Anasayfa » Dijital » Dijital Etiket Baskısı İçin Yeni İmkânlar
Dijital

Dijital Etiket Baskısı İçin Yeni İmkânlar

HP Indigo Labelexpo Europe fuarında yine yenilikçi yönünü ortaya koydu ve etiket ve ambalaj konusundaki gelişmeleri sergiledi. HP’nin dijital basılacak herhangi bir etiket için dönüm noktası olarak sunduğu çözümlerini şirketin Türkiye Temsilcisi Matset A.Ş Genel Müdürü Doğu Pabuççuoğlu anlattı.

HP’nin Patio alanındaki bir hayli büyük standında biz de dahil herkesin ilgisi çeken en önemli konu GEM oldu. GEM, dijital etiket baskısında fuarın da trendi olan -Embellishment- süsleme, sonlandırma işinin HP tarafındaki adı. “GEM, dijital etikette özellikle kısa tirajlı işlerde daha hızlı ürün teslimatı için sonlandırmanın inline yapılmasıdır”, diyen Pabuççuoğlu’nun açıklamaları şöyle:

“Yeni trend bu ama yeni trendi yakalayacak başka dijital baskı teknolojisi firması da yok aslında. Çünkü dijital baskı işini kısa tirajlı işler için HP kadar başarıyla gerçekleştiren üretici yok. Çünkü diğer üreticilerin baskı teknolojisi HP ile aynı olmadığından yapmaları da mümkün görünmüyor. HP embellishment’i inkjet ile yapıyor ve bu teknoloji Scitex tarafından geliyor. Scitex’in inkjet kafaları kullanılarak geliştirilen bu sistem HP’nin geniş baskı teknolojisini hibrid çözümler oluşturmakta nasıl başarıyla kullandığının da göstergesi”

HP, ofsete en yakın baskı kalitesini sağlıyor

“HP Indigo’nun kullandığı mürekkep teknolojisi hem inkjet hem de toner bazlı makinelere göre çok farklı bir teknoloji ve bu sebeple baskı anlamında ofsete en yakın teknoloji. HP Indigo’da mürekkep kağıda daha fazla nüfuz ediyor ancak toner bazlı teknolojilerinde mürekkep kâğıdın üzerine bir katman olarak kalıyor. Bunun da birçok dezavantajı var. Inkjet, tonere göre biraz daha avantajlı. Zaten HP de bazı noktalarda HP Indigo’nun mürekkep teknolojisi ile inkjetten birlikte faydalanıyor. HP’nin yaptığı mürekkep teknolojisini baskıya uygulamak; diğer üreticilerin yaptığı ise teknoloji üzerinden mürekkebin kağıda uygulanması. Bence HP Indigo ve diğer üreticiler arasındaki temel fark bu. Ve HP de bu yönde sürekli geliştirme yapıyor. Bir örneği de bu fuarda ilk defa duyurdukları gümüş mürekkep. Gümüş konvansiyonelde de dijitalde de zor bir uygulama.  HP, bu fuarda bir senedir üzerinde çalıştığı silver mürekkep ile bastığı etiketleri gösterdi ki bunlar HP laboratuvarlarında basılmış örnekler değil. Özetle HP mürekkep teknolojisini geliştirerek dijitalde farklılaşıyor ve önde gidiyor.”

Konu sadece donanım mı yoksa…

“HP, bütün işi dijital olan bir firma.  konvansiyonel hiçbir şeyi yok. Yenilikleri anlatmaya devam edersek HP’nin RIP’inden de bahsetmek lazım. HP son iki senedir kendi RIP’ini geliştirdi. 4 kat daha hızlı çalışan bir çözüm. Bu da baskıya geçiş süresini dört kez kısaltıyor demek. Zaten dijitalin amacı işten bir işe geçişi kısaltmak olduğuna göre şimdi verimlilik daha da artmış durumda. Güncellemeler geldiğinde bunu tüm HP Indigo kullanıcılarına sunacağız. Bir diğer önemli farkımız da bu. Her güncellemeyi kullanıcılarımıza sunarak makinelerini en yeni teknoloji ile üretimde tutmalarını sağlamak. Bu yüzden HP Indigo’nun ikinci el değeri olduğunu söylüyoruz. Bu güncellemeler ile beş yıl, yedi yıl kullanılmış bir makine dış görünüşü açısından kozmetik olarak ikinci el gibi görünebilir ancak içerdiği teknoloji güncellemeler ile hala en yeni teknolojidir ve biz bu makineleri gönül rahatlığı ile alıyoruz.”

Ticari baskıda bir durgunluk var ama etiket alanında büyüme devam ediyor

Pabuççuoğlu, drupa ve interpack sonrası satılan makinelerin kurulumlarının tamamlandığını, söylüyor. Ancak 2016’da hemen drupa sonrası Türkiye’de gelişen ortamın ticari baskıyı olumsuz etkilediğini söylüyor. “Ama etiket alanında ciddi bir büyüme var. Çünkü ambalaj ve etiket Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri ve büyümesi devam ediyor. Sektör büyüdükçe biz de büyümeye devam ediyoruz ve önemli bir pazar payı elde ettik. Dijital etiket yatırımlarının devam etmesi ve büyümesinin altında da en önemli sebep olarak marka sahiplerinin farklı tirajlarda da olsa hep aynı etikete ihtiyaç duyması. Konvansiyonel baskıda üretilecek yüksek tirajlı işi olan bir marka sahibinin daha kısa tirajlı, özelleştirilmiş ya da kişiselleştirilmiş etiket ihtiyacı olduğunda matbaacı dijital çözüm sunabilmeli. Bunu da kendi baskı odası içinde gerçekleştirebilmeli ki etiketlerin arasında bir kalite ve renk farkı olmasın. Açıkcası bir anlamda matbaacının müşterisi dijital yatırım için matbaacıyı zorlamaya başladı.”

Tüm etiketçiler dijital yatırımı yapacak

“Etiket sektörü dijital baskıya mutlaka yatırım yapacak. Hangi marka ile olursa olsun. Bu marka tabi ki HP Indigo olursa doğru yatırım yapmış olurlar ama HP Indigo olmazsa da bundan kaçış yok. Dünya böyle hızla dijitale doğru giderken siz bunun gerisinde kalamazsınız. Labelexpo’ya bakın. Konvansiyonel makine üreticileri alanlarını her fuarda biraz daha küçültüyorlar ya da dijital alanında da bir şeyler sunmaya çalışıyorlar. Dijital baskı makine üreticileri ise sürekli alan büyütüyor. Bu tesadüfi bir durum değil. Piyasanın gerçeği. -Dünya dijitale gidiyor, siz buna hazır mısınız?- Labelexpo’daki HP Indigo konseptiydi. Aynı konsepti Printtek’te de uygulayacağız. Çünkü gerçekten dünya dijitale gidiyor ve Türkiye bunun gerisinde kalmamalı… Üstelik bunu sadece etiket değil esnek ambalaj için de söylemek lazım. HP Indigo 6800 müşterilerimiz zaten esnek ambalaj baskısı da yapabiliyorlar. Ancak 20000 lansmanının ardından bu alanda da çok şeyin değişeceğini, biliyoruz. İlk 20000 kurulumunun ardından çok sayıda yeni dijital esnek ambalaj baskıcısı HP Indigo ile işe başlayacak.”

Özel fuarlar önem kazanıyor

Labelexpo boyunca HP Indigo’ya gösterilen ilginin tüm fuar katılımcıları ile kıyaslandığında hayli büyük olduğunu anlatan Pabuççuoğlu, özel fuarların daha çok ilgi topladığına inandığını, anlatıyor: “Labelexpo, sektör için önemli bir konumda. drupa ve Interpack’dan sonra, ziyaretçilerin genel fuarlardansa özel fuarlara giderek karar verme aşamalarını özel fuarlarda tamamlamak istediklerini gördüm. Bununla birlikte bundan sonraki fuarların dijital ağırlıklı olacağı ve konvansiyonel fuarların sona ereceği fikrindeyim ve Printtek’in de bu anlamda Türkiye’deki son fuar olacağı düşüncesindeyim. Konvansiyonelde ziyaretçiye sunacak bir ürün kalmayacağından bir sonraki fuarların dijital ile ilgili olacaktır.”

#Matset #Labelexpo #DoğuPapuçcuoğlu #Dijital #Etiket #HPIndigo #Scitex #RIP

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*