Anasayfa » Dijital » Bütünüyle Dijital Kesme ve Katlama

Bütünüyle Dijital Kesme ve Katlama

2013 yılı sonuna kadar, bütünüyle dijital katlama ve kesme yapan ilk web-to-pack sistemleri faaliyette olacak. Bu potansiyelin farkında olan marka sahipleri ile acenteler, şablon seçimine imkan sağlayan (veya tasarım yüklemeye), baskı altı malzeme ve teslimat seçenekleri sunan kullanıcı dostu, maliyet kontrollü, çevirim içi arayüzler yapılandırmak için ambalaj üreticileri ile birlikte çalışacak.

Highcon Pazarlama Başkan Yardımcısı Eitan Varon, şirketin dijital kesme ve katlama sisteminin converting sektörüne olan etkisini dikkate alıyor:

Karton ambalaj dünyası dijital dönüşüme 2013 yılında başlayacak. Maliyet etkin, kısa tirajlı, talep üzerine yapılan dijital ticari baskının avantajından faydalanan marka sahipleri, acenteler ve baskı satın almacılar katlanır karton uygulamaları için de fayda sağlayacak.

Dijital kesme ve katlama konsepti günümüz piyasalarında baskı siparişlerini belirleme ve ölçme şeklimizi önemli ölçüde değiştirdi. Artık renk kalitesi, nokta boyutu, moiré ve PANTONE® Renkleri konusunda görüşmeler yapmıyoruz. Teslimat tarihleri (gün olarak değil saat olarak), sürümler, diller ve hatta  kişiselleştirme koşullarını belirlemeye başladık.

Uygunluk en önemli kriter haline geliyor. Matbaacılar ve baskı satın almacılar artık baskı siparişleri için web-to-print portallarını daha fazla kullanıyor. Şablonlarla yönlendirilen siparişler ve kişiselleştirme baskı hizmet sağlayıcıların müşterilerinin ihtiyaç duyduğu hizmet türünü personele ve desteğe ihtiyaç duymadan sunmak için ilave zamanı olduğu anlamına geliyor. Bu durum ayrıca, daha fazla sayıda işin gelmesi nedeniyle değişen ortama uyum sağlanmasına imkan veriyor.

Web-to-Pack
Dijital kesme ve katlamanın neden olduğu doğrudan pakete stratejisi, Highcon Euclid’i ilk benimseyenler için gerçekleşen bir adım.

Web-to-pack ne anlama geliyor?
Karton ambalaj alıcıları için, web-to-pack katlanır karton üretiminin her aşamasının dijital ve otomatik olması anlamına geliyor. Müşteriler, baskı satın almacılar ve acenteler nihai çalışmayı ve Cad dosyalarını dönüştürücüye yüklüyor, baskı işlemi seçilen şekilde yapılıyor (litho, gravür, flekso veya dijital olarak) ve boş kartonlar geleneksel kalıplara ihtiyaç olmadan dijital olarak kıvrılıp kesiliyor. Web-to-pack tarafından sunulan esneklik, tam zamanında ve deposuz tedarik zincirlerinin faydalarını maksimize etmek amacıyla markaların baskı lojistiklerinin zamanını kolayca programlamasına ve karton ambalaj stoğunun baskı işleri ile uygunluğunu daha iyi koordine etmesine imkan sağlıyor. Daha uzun işleri tamamlamak için, maliyet etkin kısa tirajlar üretebilme becerisi, piyasa talebinde daha hızlı bir reaksiyona da imkan sağlıyor.

Web-to-pack, karton kutu üreticileri için baskı öncesinin ve baskının ötesine, sonlandırmaya kadar giden genişletilmiş, daha modern üretim iş akışları sunuyor böylece etkili bir MIS sistemi ile siparişin alınmasından faturalamaya kadar otomatik il yönetimine imkan sağlıyor. Analog kalıp üretim süreci ortadan kaldırılarak hızlandırılmış tasarım değişiklikleri mümkün hale getiriliyor, son anda değişiklikler bile yapılabiliyor.

Daha Kişisel Ambalajlama Geçiş 
Ticari baskıda kişiselleştirme ve versiyonlamanın gücü, toplu pazarlamada giderek daha fazla görülüyor. Dijital baskı çok sayıda ürünün kişiselleştirilmesine imkan sağlıyor, fotoğraf albümleri, tebrik kartları ve diğer ürünler için milyar dolarlık piyasalar oluşturuyor. Etiket sektörü üzerindeki etkisi ambalajlamada bir eğilimi gösterirken geleneksel baskı yöntemlerinde de daha hızlı baskı öncesi, baskıya hazırlık ve iş değişikliği sunacak teknolojiler geliştiriliyor.

Ancak, kalıp hazırlama süreleri günlerle ölçülürken, dijital çözümler dakikalarla ölçülüyor. Bu da son dakikada tasarım değişikliklerini ve yalın iş değişikliklerini mümkün hale getiriyor ve üreticinin müşteriler için kısa tiraj maliyetini düşürürken makine kullanımını maksimize etmesine imkan sağlıyor.

Ambalajlama daha çok hacme odaklı bir iş olmasına rağmen, baskının yanı sıra dijital kesme ve katlama teknolojilerini kullanan diğer değişken türleri de etkili oluyor. Ürünleri farklılaştırmak ve satışları arttırmak için versiyonlama, işaretleme ve mevsimsellik tekniklerinden faydalanılabilir. Çünkü bunlar, yenilikçi markalar ve üreticiler tarafından geliştirilebiliyor.

Karton kutu üreticilerinin geleceğindeki belirgin başka bir trend ise, daha az miktarlarda daha fazla sipariş. Bu, beki de dijital baskının ve tam zamanında lojistiğin en büyük sonuçlarından biri. Hızlı devir ve kısa tiraj sunabilen karton kutu üreticileri bu trendde en iyi şekilde konumlanacak.

Normalde analog kalıp üretiminde karşılaşılan gecikme olmaksızın maliyet etkin kısa tiraj üretebilme, sadece büyük markalar için olumlu olmakla kalmıyor, perakende mağazaları için de faydalı oluyor: küçük, yenilikçi şirketlerin aynı marka kalitesi ile piyasaya girmesi için bir yol sunuyor, rafı büyük markalarla paylaşmasına ve farklı ambalaj ile farklılaşmasına imkan sağlıyor.

Sürece bağlanarak değer katmak
2013 yılı sonuna kadar, bütünüyle dijital katlama ve kesme yapan ilk web-to-pack sistemleri faaliyette olacak. Bu potansiyelin farkında olan marka sahipleri ile acenteler, şablon seçimine imkan sağlayan (veya tasarım yüklemeye), baskı altı malzeme ve teslimat seçenekleri sunan kullanıcı dostu, maliyet kontrollü, çevirim içi arayüzler yapılandırmak için ambalaj üreticileri ile birlikte çalışacak. Dijital çözümler, küçük şirketlerin rafta büyük markalarla rekabet etme isteğini yerine getirecek.

Büyük ölçekli ambalaj sektörü, kutu üreticilerine sunulan değişiklikler ile umulandan daha hızlı ilerleyecek. Yenilikçi teknolojiler geleneksel sonlandırmayı yeni, dijital bir örneğe dönüştürecek ve Highcon da bu dönüşümün bir parçası olacak.