Anasayfa » Aktüel » Dr. Heering: “Ambalaj baskısı makine imalatçılarımız için sağlıklı büyüme fırsatları barındırıyor”
heering

Dr. Heering: “Ambalaj baskısı makine imalatçılarımız için sağlıklı büyüme fırsatları barındırıyor”

Baskı ve kağıt teknolojisi birlikleri tarafından VDMA ve NPES’de yapılan bir çalışma ambalaj baskısında olumlu bir piyasa gelişmesi olacağını öngörüyor. 2020 yılına kadar %5,2 yıllık satış artışı olması bekleniyor.

Düsseldorf’da yapılacak olan drupa 2020 fuarı ile ilgili olarak interpack fuarı esnasında yapılan basın toplantısında VDMA Print and Paper Technology İdari Müdürü Dr. Markus Heering ambalaj baskısındaki en son piyasa rakamlarını açıkladı. Bunlara göre, 2020 yılına kadar küresel pazarda yılda % 5,2 büyüme olacağı öngörülüyor. 2020 yılında satışların toplamının 286 milyar USD olmasını beklediklerini belirten Dr. Heering, bunun 2015 yılındaki rakama kıyasla 44 milyar artış anlamına geldiğini ifade etti.

Bu rakamlar, Birleşik Devletler baskı ve yayıncılık teknolojileri birliği NPES ile bağlantılı bir şekilde, VDMA endüstri birliği tarafından yürütülen güncel bir çalışmaya ve Economist Intelligence Unit (EIU) piyasa araştırmalarına dayanıyor. Bu çalışmada 2011-2015 yıllarında piyasa gelişmelerinden de faydalanıldı. Bunun haricinde, yazarlar tahminlerini desteklemek amacıyla her kıtadan seçilmiş toplam 26 ülkeyi daha yakından inceledi. Elde edilen veriler beş ambalaj baskı segmentine bölündü: oluklu mukavva, karton ambalaj, esnek ambalaj malzemeleri, etiket baskısı ve beşinci olarak da doğrudan cama ve metale baskı dahil diğer niş alanlar.

Gelişen piyasalar çok büyük iş hacmi potansiyeli sunuyor

Dr. Heering araştırma ile ilgili olarak şunları söyledi: “Yapılan çalışma, büyümekte olan ekonomilerde orta sınıfın büyümesinin ve hijyen konusundaki farkındalık artmasının büyüme oranlarının çok yüksek olmasına neden olmasına rağmen, Birleşik Devletler, Çin ve AB gibi gelişmiş piyasalardaki satışlar tamamen farklı bir seviyede arttığını gösteriyor.” Bunun sonucunda da, satışlarda öngörülen artışın beşte dördünün (44 milyar USD’nin 37,6 milyarı) en büyük beş piyasada olması bekleniyor. ABD, Çin, Japonya, Almanya ve Birleşik Krallık birlikte 2015 yılındaki tüm satışların %78’ini gerçekleştirdi. Çalışmaya göre, (Hindistan’ın altıncı sıradan dördüncü sıraya çıkması ve Birleşiik krallığı ilk 5 sıralamasından çıkmaya zorlaması ile birlikte) on yıllık dönemin sonunda bu oran %79’a çıkacak.

Kentleşme, küçülmeye yönlü trendin grupların hassas hedeflerinin daha çok esnek ambalaja yönlendirmesi ve rekabette farklılaşma ile giderek daha fazla merkezi olmayan tedarik zincirlerinin ortaya çıkmasıher ikisinin ardındaki gelişmeler. Küresel markalar da ürünlerinin imalatını ve ambalajını artık daha büyük oranda bölgesel merkezlerde gerçekleştiriyor. Dr. Heering,  ambalaj üzerindeki baskı kalitesinin artmasına ilave olarak  bu merkezlerin donatılmasının da baskı makinesi mühendisliğin gelişmesi açısından aynı düzeyde ümit verici olduğunu da belirtti.

Modern baskı teknolojisi, daha rafine, yüksek kaliteli görünüm için önemli. Çok yönlü kabartma tekniklerinin kullanılmasının yanı sıra parlak ve mat laklarla metalik mürekkepler arasındaki etkileşim, gönülsüz alıcıların da dikkatini ürünlere çekebiliyor.

Filmlere, etiketlere ve kartona yapılan baskı pozitif büyüme imkanları sunuyor

Haziran 2017 itibarıyla VDMA Print and Paper Technology endüstri birliği üyelerine ücretsiz sunulan ve üye olmayanların birlik aracılığı ile elde edebileceği pazar araştırması piyasalara ve segmentlere göre büyüme tahminlerini bozuyor. Esnek ambalaj üzerine yapılan baskı, yıllık % 5,6 oranıya en dinamik alan olurken onu, karton üzerine yapılan baskı ve etiket baskısı izliyor. Çünkü her ikisinin analizleri de yıllık büyümlerinin %5,2 olacağını belirtiyor. Ancak, en olgun ve aslında geniş segmenti olan oluklu mukavva üzerine baskı segmenti büyümeye devam ederek rotasında ilerliyor, ortak yapılan bir çalışmada ortalama büyümenin on yıllık dönem sonuna kadar % 4,5 olacağını öngörüyor.

Ambalajın baskı ve kağıt mühendislerine son derece olumlu bir ortam sunduğunu belirten Dr. Heering sözlerine şöyle devam etti: “Birlik üyesi olan çok sayıda şirket yıllardır portföylerini bu piyasa ile dikkatli bir şekilde hizalıyor ve müşterilere, uygulamalarına uygun hassas çözümler sunuyor. Ortak gerçekleştirilen yoğun bir araştırma makine mühendislerinin her süreç içi çok çeşitli yüksek kalitede, gıdada kullanıma uygun baskı mürekkeplerinden ve kaplama malzemelerinden faydalanabileceğini ortaya koydu. Küresel ölçekte, beklemekte olan büyüymeye iyi hazırlandıklarını belirten Dr. Heering şöyle devam etti: “Araştırmalarımız ve geliştirmelerimiz kesintisiz bir şekilde devam ediyor. Bu nedenle, drupa 2020’de ambalaj üzerindeki baskılarla ilgili yeniliklerin tadını bir kee daha çıkarabileceğimizden eminim.”

grafik

 

Dr. Heering tarafından açıklanan araştırma sonuçlarından Türkiye’ye ilişkin bir iki rakamı da ekleyelim. Araştırmaya göre Türkiye global ambalaj baskısı sıralamasında 2015’de 19uncu sırada görülüyor. Toplam üretime katkısı 0.8 milyar USD. 2020 tahmini ise Türkiye’yi bir sıra yukarı taşıyor ve 0.2 milyar USD’lik bir büyüme ön görüyor. Türkiye gelişmekte olan pazarların büyüme sıralamasında ise 10uncu sırada. 2016 – 2020 arası büyüme tahmini %6 olarak öngörülüyor. Ortalama büyümenin 5,2 olacağı varsayımı ile Türkiye’nin ortalamanın üzerinde bir büyüme göstermesi bekleniyor.

#VDMA #MarkusHeering #ambalaj #PazarArastirmasi #AmbalajPazari

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*