Anasayfa » Ambalaj » Danaher Product Identification Platform

Danaher Product Identification Platform

Danaher Holding bünyesinde bulunan ESKO’dan Pantone’e ve Videojet’e bir çok çözüm sağlayıcı bir çatı altında toplayan Product Identification Platform Başkan yardımcısı ve Grup Yöneticisi (*) Joakim Weidemanis anlatıyor.

Weidemanis bu görüşmede platformdan, yapısından, hedeflerinden ve hem markalar hem de ambalaj endüstrisi için avantajlarını anlatıyor:

Product Identification Platform çok sayıda Danaher şirketinden oluşuyor. Neden bu noktada bir araya geldiler?

Joakim Weidemanis: Platform, müşterilerimizden, daha fazla ambalaj değer akışını kapsayan bağlantılı çözümler konusunda gelen talebin artması sonucunda bir araya geldi. Bu, büyük ölçüde, özellikle yeni ürünler piyasaya ürünlerin katılmasıyla ilgili karmaşıklığın seviyelerine bağlıdır. Bu artan karmaşıklık nedeniyle müşterilerimiz (özellikle hızlı tüketim malları satan şirketler), ambalaj tasarımından, pazarlamaya, kodlamaya ve izlenebilirliğe kadar her şeyi daha basit bir şekilde yapmanın yollarını arıyor. Platform, kapsamlı teknolojileri ile paketlemeyi tüketim sürücüsü olarak kullanmalarını sağlıyor. Ambalaj endüstrisi müşterilerimiz için, daha fazla varyasyonla daha kısa süreler için daha fazla talep yaşamak, daha güçlü süreçler ve kalite sistemleri gerektirir.

Trendler ve işletme ihtiyaçları açısından Product Identification Platform’un oluşturulması fikrine yön veren şey ne?

Joakim Weidemanis: Product Identification Platform, Danaher bu alanda becerileri olan şirketleri satın aldıkça zaman içinde inşa edildi. Çünkü, tüm değer akışında ürünlerin daha hızlı, daha yüksek kalitede ve tabii ki izlenebilir şekilde piyasaya sürülmesine imkan sağlayan teknolojiler geliştirmemiz gerektiğini gördük.

Daha da önemlisi, Industry 4.0 veya Industrial Internet of Things (IIoT)’in büyük etkisi vardı. İş dünyasının birbiriyle bağlantılı doğasını ambalaj değer akışına nasıl uygulayabileceğimiz konusunda pazarda artan bir talep olduğunu biliyoruz, bu nedenle Industry 4.0 teknolojisini alıyoruz, bunu donanımımıza dahil ediyoruz ve müşterilerimize katma değer sağlamanın yanı sıra yeni seçenekler sunmak için bunu yazılım çözümlerimizle birleştiriyoruz. Somut bir örnek olarak, sadece bu yılın ilk birkaç ayında Videojet yüzlerce yazıcıyı, bulut tabanlı bir uzak hizmet seçeneğimiz olan VideojetConnect’e bağlayarak müşterilere, ambalaj hatların daha verimli çalıştırmaları için ihtiyaçları olan değerli verileri sunuyor.

Şu anda şirketlerimizde mevcut olan pek çok donanım cihazının çevrimiçi erişilebilen ve birbirine bağlanabilen yazılım bileşenleri var. İşletmenin daha verimli faaliyet göstermek ve daha yüksek ambalaj hacimlerini daha sık değiştirmek için yönlendirmeye ihtiyacı var. Tüketim malları satan şirketler, daha fazla ürün satmak için ambalajı bölgelere, dillere, tüketicilere göre ele almaları gerektiğini biliyorlar. Ama çok fazla değişiklik yapmak için güçlü süreç kuvveti ve daha akıllı teknoloji gerekiyor; biz onlara, her ikisini de sağlayabiliriz.

Ambalaj matbaaları ile müşterilerinin taleplerini yerine getirmek ve rekabetçiliklerini korumak için daha kısa tirajlarda daha fazla işi daha verimli şekilde gerçekleştirmek amacıyla operasyonlarını uyarlamalarına da yardımcı oluyoruz.

Danaher Product Identification Platform’un temel becerilerini ana hatlarıyla belirtebilir misiniz?

Joakim Weidemanis: Bir şirketin ürünleri piyasaya başarılı bir şekilde getirme becerisini iyileştiriyoruz bu da bir zamanlama ve uygunluk sorunu. Pantone renk trendleri ile bunu ürün konsepti aşamasında, Esko ve X-Rite çözümleri ile, ürün ambalaj tasarımı, ön üretimi, ambalaj ve etiketleme imalatı aşamalarında, Videojet’in işaretleme, kodlama ve görsel denetleme çözümleri ile ürün üretimi ve dolumu aşamalarında, Laetus’un izlenebilirlik programı süresince ise, ürün satıldıktan sonra gerçekleştiriyoruz. Müşterilerin tüm bunları doğru zamanda, mümkün olan en hızlı şekilde ve en yüksek kalitede yapmasına yardımcı oluyoruz.

Neticede, müşterilerin ambalaj değer akışını dijitalleştirmesine, bağlamasına ve otomatikleştirmesine yardımcı oluyoruz. Mart 2017’de McKinsey CPG’nin tedarik zincirini dijitalleştirmede yavaş bir endüstri olduğunu belirledi bu nedenle, Çok fiziksel bir iş akışının dijitalleştriilmesine büyük ihtiyaç var. Zamandan tasarruf sağlamak ve hataları ortadan kaldırmak için kaliteyi otomatik (veya çoğu otomatik) şekilde kontrol eden çok sayıda teknolojimiz var. Sadece süreçleri modernleştirmekle kalmıyoruz, aynı zamanda uzun vadede müşterilerimizin becerilerini de iyileştirmesine yardımcı oluyoruz.

Platformda temsil edilen şirketlerin tümünün sahibi Danaher ve Danaher kapsamında kültürümüzün bir parçası da herkesin sürekli iyileştirmeye yardımcı olabilmesi. Dolayısıyla, yenilikçilik için herkesin yeni fikirler üretmesine katkı sağlıyor. Firmalarımız şimdi çok verimli bir yeniliğe vakit geçiriyor. Bu Danaher Business System tarafından yönlendirildi; Danaher Business System, programlarımıza ve bütçelerimize yer açmak için atılım yeniliklerine yatırım yapmak için işlem atıklarını ortadan kaldırmamıza yardımcı oluyor.

Aslında, bazı müşterilerin operasyonlarını basitleştirmesi ve daha fazla üretkenliğe ve kaliteye ulaşması için Değer Akışı Haritalama aracını uygulamasına yardımcı oluyoruz. Bunlar, çok titizlikle gerçekleştirdiğimiz 2-3 günlük workshop’lar.

Hangi sektör / sektörler bu çözümlerden en fazla faydalanabilir?

Joakim Weidemanis: Tüketici malları endüstrisinde çok büyük iyileştirme potansiyeli olduğunu düşünüyoruz. Ekosistemde, marka tarafında ve tedarikçi tarafında şirketler ile (tüketim malları imalatçıları, baskı hazırlama şirketleri, matbaalar, dönüştürücüler, tasarım ajansları veya bireysel tasarımcılar) birlikte çalışıyoruz. Özellikle bunlara hizmet veriyoruz ve her sektörde derin bilgi sahibiyiz.

Bu birliğin müşterilere en önemli faydaları neler?

Joakim Weidemanis: Platformun bir işletmeye büyük bir değer akışı olarak bakma şekli önemlidir. Platform şirketlerinin oynayacağı çok fazla rol olduğu için, bir işletmeye belirli bir nokta çözümü satmaya çalışan diğer şirketlerden çok daha geniş bir perspektiften bakabiliyoruz

Yenilikçilik ve hız bunu temelini oluşturuyor. Ambalaj değer akışındaki görevleri ve çözümleri dijitalleştirerek ve makinelerimiz ile yazılımımızı Industrial Internet of Things (IIoT),’e bağlayarak araçları erişilebilir hale getiriyoruz ve süreçlere görünürlük kazandırıyoruz, bu durum şimdi pek çok tüketici malları yöneticisi için oldukça opak.

DANAHER1

Müşterilerimizin, işletmelerinin talep ettiği hızla artan bir varyasyon hacmi yürütmelerini sağlıyoruz. Yalın terimlerle, atık sürecinden çıkardığımızı ve teknolojimizle daha hızlı değişimler yapabileceğinizi söyleyebilirsiniz. Bunu yapmanın yollarından biri, değer akışının farklı bölümlerini ortak sistemleri kullanmak için teşvik etmektir ve sistemleri paylaşarak değerleri hızlı bir şekilde fark ederler ve iş akışını basitleştirirler.

 

(*)Joakim Weidemanis – Başkan Yardımcısı ve Grup Yöneticisi

Joakim Weidemanis, Danaher’in Product Identification Platformunun Başkan yardımcısı ve Grup Yöneticisi. Platformda, 50’den fazla ülkede toplam 7 bin kişinin çalıştığı Pantone, MediaBeacon, Esko, X-Rite, Videojet, Laetus gibi önde gelen markalar yer alıyor.

Mettler Toledo ve ABB dahil teknoloji şirketlerinde küresel liderlik rollerinde yirmi yıla yakın deneyimi bulunan Weidemanis, Stockholm School of Economics’de Uluslararası İşletme ve Operasyon Yönetimi alanında yüksek lisans yaptı ve İsviçre’nin Lozan kentinde, IMD’de ve Harvard Business School’da eğitimini tamamladı.

 

#JoakimWeidemans #ESKO #PANTONE #Videojet #Danaher #Xrite #Laetus #BaskiYonetimi

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*