Anasayfa » Aktüel » Beklenen Fuar FESPA Eurasia

Beklenen Fuar FESPA Eurasia

Beklenen Fuar FESPA Eurasia

Heyecanla beklenen FESPA Eurasia 2017, 7-10 Aralık tarihleri arasında düzenlendi. 4 gün süren fuar boyunca ziyaretçiler; geniş format dijital baskı, serigrafi baskı, tekstil baskı ve endüstriyel reklama dair en son ürün ve trendleri incelediler.

50 yılın üzerinde fuarcılık deneyimiyle “Amaç için Kazanç” felsefesine sahip federasyon FESPA’nın Türkiye’deki temsilcisi ve federasyon üyesi olan ARED’in ortaklığıyla 2013 yılından beri gerçekleştirdiği FESPA Eurasia fuarının beşincisi, 7-10 Aralık 2017’de uluslararası unvanıyla CNR Expo’da düzenlendi.

4 gün boyunca katılımcı firmaların yeni ve mevcut teknolojilerini sektörün ilgilileri ile buluşturan FESPA Eurasia 2017 fuarı heyecanını günbegün koruyarak devam etti. Baskı sektörü için önemli bir yere sahip olan FESPA Eurasia 2017’ye ilginin yüksek olması ve yabancı ziyaretçi oranın fazlalığı katılımcı firmaları oldukça memnun etti. Yeni çözümlerini sergilemenin verdiği heyecanı ziyaretçilerle paylaşan firmalar, yatırımcıların iştahını da kabarttı. Yılın son fuarı olma özelliğini taşıyan FESPA Eurasia 2017, öğrencilerin ilham kaynağı da oldu.

FESPA Eurasia 2017 buluşma noktası oldu

Sektörün öncü isimleri arasında bulunan Mimaki, HP, Fujifilm,Pigment Reklam, Procolor, Prodigital, Roland DG ve birçok lider firma FESPA Eurasia fuarında yer alarak inkjet geniş format çözümlerini ziyaretçilerle buluşturdular.

2018 yılına yönelik yeni teknolojilerini ziyaretçilerin beğenisine sunan Mimaki, yoğun ilgiyle 4 fuar gününü memnun bir şekilde geride bıraktı. HP çözümlerini ön plana çıkartan ve geniş ürün portföyü ile FESPA Eurasia 2017 fuarına katılan Mat Kağıt, sektöre farklılıklar getirecek dijital baskı teknoloji ürünlerinin sunumlarını yapmaya devam edecek. HP üç yeni Latex çözümünü Mat Kağıt standında sergilerken Bas&Kes çözümlerini de yeni bayii PİMMS standında sergiliyordu. Yakın zamanda HP’ye geçen ve Türkiye’de de çok iyi tanınan Mike Horsten, kısa sohbetimizde HP’nin tekstil ve özellikle soft signage üzerinde yoğunlaşacağını, anlatıyordu. Horsten, HP’nin tek makine, tek mürekkep ile her türlü baskıyı yapabilme yeteneğine dikkat çekti ve baskı örneklerini gösterdi. HP Latex teknolojisi ile banner, deri, soft signage gibi farklı alanlar ve baskı altı malzemelerine baskı yeteneğine dikkat çeken Horsten, 2018’den itibaren HP’nin sahip olduğu yüksek teknolojisi ile ilgili olarak sizlere daha fazla bilgi aktarabileceğimizi ve sektöre yön çizecek gelişmelerin duyurulacağını, söyledi.

Fuara bayii Gür Sistem ile katılan Fujifilm ise iki geniş format çözümü ile ilgi toplamayı başardı. Flatbed ve bobinden bobine iki makinesini sergileyen Fujifilm Türkiye Dijital Baskı Ürün Müdürü Murat Özkıray ve Endüstriyel Baskı İş Geliştirme Müdürü Kerem Ege, başarılı bir fuar geçirdiklerini, anlatırken Fujifilm Avrupa Dijital Baskı Çözümleri Yöneticisi Jamie Shears, Türkiye’nin gelişen bir pazar olduğunu ve Fujifilm’in bu pazarda dünyadaki etkinliği yansıtabildiğini, anlatıyordu. FESPA fuarlarının her zaman ilgi çekici olduğunu anlatan Shears, ziyaretçilerin uzmanlardan oluşmasından keyif aldıklarını, anlatıyordu. “Fujifilm sürekli olarak kendini geliştiriyor. Tüm dünyada birçok işbirliği var. Konu inkjet olduğunda hemen tüm pazarlar bizim ilgi alanımızın içinde ve iddialı bir paya sahibiz” diyen Shears’ı inkjet ile ilgili fuarları gezen bir yayın olarak teyid edebiliriz. Fujifilm sadece dijital baskı makineleri ile değil, tanınmış birçok baskı makine üreticisi tarafından kullanılan Samba baskı kafaları ve mürekkepleri ile hem endüstriyel hem tekstil hem ambalaj hem de reklam baskıları için çözüm sunabilen bir şirket.

Fuara direkt katılım sağlayan Roland DG İtalya ise gösterişli standının yanı sıra üst düzey yöneticilerinin ve uzmanlarının katılımı ve sergilediği gelişmiş teknolojileri ile ziyaretçilerin sorularına kolaylıkla cevap veren katılımcılar arasında yer alıyordu. swissQprint Türkiye temsilcisi olan ve şirketin devrimsel UV ve UV LED baskı makinaları, RIP yazılımları, dijital kesme makinaları ve sarf malzemeleri ile öne çıkan Pigment Reklam ise FESPA Eurasia 2017 fuarından memnun ayrılanlar arasında yer aldı.

 

FESPA Eurasia’nın ilgi çekici tekstil standları arasında ise Kornit Digital ve hızı ile ön plana çıkan Türk markası Stampa ile Future Digital ve yine bir Türk markası ile en iyi temsil kabiliyetine sahip Optimum Digital Planet sayılabilir. Tekstil salonunun bir diğer ilgi çekici köşesi ise sessiz sakin görüntüsü ile kendini ITM fuarına saklayan Mouvent ve onun Türkiye Temsilcisi PSC Tekstil oldu. Dijital tekstil konusunda pazarın yakından tanıdığı uzmanlardan Cenk Elkatip önümüzdeki dönemde Mouvent ile karşımıza pek çok kez çıkacak.

  1. defa düzenlenen FESPA Eurasia fuarının açılışını ARED ve FESPA Eurasia Yönetim Kurulu Üyeleri gerçekleştirdi. Kurdele kesiminden sonra açılış konuşmasını yapmak üzere ARED Başkanı Halil Eligür kürsüde yerini aldı. Ziyaretçilere ve katılımcılara seslenen Halil Eligür konuşmasına sektörle ilgili güzel bir haber vererek başladı ve ARED’in 9 ayda tamamladığı taslak meslek standartlarının onaylanarak 1 Kasım’da Resmi Gazete’de (Mükerrer) yayınlandığını, böylece Endüstriyel Reklamcı (Tabelacı) ile Endüstriyel Reklam Ölçü Keşif ve Montaj İşçisi mesleklerinin ulusal standartlarına kavuştuğunu dile getirdi. Ayrıca Genç Aredliler’in organizasyonu ve değerli konuşmacıların katılımıyla 8 Şubat’ta Beşiktaş Conrad Hotel’de Summit gerçekleştireceklerini söyleyen Halil Eligür konuşmasını sonlandırırken şu sözlere yer verdi: “Fuarımızın başarıyla gerçekleşeceği inancımla, fuarımızı gerek katılımcı, gerek ziyaretçi olarak destekleyen ve emeği geçen herkese teşekkür ediyor, tüm konuklarımıza saygılarımı sunuyorum.”

FESPA Eurasia fuarında öğrenciler ağırlandı 

FESPA Eurasia fuarını çeşitli illerden gelen okullar ile ticaret ve meslek odaları ziyaret etti. Geleceğin sektör temsilcisi olacak öğrencilerin sektörü birebir gözlemleme ve yeni, çeşitli uygulamaları inceleme imkânına ulaştığı FESPA Eurasia 2017, öğretmen ve öğrencilerin de uğradığı, çeşitli oda ve derneklerin tanışma imkânı bulduğu canlı bir alan oldu. FESPA Eurasia 2017 Fuarı’na; İzmir Mersinli MTAL, İstanbul İnönü MTAL, Beylikdüzü Borsa İstanbul Kavaklı MTAL, Namık Kemal Üniversitesi ve Ümraniye Atatürk MTAL Okulları’nın okul müdürleri, öğretmenleri ve öğrencilerinden oluşan toplam 232 kişi ziyarette bulundu. Okul Müdürü, öğretmenler ve öğrencilerden oluşan grubun standları ziyaretine Nazım Kaytan eşlik etti. Hem İnönü MTAL hem de Mersinli MTAL öğrencileri fuar sırasında folyo uygulama ve baskı teknikleri konusunda standlarda uygulama yapma şansı da elde ettiler. Mersinli MTAL Okul Müdürü Özer Toykar, MYK’da ulusal standartları tanımlanan endüstriyel reklamcı mesleğinin, meslek liselerinde alan olması yönünde başvuru süreci hakkında bilgilendirmede bulundu.

ATO Ankara Ticaret Odası 46 kişilik ziyaretçi grubu, Adana STMC 46 kişilik ziyaretçi grubu, İzmir Ticaret Odası 18 kişilik ziyaretçi grubu, Antalya Otelciler, Pansiyoncular, Camcılar, Reklamcılar ve Matbaacılar Esnaf ve Sanatkârlar Odası 65 kişilik ziyaretçi grubu, SATEM Samsun Reklamcılar Odası (Samsun Tüm Emlakçılar – Arzuhalciler – Matbaa – Tabela – Reklamcılar – Çiçekçiler -Hediyelik Eşyacılar – Kâğıt ve Alçı Dekorasyoncular Odası) 24 kişilik ziyaretçi grubu da FESPA Eurasia 2017’yi ziyaret edenler arasında yer aldı.

Choppers Point’te etkinlikler

Fuarın 2. günü Choppers Point’te ARED İl Temsilcileri Toplantısı gerçekleştirildi. İl Temsilcileri Toplantısı sonrasında FESPA Eurasia Fuarı için gelenek haline gelen Katılımcı Partisi de Choppers Point’te düzenlendi ve FESPA-ARED ekipleri fuar katılımcılarını ağırladılar. Açılış konuşmasını FESPA Eurasia Satış Müdürü Betül Binici ve ardından FESPA Fuarlar Grup Satış Müdürü Michael Ryan yaptı.

  1. ARED Endüstriyel Reklam Ödülü’nün kazananları belli oldu

FESPAARED Endüstriyel Reklam Ödülü’nün 3. yılında yarışmaya 8 firmadan toplam 20 uygulama ile başvuru yapıldı. Fuarın üçüncü günü kullanılan yaklaşık 450 oyun sonucunda üç finalistin projeleri, fuar alanında bulunan oylama alanlarında sergilendi ve 3. ARED Endüstriyel Reklam Ödülü’nün kazananı belirlendi. Yarışmanın kazananı 10 Aralık’ta ARED-Club FESPA standında gerçekleştirilen törende açıklandı. ARED Koordinatörü Şenay İpek’in sunumuyla başlayan törende ARED Başkanı Halil Eligür ve ARED Yönetim Kurulu Üyesi ve projenin mimarı Ahmet Özdemirel tarafından takdim edilen ödüllerde birinciliği ARED15 rumuzuyla Antalya’dan Rekmar Reklam’ın The Land of Legends projesi, ikinciliği ARED6 rumuzuyla Ankara’dan Morova Reklam’ın 2017 Astana projesi ve üçüncülüğü ise ARED18 rumuzuyla Kayseri’den Feza Reklam’ın ABS Alüminyum projeleri elde etti. 3. ARED Endüstriyel Reklam Ödülü’nün kazananı olan Rekmar Reklam, 15-18 Mayıs tarihlerinde Almanya, Berlin’de gerçekleşecek FESPA 2018’e 2 gün 1 gece konaklamalı çift kişilik ziyaret ödülünü kazanmanın yanı sıra FESPA Awards 2018’de ücretsiz yarışmacı olma şansını elde etti. Ödülü, Alper Tenşi adına Printtech Reklam’dan Alihan Aydın teslim aldı.

Endüstriyel Reklam Atölyesi

Endüstriyel Reklam Atölyesi’nde 4 gün süren fuar boyunca her gün belirli saatlerde Tabela Ustası Hasan Gürşan tarafından “Nostaljik Tabela Yapımı”, Edip Şirvan (Şirvan Reklam) tarafından “Krom Harf Yapımı”, Aydın İlkkan (Cevizlibağ) tarafından “Pleksiglas Kutu Harf Yapımı” ve “Piksel Led Yapımı” uygulamaları ziyaretçilere sunuldu.

ARED destekçilerini unutmadı

Fuarın son günü ARED Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyeleri, ARED’e yıl boyunca faaliyetlerinde destek veren, katkı sağlayan firmalara teşekkür belgeleri ile birlikte katılımcı plaketlerini takdim ettiler.

FESPA Eurasia 2018

Geniş format dijital baskı, serigrafi baskı, tekstil baskı ve endüstriyel reklama dair yeni ürünler ve teknolojilerin sergileneceği FESPA Eurasia 2018 yılında da uluslararası olarak gerçekleştirilecek ve sektörü bir araya getirecek. 6-9 Aralık 2018 tarihini basın mensubu olarak bizler de heyecanla bekleyeceğiz.

#FESPAEurasia2017 #FESPA #ARED #Fuar #GenişFormatDijitalBaskı #SerigrafiBaskı #TekstilBaskı #EndüstriyelReklam