Baskı Farklı Boyutlara Geçiyor
Anasayfa » Baskı Sonrası » Baskı Farklı Boyutlara Geçiyor

Baskı Farklı Boyutlara Geçiyor

Güvenç Gündüz: “Baskı; her alanda yeni teknolojiler ile farklı boyutlara geçiyor ve malzemeleri daha elle tutulur hale getiren dokunsal izlenimler ile baskı üreticileri, son kullanıcıya nihai ürünleri sunuyorlar.”

Konica Minolta Türkiye’de İş Geliştirme Yöneticisi olan Güvenç Gündüz, baskı dünyasındaki yenilikleri uzmanlarına sorduğumuz bu ayki röportajımızda değişecek yöntem ve tekniklere dikkat çekiyor. “Otonom baskı önümüzdeki yıllarda daha da geliştirilecek ve dijitalleştirilmiş ağa bağlı ve otomatik üretim süreçleri geleceği şekillendirecek. Bulut bilişim, nesnelerin interneti, robotik, büyük veri ve yapay zeka, iş ve pazar ortamlarını değiştirecek.”

MATBAA&TEKNİK: Matbaacılıkta drupa 2016 fuarı da dahil olmak üzere sizce en ilgi çekici yenilikler nelerdir?

GÜVENÇ GÜNDÜZ: Bildiğiniz üzere drupa, küresel baskı endüstrisinin en son teknolojilerini sergilediği ve 300 binden fazla ziyaretçinin akın ettiği bir fuar. Son iki drupa fuarında da genişlediğini gördüğümüz birçok baskı alanı var. Özellikle drupa 2016’da matbaa, tekstil, seramik, dekoratif baskı, endüstriyel baskı, işlevsel baskı (akıllı paketler, basılı elektronikler, iletken mürekkepler vb. gibi) ve 3D baskı alanındaki gelişmeler dikkat çekmektedir. Baskının her alanında ilgi çekici yenilikleri görme fırsatımız oldu fakat mürekkep bazlı dijital baskılar, 3D baskılar, dijital sonlandırmalar ve otomasyon yazılımları en ilgi çekici olanlarıydı diyebilirim.

Konica Minolta da yön vermeye devam ettiği bu alanlardaki yeniliklerini sergilemiş oldu. Ziyaretçiler, çığır açan teknolojisiyle saatte 3 bin tabaka baskı yapabilen AccurioJet KM-1 B2+UV ürününü görme fırsatını yakaladılar. Ayrıca endüstriyel alanda yatırım yaptığı ve son rakamlara göre 100 adetten fazla sattığı AccurioLabel 190 etiket baskı sistemini ve dijital sonlandırmada yüksek hacimli ortamlar için üretilmiş olan ve baskı ürününe Lak / Folyo gibi katma değerler ekleyebilen MGI JETVARNISH’i detaylı bir şekilde incelemiş oldular.

MATBAA&TEKNİK: Donanım, verimlilik, kârlılık… Bu üç alandaki yenilikler hakkında sağladığı katkıları göz önünde bulundurarak bir değerlendirme yapar mısınız?

GÜVENÇ GÜNDÜZ: Günümüz şartlarında üreticiler tüm ürünlerini verimli ve kârlı olacak bir şekilde üretmeye çalışıyorlar. Ürünler otomasyona doğru kaymaya başladı ve buna ilk olarak gelişmiş ülkeler ayak uydurmakta. Bizim gibi gelişmekte olan ve teknolojiyi yakından takip etmeye çalışan pazarlar ise bu otomasyon sistemlerini gelecek planlarına dahil etmeye başladılar. Endüstri 4.0 ile beraber ışıksız fabrikalar artmaya başladı; verimli ve kârlı olmak çabası içerisindeki fabrikalarda insanlar yerine makineler ile çalışmaya başladı. Dolayısıyla yatırımcılar da bu yeniliklere ayak uydurmak zorunda.

MATBAA&TEKNİK: Dijital baskı artık vazgeçilmezimiz. Sorumuz ise dijital baskı kendi başına bir baskı alanı olarak rekabetçi midir yoksa halen yardımcı bir teknoloji olarak mı değerlendirirsiniz?

GÜVENÇ GÜNDÜZ: Belirttiğiniz gibi evet dijital baskı artık vazgeçilmezimiz! Uzun bir süre daha dijital baskı tamamlayıcı bir teknoloji olarak devam edeceği inancındayım. Fakat pazar payını büyütmek adına üreticiler dijital dünyaya büyük yatırımlar yapılmakta ve dolayısıyla baskı sektörünün bir bölümünde dijital, geleneksel teknolojisinin önüne geçecektir. Yatırımcılar gelecek planlarını bu devinime ayak uyduracak şekilde yaparlarsa, üzerlerine doğru hızla yaklaşmakta olan bu dijital kasırgada daha rahat ayakta durabileceklerdir.

MATBAA&TEKNİK: Matbaanın geleceğini ticari açıdan hangisinde görüyorsunuz? Etiket, ambalaj, ticari baskılar… Niçin?

GÜVENÇ GÜNDÜZ: Araştırmalara baktığımızda özellikle etiket ve ambalaj baskısının dünya çapında büyüdüğünü; hatta gündelik hayatımızda ürün ambalajlarının çok kısa bir şekilde yenilendiğini kolayca görebilmekteyiz. Katlanmış bir kutu, etiketler, oluklu mukavva veya esnek ambalajlar olsun, dijitalleştirme alanındaki ilerlemeler, kişiselleştirmede yeniliklerin önünü açıyor.  Dijital yazıcı üreticileri de etiket, karton ve oluklu materyallerine baskı ürünlerini ardı ardına çıkarıyorlar ve geleneksel baskıya kısa – orta vade de tamamlayıcı, uzun vade de ise alternatif olacak şekilde yatırımlar yapıyorlar.

Ticari baskı alanında ise daralan ve artan baskı alanları mevcut. Örneğin, her ne kadar dijital alternatifleri çıksa da kitap baskı pazarı halen sağlıklı bir şekilde büyüyor.

MATBAA&TEKNİK: Fiyat baskısından bunalmış matbaacılara öneriniz nedir? Basım endüstrisindeki düşük kâr marjlarını aşmanın yolu sizce nedir?

GÜVENÇ GÜNDÜZ: Pazarları daralan yatırımcıların, mümkün olduğunca genişlemekte olan alanlara yatırım yapmaları gerekiyor ama bir süre sonra bu yatırım yaptıkları alan da daralacaktır. Yüksek teknolojinin son hız üretildiği ve tüketildiği günümüz dünyasında sadece matbaacılar değil tüm girişimciler ilgilendikleri alanlardaki yenilikleri takip etmeleri ve adaptasyonlarını yapmaları gerekiyor. . Konica Minolta Türkiye olarak bu yatırımları yapmaya planlayan müşterilerimize danışmanlık ve hizmet veriyoruz.

Yukarıda bahsetmiş olduğum bilgi kasırgasından etkilenen büyük pazarlara baktığımızda 70’li, 80’li yıllarda bulunan firmaların %70’ine yakının ya kapandığını ya da bir başka firma tarafından satın alındığını görüyoruz.  Teknik eğitim alanında oldukça iyi olan Almanya’da yapılan bir araştırmaya göre, şuan okul öncesinde bulunan çocukların ileride yapacakları işlerin ne olacağı %60-70 oranında bilinmiyor ve buna göre önlem alıyorlar. .

MATBAA&TEKNİK: En önemli gelişmelerin hangi alanda olduğunu düşünüyorsunuz? Baskı, öncesi veya sonrası…

GÜVENÇ GÜNDÜZ: En önemli gelişmeler baskı alanında olduğunu düşünüyorum.

MATBAA&TEKNİK: Eklemek istedikleriniz?

GÜVENÇ GÜNDÜZ: Baskı ürünlerinin cazibesi, teknik olanaklarının sürekli olarak devam eden gelişimi ile artıyor.  Baskı; her alanda yeni teknolojiler ile farklı boyutlara geçiyor ve malzemeleri daha elle tutulur hale getiren dokunsal izlenimler ile baskı üreticileri, son kullanıcıya nihai ürünleri sunuyorlar. Otonom baskı önümüzdeki yıllarda daha da geliştirilecek ve dijitalleştirilmiş ağa bağlı ve otomatik üretim süreçleri geleceği şekillendirecek. Bulut bilişim, nesnelerin interneti, robotik, büyük veri ve yapay zeka, iş ve pazar ortamlarını değiştirecek. Konica Minolta dünyada ve Türkiye de bu hizmetleri sunmak adına tüm gücüyle ve ürünleri ile müşterilerine çözümler üretiyor.

 

#Matbaa #GuvencGunduz #dijitalBaski #KonicaMinolta #Baski #MGI #AccurioJet

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*