Anasayfa » Manset » Antalis Türkiye’nin Penceresinden 2017 ve 2018

Antalis Türkiye’nin Penceresinden 2017 ve 2018

Yaşar Özdeniz: “Kâğıda talebin oluşmasında etkileri sıraladığımızda işin niteliğine uygun ürün kullanımı, baskı tekniğine uygunluk, servis kalitesi, bulunabilirlik, yeterli stok miktarı ve daha sonra fiyat gelmelidir.”

Dosya konumuzu oluştururken müracaat ettiğimiz önemli kâğıt tedarikçilerimizden biri Antalis Türkiye oldu. Şirketin Grup Satış Müdürü Yaşar Özdeniz, sorularımızı cevaplarken pazarın önemli sorunlarının da altını çiziyordu. Özdeniz’in değerlendirmelerine geçmeden önce Antalis’in bir de onun ağzından dinleyelim:

Antalis Türkiye

“Antalis Grup, bugün 44 ülkede 6 binden fazla çalışanıyla koşulsuz müşteri memnuniyetini esas alarak hizmet veren çok uluslu bir şirkettir. Yeni trend ve inovasyonlara öncülük etmeyi amaç edinmiştir. Antalis Türkiye olarak bizler de ülkemizin dört bir yanında bulunan müşterilerimizin beklentilerini en iyi şekilde karşılamak üzere hizmetlerimizi sürekli geliştirmeyi kendimize ilke edindik. Geniş ürün yelpazemiz, profesyonel ekibimiz, gelişmiş lojistik ağımız ve İstanbul-Bursa-Mersin depolama alanlarımız ile görsel iletişim destek malzemeleri, ambalaj, tüm standart matbaa kâğıtları, özel (fantazi) kâğıtlar, dijital makineler için üretilmiş dijital kâğıtlar ve %100 geri dönüşümlü çevre dostu kâğıtlar gibi tüm ihtiyaçları eksiksiz ve en hızlı şekilde karşılıyoruz.”

2017 değerlendirmesi

Özdeniz, geçtiğimiz yılı kâğıt pazarı açısından değerlendirirken “2017 yılı dünya genelinde oluşan yeni gelişmeler nedeniyle pazarda farklı problemlerin yaşandığı bir yıl olmuştur. Yılın özellikle son çeyreğinde başlayan ürün fiyatlarındaki artışlar 2018 yılının ilk iki çeyreğinde de devam edecekmiş gibi bir izlenim bırakmıştır. Bunun yanı sıra 2017 yılı döviz kurlarındaki yukarı yönlü hareketlenme ile maliyetlerde ciddi artışların yaşandığı bir dönem olmuştur”, diyor ve şöyle devam ediyor: “Antalis olarak temelde ofis kâğıtları, yazı ve baskı kâğıtları, açık hava reklam malzemeleri, ambalaj ürünleri ve katma değerli kâğıt ürünleri konularına odaklanmış bir yapımız bulunmaktadır. Biz firma olarak daima yenilik, kalite ve hizmet odaklı yaklaşımımızı devam ettirmeye çalışmaktayız. Bizim müşterilerimiz ile kurduğumuz ilişkinin temelinde iş birliği ve müşterilerimizin geliştirilmesi nosyonu bulunmaktadır.”

“Birinci hamurdaki KDV sorunu ortadan kalktı”

Müşterilerimiz ile pazardaki yenilikleri, değişiklikleri ve avantajları paylaşarak iş birliğimizi geliştirme hedefimiz aynı şekilde devam etmektedir.2017 yılının kesinleşmemiş ithalat verilerine göre ürün bazında 2016 yılına göre azalmalar mevcuttur. 1.hamur ve fotokopi kâğıtlarında gözetim vergisi ve kahverengi Kraft üründe ise ek vergi uygulamaları sektörü maliyet açısından olumsuz yönde etkilemiştir. Ancak, 1.hamur ve fotokopideki gözetim vergisi uygulaması yılsonu itibariyle yürürlükten kaldırılmış ve bu ürünlerdeki tahsil edilmesi mümkün olmayan ve fon çıkışına neden olan KDV sorunu ortadan kalkmıştır.”

Kâğıt konusundaki temel yanılgı fiyat

Özdeniz, matbaaların kâğıt talepleri üzerine yaptığı değerlendirmede ise haklı olarak fiyatın ön plana çıkmış olmasının getirdiği zararlara dikkat çekiyor ve sürecin nasıl olması gerektiğini anlatıyor:

“Ülkemizdeki kalite anlayışı klasik yaklaşımından uzaklaşamadan tamamen fiyat odaklı olarak varlığını sürdürmektedir. Hâlbuki yapılacak olan işlerin niteliklerine bağlı olarak sadece fiyat ile yapılan değerlendirmelerin azaltılması ve uygun kâğıdın kullanılması ile oluşacak ek tasarruflarında dikkate alınması doğru yaklaşım olacaktır. Örneğin dijital baskı sektöründe bu iş için üretilmiş olan ürünlerin fiyatları yüksek bulunarak ofset baskı özellikli kâğıtlar kullanılabilmektedir. Bu tip bir kullanımda sorun oluşması durumunda ise üreticilere başvuru yapıldığında haklı olarak baskı tekniğine uygun olmayan kâğıt kullanıldığı gerekçesi ile tazmin talepleri reddedilmekte ve işi yapan firma daha çok zarara uğramaktadır. Bu uygulamaların düzeltilebilmesi için sektör mensuplarının iş birliği içinde hareket etmeleri ve sektör çalışanlarını bu konuda eğitime tabi tutmaları gerekmektedir. Özetle, talebin oluşmasında etkileri sıraladığımızda işin niteliğine uygun ürün kullanımı, baskı tekniğine uygunluk, servis kalitesi, bulunabilirlik, yeterli stok miktarı ve daha sonra fiyat gelmelidir. Tabi ki fiyat en önemli etkenlerden birisidir ve bunu göz ardı etmemek gerekir ancak alım kararını verirken saydığımız diğer faktörlerinde dikkate alınması en doğru hareket olacaktır. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de ambalaj sektörü büyümesini devam ettiren bir alandır. Bu nedenle bu sektöre ait hammaddeler miktar olarak yüksek rakamlarda ithal edilmektedir. Ambalaj sektöründe yoğun kullanılan Bristol, kraftliner, sülfit, ince Kraftlar, torbalık kraftlar vb ürünlerde ülke içi üretim yetersiz olduğundan bu ürünlerin ithalat taleplerinde bir artış söz konusudur. Diğer taraftan, ambalaj mevzuatında AB’de ve dünyada oluşan yeni uygulamalar özellikle gıda ambalajlarında gıda ile temas konusu önemli bir ayrıntıdır. Ancak kanaatimizce ülkemizde bu konularda yeterli yasal denetim yapılamadığı için uygun olmayan ürünler ambalaj malzemesi olarak kullanılmaya devam etmektedir. Tüm bu detayları toparladığımızda talebi oluşturacak olan faktörlerin oluşmasında yasal düzenlemelerin ve standartlarında yeniden düzenlenmesinde fayda olduğu sonucuna ulaşılmaktadır.”

“Digigreen ile farklı bir talep gurubu oluştu”

Dijital baskı teknolojilerine yapılan yatırımlar her geçen gün artmaktadır. Günümüzde dijital baskının avantajları düşük tirajlı işlerde daha da önem kazanmaktadır. Azalan baskı adetleri ve sunulan esneklik, dijital baskının popülaritesinin artmasında en belirgin sebeplerdir. Dijital kâğıtlar, orijinal lazer kesimleri ile tozsuz , %100 dijital baskı için özel olarak üretilmiş olup makinede üstün performanslı akış ve baskı kalitesi sağlar. Bu anlamda standart ürün yelpazesinin yanında dijitale uygun ürünlere de yatırım yaparak bu alandaki ciddi yaklaşımını ön plana çıkarmıştır. Hem Özel (fantezi) kâğıt grubumuzu hem kuşeye muadil Digigreen ürünümüzü hem de birinci hamurda birkaç markada dijital baskıya uygun kâğıtları piyasaya sunuyoruz. Avrupa ile eş zamanlı olarak attığımız adımları, Türkiye pazarında standart baskı kâğıtlarının yoğun kullanımı nedeniyle orta ve uzun vadeli yatırım olarak değerlendiriyor ve ürün /marka bilinilirliğini yaygınlaştırmak için çalışıyoruz. Çevre duyarlılığı bilinci ile geliştirilen ve % 50’den daha fazla geri dönüşüme sahip bir Antalis markası olan Digigreen ile de farklı bir talep grubuna hizmet ediyoruz. Antalis, müşterilerinin çeşitli çevre belgelendirmeleri ve mevzuatları ile kâğıt seçimlerinin potansiyel çevresel etkilerini anlamalarına yardımcı olmak için çok sayıda hizmet (danışmanlık, eğitim, sunumlar …) ve araç (çevresel hesap makinesi, broşürler, numuneler …) sunuyor.

Diğer Antalis ürünleri

“Antalis, baskı veya ofis içi kullanım amaçlı kâğıtlar, paketleme çözümleri ve görsel iletişim de dâhil olmak üzere tüm sektörlerde, PEFC veya FSC® onaylı kâğıtlardan %100 geri dönüştürülmüş kâğıt ve malzemelere kadar çevre dostu geniş bir ürün yelpazesine sahiptir.

Yeşil Teknoloji’den esinlenen Cocoon marka serimiz çevreyi olmakla kalmaz;

  • % 100 Geri Dönüşümlü, 100 % Beyaz, FSC® Sertifikası ve EU Ecolabel etiketine sahiptir.
  • % 100 orijinal, geri kazanılan atık kâğıtlardan elde edilmiştir.
  • Cocoon üretimi, saf kâğıt hamurundan yapılmış bir kâğıttan yaklaşık 1,5 kat daha az enerji ve 2,5 kat daha az su gerektirir.
  • Saf liften üretilmiş kâğıtlara kıyasla CO₂ emisyonlarını % 23 oranında azaltır.
  • CO₂’den çevreye 23 kat daha zararlı depolama alanına gönderilerek metan gazı salımını önler (kaynak: Atık ve Kaynaklar Eylem Programı)Doğal bir görüme sahip Cyclus marka kâğıtlarımız;
    %100 geri dönüşümlü, FSC® Geri dönüştürülmüş sertifikalı liflere sahiptir.
  • % 100 orijinal, geri kazanılan atık kâğıtlardan elde edilmiştir.
  • OBA ‘sız (optik parlatıcı maddeler) doğal renkler.
  • FSC® ve Ecolabel gibi en sıkı çevre sertifikalarına göre üretilmiştir.
  • Üretim artıkları geri dönüştürülmektedir.
  • Geri dönüştürülmemiş kâğıt üretimine göre enerji tüketimi, su, depolama atık aktarma ve CO2 emisyonları önemli ölçüde düşüktür.” Özdeniz’den son olarak 2018 yılı beklentilerini ve hedeflerini de değerlendirmesini istedik. 2018’in birçok risk barındırmaya aday bir yıl olacağını söyleyen Özdeniz’in yorumu şöyle: “Birinci hamurda talep fazlasına bağlı sıkıntılar oluşabilir.”
  • 2017 yılı sektörümüz açısından bazı zorlukların yaşandığı bir yıl olmasına rağmen genel olarak tüm sektör hedeflerine ulaşmıştır diye düşünmekteyiz. 2018 yılı ise içerisinde birçok risk barındıracak bir dönem olmaya aday bir yıl olacaktır.2017 yılının içerisinde yaşanan yukarı yönlü kur hareketi, ürün fiyatlarındaki ciddi artışlar firmalarda finansal anlamda bazı bozulmalara yol açmış olabilir. Globalde yaşanan yeni gelişmeler nedeniyle ürün tedariki noktasında da bazı zorluklar yaşanabileceğini düşünüyoruz. Pazarda yüksek miktarda 1.hamur kullanımı olan yayın sektöründe 2017 yılı içerisinde yaşanan değişiklikler nedeniyle birçok firma ciddi mali kayıplara uğramışlardır. 2018 yılında değişen eğitim içerikleri ve sınav giriş modelleri nedeniyle eğitim materyali olan kitaplar da yeniden basılacak ürünler oluşturacaktır. Bu nedenle 1.Hamur ürün grubunda talep de artış ve tedarikte bazı sıkıntılar yaşanması muhtemeldir. Oluklu mukavva sektöründe yükselen ürün fiyatları nedeniyle farklı kâğıt kullanımı tercih edilmesi de çok şaşırtıcı olmayacaktır diye düşünmekteyiz.”

#Kagit #Antalis #SimgeAntalis #YasarOzdeniz #Digigreen #FSC #Matbaa #BirMatbaaTeknikVar #BirinciHamur #KolayAboneOl

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*