Anasayfa » Aktüel » Baskının Sonrası Aslında Baskıdan Ötesi

Baskının Sonrası Aslında Baskıdan Ötesi

Birkaç yıl önce Sevgili Ahmet Özçelik ile yaptığımız bir röportajda şu sloganı paylaşmıştı: “Baskı, baskı sonrasından başlar.”

Bu slogan, teknik endişelerin ortadan kaldırılması saikiyle söylenmiş bir sözdü ve bugün halen Özçelik Mücellithanesi’nin tescilli sloganı. Yüzde yüz haklılık içeren bu söz, sonlandırması hesaplanmadan baskı yapılamayacağı gerçeğine parmak basarak sonrasının baskıdan önce gelmesi gerektiğini, anlatıyor. Ahmet Özçelik, Türkiye’den dijital sonlandırmanın en önemli etkinliği Hunkeler Innovationdays’i ilk ziyaret eden, ufku olan mücellit olarak dergi hafızamıza kayıt edilmişti ki bugün de konumuz dijital sonlandırma.

Her ay içeriği ile değer katan makaleler üretmekte mahir Değerli Kardeşim Matset Ticari Makineler Satış Temsilcisi Gökhan Kuyrukçu, bu ay yazdığı Scodix makalesine benzer bir söz ile başladı. “İyi bitirmek, iyi başlamaktan daha üstündür. (P. N. Ovidius)” Ezcümle söylenecek odur ki baskı nihai ürüne dönüştürülmeden baskılı bir kâğıt ya da kartondan öteye geçemediği için baskı sonrası aslında bizim işimizin can damarı; özellikle gelişen teknolojinin sunduğu dijital imkânlar ile ufuk açan, göz alıcı etkiler bırakan bir alan olması sebebiyle

Dijital baskıyı Temmuz’da uzun yazdık. Bir çok değerli makaleyi de ay ve sayı ayırt etmeden yayınlamaya devam ediyoruz, bu ay dahil. Dijital sonlandırma ise dijital baskının ayrılmaz bir parçası olarak gündemimizde. Ancak burada bir parantez açarak sonlandırma kelimesini müsaadenizle öncelikle ikiye ayırmak istiyorum. Mücellitlik ve Süsleme. (finishing ve embelishment). Teknik bir iş olarak baskıyı sonlandırma yani cilt işlerini şimdilik bir kenara bırakıyoruz. Embellishment yani süsleme ise geçtiğimiz yıl Eylül’de birdenbire karşımızda bulduğumuz bir kavram. Aslında baskının bir parçası. Yani cilde başlamadan evvel süsleme baskılarına devam etmek. Her tür lâk uygulaması, kokulu, haptic, mat, parlak, lokal ve diğerleri. Yaldızlama, gofre, embossing ve diğerleri hepsi birer baskı süreci aslında. Ama baskıyı göz yakalayıcı hale getiren kavramlar olarak son noktayı koyduğu için belki de sonlandırmaya mensubiyeti devam etmekte.

Dijital süsleme ise artık kaçınılmaz. Dijital basılan kâğıt ve kartonlara geleneksel metotlarla uygulanan süsleme baskıları bir anlamda bünyenin kabul etmediği ilaç gibi birçok zorluk getiriyordu. Dijital sonlandırma ise bu problemi ortadan kaldırma hatta kısa tirajlı geleneksel baskılara dahi uygulama imkânı sunmakta. Bu sebeple günümüzün en popüler alanlarından biri olarak baskıcılarımızın radarına takılıyor takılmayı sürdürecek.

Eski günlerdeki gibi ilk lansmanları aynı yıl içinde Türkiye’de çokça görmek pek mümkün görünmüyor. Ancak endüstriyel matbaalarımız ve dijital matbaalarımız bu yatırımları yapıyor ve süsleme imkânları ile önce müşterilerinin gözlerini yakalıyorlar ve onların da müşterilerinin gözlerini yakalayacakları işler üretebiliyorlar.

Detaylar ve çözümler ilk haber sayfasından itibaren MATBAA&TEKNİK Eylül sayısında. İyi okumalar, tadını çıkarın.

Saygılarımla

 

 

 

#Matbaa #Baski #BaskiSonrasi #Embellishment #Hunkeler #HunkelerInnovationdays #AhmetOzcelik #MatbaaTeknik #AkifTatlisu