında bir tek ESKO makinemiz yoktu. Karton ambalaj ve oluklu sektörünün bilinen firmalarında çok güzel referanslarımız vardı ancak yeterli değildi. Beş sene içinde 50’nin üzerinde makine sattık. Bunun büyük bir kısmı reklam sektörü ve kopyalama merkezlerine verilen makineler. Yazılım konusunda büyük ölçekli firmaların ardından orta ölçekli firmalara yayılma çabamız vardı ve başarılı da olduk. Beş sene içinde bu alanda da önemli adımlar attığımızı düşünüyorum. Flekso CtP’de ise pazardaki hemen hemen her üreticinin tanıdığı, bildiği bir firma haline geldik. Gerek kendi üretim hatlarına CtP’mizi katarak gerekse çalıştıkları klişeciler vasıtasıyla her firmanın kullandığı bir teknoloji haline geldi. Beş yılda %600 büyüme kaydettik. Önemli bir başarı olsa gerek ama bizim temel amacımız bunu sürdürülebilir kılmak; amacımız elbette bu başarının üzerine her sene biraz daha ekleyebilmek ve bunu yaparken de müşteri memnuniyetini en üst mertebede tutabilmek. Önemli bir noktanın daha olarak altını çizmekte fayda olduğunu düşünüyorum; tüm bu çalışmalara tek kişi ile başladık ama şu anda dört kişilik bir ekibimiz ve dört tane de düstribütörümüz var ve 2016’da inşallah Esko ekibimize bir kişi daha ilave edeceğiz.”

Yenilikler drupa 2016’da

Drupa’da bizi bekleyin ve görün. Üç alanda da güzel projeler var. Ana temel, kullanım kolaylığının yanı sıra daha etkin ve daha verimli çözümler. Drupa hakkında bilgi verebilmek için henüz erken. Sadece yoğun bir çalışma ile hazırlandığımızı söylemek şu an için yeterli olacaktır. Gerek X-Rite, gerek ESKO gerek Videojet, Danaher Holding çatısı altında aynı teknoloji gurubu içinde yer alan şirketler. Danaher Holding’in prensibi bütün şirketlerini kendi alanında gerek ürün kalitesiyle ve gerekse müşteri memnuniyetiyle bir numara yapmak. Dolayısıyla tüm bu şirketler aynı prensipte aynı hedef doğrultusunda çalışıyorlar. Tıpkı bizim gibi.”

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*