Anasayfa » Ambalaj » Ambalaj Sektöründe İhracat ve Ortadoğu

Ambalaj Sektöründe İhracat ve Ortadoğu

Bir ülkede ticaret yapan firmaların başka bir ülkeye mal veya hizmet satması anlamına gelen ihracata, ülkemiz üreticileri de hak ettiği önemi vermeye başladılar. Hem Dünya Ticaret Örgütü, hem de Avrupa Birliği gibi bölgesel ticari faaliyetleri gerçekleştiren organizasyonlar ile ticari işbirliklerinin kurulması, ihracat ve dış ticaret için sektörlerimize yeni fırsatlar kazandırmaktadır. Bu tür gelişmeler ile faaliyet gösteren işletmelerin yeni teknolojilere ulaşması kolaylaşmakla beraber, uygun maliyetle, hızlı ve kaliteli üretim alanlarına kolay erişim sağlamasının önünü açmaktadır.

Rekabetin bu kadar keskin olduğu dönemde, müşterilerin ürüne bağımlılığının azaldığını düşünürsek, müşteriler kendilerine göre yeni tüketim alışkanlıkları geliştirip, yeni modeller oluşturma yoluna gidiyorlar. Varlığını sürdürmek zorunda olan işletmelerde üretmek, satmak, geliştirmek ve büyümek gibi zorunluluklar ortaya çıkmaktadır. Hepimizin bildiği gibi şirketleri ihracata yönlendiren nedenlerin başında; satış ve karı arttırmak, dünya pazarında yerlerini almak, iç pazara bağlılığı azaltmak, pazar dalgalanmalarını dengede tutmak, rekabet gücünü arttırmak, ürünün marka algısını arttırmak, yenilikçi ürün algısını geliştirmek gibi başlıklar geliyor.

İhracatta hubergroup Ürünlerinin Kullanımı

Konuyu kendi sektörümüzde bağlayacak olursak, 2017 yılının ilk yarı değerlendirmesinde dış ticaret açığı vermeyen ve istikrarlı büyümesini sürdüren ender sektörlerden biri olan “ambalaj sektörü” 407 milyon dolarlık dış ticaret fazlası verdiğini yayımlanan bildiri ile sektörler ile paylaşmıştır.  Bu bilgiyle paralel olarak en fazla ihracat yapılan ülkeler ise; Almanya, Irak, İngiltere, İsrail, Fransa, İtalya, İran, Hollanda, ABD ve Bulgaristan olarak listede yerini alıyor.  İran’a yapılan ihracatlarımız artarken, şimdilerde kısmen düzelme gösterse de, politik gelişmeler nedeniyle Rusya ile bir dönem ihracatımızda düşüş oldu.

Hem Avrupa’nın merkezinde olma avantajını kullanan hem de Ortadoğu pazarı hakkında bilgi sahibi olan işletmeler yaptıkları ihracatlar ile Türkiye pazarındaki üretimlerin kur zararlarını daha kolay atlatabiliyorlar. Günümüz koşullarında en küçük matbaaların bile hedefinde, bünyesine ihracat müşterisi katmak olduğunu gözlemleyebiliyoruz.

İşte tam da bu noktada hubergroup olarak bize düşen görevin, sadece iç piyasa değil ihracat yapan müşterilerimizin ürünleri ile bir adım önde olmasını sağlayarak, ürünlerinin marka algısını yüksek tutulmasının desteklenmesi kanısındayız.

hubergroup olarak sürdürülebilir fikirler, kavramlar ve ürünler bizim için son derece önemlidir ve bizler hubergroup baskı mürekkebi uzmanı olarak sorumluluklarımızın bilincindeyiz. Dünyada ekolojik olarak optimize edilmiş ürünlere yönelik talep artmaktadır.

Bizler son derece geniş yelpazede ürün seçenekleri sunduğumuz için gururluyuz.

Marka sahipleri sadece standart politikalar ile ilerlemenin yanında çevre ve kaynakların da korunmasına destek olduklarını karşılarındaki alıcıya gösterdikleri durumlarda bir adım önde olabilmektedirler. Bu sebeple, mürekkep üreticisi olarak hubergroup, tabaka mürekkeplerin oksidatif olarak kurutulması için kullanılmak üzere kobalt içermeyen (COFREE) bir kurutucu sistem geliştirmiş olan ilk kuruluşlardan biri olmuştur ve şu anda hubergroup bünyesinde tüm tabaka ofset baskı mürekkeplerinde kobalt içermeyen formülasyonlar kullanılmaktadır.

İhracatta sizi hubergroup baskı mürekkepleri ile bir adım daha ön planda tutacak sahip olduğumuz bir başka etikette Blue Angel’dır. Almanya merkezli Blue Angel, dünyada ürün ve hizmetleri çevre konusunda değerlendiren ilk etikettir ve hubergroup INKREDIBLE mürekkep serilerimizden; Alpha Toy Cofree, Reflecta Cofree, Resista Cofree, Quickfast Cofree, Alpha Series Cofree low tack, Alpha Intense Cofree,  Vernik ürünlerimizden; Printlac Cofree Mat, Printlac Cofree Gloss, Dispersiyon lak ürünlerimizden; Acrylac High Gloss Semimat-Mat-Gloss,  Blue Angel Sertifikasına sahip ürünlerdir. Renk serileri INGEDE 11 test yönetimi kriterlerini karşılamaktadır. Avrupa Standartlarına ve baskı ürünleri geri dönüşüm testine uygundur.

Bir diğer kavram ise Cradle to Cradle (C2C); Doğadan esinlenilmiş olan ve çok yüksek standartlar ortaya koyan bir sistemdir. Atık ürünler üretmeyen ve değerli hammaddeleri koruyan kapalı döngülere bağlıdır. Bu, baskı ürününde kullanılan materyallerin bir biyolojik çevrime geri döndürülebilmesi durumunda, mürekkebi arındırmış çamurun atık olmaktan çıkacağı ve çok değerli bir madde olacağı anlamına gelmektedir. Bu çevre etiketi, bundan ötürü, çevre açısından emniyetli ve geri dönüştürülebilir materyallerin ve enerjinin yenilenebilir formlarını, sorumlu su yönetimi ve şirketin sosyal yükümlülüklerini ve taahhüdünü vurgulayan stratejilerin uygulanmasını içerir.

Tüm bu sertifikalar yıllarca süren AR-GE çalışmalarının sonucunda ilgili kuruluşlardan alınmıştır. Özellikle ihracatta ekstra öneme sahip bu sertifikasyonlar ile rakiplerinizden bir adım önde olmak artık sizin de elinizde.

Uzun yıllar boyunca kazanmış olduğumuz bu kapsamlı bilgi ve deneyimi sizlerle paylaşabildiğimiz için de son derece mutluyuz.

 

#hubergroup #HulyaYuceer #murekkep #ambalaj #ihracat

Bir yorum

  1. DEAR
    WE LOOKING FOR INK CAN USING ON CEMENT BAGS PAPER KRAFT