Anasayfa » Ambalaj » Ahmet Uzun: “Ambalaj Endüstrisi Büyüme Sürecinde”

Ahmet Uzun: “Ambalaj Endüstrisi Büyüme Sürecinde”

Avrasya Ambalaj Fuarının müdavimlerinden Dereli Graphic, Printpack projesinin gerçekleşmesinin ardından Printpack salonlarında yer almaya devam ediyor.

Dereli Graphic, temsil ettiği şirketler açısından esnek ve karton ambalaj sektörleri için en önemli tedarikçilerden bir tanesi. Şirketin ortaklarından ve Genel Müdürü olan Ahmet Uzun, “Ambalaj sektörü özellikle 2000’li yılların başından itibaren hızlı bir büyüme süreci içerisinde. Bu büyümeyi hem karton ambalaj ve esnek ambalaj hem de metal ambalaj tarafında hissedilir bir şekilde gözlemliyoruz” diyor. “Bu yıllar boyunca ticari ofset tarafında kayda değer bir büyüme olmaması ambalaj sektörünün genel matbaacılık sektörü içinde daha fazla pay almaya başlaması sonucunu doğurmuştur” sözleri ile değerlendirmesini sürdüren Uzun’a göre ambalaj alanındaki yatırımlar ve gelişmeler oldukça ilgi çekici ve önemli. İlginin devam edeceğinin de bir işareti:

“Yurt dışının Türkiye’ye ilgisi artarak devam edecek”

“Ambalaj sektöründeki artan talebi karşılamak ve aynı zamanda verimlilik ve kalite artışı sağlamak amacıyla bu sektörde ciddi yatırımlar yapıldı ve yapılmaya devam ediyor. Ülkemizde ambalaj sektöründeki bu gelişmeler yurt dışı büyük ambalaj firmalarının da dikkatini çektiği için Türkiye pazarı ile yakından ilgilenmeye başladılar ve gerek satın almalar gerekse yeni yatırımlar yapma adını oldukça istekli görünüyorlar. Önümüzdeki yıllarda bu ilginin artarak devam edeceğine inanıyorum.”

Dereli Graphic aracılığıyla gelen yenilikler

Uzun, şirketin ambalaj alanındaki yeniliklerini ve dikkat çekici ürünlerini anlatırken esnek ve ofset ambalajda temsilcisi oldukları firmaların yeni ürünler çıkardıklarını, anlatıyor: “Ofset ambalajda KBA LED UV teknolojisini olgunlaştırdı. Bilindiği gibi UV teknolojisinin bazı sıkıntıları var. Lambanın ömrü, harcanan elektriğin yüksekliğinin yanı sıra ortaya çıkan ısının bertaraf edilmesi gibi. KBA LED UV teknolojisiyle bu sorunları gideriyor. LED teknolojisiyle birlikte lamba ömrü en az 15-20 kat artarken, enerji tasarrufu sağlıyor. Bunun yanında ortama verilen ısı çok daha az olduğu için ortamın soğutulması için fazladan elektrik harcanmasına gerek kalmıyor.  Tüm bunları alt alta koyduğunuzda bu teknolojiyi kullanan firmalar önemli ölçüde tasarruf yapacaklar.

Ofset ambalajda Kodak’ın sunduğu yenilik ise az kimyasal tüketen ve UV dayanımı yüksek olan Electra Max termal kalıbı. Yapılan denemelerde banyo değişim süresinin normal kimyasallara göre en az 4 kat daha uzun olduğu görüldü. Ayrıca Electra Max fırınlanmadan UV mürekkeplerle uzun tiraj yapıyor. Ambalaj sektörü için şart olan stabil baskıyı da sağlıyor. Önümüzdeki yıl Electra Max kalıbı tüm ofset ambalaj firmalarına daha iyi tanıtacağız.

Esnek ambalaj alanında Flint yeni bir klişe daha çıkardı.  Flint FTF dijital klişe düz tepeli tram oluşturmak için tasarlanmış bir yapıda. Flekso baskıda bir süredir istenen bir tram haline gelen tepesi düz tram yapısı ince tramların daha keskin ve stabil olmasını sağlıyor. Ayrıca bir klişeyle daha uzun tiraj yapılmasını sağlıyor. Flint FTF klişe baskıda yüksek kalite ve yüksek tiraj isteyen firmalar için aranan bir klişe olacağa benziyor.”

Printpack hakkında bir değerlendirme

dereli_12_16-(1)

Fuara ilişkin editör değerlendirmesinde fuarın frekansına ilişkin görüşlerimizi belirtmiştik. Uzun, Printpack’in gördüğü ilgiye duydukları memnuniyeti belirtirken yine de frekansının iki yılda bire çıkartılması kanaatini de ortaya koyuyor: “Printpack fuarı 2 yıldır bu isim altında düzenleniyorsa da aslında ambalaj fuarı adı altında uzun yıllardan beri düzenlendiği için gerek yurt içi gerekse yurt dışında oldukça popüler olan bir organizasyon. Her ne kadar her yıl düzenleniyor olması biraz monotonluğa yol açıyor olsa da yine de katılımcılar ve ziyaretçiler açısından ilgi görüyor. Ülkemizde konjonktürün olumsuz olmasına rağmen bu yıl düzenlenen fuar da her yıl olduğu gibi ilgi görmeye devam etti. Fuarın yerleşik bir katılımcı ve ziyaretçi profili var. Fakat benim kişisel kanaatim fuarın 2 yılda bir düzenlenmesinin her açıdan daha faydalı olacağı yönünde.”

“Printtek’in dinamizmi piyasanın durumuna bağlı”

“Printtek 2017 fuarı ise 4 yılda bir düzenlendiği için ziyaretçiler açısından ilgi uyandıracaktır. Özellikle Anadolu da faaliyet gösteren matbaalar bu fuarı çok önemsiyorlar. Katılımcı olarak bizim için de oldukça önemli bir organizasyon. Fakat 2016 yılında yaşanan olumsuz ekonomik gelişmeler ve bu olumsuzlukların 2017 yılında da devam edeceği beklentisi açıkçası bizleri endişelendiriyor. Umalım ki 2017 başından itibaren ekonomik gidişat olumluya dönsün ve çok daha dinamik bir fuar süreci olsun.

Ekonomik parametreler ile ilgili ciddi bir belirsizlik var. Bu belirsizlik ortamı her sektörü olduğu gibi matbaacılık sektörünü de olumsuz olarak etkiliyor tabi ki. Dolayısıyla Dereli Graphic olarak 2017 yılında mevcut durumumuzu koruma çabası içinde olacağımızı tahmin ediyorum. Böylesi bir durum benim tercih ettiğim bir şey değil ama gerçekçi olmak gerekirse şartlar bunu gerektiriyor.”

 

#DereliGraphic #AhmetUzun #Printpack #Printtek #ambalaj #ESKO #Kodak #KBA

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*