Anasayfa » CtP » Dereli Graphic Etiket ve Ambalaj Çözümleri Genişliyor

Dereli Graphic Etiket ve Ambalaj Çözümleri Genişliyor

Fehim Yurdal: “EFI’yi hala rakipsiz olarak görüyoruz. Bitmiş ürünü en kısa sürede almayı hedefleyen matbaalar ya da etiketçiler için en hızlı çözümün EFI olduğunu görüyoruz. EFI yaptığı çalışmalar da bunu destekleyici nitelikte.”

Ambalaj endüstrisi malzemelerinin önemli şirketlerinden biri olarak faaliyetlerini sürdüren Dereli Graphic, Kodak, KBA, EFI gibi önemli markaların makinelerinin de Türkiye temsilciliğini alarak total çözüm sunan bir şirket haline gelmişti. Artık farklı pazarlarda ne kadar geniş bir ürün gamına sahip olduklarını Labelexpo Europe fuarında hissettirdiler. Fuar alanında şirketin satış müdürlerinden Fehim Yurdal ile şirketin etiket ve esnek ambalaj sektörüne sunduğu yenilikleri konuştuk:

 

matbaa&teknik: Fuarda sunduğunuz ön plana çıkan çözümlerden bahsedebilir misiniz?

Fehim Yurdal: Kodak, bilindiği gibi flekso ve etiket pazarı için Flexcel NX çözümünü sunmuştu. Flexcel’i bu fuarda etiketçilere yönelik olarak sunuyorlar. Biz bu çözümü zaten Türkiye’de başlatmıştık, Flexcel NX Türkiye’de zaten geniş ebat flekso matbaacılarda hizmete girmişti. Şimdi Kodak dar ebat etiketçilere yönelik sunuluyor. Burada öne çıkardıkları diğer ürün de Flexcel Direct. Bu çözüm lazerle doğrudan kazıma yapıyor ve solvent yıkamayı da ortadan kaldırıyor. Bu da geniş ebat fleksocular için çıkardıkları bir ürün ama Kodak burada da tanıtımını yapıyor. NX’i burada etiketçiler için daha uygun bir çözüm olarak belirtebiliriz. Onun dışında makine konusunda bizim için EFI ön plana çıkıyor. EFI’nin de artık dijital inkjet makine olduğu ve lazer kesimle entegre bir çözüm sunduğu biliniyor. Burada EFI’deki yenilik 33 cm’e çıkarak ebadın büyütülmesi. Buna ek olarak lazer gücün yükseltilerek daha hızlı bir çözüm sunulması ve çözünürlüğün de yükseltilmesi. Yeni çözüm şu anda 720 x 720 dpi olarak öne çıktı. Makinenin de adı Jetrion 4950. Bu arada hem çözünürlük hem de hız artıyor. Buna ek olarak yeni özellik olarak da makineye mat lak ve laminasyon özelliği de eklendi. Buradaki çözümler zaten modüler sistem olduğu için her bir modül sonradan eklenebiliyor, gerek lazer; gerek çözünürlük yükseltilmesi ve gerekse laminasyon ve lak olsun bunları eklemek mümkün. Bunlar da özetle EFI tarafındaki yenilikler.

Bunların dışında ESKO, fleksoda daha geniş çözüm isteyen matbaacılara sunduğumuz bir çözüm. Flexcell NX’teki kalınlığın sınırlı olması ve malzemede bağımlılığa sebep olması nedeniyle bazı müşterilere ESKO çözümünü sunuyoruz. ESKO’da daha geniş çözüm isteyen müşterilere hitap edebiliyoruz.

DigiFlex de daha alt seviye olan, çok yüksek kalite istemeyen, ekonomik çözüm arayan müşterilerimiz önerdiğimiz bir çözüm, bir inkjet flexo ctp’si.

 

matbaa&teknik: Fuarda çok sayıda yeni olarak lanse edilen etikete yönelik dijital baskı çözümü var. Türkiye’deki pazarın durumu da malum. Siz EFI’nin Türkiye pazarındaki geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Fehim Yurdal: Biz bu açıdan EFI’yi rakiplerinin birkaç yıl önünde görüyoruz çünkü EFI lazerle entegre edilmiş makinesini 2 yıl önceki Labelexpo’da çıkardı. Burada rakiplerinin sonlandırmayı makineyle inline etme çabalarının başladığını daha yeni  görüyoruz. Bu da demek oluyor ki EFI onlardan en az 2 yıl önde. Burada herkesin kendine yönelik artısı ortaya çıkabilir ama entegrasyon anlamında EFI’yi hala rakipsiz olarak görüyoruz. Bitmiş ürünü en kısa sürede almayı hedefleyen matbaalar ya da etiketçiler için en hızlı çözümün EFI olduğunu görüyoruz. EFI yaptığı çalışmalar da bunu destekleyici nitelikte.

 

matbaa&teknik: Hepimiz Kodak’ın Dereli Graphic’te başarılı olduğunu düşünüyoruz. Dereli Graphic, Kodak’la olmaktan mutlu mu? Kodak size bir güç veriyor mu?

Fehim Yurdal: Kodak’ın, öyle sanıyorum ki marka bilinirliği bakımından Türkiye’deki ilk üç firma arasında olduğu söylenebilir. Bunun gücünü de zaman zaman hissediyoruz. Yaptığımız görüşmelerde Kodak’ın da bizi desteklediğini, Türkiye’yi özel pazarlar arasına soktuğunu da görüyoruz. Bu pazarlara örnek olarak Brezilya, Güney Afrika, Meksika ve Endonezya verilebilir. Kodak bu 5-6 ülke arasına Türkiye’yi de aldı. Hatta burada bir takım etkinlikler yapacak, Kodak’ın kendi iç bünyesindeki üst düzey yöneticileri Türkiye’de toplantılar yapacak. Müşterilere de bizimle birlikte gitmek istediklerini belirttiler. Bu arada, kısa bir bilgi olarak aktarmak isterim; Kodak’ın iflas erteleme durumu vardı biliyorsunuz 1-1,5 yıl evvel. Bize Kodak içinden bu olayın çözümlendiği bilgisi resmi olarak geldi. Kodak artık eski Kodak değil. Burada da tüm gücünü ve AR-GE’sini matbaacılık ve ambalaj alanında yaptığı dile getiriliyor. Dolayısıyla Kodak daha önceki ürün gamını bünyesinden çıkardı. Artık tamamen matbaacılığa yöneldi ve bu konuda da çalışmalarını sürdürecekler.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*