Anasayfa » Manset » Başarılı bir fuar geçiren Ricoh, Yeni Lansmana Hazırlanıyor
Ricoh

Başarılı bir fuar geçiren Ricoh, Yeni Lansmana Hazırlanıyor

 

Ricoh

Stratejik Müşteri Yöneticisi Esin Mocu

Ricoh, Printtek 2017’i cok verimli bir fuar olarak tamamladığını düşünüyor. Şirketin PPBG Rulo Baskı Kurumsal Pazar  Direkt Satış Bölümünde Stratejik Müşteri Yöneticisi Esin Mocu, ziyaretçi sayısının azlığına ancak profilin yüksekliğine vurgu yapıyor. Fuarda sergilenen geniş format ve tabaka beslemeli baskı çözümlerinin tamamı satılmış ve yeni siparişler de alınmış.

“Fuarın ziyaretçi kitlesini çok dedike bulduk. Profilin bir hayli yüksek olduğunu söyleyebilirim. İlgiden de memnunuz. Bu fuar bizim Türkiye’deki ikinci baskı fuarımız. Daha önceden Sign Fuarlarına da katılıyorduk. Bu kez Printtek’i seçtik. Çünkü daha ilgili olduğunu düşünüyorduk. Yanılmamışız. Bizim makine parkımıza bastığınızda evet, baskesler de var, Latex makinemiz de var ama özellikle matbaa sektörüne hitap eden Andromeda makinemiz ve 5 renkli makinemizi sergiliyoruz. İkisi de tabaka beslemeli. Ayrıca siyah beyaz geniş format makinemizi sergiliyoruz. Özellikle Latex makinemizde oldukça fazla satış gerçekleştirdik. Andromeda ile ilgili olarak doğrudan matbaalardan ve özellikle şehir dışından çok sipariş aldık bu fuarda. Bundan çok mutluyuz. Matbaa sektörünün beklentisini biliyoruz. Az tirajlı işlerini basabilecekleri kalitede de tatmin edici bir seviyede renk ayarlarına sahip bir makineden bahsediyoruz. Yoğun bir ziyaretçi ile karşılaşmadık burada ilgili ziyaretçi çok oldu. Burada mutluyuz doğru yerdeyiz doğru şeyleri söylemişiz ve doğru makineleri sergilemişiz.”

Türkiye’de bobin beslemeli dijital baskı

“Ricoh’un Türkiye’de ve dünyada bobin beslemeli makinelerdeki yeri oldukça iyi. Globalde ilk üçün içindeyiz ve Türkiye pazarında ikinci olduğumuzu düşünüyorum. Türkiye’de çalışan oldukça fazla sayıda makinemiz var. Deneyimlerimiz var ve yeni çıkan makinelerimiz var Ricoh Kasım ayında bir lansman yapacak ve yeniliklerini duyuracak. Bobin baskıya gerçekten yoğun bir ilgi var Türkiye’de. Banka büyük ölçekli değişken data baskı yapan yerleri biraz dışında tutarak baskıya matbaa ile nasıl çalışacağımızı değerlendiriyoruz. Bizim bir yıldan uzun bir süre önce VC 60000 makinemiz çıktı. biliyorsunuz. Ofset kuşeye baskı yapan ilk ve tek makineydi. Halen bu özelliğini devam ettiriyor. Aynı özelliklere sahip ancak daha küçük ebatlarda daha kompakt makinelerimiz olacağını da Kasım’daki lansmandan önce ip uçu olarak size söyleyebilirim. Bu kompakt çözümlerin Türkiye pazarına daha uygun olacağını düşünüyorum. VC 60000 aslıa bu pazarın birebir çözümüdür ancak finansal açıdan inişli çıkışlı olduğumuz zamanlar ve iş yüküne karşılık olarak bu tip ara ürünler de çıkararak pazarın beklentilerini karşılayacağımızı düşünüyorum.”

Dijital matbaanın, inkjet tonerin tamamlayıcısı

Dijital baskı sistemlerinde toner ve inkjet bazlı makineler bulunuyor. Mocu, 20 senedir dijital baskı işinde olan bir uzman olarak toner ve inkjetin birinin tamamlıyıcı olduğunu düşünüyor. Tıpkı matbaa ile dijitalin olduğu gibi: “Aslında inkjet ve toner karşılaştırması sorusunun cevabı çok bariz. En önemli etken, bir numaralı belirleyici hacimdir. Tonerli sistemlerde tirajı az işleri basıyorsunuz. Bildiğiniz gibi tiraj konusunda bir kırılma noktası var. Matbaa ile tabakayı karşılaştırdığınız da 300 adede kadar bir kırılma noktası veriyoruz. Ama inkjette bu kırılma noktası 2000 adede kadar çıkabiliyor. Sonrası zaten matbaanın işi. Bu rakamlar tamamen toplam maliyetle ilgili aslında. Sadece baskı maliyeti olarak görmemek lazım. Görünmeyen elemanların da dahil edildiği bir maliyet var. Çalışan, kağıt, lojistik vb. Ben inkjetin toner ile birbirini bütünleyici olduğunu düşünüyorum. Tıpkı matbaanın tamamlayıcısı olan dijital gibi. Dijital hiçbir zaman matbaanın yerine geçmeyecek ama bu dijital sistemlerden artık piyasada çok sık göreceğiz.”

#Ricoh #Printtek2017 #Lansman #EsinMocu #InkjetToner

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*