Dijital Devrim Kapıda
Anasayfa » Ambalaj » Dijital Devrim Kapıda

Dijital Devrim Kapıda

Xeikon dijital baskı salonlarının en önemli katılımcılarından biri idi. Öncelikle Trillium One ile hepimizi heyecanlandıran Xeikon, yeni 9000 serisinin yanı sıra Fusion teknolojisi ile de dikkat çekti. Fuar esnasında Xeikon Türkiye Genel Müdürü Yalım Araser ve Distribütör Nova Baskı Genel Müdürü Sabri Dizmen ile bir araya geldik ve Xeikon’un artan ivmesinin ülkemize nasıl ve hangi alanlarda yansıyacağını anlamak istedik. Araser, “Dijital devrim kapıda” derken Türkiye pazarında doküman baskısına odaklanacaklarını, söylüyordu:

MATBAA&TEKNİK: Yalım Bey öncelikle Flint Group birleşmesini sorarak başlayalım. Nasıl değerlendiriyorsunuz ve etkinliğinizi nasıl etkilemiş olabilir? Anlatır mısınız?

Yalım Araser: Ben bu birleşmeyi kesinlikle çok olumlu değerlendiriyorum. Flint Group zaten tüm dünyada çok bilinen çok iyi tanınan bir grup. Biz bir artı birin üç yapacağı düşüncesindeyiz. Flint’in bize yaklaşımı ise çok olumlu. Uzun zamandır beklediğimiz desteği görüyoruz. Üstelik bize işimizi nasıl yapacağımızı göstermek yerine bize sadece destek oluyor ve bizim planlarımızı hayata geçirmekte büyük kolaylık sağlıyor. Flint Group Türkiye ofisi ile de tanıştık. Onlar da çok olumlu. Çok iyi bir sinerji yakaladığımızı düşünüyorum. Zaten geleceğe yönelik çok ümitliydik, iyi planlarımız vardı. Flint’in bize verdiği his bunları çok daha çabuk ve çok daha iyi bir şekilde gerçekleştireceğimize inanıyorum.

MATBAA&TEKNİK: Xeikon’un drupa 2016 yeniliği Trillium One olarak tanıtıldı. Bu çözümden bahsedebilir miyiz?

Yalım Araser: Trillium uzun zamandır duyduğunuz bildiğiniz bir proje. Şu anda büyük bir gururla söyleyebiliriz ki 2017’de satışa sunacağımız Trillium drupa’da sorunsuz bir şekilde baskısını yapıyor, çalışıyor ve çok olumlu tepkiler alıyor. 60 metre/dakika ile başlayacağımız bir yolculuk bu. Fakat önümüzde başka adımlar da var. Durmuyoruz, devam edeceğiz. Sadece hızı artırmak değil, malzemeleri çeşitlendirmek de bu projenin içerisinde. Dolayısıyla Trillium’dan da aldığımız tepkilerden de çok memnunuz. Dünya basının da oldukça geniş yer aldı. Sadece müşterilerden değil kritiklerden de olumlu sonuçlar aldı.

MATBAA&TEKNİK: Bir diğer ilgi çekici uyguluma da duvar kağıdı. Bu konuda rakiplere oranla biraz da farklı bir alana hitap ediyorsunuz, doğru mu?

Yalım Araser: Duvar kağıdı Türkiye’de ithalat ile devam etmiş bir alan. Konvansiyonel duvar kağıt üretimi de var ama teknolojinin gelişmesi ile çeşitlendirme ve kişiselleştirme ihtiyacı ya da talebi de oluştu. Duvar Kağıdı işi içinde bizim makinemizin ayrı bir yeri var. Evet, HP Latex baskı makineleri duvar kağıdı yapıyorlar ve oldukça başarılılar. Ama konvansiyonel ile kişiselleştirilmiş duvar kağıdı arasında biraz daha yüksek tiraja geçeyim, biraz daha endüstriyel olarak bu işi yapayım dediğiniz anda geleceğiniz nokta biziz. Bizim sonsuz baskı boyumuz duvar kağıdında bizi avantajlı kılıyor.

MATBAA&TEKNİK: Etiket ve ambalaj alanı için yorumlarınız neler?

Yalım Araser: IML için çalışmalarımız devam ediyor; evet yapabiliyoruz ama orada bazı kısıtlarımız var. Ama bu demek değil ki IML yapamıyoruz. Başarılı olduğumuz birçok proje var ama bu konuda biraz daha seçici davranıyoruz. Xeikon’un karton ambalajda başarılı olmaması için hiçbir sebep yok. Bobinden tabakaya dijital, yeni yeni bilindik tabakadan tabakaya pazarımızda ön plana çıkıyor. Biz bunu rakiplerimizden önce görmüştük. Hazırlıklarımızı önden yaptık ve burada çözümümüzü sunuyoruz ve çok olumlu tepkiler alıyoruz. İnanıyorum ki çok yakın bir gelecekte karton ambalaj konusunda dijital çok daha ön plana çıkacak ve biz burada da başı çekeceğiz.

Kaplamalı karton ambalaj da ön plana çıkıyor drupa’da. Hep bir 8000 serisinden bahsediyorduk biliyorsunuz. Sonra bir de 9800 çıkardık. Buradaki yenilik 9600’un da pazara sunulması ise 9000 serisi ile devam ediyor olmamız. Doküman baskısında da öne çıkacağız. Sadece Trillium ile değil bilinen serilerimizle de çalışmaya devam ettik.

MATBAA&TEKNİK: Doküman baskısı ile tam olarak neyi kastediyorsunuz? Transactional baskıyı mı?

Yalım Araser: Transactional’da en düşük fiyatı veren kazanıyor. Yüksek kaliteli baskıya ihtiyaç yok. Çünkü çıkan baskının ömrü de çok kısa. Oysa bizim Trillium’u konumlandırdığımız nokta ofset kalitesinde daha ziyade daha yüksek kalitede baskıya ihtiyaç duyan yüksek tirajlı işler. Biz bu niş alanda bir eksiklik olduğunu biliyoruz ve Trillium’u da bu alana konumlandırıyoruz. Bobinden bobine 1200 dpi çözünürlükte 60 metre/dakika hız ile ön arka baskı yapabilen 50 cm’lik makinemiz. Trillium One olarak çıktı biliyorsunuz, demek ki devamı gelecek. Şu anda 90 – 110 gram kuşe kağıt kullanıyoruz. Bu demek değil ki bunun üzerinde çalışmıyoruz. Elbette baskı altı malzeme çeşitlendirmesine ihtiyaç var ama konumlandırdığımız alan itibariyle şu anda ihtiyacı karşılıyor.

MATBAA&TEKNİK: Genel bir değerlendirme ve fuar sonrası beklentileriniz hakkında bir yorum yapar mısınız?

Yalım Araser: Belki on senedir beklediğimiz diital devrim kapımızı çalıyor. Bir takım engebeli yollardan geçiyor olmamız bizi ülke biraz geri bırakmış olabilir. Ancak potansiyel müşterilerimiz mantalite olarak hazırlar. Yakın bir gelecekte büyük değişimlerin olacağını ön görüyorum hazırız, bekliyoruz, göreceğiz.

2016 sonuna kadar devam eden projelerimiz var. Pek çok projemiz var. Bu sadece makineye,  müşteriye veya bize bağlı değil. Çünkü makinenin kendini ödemesi, işletmecisine kazandırması sonra da bize kazandırması lazım. Adet olarak makine satılmasından fazla değer olarak kendini ödeyen işletmecisine de bize de kazandıran ve kazandırmaya devam edecek makinelerin satılmasına taraftarım, bu yönde de ilerleyen sonuçlanan pek çok projemiz var.

2016’dan ümitliyiz. 2017’den ise daha da ümitliyim. Dijital devrim kapıda. Sadece ve sadece döküman basanlarla ilgi alanımız uyuşmuyor. Ofset kalitesinde renkli baskı yapanlar için çok iddialıyız. Burada baskı makinelerimizin yanı sıra şekilli kesim makinemiz karton ambalaja ne kadar önem verdiğimizin bir göstergesi. Bunu burada sergilememiz sebebi bir makine yapmış olmamız değil bu piyasaya bir anlamda piyasaya beyanımız yatırım yapmaya devam edeceğimizin göstergesi olarak adlandırmak lazım.

Ayrıca Fusion teknolojisini Labelexpo’da tanıtmıştık. Tekrar sunuyoruz. Halen konsept olarak tabii. Fusion bizim dijitale olan inancımızın bir göstergesi. Farklı teknolojileri bir araya getirmek ve her türlü teknik desteği sağlamak ve pazara dijital olarak ne kadar adandığımızın göstergesi. Fuar mottomuz Direct Dedike Digital da bunun en önemli göstergelerinden biri.

Geçen sene Labelexpo’da duyurduğumuz Nova Baskı ile başlayan birlikteliğimiz güçlenerek devam ediyor. Nova baskı ile geleceğe yönelik büyük beklentilerimiz var ve Sabri Beyle çok başarılı olacağımıza inanıyorum.

MATBAA&TEKNİK: Sabri Bey, sizin de gelen günlerde Xeikon’a daha çok odaklanabileceğinizi düşünüyoruz. Siz bu fuarın ışığından Xeikon’u ve Türkiye’deki durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

sabri_dizmenSabri Dizmen: Aynı düşünce yapısında ve etik değerler peşinde olan insanlarız. Birbirimizi tanıdıkça bakış açımız daha olumluya gidiyor. Bir yandan takımımız da güçlendi, Son olarak Öncü Güyer’i de takımımıza dahil ettik. Piyasanın yakından tanıdığı ve dijital konusunda büyük bir tecrübesi bulunan Güyer, Nova Baskı bünyesinde Xeikon 50×70 dijital ile ambalaj & etiket makinelerinin Türkiye Pazarı’ndaki iş geliştirme görevine geldi. Teknoloji de bizi bu tarafa doğru itiyor. Biraz geriden geliyor gibi batı ülkelerine göre olmamıza rağmen biz de daha hazırız. Geçen sene başladık yaptığımız seçimler iyi ve doğru seçimler olduğunu anladığımız gelişmeler de yaşadık. Flint Group’un Xeikon’u alması, Öncü arkadaşımızın bize katılması gibi. Başka türlü düşünmek için bir sebep yok.

oncu_guyer

Öncü Güyer, Xeikon Türkiye distribütörü Nova Baskı’da Xeikon 50×70 dijital ile ambalaj & etiket makineleri iş geliştirme Müdürü oldu.

Rakam vermek çok doğru değil ama çok ümitli olduğumuz projeler var. Belki başkaları için sürpriz olabilir ama bizim için sürpriz olmayacak bir sayıya ulaşmayı bekliyoruz. Daha önceden bulunduğumuz her işte devam ediyoruz Oturmuş bir takımımız var. Temsilcilik anlamında bir değişiklik olabilir, odak noktamız Agfa’dan Xeikon’a kayıyor. Bazı değişiklikler bu tarafa götürüyor. Agfa’nın bazı farklı tercihleri oldu ama çok sorun değil biz uzun yıllar sonunda edindiğimiz bilgi beceri ve tecrübeyi ve müşterilerimizin pozitif görüşlerini değerlendirmek istiyoruz ve bunu A ya da B üreticisi ile değere çevirmeye devam edeceğiz.

#xeikon #oncuguyer #dijitalbaski #xeikontr #yalimaraser #sabridizmen #duvarkagidi #transpromo #drupa2016 #duomedia

Bir yorum

  1. Gerçekten dijital devrim artık heryerde

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*