Anasayfa » drupa 2016 » Böttcher Türkiye, Büyümesini ve Yatırımlarını Sürdürüyor

Böttcher Türkiye, Büyümesini ve Yatırımlarını Sürdürüyor

Serdar Özer: “Böttcher Türkiye olarak son yıllarda grup ortalamasının üzerinde büyüme gerçekleştirdik. Bu sayede geçen sene Türkiye operasyonlarında ve yerel üretimde taşınma, yenileme ve iyileştirme yatırımı gerçekleşti.”

drupa 2016 sırasında standında ziyaret ettiğimiz Böttcher Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Serdar Özer “Grafik sanatlar uygulamalarında dünyanın en büyük elastomer merdane üreticisi, yani Böttcher olarak; geniş yelpazede yeni ve inovatif ürünlerimiz ile 2016 drupa fuarındayız” dedi. Özer drupa’da sergilenen yenilikçi ve yeni Böttcher ürünleri ile ilgili olarak şu bilgileri verdi:

“Bizim daha öncesinde ve bu fuarda da yoğunlaştığımız ve basımevleri açısından çok önemli olduğuna inandığımız konu üretkenlik. Bu amaçla ProPrint ismiyle yeni bir ürün grubu lanse ediyoruz.

Üretkenlik hedefine iki açıdan yaklaşıyoruz, Birincisi yıkanabilirlik yani makinenin mürekkepten, kağıt tozu ve diğer kirletici kimyasal veya fiziksel partiküllerden kolaylıkla arındırılabilirliği. ProColora isimli yüzeyi kaplı merdanelerimiz mevcut idi, şimdi yanına ProPrint Neon isimli yeni bir merdane geliştirdik. Ayrıca merdane ve blanket yıkama solvetlerinde QuixEmulsion teknolojisi ile geliştirmeler yaptık. Yaptığımız testlerde bahsettiğim merdaneler ve kimyasallar birlikte kullanıldığında sonuç kaçınılmaz olarak ayar-bakım-temizlik zamanlarında azalma ve kullanılan materyallerde tasarruf oluyor yani minimum zaman ve girdi ile maksimum baskı üretimi. Çünkü ara yıkamalar, mürekkep değişimleri veya baskıya hazırlık işlemleri çok daha kolay, çok daha hızlı gerçekleşiyor. İkinci yaklaşım açımız minimum ayar ihtiyacı! Bu konuda mottomuz Ayarla-Unut ilkesi. Çünkü geliştirdiğimiz yeni formülasyonlar şişme ve büzülmeye, geometrik değişimlere karşı çok daha dayanıklı, bu sebeple merdane ayarları uzun süre değişmeden aynı kalabiliyor. Merdane ayarlama için zaman ayırmak zorunda kalınmıyor daha önemlisi ayarsızlık yüzünden verilen firelerin önüne geçiliyor.”

Metal ambalaj ve dekoratif metal baskı

“Bu fuarda altını çizmek istediğimiz diğer bir konu ise metal ambalaj ve dekoratif metal baskı. Baskı altı materyalin fiziksel özellikleri ve kullanılan kimyasalların özellikleri gereği metal offset baskı makinelerinde kullanılacak merdane ve silindir kaplamalarının adapte edilmesi gerekiyor. Yeni bir poliüretan formülasyonu sayesinde merdane ve lak silindirlerinde şişme direncini yüksek oranda arttırıp taşlama gereksinimini minimuma indirip basılabilir tabaka sayısını arttırmayı başardık. 2 parçalı içecek kutusu üretimi alanında ise yeni bir kauçuk merdane geliştirdik, Avrupa genelinde yaptığımız saha testlerinde merdane ömürlerinin uzadığına, renk farklılıklarının ve firelerin önemli oranda azaldığına dair müşteri geri dönüşleri aldık.”

Flekso çözümleri

“Böttcher, flekso baskı alanında da, bugün eskiden olduğundan daha aktif. Fuar boyunca flekso baskı için iki yeni kalıp montaj silindirinin tanıtımını yaptık. Ayrıca fotopolimer klişelere göre daha fazla avantajı bulunan, Direkt Lazer Pozlamaya uygun sleeve ve tabaka halde flekso baskı kalıplarımız mevcut artık.”

drupa bizim için en değerli platform, genel ziyaretçi sayısı düşse bile…

BöttcherGroup  Yönetim Kurulu Üyesi Graham Macfarlane ise drupa 2016’yı sorumuza istinaden ziyaretçi açısından değerlendirdi. Tespitimizi de teyid eden Macfarlane, Türk ziyaretçilerin ambalaja odaklanmış olması ve Interpack’den bu yana bu durumun sürmesi: “Hepimizin farkında olduğu gerçek; son yıllarda drupa ziyaretçi sayısının önemli oranda azaldığıdır. Bununla birlikte, standımıza gelen ziyaretçi kalitesinin artışı, satın alım karar vericilerin oranındaki artış ve uluslararası kitleye hitap etmesi bakımından drupa’yı hala müşterilerimizle etkileşimde olmak için çok değerli bir platform olarak görüyoruz. Drupa gibi çok kısa zamanda dünyanın her yerinden potansiyel ve mevcut müşterilerle buluşma şansı veren başka bir organizasyon yok.

Bu sene gene Türk ziyaretçi sayısındaki artışın devam ettiğini gözlemliyoruz. Aslında bu trend son Interpack fuarından buyana sürmekte. Türkiye şüphesiz ki Avrupa ve Yakın Doğu’da en parlak ve canlı pazarlardan biri, özellikle ambalaj sektörleri bakımından.” Özer ise Böttcher’in Türkiye’deki çalışmalarını dört cümle ile şöyle özetledi:

Böttcher Türkiye yatırıma devam ediyor

“Böttcher Türkiye olarak son yıllarda grup ortalamasının üzerinde büyüme gerçekleştirdik. Bu sayede geçen sene Türkiye operasyonlarında ve yerel üretimde taşınma, yenileme ve iyileştirme yatırımı gerçekleşti. Şu anda İstanbul-Tuzla bölgesinde bulunan fabrikamız ile çok daha fazla ürün gamının yerel üretim ve tedarikini gerçekleştirebiliyoruz. İnşallah önümüzdeki yıllarda çok daha yüksek değerli ve hacimli yatırımlar için uygun şartları sağlamış oluruz.”

2016 drupa fuarından çok memnunuz

Macfarlane, drupa ile ilgili değerlendimelerini şu sözlerle noktaladı:

“Biz merdane, baskı kimyasalları, blanketler ve baskı ile alakalı diğer birçok ürünün tedarikçisiyiz. Bizim müşterilerimiz ile süreklilik arzeden, arzetmesi gereken bir ilişkimiz var. Amacımız drupa’da yüksek getirili az sayıda sözleşme imzalamak değil. Bu fuar, endüstrinin her alanında faaliyet gösteren farklı farklı müşterilerimize en son Böttcher teknolojilerini sergilemek, onları araştırma geliştirme faaliyetlerimizin sonuçlarından haberdar etmek için ve şimdiye kadar Böttcher veya ürünleri ile ilgili tecrübe yaşamamış kişilere de yüz yüze ulaşmak için bir fırsat. Bizim değer verdiğimiz konu, uzun süreli iş ilişkilerinin kurulması ve devam ettirilebilmesidir. Yoksa devamı gelmeyecek, tek seferlik, kısa vadeli işler, satış rakamları veya başarılar şirket olarak benimsediğimiz bir yaklaşım biçimi değil. Bu yılın drupa’sı son yıllarda endüstrinin içinde bulunduğu depresif durumu bitiren, ferahlatıcı bir adım oldu. Tüm oyuncular gelişen piyasa koşullarına hazırlandı, işlerini genişletmek ve çeşitlendirmek için yeni yollar aramaya başladılar. Çekincesiz şunu söyleyebiliriz ki, biz öncekilerden ve 2016 drupa fuarından çok memnunuz. 2016 drupa fuarının Böttcher Grubunun daha da gelişmesine yol açacak ilhamlar vereceğine eminiz.”

#boettcher #böttcher #SerdarOzer #merdane #kimyasallar #drupa2016 #sleeve #flekso

Bir yorum

  1. Genel müdür yardımcısı serdar beyi matbaa sektöründe kendini geliştirmiş ender kişilerden biri olarak tanıyoruz.kendisinin avrupa ile türkiye arasında edindiği tecrubelerden nasil yararlanabilir iz. Bu gibi kişilerle daha çok söyledi ve makaleye yer verilmesini istiyoruz.matbaa sektörü olarak.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*