Anasayfa » Ambalaj » “Ambalaj Sektörünün Büyümesi Umut Verici”

“Ambalaj Sektörünün Büyümesi Umut Verici”

Sera Necipoğlu: “Ülkemizin zor zamanlar geçirmekte olduğu bir dönemde, ambalaj sektörünün ilerlemesi ve tüm olanlara rağmen büyüyor olması bizim için umut verici bir şey. Avrupa daralmakta iken, Türkiye emin adımlarla ilerlemektedir diye düşünüyorum.”

SEDAT KARADAYI – Temsil ettiği markalar ışığında Printpack 2017 fuarının önemli katılımcılarından biri olarak değerlendirdiğimiz Yıldız A.Ş. Yöneticisi Sera Necipoğlu, sektörün mevcut durumu, Türkiye pazarı ve gelişmelerin dışında şirketin sunduğu ürünler hakkında bilgileri dergimizle paylaştı. Türkiye pazarının büyüklüğüne dikkat çeken Necipoğlu, özellikle esnek ambalajdaki büyümeye dikkat çekiyordu. “Esnek ambalaj sektörünün son 10 yılına baktığımız zaman, çok dinamik ve yenilikçi bir yapı görmekteyiz” diyen Necipoğlu ile sohbetimize 2016 – 2017 değerlendirmesini sorarak başladık:

 

MATBAA&TEKNİK: 2016 şirketiniz adına nasıl geçti? 2017 beklentileriniz nelerdir yenilikler ve temsilcisi olduğunuz firmalar hakkında kısa kısa bilgi alabilir miyiz ?    

Sera Necipoğlu: Yıldız A.Ş için 2016 yılı gerçekten başarı bir yıl oldu. Özellikle Uteco açısından satışlarımız çok iyiydi. Artık esnek ambalaj sektöründe hedefimiz esnek ambalaja hizmet veren müşterimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve istekleri doğrultusunda cevap verebilmek.  Bu bağlamda bu sene önemli bir firma olan Axcyl’i  kadromuza kattık. AXCYL Trelleborg, firması hakkında kısa bilgi verecek olursak 20 yıldan beri faaliyet göstermekte olan bir Fransız firması olup, kullanım ömürleri 10 yıla kadar çıkan, flexo baskı klişelerinin bağlandığı sleeve’leri üretmektedir. Benzersiz balpeteği kompozit yapısı sayesinde Axcyl, pazardaki en hafif, en sağlam ve en stabil sleeve’leri sunmaktadır. Özel tasarlanmış klişe bağlama katmanı, klişe kaynaklı vibrasyonları filtreleyecek şekilde optimize edilmiştir diyebiliriz.

 

Bunun yanında, başka firmaların da temsilciliğini yapmaktayız. Bunlar, İtalyan UTECO Converting S.p.A firması, flekso baskı makinelerinin üretimi konusunda global lider konumunda olup ayrıca rotogravür baskı ve çeşitli konverting makineleri de yapmaktadır. Holweg-Weber 125 yıllık bir geçmişe sahip olan bu Fransız firması, kağıt torba imal eden makineler üretmektedir. Cason firması, matbaa, gıda, farmakimya, elektronik ve benzeri firmalara yönelik, kağıt, karton, film, aluminyum ve lamine edilmiş malzemelerin dilimlenmesi gibi konulara hitap eden, bobin dilme makineleri ve bunların önünde yer alan, otomasyon, bobin aktarma ve çevirme sistemleri üretiminde bulunan bir İtalyan firmasıdır.  CAE, ileri teknoloji seramik aniloks baskı merdane üreticisidir. En son nesil lazer teknolojisi ile HDLE (High Defination Laser Engraving) hücreli anilokslar işlemektedir. Sys Tec flekso baskı yapan tüm makinelere yönelik, kolay kullanımlı, yüksek teknoloji klişe bağlama, klişe sökme ve klişe yıkama sistemleri imal etmekte olan bir İsviçre firmasıdır. Fimat S.r.l, 1986’da kurulmuş, İtalyan menşeeli bir firma olup, otomatik dozajlama ekipmanları, boya mutfakları ve yıkama ekipmanları konusunda çözümler sunmaktadır. LaserPin İtalyan menşeli bu firma, inline ve offline olmak üzere mikro, makro ve lazer perforasyon ile ayrıca delik açma sistemleri alanında uzmanlaşmış bir firmadır. 4m Rafai İtalyan menşeeli 4m Rafai firması, çok ince kağıt ve film ruloları için tasarlanmış, tamburlu tabaka kesim makineleri üretiminde uzmanlaşmış bir firmadır. Smoothbonwell, karton ve oluklu mukavva kutu üretimi için otomatik kalıplı kesim, varak yaldız baskı, katlama yapıştırma, kutu dikiş, pencere yapıştırma, UV lak ve sıvama makineleri konusunda 1986 yılından beri 1000 in üzerinde makine satmış olan Tayvan’ın kökenli bir kuruluştur. LEMM Almanya merkezli LEMM Maschinenbau GmbH firması, müşterilerinin taleplerine yönelik olarak bobin aktarma ve kaldırma işlerine yönelik çözümler üretmektedir. LEMM firması, ürettikleri kaldıraç ve besleme sistemleri ile birlikte uzun senelerdir kağıt, folyo ve ambalaj sektörüne yönelik hizmetler sunmaktadır. Temsilci olduğumuz bu firmalarla iyi işlere imza attığımızı düşünüyoruz.

 

MATBAA&TEKNİK: Özellikle UTECO satışlarıyla ilgili Türkiye pazarındaki hedeflerinize ulaştınız mı?

Sera Necipoğlu: Türkiye çok büyük bir pazar ve bu pazarda UTECO’nun satacağı çok şey var. Son 3 seneden beri Türkiye UTECO için bir hedef pazar konumunda ve en fazla ilgilendikleri pazar.  UTECO devamlı ürün geliştiren bir firma olduğu için, o geliştirilen ürünlerin tanıtımını burada devamlı surette yapmak zorundayız. Bunu da firma ziyaretleriyle ve fuarlara katılarak yapıyoruz. Öyle zannediyorum ki bir-  iki sene içerisinde UTECO, Türkiye’de herkes tarafından tercih edilen bir marka haline gelecektir. UTECO, pazarda başka firmaların yaptığı gibi düşük fiyatla hareket ederek rekabete girmekten kaçınmakta olup sunduğu üstün teknolojisi ile rekabet etmeyi benimsemektedir. UTECO’da olup ta diğer rakip firmalarda olmayan, patentle koruma altına alınmış, fire oranını çok düşüren, iş geçişlerini hızlı ve kolay sağlayan ve baskı kalitesini arttıran birçok sistem mevcuttur. UTECO, pazarda teknolojisiyle, kalitesiyle söz sahibi olmak istemekte ve bunda da başarılı olmaktadır.

 

MATBAA&TEKNİK: Türkiye’de üzerinde durduğunuz ağırlıklı bir bölge var mı?

Sera Necipoğlu: Fleksonun Türkiye’deki ağırlıklı yeri İstanbul, İzmir, Gaziantep, Kocaeli, Ankara gibi iller. Diğer illerde fazla büyük firma yok. Örnek vermek gerekirse Konya büyük bir il ancak Konya’da rotogravür daha ağırlıklı. İstanbul, Kocaeli, Gaziantep, Ankara ve İzmir esas ağırlık olan bölgelerimiz.

 

MATBAA&TEKNİK: Esnek Ambalaj konusun da okuyucularımıza geniş bir bilgi verebilir misiniz?

Sera Necipoğlu: Esnek ambalaj sektörünün son 10 yılına baktığımız zaman, çok dinamik ve yenilikçi bir yapı görmekteyiz. Global olarak, yılda %5 büyüme kaydeden bu piyasa, Avrupa ülkelerindeki yavaş seyire rağmen, Kuzey Amerika’da yılda %4 ve Güney Doğu Asya ülkelerinde ise %10 büyümeye devam etmektedir. En hızlı büyüme kaydeden pazarlar ise %12 ile Çin ve Hindistandır. Bu gelişmeyi tetikleyen sebeplerin başında ise gelişmekte olan ülkelerdeki işlenmiş ve ambalaja girmiş gıdanın, sektöre olan pozitif etkisidir. Bu çerçeveden bakınca, gelişmekte olan ülkelerde gıda ambalajı yapan firmalar iç piyasadan daha fazla malzeme temin etmeye yönelirlerken, global piyasa oyuncuları olan büyük konverting firmaları da bu ülkelerdeki konverting firmalarıyla birleşme stratejileri geliştirmektedirler. Netice olarak, uluslararası faaliyette bulunan bu firmalar kendi bölgelerinde büyüme stratejisinden ziyade, daha hızlı büyüme potansiyeli taşıyan, gelişmekte olan ülkelerde büyüme planları yapmaktadırlar. Tüm bunlara rağmen, esnek ambalaj sektöründe, gelişmiş ve büyümekte olan pazarların kendi aralarındaki birleşmesi devam ederken, bölgesel, küçük, düşük hacim ve maliyetle çalışan üreticiler ve butik çalışan konverterler’a da yer olacak ve bunlar hem büyük markalara hemde küçük işletmelerle çalışmaya devam edeceklerdir diye düşünmekteyiz..

Hem hacim hem de değer olarak, Fransa ve İtalya gibi ülkeler başta olmak üzere, Avrupa’da esnek ambalaj sektörünün deki talebin, önceki yıllara göre büyümesinde görülen yavaşlama sebeplerinin en başında bu ülkelerdeki kriz, ortaya çıkan enflasyonist baskı ve azalan talep gelmektedir. Bazı Avrupa ülkelerinde yaşanan durgunluk da, ambalajlanmış gıdaya yönelik taleplerde olan bir azalmaya sebebiyet vermektedir.

Daha önceki yıllarda hacim ve değer olarak bölgelere göre değişiklik gösteren talepler gözlemlenmekteydi. Avrupa’nın en büyük esnek ambalaj pazarı olan Almanya ve onu takip eden İngiltere’de talep halen artmakta ve pazar büyümektedir. Buna karşılık Fransa pazarı ilk defa geri gitmiş ve gerileyen diğer Portekiz, İspanya ve İtalya gibi ülkeler arasına katılmıştır.

Polonya ve Rusya gibi Doğu Avrupa’daki gelişmekte olan piyasalarda talep artışı Avrupa averajının neredeyse 4 katı olarak karşımıza çıkmaktadır.

 

MATBAA&TEKNİK: Sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sera Necipoğlu: Biz geleceğe güvenle bakıyoruz. Böyle fuarların olması satışımızı ve tanıtımımızı destekleyen unsurlar oluyor. Ülkemizin zor zamanlar geçirmekte olduğu bir dönemde, ambalaj sektörünün ilerlemesi ve tüm olanlara rağmen büyüyor olması bizim için umut verici bir şey. Avrupa daralmakta iken, Türkiye emin adımlarla ilerlemektedir diye düşünüyorum.

Ayrıca, bu bilgileri sektörle paylaşmamıza vesile olduğu için MATBAA&TEKNİK dergisine de çok teşekkür ediyoruz.

#YILDIZ #Uteco #Ambalaj #flekso #Matbaa #Baski #MatbaaTeknik #SeraNecipoglu

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*