Dijital, Yeni İş İmkânları Oluşturabilir Ama…
Anasayfa » Baskı Sonrası » Dijital, Yeni İş İmkânları Oluşturabilir Ama…

Dijital, Yeni İş İmkânları Oluşturabilir Ama…

Hunkeler Innovationdays’i bir cilt uzmanı olarak izleyen Özçelik Mücellithanesi’nden Ahmet Özçelik’e etkinliği sorduk. Özçelik’in değerlendirmeleri şöyle:

Herhangi bir matbaacı buradan yeni bir fikirle, yeni bir yatırım düşüncesiyle ayrılabilir mi?

Yüzde yüz, ayrılır. Örnekleyelim: Mesela mahalli gazete işi. Burada geldiniz gördünüz, sayısız iş örnekleri içinde gazeteler önemli bir yer tutuyor. Mahalli gazetelerin tirajlarına baktığınızda zaten iki yüz ila beş yüz arasında değişir. Bu tirajlarda konvansiyonel baskı zok maliyetli ve verimli değil. Burada bir dernek ya da herhangi bir mahalli gazete bu işten çok güzel bir şekilde faydalanıp önemli bir iş potansiyeli yakalayabilir.

Burada gördüğünüz sistemler sizin için ne ifade etti? Türkiye için konuşacak olursak bu sistemleri kurmanın imkânı var mı?

Türkiye için, benimle alakalı olarak baktığımda, en çok dikkatimi çeken, Hunkeler’in lazerli kesim ünitesi. Bu lazerli kesim ünitesi bana bir fırsat sunabilir. Diğer rakiplerime nazaran bir öncülük sağlayabilir. Çünkü lazerde kesim yaparken aynı zamanda ürünün taklit edilmemesi için bir yakma işlemi de yapabiliyorsunuz. Bir kapağa bunu yaptığınızda, bandrol basmakla bu yakma işini yapmak arasında bir fark yok. Sadece bu makinede yapılabileceğine göre ürününüzün taklit edilme ihtimalini neredeyse sıfıra indirir.

Dijital baskı ve sonlandırma sistemler bütünü ofset baskıya ne kadar rakip olacak? Sizin işlerinizin düşmesine sebep olacak mı?     

Bu, talebe göre değişecek bir durum. Türkiye’de dijital baskı, dijital baskı sonlandırıcılarının artması benim işimi çok fazla etkilemiyor. Geleceği nedir diye düşünmüyorum. Adetlerin azalmasına rağmen ofset baskıyla dijital baskı arasında bir fark var zaten. Türkiye genelinde baktığımızda zaten dijital baskı bir yere geldi. Dijital baskı ile üretilen ürünlere baktığınızda genellikle kurulum ve kullanma kılavuzları ve benzeri ürünler yok. Bunlar zaten bizim işimiz. Bir dergi işçiliği var. Dijital baskıda bir dergiyi kişiselleştirmediğiniz sürece dijital sonlandırma yapmanız da mümkün ya da gerekli değil. O yüzden benim işlerime yani konvansiyonel sonlandırmaya rakip olamaz. Ancak katalog tarzı çalışan, insanlara acil hizmet sağlayan bir ürün portföyündeki matbaalara zarar verebilir. Onların işlerini azaltır. Mesela faaliyet raporlarında, siyah-beyaz veya çok az renkli olan acil toplantı evraklarında büyük bir etken olur. Çok renkli makinelerin baskı işlerine değil ama az renkli makinelerin işlerine büyük rakip olarak değerlendirebiliriz.

 

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*