5.inci drupa Global Trends Raporu, Nisan 2018 Sonunda Yayınlanacak
Anasayfa » Aktüel » 5.inci drupa Global Trends Raporu, Nisan 2018 Sonunda Yayınlanacak

5.inci drupa Global Trends Raporu, Nisan 2018 Sonunda Yayınlanacak

Piyasaların çoğundaki matbaalar ve tedarikçiler, şirketlerinin ekonomik performansına güvenin arttığını bildirdi. Yıl boyunca performans örneklerini takip etmek için fırsat verildi. Ambalaj en canlı piyasa oldu ve beş yıl boyunca Ticari matbaalar arasında piyasaya olan güven sürekli arttı. Fonksiyonel baskı yapan matbaalar da benzer bir olumlu yol izliyordu ancak bu yıl hem piyasa hem de tedarikçiler için bu piyasalardaki belirsizliklerde şaşırtıcı bir artış oldu. Yayın matbaaları ise en zorlu stratejik değişimlerle karşılaştı ve E-kitap tehdidinin azalmasına rağmen bu sene güvencede bir azalma var.

Messe Duesseldorf, drupa Müdürü Sabine Geldermann, raporda baskının gelecek konusunda iyimser olabildiğini belirtildiğini ifade etti ve sözlerine şöyle devam etti: “2008 küresel gerilemenin çifte darbesinden sonra tüketiciler, dijital iletişime, matbaalara ve tedarikçilere geçerek yavaş ama net bir şekilde gerçekleşen küresel ekonomik canlanmadan ve gelişmekte olan teknolojilerden yararlanmanın yeni yollarını buluyor ve böylece tüketiciler için baskıyı merkezi bir araç haline getiriyor.”

2016 yılında drupa’yı ziyaret eden kıdemli yöneticilerin, 700’den fazla matbaacının ve yaklaşık 250 tedarikçinin katıldığı anket Printfuture (UK) ve Wissler & Partner (CH) tarafından gerçekleştirildi. Printfuture Operasyonlar Müdürü Richard Gray, hem matbaacıların hem de tedarikçilerin baskının karşı karşıya olduğu stratejik zorlukları anladığını belirtti ve sözlerine şöyle devam etti: “Hem matbaacılar hem de tedarikçiler baskı karşısındaki stratejik zorlukları net bir şekilde anlamaktadırlar. Ancak hedef pazarlarını dikkatli bir şekilde analiz ettikleri ve müşterilerinin gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamak için uygun yenilikler yaptıkları sürece, çoğu pazar ve bölgede matbaacılar açısından güçlü bir gelecek olacağına olan güven giderek artıyor.”

Bazı bölgeler için zorluklara rağmen tedarikçilerin öz satışlarında güçlü bir büyüme

Bölgesel açıdan net beklentiler ile birlikte genel olarak olumlu bir görünüm var. Kuzey Amerika sürekli olan en güçlü bölge olmasına rağmen Avrupa’da da güven sürekli artıyor. Ancak maalesef Afrika ve Orta Doğu’da ise güvende belirgin bir azalma mevcut.

Küresel olarak tedarikçiler tarafından özgüvende artışın bildirildiği dördüncü sene bu. Bu yıl dikkat çekici olan öz ekipman/yazılım/materyal satışlarındaki artışı (+%29 net tutar). Tüm tedarikçilerin gelir akışlarında şimdiye kadarki en net pozitif denge görülüyor.

Matbaacılar küresel bazda fiyatlar ve marjlar üzerindeki baskının devam ettiğini ve bununla en iyi şekilde baş etmenin yolunun da kullanımı ve dolayısıyla gelirleri arttırırken maliyetleri mümkün olduğu kadar sabit tutmak olduğunu bildiriyorlar. Zamanla, fiyatlar ve marjlar üzerindeki baskının küresel olarak bir ölçüde azaldığını gösteren kanıtlar mevcut. Ancak bölgesel durum çok daha düzensiz. Örneğin, Kuzey Amerika’da fiyatlarda biraz azalma olduğu raporlanırken Avustralya / Okyanusya’da fiyatlarda net bir düşüş olduğu bildirildi.  Aynı zamanda ambalaj fiyatları da yüksek seviyede olmakla birlikte yayıncılık ve Ticari baskı fiyatları düşmeye devam ediyor.

Dijital baskı büyüyor ama geleneksel baskı hala baskın

Dijital baskıya geçiş, devam ediyor ama yavaş bir şekilde gerçekleşiyor. Fonksiyonel baskı yapan matbaalar büyük ölçüde dijital baskıya bağlı ama bazı ambalaj matbaaları dijital satışların önemli miktarda olduğunu bildirdi. (Fonksiyonel baskı yapan matbaaların %60’ı, cironun %50’den fazlasının dijital olduğunu bildirirken, ambalaj matbaalarının sadece %12’si cironun %25’inden fazlasının dijital olduğunu bildirmektedir.) 2014 yılından sadece %2 artış göstererek matbaacı katılımcıların sadece %27’inin Web to Print /Storefront kurulum kullanması dikkat çekici.

Dünya genelinde matbaacılarlar yatırım yapmada istekli: %42’si önceki yıla kıyasla sermaye harcamasında artış olduğunu, %9’u ise azalma olduğunu bildirdi (%33 pozitif net denge). Kuzey Amerika, %51 net artışla en iyi performansı sergilerken Avustralya / Okyanusya %18 artışla geriden geldi. Şaşırtıcı bir şekilde ambalaj matbaacıları en büyük olumlu net tutarı +%45, Fonksiyoneli +%42, Ticariyi +%30 ve Yayıncılığı +%20 olarak raporlamışlardır. Art arda iki senedir en popüler yatırım odağı olan sonlandırmayı baskı teknolojisi ve prepress / workflow / MIS izliyor.

2018 yılındaki baskı yatırımı planları sektöre göre değişiklik gösteriyor. Ambalajdaki en popüler seçenek olan Flekso’yu tabaka offset izliyor. Ticaride Dijital toner tabaka renkli baskı başta iken tabaka offset ve dijital inkjet geniş format çok yakından takip ediyor. Yayıncılıkta tabaka offset önde ve dijital toner tabaka renkli ikinci sırada. Fonksiyonel’de dijital toner tabaka renkli önde ve dijital inkjet geniş format ikinci sırada.

 

#drupa #GlobalTrendsRepot #Yatirim #Baski #Matbaa #Arastirma

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*