Daha Dijital Basılacak Çok Sayfa Var
Anasayfa » Aktüel » Daha Dijital Basılacak Çok Sayfa Var

Daha Dijital Basılacak Çok Sayfa Var

Xerox® IridesseTM Production Press 2018 Mayıs’ının en önemli sunumu oldu bence. Ya da iki çok önemli sunumdan birisi ancak özellikle basım endüstrimize uzun sürecek bir etki bırakmasını açıkçası bekliyorum. Bakın neden?

AKİF TATLISU

10 Mayıs tarihli haberimizde okudunuz. Pazarlama ve gösteri uzmanı Xerox tıpkı ilk iGen sunumunda yaptığı gibi bu kez de Iridesse’yi adım adım pazara sundu. Mayıs’ın başında bir telekonferans yapıldı. Bir hafta sonrasında basın bülteni yayınlandı. Mayıs’ın sonunda da Iridesse birer hafta arayla tüm çıplaklığı ile herkesin gözü önündeydi. Iridesse basım endüstrisinin öyle bir noktasına dokunuyor ki bu nokta muhatabını bulduğunda makinenin o muhatabın matbaasına kurulmasını garanti altına alıyor. Yani Iridesse kişisel yorumum olarak; öyle kopyalama merkezi, ozalit fotokopi falan tarzı bir makine değil. Iridesse baskıya dokunuyor, baskının yönünü değiştiriyor, baskıya değer ekliyor. Hem de bunu çok hızlı yapıyor. Bu sebeple Iridesse bir matbaa makinesidir ve hani şu -butik iş basıyorum abi, matbaaları var ya tam da onların makinesidir. İş örneklerini zaman içinde göreceksiniz. Hak vereceksiniz.

Gelelim baskıya. Andrew Copley diyor ki 2016 yılında tüm dünyada 48 trilyon sayfa baskı yapılmış. Bunlardan ise sadece %3’ü dijital. Iridesse’nin saha testini yapan Glen Robins diyor ki işlerimizin yarısı analog yarısı dijital baskı. Çok iyi bir oran. Demek ki dijital için en azından %47 büyüme potansiyeli var ki -ben 2017’de onun üç dört puanı kadar büyümüştür ya da analog azalmıştır da dijital lehine bir artış vardır, diyorum. Konumuz o değil. Dijital baskı teknolojisi ile evet her şeyi basabilirsiniz. Ama bazı şeyleri basmak için dijital henüz çok genç. Zaten o %50’nin içinde de bu iş profili var. İşte bunlardan biriydi metalize. Yani bu iş matbaa işi dedirten cinsten bir baskı. Oysa Xerox® IridesseTM Production Press ile artık mümkün. Bu sebeple uzunca bir etki bırakmasını bekliyorum, dedim.

23-24 Mayıs’ta Varşova’da Xerox Forum gerçekleşti. Xerox’un Antalis’ten Hunkeler’e, EFI’dan Tresu’ya diğer yardımcı tedarikçilerle bayilerini bir araya getirdiği bu etkinliğin ilk gününde de Xerox’un Graphic Communication Solutions tabaka, bobin, servis, yazılım yöneticileri başkanları ile beraber yukarıda bahsettiğim sunumu yaptılar. Xerox hem toner hem de inkjet tarafında büyümesini sürdürmeyi hedefliyor. Yani biri için diğerinden vazgeçmiyor ve farklı pazarlar olarak görmeye devam ediyor. Copley, diyor ki konvansiyonel var ve karşısında toner ve inkjet. İkisi için de uygun müşteri profili var. Ancak 2021’de 153 milyar dolara ulaşması beklenen dijital baskının %51’inin yüksek hacimli inkjet baskıdan geleceğini de aynı araştırma söylüyor. Benzer bir ifadeyi Sürekli Besleme İş Gurubu Genel Müdürü ve Kıdemli Başkan Yardımcısı Robert Stabler de kullanıyor. Tabii yine bir araştırmaya dayanarak. 2019’da 400 milyar sayfanın inkjet ile üretileceği, ofsette basılan işlerin %20’sinin daha inkjet tarafına göç edeceği ve 2017’de dijital basılan sayfaların %50’sinin inkjet ile üretildiği Stabler’in açıklamaları arasından aldıklarımız. Biz yine Iridesse’ye dönelim.

Xerox Cut Sheet Business Genel Müdürü ve Başkan Yardımcısı Ragni Mehta, Xerox’un günümüzde matbaacının ihtiyaç duyduğu en geniş renkli tabaka dijital baskı makine portföyünü sunduğunu hatırlatıyor. 2017’de Xerox VersantTM 180 ve 3100’ü Metalik mürekkep ile birlikte Xerox ColorTM 800i ve 1000i’yi sunarak yüksek hacime doğru ilerleyen Xerox bu arada bir boşluk bırakarak en üste iGen5’i yeni beyaz mürekkep ile birlikte hemen altına da BrenvaTM HD’yi yerleştiriyor. İşte Iridesse’de hacim açısından bu iki seviyenin tam ortasına yerleşiyor. Ama en başta da söylediğimiz gibi Iridesse’yi farklı kılan baskı hacmi değil yaptığı baskı. Bu arada Glen Robins’e sorduk. Ofset ve Iridesse’yi birkaç farklı uygulamada karşılaştırmış. Renk profilleri açısından tabii. Aynı renkleri yakaladıklarını, anlatıyor. Bu da ofset ile entegre edilebilir bir üretim programının işaretidir, diye kabul edelim. Dijital baskının gidişatına da şöyle bir bakalım Ragni Mehta’nın açıklamalarından:

Kısa tirajlar ve talepler, hızlı geri dönüşler dijital baskının büyümesini destekliyor ve idare ediyor. Göstergeler o ki en geniş büyüme 250’nin de altına düşen tirajlar ile olacak. Dataya bağlı kişiselleştirmeler servis tedarikçilerinin performansını artırıyor. Artı değer eklenmiş baskıların getirdiği kazanç da büyüyor. Servis sağlayıcıların kazançlarının %10 ilâ %25 artırmasına yeni kabiliyetlerin vesile olduğu da bir diğer işaret.

Buraya kadar (söylendiği için) yazdıklarımın hepsi itiraz kabul etmez gerçekler. Dijital baskıya doğru matbaayı iteleyen bir satın alma gücü var. Dijital baskının avantajlarını kullanmak için matbaacıları da dijital baskıya geçme konusunda zorluyor. Ama zaten gelişmeleri de her zaman ihtiyaçlar belirlemiyor mu? Dijital baskı böyle bir ihtiyaçtan doğmuş büyümüş bir alandı. Bu ihtiyacı her zaman olduğu gibi Amerika tüm dünyadan önce hissetti. Şimdi tüm dünya dijital baskıya geçmek zorunda. İşte tam bu noktada spota geri gönüş yapıp yazıyı öyle noktalamak isterim. Ben Xerox® IridesseTM Production Press’in özellikle basım endüstrimize uzun sürecek bir etki bırakmasını bekliyorum. O yüzden bu aralar dijitale de yatırım yapsam mı diye düşünenler var ise hele bir de onlar butik! Matbaaysa hiç durmayın hemen Iridesse’yi araştırmaya başlayın.

#Xerox #XeroxForum2018 #IntroducingIridesse #MetalizeBaski #DijitalBaski #Dijital

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*