Anasayfa » Dijital » “Dijital baskı teknolojisi birçok baskı servis tedarikçisi için kaçınılmaz bir duruma gelmiştir.”

“Dijital baskı teknolojisi birçok baskı servis tedarikçisi için kaçınılmaz bir duruma gelmiştir.”

IMG_0190Cihat Ayan: “Bir matbaacının ‘Dijitale geçmeliyim’ kararını verebilmesi için öncelikle kendi müşteri portföyünü iyi tanıması, müşterilerinin ihtiyaç ve beklenti analizlerini iyi yapabilmesi gerekmektedir.”

Canon Eurasia, Profesyonel Baskı Grubu, Büyük Müşteriler Yöneticisi Cihat Ayan, dijital baskının kaçınılmaz bir yatırım alanı olup olmadığını ve günümüz matbaacılığının dijital baskı karşısındaki durumunu ve alması gereken pozisyonu şirketinin sunduğu çözümler ile birlikte şöyle değerlendiriyor:

Dijital baskı teknolojisi hangi baskı servis tedarikçileri (PSP) için kaçınılmaz hale gelmiştir?

Cihat Ayan: Dijital baskı teknolojisi; farklı içeriklerde az adetlerde baskı ihtiyaçlarına çözüm sunan, bunu da ofset baskı ile karşılamak durumunda kalan ticari matbaalar, düşen sipariş lotları, artan stok maliyetleri ve anlık çözüm beklentileri karşısında müşterilerine hızlıca çözüm sunma arayışında olan matbaalar, kişiye özel, düşük hacimlerde ve farklılaştırılmış içeriklerde kitap basan, yine düşen kitap sipariş hacimlerine ve iş modeli gereği yayıncı için tutulması durumunda olan kitap stoklarına sahip kitap matbaaları için sunduğu yüksek hız ve neredeyse ofset kalitesi sunan dijital baskı teknolojisi birçok baskı servis tedarikçisi için kaçınılmaz bir duruma gelmiştir.

Bir matbaacının “Dijitale geçmeliyim” kararını verebilmek için hangi şartları taşıması gerekiyor ya da mevcut pazar ile ilgili açmazları neler ise bu kararı vermeli?

Cihat Ayan: Bir matbaacının “Dijitale geçmeliyim” kararını verebilmesi için öncelikle kendi müşteri portföyünü iyi tanıması, müşterilerinin ihtiyaç ve beklenti analizlerini iyi yapabilmesi gerekmektedir. Yalnız buna ilaveten ve en az bu analiz kadar değerli olan; basılmış ürün satın alan perakendecileri ve perakende sektör dinamiklerini, üreticileri, ajansları, ajansların hizmet verdiği üçüncü parti firma ihtiyaçlarını ve özellikle yeni oluşan ve gelişen pazarları, son tüketici dinamiklerini araştırmalıdır. Dijital baskı teknolojisi ile mevcut teknolojilerin sağlayamadığı kendisine ek katma değer oluşturabilecek yenilikçi düşünce ve vizyon ile yatırım kararı alabilecek bir firma karar mekanizmasına sahip olması önemlidir.

Bir ticari matbaa veya kitap basan matbaalar tek seferde verilen sipariş hacimlerinde düşme yaşıyor veya eskiye göre artan iş çeşitliliklerine göre iş modelini değiştirmek, fazla mesai yapmak, artık çok ciddi maliyetlere ulaşan stoklar ile iş yapmak zorunda kalıyor olabilir. Yaşanılan bu zorlukları düşündüğünüzde mevcut teknolojileri veya sürdürülmesi zor iş ve gelir modellerini kullanıyor olabilir. Bu firmalar çok yüksek ihtimalde diğer üretim sektörlerinin de yaşadığı, artan maliyetler ve azalan kârlılık ile baş etmek durumunda kalıyor olabilirler. Bu noktada rekabetin çok yüksek olduğu ve hizmet verilen pazar veya ürün grupları ile müşteri çeşitlendirmesi yapılmasının, katma değer sağlayacak çözümler sunuyor olmasının gereklilik olduğu kaçınılmazdır ve firmalar bu çerçevede yeni bir iş modeline ihtiyaç duymaktadır.

Bu sebeple; son birkaç yıldır özellikle dijital inkjet baskı teknolojilerindeki atılımlar sayesinde sunulan baskı altı malzemelerde kuşe dahil artış, çok renkli ofset kalitesinde baskı yapılabilmesi, düşük adetlerde ve yüksek hızlarda alınabilen iş çeşitliliği dijital baskı teknolojilerine geçişi hızlandırmıştır. Düşük hacimli broşür, kişiye özel kitap ve dergiler gibi talepler geleneksel ofset teknolojilerinde yüksek maliyetler ile yapılabilmektedir. Tabii ki dijital baskı teknolojisinin ofset baskı teknolojisinin yerine konulacak bir teknoloji olarak düşünülmesi hata olur. Burada firmaların odaklanması gereken konu; ofseti tamamlayacak, yükselen maliyetler, düşen hacim ve kârlılıklar neticesinde doğru bir iş modeli kurarak dijitalin sunduğu fırsatların değerlendirmesidir. Dijital baskı teknolojisi; ofset baskının yüksek hacimli iş talepleri haricinde, bu hacimli taleplerin çok daha altında gelen siparişler için çok çeşitli ve anlık hizmet beklentisi yüksek olan müşterilerine cevap vermek isteyen firmaların kullanabileceği yenilikçi ve düşük maliyetli bir çözümdür. Yeni bir yatırım yapacak olan firmanın toplam sahip olma maliyetine (total cost of ownership; TCO) odaklanması, bir işi veya hizmeti 360 derece görerek tüm maliyet kalemlerini uzun vadeli ve sürdürülebilir olacak şekilde düşünmesi, sadece ilk yatırım maliyeti gibi konuların ötesinde alınacak hizmet, ürün ve servis kalitesini bütünleşik olarak görmeleri gerektiğini hatırlatmak isterim.

Matbaaların özellikle küçük ve orta ölçekli olanların ve site matbaacılarının Kopyalama Merkezi’ne dönüşmeleri ya da mevcut konvansiyonel baskı işlerine kopyalama merkezi eklemeleri konusunda yorum ve tavsiyeleriniz nelerdir?

Cihat Ayan: Özellikle küçük veya orta ölçekli kuruluşların müşteri analizlerini doğru yaparak onlara sunmak istedikleri hizmeti nasıl çeşitlendirmek istedikleri, katma değerli iş yapılabilmesi ve oluşturulacak katkının nasıl olacağı ile ilgili bir iş modeli kurmaları ve bu model ile uyumlu doğru adımları atmaları, ileriye dönük stratejilerini bu şekilde geliştirmeleri hassas bir konudur.

Burada mevcut konvansiyonel baskı işi yaparken kopyalama merkezini de bünyesinde barındırmak yerine, mevcut iş modelini dijital teknolojinin desteği ve sunduğu kolaylıklar, faydalar ile birleştirerek daha kârlı ve doğru hizmet sunulması gereklidir. Yoksa dijital yatırım konvansiyonel baskının bir muadili değildir.

Fakat günümüzde dijital baskının konvansiyonel baskıdan bir pazar payı aldığı infotrends pazar araştırması firmasının sunduğu datalara göre doğrudur, bu sonuç da alınan hizmetlerde ortaya çıkan beklentilerin dijital teknolojilerin kapsama alanına girmeye başladığının ve bu trendin artışının göstergesidir. Yine İngiliz araştırma şirketi PIRA’nın; “The Future of Offset vs Digital Printing to 2018” raporuna göre; 2013-2018 yılları arasında ofsetin globaldeki pazar hacmi 2018’de %1,3 azalmış ve toplam cironun 450 milyar USD’lerden 400 milyar USD’lere gerileyeceği şeklindedir. (kaynak: PIRA: The Future of Offset vs Digital Printing to 2018) Bunun karşısında digital baskının ise %6,1 lik Pazar hacmi artışı ile globalde aldığı pay 140 milyar usd’lerden 200 milyar usd’lerin üzerine çıkacağı yönündedir.

2016’da dijital baskı teknolojileri alanında yenilikler görmeye devam edecek miyiz? Mesela yeni yatırım kararı için drupa’yı beklemeli miyiz?

Cihat Ayan: 2016 yılı her 4 yılda bir olduğu gibi yine çok heyecanlı ve yenilikçi teknolojilerin bulunduğu bir drupa yılı olacak bizim açımızdan. Canon olarak üst düzey teknolojilerimiz ile 8a Hall’ünde toplam 3000 m2 lik bir alanda yer alıyor olacağız. Bu sene bizleri heyecanlandırılan çok yenilikçi teknolojileri sergilemeyi bekliyoruz ve çalışmalar son hızla devam etmektedir. Bu ürünler ile çok geniş bir yelpazede; ticari matbaalar, kitap matbaacıları ve yayıncıları,  TDM, tasarımcı ve yenilikçi ajanslar, ambalaj, fotoğraf odaklı uygulamalar gibi birçok B2B endüstrisine yönelik ürünlerimiz bulunacak.

Özellikle yüksek hacimlerde renkli kitap veya ticari iş yapan matbaalar ve kopyalama merkezlerine yönelik pazara sunulan renkli Inkjet teknolojisini 35×50 tabaka baskı ile buluşturan “VarioPrint i300” tabaka baskı makinemiz yeni bir segment oluşturmuş ve alanında ilk ve tek olma özelliğini korumaktadır. Bu makinemiz en heyecan verici ve dikkat çekici yeniliklerimizden olacaktır standımızda.

Sürekli form tarafında lider portföyümüze ek olarak likit toner teknolojisi kullanarak karton ambalaj uygulamalarına yönelik dijital baskı yapılabilecek başka bir makinemizi de ilk defa sunuyor olmayı planlıyoruz.

Ayrıca yine tabaka baskı tarafında bizleri çok heyecanlandıran, büyük kopyalama merkezleri ve matbaalar için 2016 yılının ilk yarısından sonra Türkiye’de satışına başlayacağımız 100 kopya renkli makinemiz ImagePress 10000VP yenilikçi teknolojileri barındıran makinelerimizdendir.

Standımızda en yenilikçi teknolojileri, farklı uygulamalar ile baskı altı mataryelleri üzerinde görmek, hem yazılım hem de donanım anlamında farklı segmentlere sunulan katma değerleri deneyimlemek mümkün olacaktır.

Tabii ki en yenilikçi teknolojileri görerek en son kararlarını verebilmek tüm endüstrinin genel görünümü açısından bir pazar araştırması imkanı sunmaktadır. Fakat, fuar sonrası oluşacak olan yoğun siparişler teslimat konusunda sıkıntılara sebep olabillir.

ColorStream3500_photo_I-Twin_no-shadow_735-1Talep üzerine kitap işinde Türkiye’de büyüme bekliyor musunuz?

Cihat Ayan: Yapılan araştırmalarda kitap matbaacılığında dijital baskı ile üretilen kitap yayıncılığında global iş hacmi 2013 yılında renkli baskıda 6,5 milyar sayfa, siyah-beyaz baskıda ise 27,5 milyar sayfa olmak üzere toplamda 34 milyar sayfa olarak gerçekleşmiştir. 2017 yılında bu rakamların renklide 20 milyar sayfa, siyah-beyazda ise 52 milyar sayfa ile toplamda 72 milyar sayfaya çıkması öngörülmektedir. (kaynak: Caslon Reports Europe 2014). Bu artış olarak %120’ ye denk gelmektedir ki kitap baskı endüstrisinin diğer dijital baskı sektörel pazar segmentleri içerisinde konvansiyonelden dijitale geçişte en büyük artış potansiyeline sahip olma özelliğini desteklemektedir.

Tüm bu dinamiklerin ötesinde ülkemizde ilköğretim ve yüksek eğitimde online ve offline olarak geliştirilmiş farklı uygulamalar sayesinde okul, ders, konu ve eğitmenlere özel basılmış eğitim materyalleri ihtiyacı hızlı bir şekilde artmaktadır. POD uygulamasını en hızlı ve öncelikli gelişen alanı da burası olacaktır. Bu konuda firma olarak aktif bir şekilde çalışmaktayız ve sahada sadece bu konuda çalışan iş ortaklarımız bulunmaktadır.

Ayrıca kişiselleştirilmiş ve özellikli ürün ve hizmetlerdeki artış, insanların aldıkları hizmetlerden beklentilerini de farklılaştırmıştır. Üstelik “bir hediye olarak kişiye özel kitap” , “kişiye özel turistik rehber” gibi farklı konseptler de yurt dışında hızlıca artış göstermektedir ve buna istinaden kişiye özel ticari, kültürel ve tarihi kitaplar, turistik rehberler, harita veya basılı materyallerde bir artış kaçınılmazdır. Bu konuda da firma olarak Avrupa başta olmak üzere Türkiye ile alakalı da çalışmalarımız devam etmektedir.

Türkiye’de süreli yayın -dergi ve gazete- işinde dijital baskıyı mümkün görüyor musunuz? Bu pazarda bir yeni oluşum mümkün müdür?

Cihat Ayan: Türkiye’de süreli yayınların dijital olarak baskısının yapılabilmesi tabii ki mümkündür. Özellikle bu basılı ürünleri alan firmalara katma değer sağlayabilecek, son kullanıcıya ulaştığında da kendilerinde o firma veya yayın ile ilgili bir kişisel bağlılık oluşturabilecek, farklı içerikleri ve kişiselleştirilmiş bilgileri, pazar dinamiklerini bir arada bulunduran basılı ürünler dünyaya paralel olarak ülkemizde de gerçekleşecektir.

Üstelik dijital baskı ile sağlanan kazanımlardan en önemlilerinden olan fazla stokların oluşturduğu maliyetlerin azaltılması ve hatta sıfır stok ile çalışma imkanı sağlanabilmesi önümüzdeki süreçte dijitalleşen medya ve basılı ürünleri satış adetleri ve cirolar bazında tehdit eden yeni medya dinamiklerinde sektöre pozitif katkı sağlayacaktır.

Pazara sunduğunuz çözümler arasında 2015’in en popüler dijital baskı çözümü hangisi oldu?

Océ-VPi300_right-view2Cihat Ayan: Türkiye’de bu yıl lansmanını yapacağımız renkli inkjet tabaka baskı makinemiz “VarioPrint i300” alanında ilk ve tek olma özelliği ile bizleri çok heyecanlandırmaktadır. Özellikle “ColorStream” sürekli form makinelerimizde kullanılan baskı kafası teknolojisini, kendini kanıtlamış VarioPrint tabaka baskı platformu ile buluşturduk. Makinemiz, baskı altı materyeller daha makineye girmeden malzemeden kaynaklı makineyi durdurabilecek hataların önceden fark edilebilmesine olanak sağlayan algılama teknolojileri ve kameraların bulunduğu, yenilikçi ve kusursuz bir kağıt besleme ünitesi barındıran 7×24 çalıştırabileceğiniz bir üretim makinesidir. Malzemeler makine içerisinde ilerlerken uygulanan çift yüz baskılama sistemi ile hızın düşürülmeden baskı kontrolünün yapılması, baskı kafalarında oluşabilecek nozzle tıkanması hatalarının üretimi etkilemeden kendiliğinden düzeltilmesi, baskı doluluk oranlarının kullanılan Prisma yazılımı vasıtası ile otomatik olarak yapılması önemli özelliklerindendir. VarioPrint i300; 4 farklı teknoloji kullanılarak düşük ısıdaki tambur ile kurutmanın yapılması ve en önemli özelliklerinden olan dakikada 300 A4 renkli imaj basabilen ve toner teknolojisine göre daha uygun maliyetlerde çalışan, aylık ortalama baskı kapasitesi 1 ila 10 milyon A4 imaj aralığında olan akıllı bir baskı platformudur.

Popüler olmasını umduğunuz ya da popülaritesini sürdürmesini beklediğiniz çözümünüzün avantajları ve neden bu çözümü satın almalıyım sorusunun cevabı için yorum yapmak ister misiniz?

Cihat Ayan: Başlıca özelliklerini yukarıda saydığımız bu makinemizin sektöre farklı bir bakış açısı kazandıracağına inanıyoruz. Bu ürünümüz özellikle yüksek hacimli işler yapan, aylık döngüsü 1 milyon A4 gibi seviyelerde yüksek oranlarda renkli işler barındıran ve bu nedenle birden çok tabaka baskı makinesi bulundurmak zorunda kalan dolayısı ile yüksek işçilik ve sabit maliyetlerde çalışan ticari işletmeler için uygun olacaktır. Görece olarak daha yüksek maliyetlerde bulunan sürekli form makine yatırımlarını finansal olarak karşılamak istemeyen firmalar adına sunulan, tüm bu işlerin tek bir makine ile optimum şekilde yapılabileceği bir çözümdür. Üstelik toner teknolojisi değil inkjet teknolojisi kullanılması hem makine hızında, hem de maliyetlerde ciddi bir şekilde pozitif katkı sunmaktadır. Sektörde alışık olunan renkli makinedeki siyah sayfa başı fiyatların muadil siyah beyaz makinelere göre yüksek olması dezavantajı da bulunmamaktadır. VarioPrint i300’de renkli baskılar renkli, siyah baskılar siyah fiyatından fiyatlanmaktadır.

Şu an 4+2 renkli olacak şekilde kuşeden çok çeşitli kâğıtlara, 60-300 gr aralıklarında özel “IQ- aquarius Ink” teknolojisi kullanılan mürekkepler ile baskı yapılabilmektedir. 8 ad tabaka besleme ünitesi ile 9200 ad yaprak besleme yapılabilmesi, 35×50 ebatlarda tabaka beslenebilmesi, hava ayrıştırmalı vakumlu kağıt beslemesi, medya ve çizgi kalitesi denetimi, otomatik bakım rutinleri ve ilk defa bu makinemizde uygulanan ve Sanal Gerçeklik “virtual reality” kullanarak uzaktan önleyici servis ve bakım hizmetleri gibi yenilikler sunulmaktadır.

Üstelik yukarıda da anlatıldığı üzere yüksek verimliliklerde çalışılabilecek, her türlü olumsuz etkileri önceden elemine edebilen akıllı bir platform üzerinde geliştirmeler yapılmıştır. İleriki dönemlerde oluşacak geliştirmeler bu platformda logo gibi üzerine eklenerek ilerletilecek, yeniden bir makine yatırımı yerine bu makineyi upgrade etmek mümkün olacaktır.

#canon #canoneurasia #dijitalbaski #bookondemand #talepuzerinekitap #cihatayan #VarioPrinti300 #ImagePress10000VP #drupa