Anasayfa » Aktüel » Çözüm Dijitalleşmede Ama Bunu Doğru Anlamalıyız

Çözüm Dijitalleşmede Ama Bunu Doğru Anlamalıyız

Elektroser şirketi “Değişim için değişin” sloganı ile pazarda. Bu değişimin de dijitalleşmeden geçeceğini ısrarla her platformda anlatan Güyer, bu etkinlikte sunumunda ve akabinde yaptığımız özel röportajda da aynı şeyin altını çiziyordu: “Dijitalleşebilen her şey dijitalleşecektir.

AKİF TATLISU

Elektroser Genel Müdürü Öncü Güyer, 18 Eylül’de Sade Ofset tesislerinde yapılan etkinlikte ambalaj ve etiket başta olmak üzere katılımcı matbaacılarımıza dijitalleşmeyi anlatıyordu. Elektroser şirketi “Değişim için değişin” sloganı ile pazarda. Bu değişimin de dijitalleşmeden geçeceğini ısrarla her platformda anlatan Güyer, bu etkinlikte sunumunda ve akabinde yaptığımız özel röportajda da aynı şeyin altını çiziyordu: “Dijitalleşebilen her şey dijitalleşecektir. “ Yeni ekonomiden bahseden Güyer’e göre bu yeni ekonomiye ayak uydurmak ve matbaalarımızı geleceğe taşımak istiyorsak muhakkak surette dijitalleşmeliyiz. Burada Güyer’in sözlerinden hareketle altını çizmek isteriz ki ‘dijitalleşme’ sadece bir dijital baskı makinesi yatırımı yapmak değil. Hatta makine yatırımı tüm sürecin sadece %30’u ya da %70 tamamlandıktan sonra gelen son nokta.

Geçtiğimiz ay haberini yayınladığımız etiket sektörümüzün önde gelen tedarikçilerinden biri olan Sade Ofset’in Screen TrupressJet L350 UV+ makine yatırımı; Screen ve Elektroser ile birlikte gerçekleştirilen bir etkinlikle tanıtıldı. İki günlük etkinliğin ilk günü matbaalarımıza açıktı. İkinci günde ise renk yönetimi sunumu ile genişletilen etkinlik Sade Ofset’in ev sahipliğinde matbaanın kendi müşterilerine yapıldı.

Biz ilk gün oradaydık ve notlarımızı aldık. Röportajlarımızı yaptık. İçeri girer girmez ilgimizi çeken ilk konu Screen GP Europe şirketinin bu etkinliği ne kadar ciddiye aldığıydı. Bu durum Screen GP Europe Başkanı Takanori Kakita, Etiket inkjet yazıcılar Global Müdürü Yukiyoshi Tanaka, Satış ve Operasyon Koordinasyon Müdürü Yui Yamada ve Bölge Satış Müdürü Mark Sherman’ın katılımları ile ortaya çıktı.

Ayrıca Elektroser’in dağıtıcılığını yürüttüğü EPSON şirketi de matbaalara yönelik 75 ppm inkjet A3 yazıcısı ile etkinlik alanındaydı.

Etkinlik Güyer’in sunumu ile başladı. Güyer, sunumunda özetle gelen yeni çağın gereklilikleri, bu gereklilikleri ortaya çıkaran tüketici alışkanlık ve taleplerine paralel olarak veri önemi ve matbaaların buna karşılık alması gerektiği pozisyona yönelik açıklamalardı. Güyer, ‘Dijitalleşebilen her şey dijitalleşecektir’ cümlesini de bu sunumun sonunda nokta olarak kullandı. Etiket trendleri ve dijitalleşmeye ağırlık veren sunumunda Güyer’in altını çizmeye çalıştığı konu dijitalleşmenin baskıdan önce aşamalarıydı. Veri edinilmesi ve analiz edilmesi ve bu analizlerin üretime aktarılabilmesi gerektiğini anlatan Güyer, sunum sonrası röportajımızda bu konuya açıklık getirdi.

Sunumdan hemen sonra bir saat ara ile Screen Truepress Jet L350 UV+ üzerinde canlı demolar yapıldı. Makinenin temel özellikleri ve avantajları bizzat Elektroser İş Geliştirme Müdürü Turgut Karcı ve Güyer tarafından misafirlere aktarıldı. Önceden basılmış iş örneklerinin farklı baskı malzemeler kullanılarak üretilmiş olması da ilgi çeken ana noktalardan biriydi. Matbaacılar için referans noktası olarak Sade Ofset Genel müdürü Murat Demir’in ikili sohbetlerde anlattıklarının yön verici olduğuna inanıyoruz. Ancak biz bu haberimizde makinenin teknik spektlerine bağlı kalmadan (ilgi duyanlar spekt ve avantajlarını Sade Ofset Genel Müdürü Yardımcısı Süleyman Demir ve Öncü Güyer’in ifadeleri ile Eylül sayımızdan okuyabilirler) dijitalleşme konusunu biraz daha iyi anlaşılabilmesi için Güyer’e sorduk: “Nedir bu Değişim için Değişin! sloganının anlamı ve dijitalleşmeden ne kastediyorsunuz?”

Dijitalleşme’den ne anlamalıyız?

“Değişim için Değişin mottomuz Sade Ofset’te anlam bulan bir slogan. Çünkü firma sahipleri Murat Demir ve Süleyman Demir kendilerini bu işe adamış dostlarımız. Tedarik zincirinden pazarlamaya, pazarlamadan satışa kanal yönetimi yani müşterilerinin müşterilerine satış yapma yaklaşımı altında tüm bu katma değeri kendi müşterilerine yansıtabilecekler ve hem kendileri hem de müşterileri bol bol kazanç elde edecekler.

“Dijitalleşme deyince yaptığınız işin gerçekten verisel hale getirilmesi, verilerin analizlerinin yapılması, buradan çıkacak sonuçların sentezlenmesi ve buna göre bütün planlama, kontrol, yönetim, satış ve pazarlama ve üretimi organize etmeyi anlıyoruz. Bütün firmalar bizim arkadaşlarımız, abilerimiz. Yeni ekonomiye adapte olmak ve ayakta kalmak istiyorlarsa çok şiddetli olarak kendilerine, şirketlerinde en azından birer planlama mühendisi, birer veri analiz mühendisi, birer IT Mühendisi, hiç olmuyorsa en azından bunlardan bir tanesine yer vermelerini şiddetle tavsiye ediyorum. Günümüzde bir Türk’ün günde 78 kez cep telefonunu açtığını düşünürsek dijitalleşmeyi bundan daha iyi karşılayan bir rakam olmadığını anlarız. Bütün firmalar yaptıkları işleri Endüstri 4.0’a adapte etmek zorundalar. Örnek olarak akıllı buzdolaplarını vereyim. Bugün kaç tane firmanın akıllı buzdolabı stratejisine göre bir üreticiye, bir markete, bir lojistik şirketine destek verebileceğinin cevabını siz bana verin, dijitalleşmenin cevabı doğrudan ortaya çıksın.”

Dijitalleşmek dijital baskı makinesi almak mı demek?

“Dijitalleşmede dijital baskı makine olmazsa olmaz bir nokta. Çünkü dijitalleşmenin getirdiği değişkenliği verilerin çokluğunu ancak o esneklikte karşılayacak bir sistemle karşılık vermeniz lazım. Burada bazı hibrid çözümler de var. Yani statik basılan ambalajlar etiketler, çok uygun maliyetlerle dijital makinelerle de özelleştirilebilirler. Ama dijitalleşmede makineden de önce firma sahibinin gelen yeni ekonomiyi fark etmesi ve ne yapmalıyım sorusunu sorması gerektiği. Dijital baskı makineleri bunu kolaylaştıran %30 oranında bir etken. Eğer firma %70’i tamamladıysa %30’u para olarak görmez. Buzdağının görünmeyen yüzü, bu %70’de gizli. Esas olan bu makine ile ne yapacağınız. Biz analiz yapmak zorundayız, ihtiyacın ne olduğunu anlamak zorundayız ki buna göre doğru konfigürasyonu önerelim. Bu anlamda çok geniş bir ürün konfigürasyon aralığının da olduğu bilmek lazım.”

Etiket ve ambalaj endüstrisinin tüketicinin taleplerini değerlendirerek geliştiğini hepimiz biliyoruz. Tüketiciye yönelik üretim yapanlar müşteriyi rafta yakalamak için, sürdürülebilir bir ilişki tesis edebilmek için veri işliyorlar. Güyer’in cep telefon örneğinde olduğu gibi biz her etkileşimli internet bağlantımızda kendimize dair birçok veriyi paylaşıyoruz, aslında. Neredeyse tüm tercihlerimizi. İnternet üzerinden alış veriş yapabilmek için iletişim bilgilerimizi bile paylaşmak zorundayız. Bu noktada veriyi toplayıp analiz eden matbaa müşterisi olan üreticilere bu veriyi kullanabilecekleri teknolojiyi sunabilerek hayatımızı tercih edilen matbaa olarak sürdürmemiz gerektiğini de artık çok iyi anlıyoruz. Bunun yolunun dijitalleşmeden geçtiğini ve dijitalleşen matbaanın da ihtiyacının bir dijital baskı sistemi olduğunu. Sade Ofset’i yeni yatırımlarından ve açıkça bunu sergileyebiliyor olmalarından dolayı tebrik ediyoruz. Elektroser’e de bu açık ifadelerle yol gösteren stratejilerinden dolayı.

#SadeOfset #Elektroser #Screen #Etiket #DijitalBaski #Matbaa #MuratDemir #OncuGuyer #Dijitallesme #Degisimicindegisin #TruepressJet