Anasayfa » Aktüel » Cypap Viyana , Pazarını Büyütmek İsteyenleri Tercihi Oldu
Cypap Viyana Genel Müdürü Mücahit Zengin
Cypap Viyana Genel Müdürü Mücahit Zengin

Cypap Viyana , Pazarını Büyütmek İsteyenleri Tercihi Oldu

Mücahit Zengin: “Cypap Viyana olarak en önem verdiğimiz konulardan biri de Türk üreticilerinin mallarını Afrika’ya ihraç etmek. Şu anda Frimpeks kendinden yapışkanlı etiket, Kipaş Fluting Test Liner Polibak Film ve Som Kağıt bazlı PVC üreticilerimizin ürünlerini birçok Afrika ülkesine satmaktayız.”

Bomo Grubu şirketlerinden Cypap Viyana, 20’ye yakın ülkeden mal tedariği yaparken, 40 ülkeye ihracat yapıyor. Şirket Genel Müdürü Mücahit Zengin, şirket ile ilgili detayları ve Pazar değerlendirmesi için MATBAA&TEKNİK’in sorularını cevaplandırdı. Türkiye baskı ve ambalaj sektörünün son 15 yılda gösterdiği büyümeye dikkat çeken Zengin, şirketin 20 ülkeden alım 40 ülkeye de satış yaptığını anlattı:

Sedat Karadayı: Öncelikle okuyucularımız için Cypap Viyana firması hakkında bilgi verir misiniz? Cypap Viyana, hangi amaçlarla ne zaman kuruldu? Ne tür çözümler sunmaktadır?

Mücahit Zengin: Cypap Viyana, 1978 yılından beri ağırlıklı olarak Ortadoğu ve Kuzey Afrika’ya kağıt, karton ve ambalaj hammaddesi ihracatı yapan Bomo grubuna bağlı bir şirkettir. İskandinav Boregard ve Modo fabrikalarının Ortadoğu ülkelerine satış yapmak üzere kurucumuz Dr. Maximilian Atnas ile birlikte kurdukları şirket, zaman içinde trading kanalı olan Cypap’in kurulmasıyla Türkiye, Doğu, Batı Afrika ve Doğu Avrupa pazarlarında aktif hale gelmiştir. Şu anda 40’a yakın ülkeye ihracat yapmaktayız. Buna ilave olarak Çin, Kore, Hindistan, Mısır, ABD’de satın alma ofislerimiz bulunmaktadır.

Sedat Karadayı: Türkiye pazarında oldukça aktif olarak yer alıyorsunuz. Türkiye pazarına hangi ürün gruplarını sunuyorsunuz?

20160609_172932

Mücahit Zengin: Türkiye pazarında ağırlıklı olarak Smurfit Kappa grubunun, Solid Board fabrikalarının Baden Karton, Hoya Karton, Kuşe Karton, Wrexen Gri Mukavva, Herzberg Solid Board ürünlerini satmaktayız. Ayrıca Alman Papierfabrik August Koehler Grubu’nun Türkiye temsilcisiyiz. Reacto Otokopi Koehler Termal Kağıt, Euler renkli karton, Koehler Fantazi Karton ve Oyun Kağıtlarını Türkiye pazarına çözüm ortaklarımızla birlikte sunmaktayız. Bunun dışında ambalaj sektörüne Amerika Birleşik Devletleri ve Uzakdoğu’dan kağıt bardak, polietilenli bristol kartonlar, Amerikan bristol  ve benzeri ürünlerde satmaktayız.

Sedat Karadayı: Türkiye pazarına ait düşünceleriniz ve beklentileriniz nelerdir? 

Mücahit Zengin: Türkiye, grubumuzun en önemli pazarlarından birisi oldu. Geçtiğimiz 15 yılda Türk matbaa ve ambalaj sektörü, Avrupa’da en hızlı büyüyen pazarlarından birisi haline geldi. Son derece dinamik ve ürün kalitesi olarak en yüksek standartlarda hizmet verebilmektedir. İhracat pazarlarında başarılı şekilde büyümekteyiz. Ortadoğu ve bölgedeki ortam stabil hale geldiğinde sektör daha da büyüyecektir.

Sedat Karadayı: Cypap Viyana’nın Türkiye dışındaki aktif olduğunu bölgeler nerelerdir?

Mücahit Zengin: Cypap Viyana’nın önemli bölgelerinden birisi de Afrika pazarlardır. 16 yıl önce geliştirmeye başladığımız pazarlar, yüksek büyüme oranları ile dikkati çekmekte. Cypap Viyana olarak en önem verdiğimiz konulardan biri de Türk üreticilerinin mallarını Afrika’ya ihraç etmek. Şu anda Frimpeks kendinden yapışkanlı etiket, Kipaş Fluting Test Liner Polibak Film ve Som Kağıt bazlı PVC üreticilerimizin ürünlerini birçok Afrika ülkesine satmaktayız. Önümüzdeki yıllarda Türkiye’den ihracatımızı arttırmayı planlıyoruz. Şirketimiz tam anlamıyla uluslararası bir firmadır. 20’ye yakın ülkeden mal alımı yaparken, 40 ülkeye satış yapmaktayız.

Sedat Karadayı: Şu anda piyasanın genel durumuna ait görüşlerinizi alabilir miyiz?

Mücahit Zengin: Kağıt ve karton piyasası, selüloz ve hurda kağıt fiyatlarının inişli- çıkışlı olduğu bir süreç yaşıyoruz. Özellikle son çeyrek ve ilk çeyrekte Çin pazarının sağlıklı iç talebi ve çevreye zarar veren fabrikaları kapamasından dolayı fiyat dengeleri çok değişti. Bir çok üründe Çin iç pazar fiyatları, ihraç fiyatlarını geçti. Selülozda da beklenenin aksine ilk çeyrekte artışlar oldu. Navlunlarda Uzakdoğu’dan özellikle ciddi artışlar yaşandı.

Fiyatlarda Euro – USD paritesi değişikliği, navlun, selüloz ve hurda fiyat iniş çıkışları, Çin pazarının iniş çıkışları genel olarak sürekli fiyatlarda değişikliklerine sebep olmaktadır. Buda sektör için uzun vadeli fiyatlandırma problemleri oluşturmaktadır.

#MucahitZengin #Cypap #CypapViyana #Kagit #Karton #Board #MaximilianAtnas ¼Matbaa #Baski

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*