drupa 2016 İstanbul'daydı!
Anasayfa » Aktüel » drupa 2016 İstanbul’daydı!

drupa 2016 İstanbul’daydı!

Logo-touch-the-futurePrintPromotion GmbH, VDMA ve tezulaş fuar danışmanlık hizmetleri ortaklığında düzenlenen “Baskı sanayinde ileri teknoloji-drupa öncesi hazırlıklar” konulu PrintPormotion Print Media Management Konferansı 12 Ocak’ta İstanbul’da yapıldı.

drupa fuarları öncesinde düzenlenen ve katılımcılara yaklaşan drupa öncesi sektördeki yeniliklerin aktarıldığı üst düzeydeki bir toplantı olan etkinlik bu yıl da önemli misafirler ağırladı. VDMA, Baskı ve Kağıt Teknikleri İhtisas Grubu Başkanı Dr. Markus Heering, drupa Başkanı Claus Bolza-Schanemann, drupa Direktörü Sabine Geldermann’ın katıldığı konferans, Heidelberg, Polar, Kama, KBA, IST, H.C.Moog ve Kolbus sponsorluğunda ve bu şirketlerin yeniliklerinin tanıtıldığı sunumlarla tamamlandı.

vdma-(4)VDMA ve PRINT 4.0

VDMA, Baskı ve Kağıt Teknikleri İhtisas Grubu Başkanı Dr. Markus Heering drupa 2016 ile ilgili konuşmasında : “Bizim makine mühendislerimiz ve makine üreticileri Endüstri 4.0 akımının öncüleri konumunda bulunuyorlar. Bizler ise PRINT 4.0 döneminden söz ediyoruz. Artık akıllı ağ sistemine bağlı makine ve sistemler sayesinde ön hazırlık aşamasından nihai ürüne kadar uzanan üretim sürecinde dijital olarak kesintisiz iş akışı mümkün olabiliyor. Bu sayede baskı ürünlerinde kişiselleştirme ve bireyselleştirme uygulamaları yapabilmek, çok kanallı yayıncılık çerçevesinde farklı dijital ve analog bilgi kanallarından yararlanabilmek, nihai satış noktasında farklılık oluşturabilecek özellikte kaliteli bir ambalaj üretebilmek, endüstriyel ve fonksiyonel baskı alanında hızla yepyeni çözümler geliştirmek, dolayısıyla baskı endüstrisinde yeni büyüme potansiyelleri oluşturmak ve dijital üretim süreçlerinin yepyeni bir boyut kazandığı  3D baskı uygulamaları gerçekleştirmek mümkün olabiliyor” diyordu. Heering, fuar kapsamında üye firmalarla birlikte örnek üretim süreçlerini tanıtacaklarını da belirtiyordu: “Sistemlerarası bağlantıların mümkün olduğu PRINT 4.0 akımı drupa 2016 kapsamında yakından izlenebilecek.

PRINT 4.0 akımı ile ilgili tüm gelişmeleri, fuarın altı konu başlığı altında ve ayrıca “drupa innovation park” ve “drupa cube” etkinliklerinde ve elbette katılımcı firma standlarında bulacaksınız. Bunlara ilave olarak yine Alman Makine ve Tesis Üreticileri Birliği (VDMA) bünyesinde yer alan Katmanlı Üretim Çalışma Grubu (Additive Manufacturing Association) 3D baskı alanındaki teknolojik imkanlar ve gelişmeler hakkında bilgi aktaracak. Katmanlı Üretim Çalışma Grubu aynı zamanda fuarın 7A no’lu salonunda yer alacak “touchpoint 3D fab + print” etkinliğine de destek verecek. Bugüne kadar Çalışma Grubu’na makine üretimi ve katmanlı üretim alanlarından 70’i aşkın öncü kuruluş ve çok sayıda endüstriyel uygulayıcı ve araştırma enstitüsü katılmış bulunuyor.”

drupa 2016 hakkında ön bilgiler

drupa 2016 Başkanı Schünemann ve direktörü Geldermann sunumlarında fuara ilişkin genel detayları ve fuarın bölümlerini anlattılar:

“Bir kısa yorum cümlesi olarak ifade etmeliyim ki drupa 2016 hibrid’in ötesinde bir komplike yapıya sahip olacak. Yani gidip matbaa ile ilgili yenilikleri görüp dönebileceğiniz bir fuar olmaktan öte iyi planlanmış ve 19 salonun hangisinde ne arayacağınızı önceden belirlemeniz gereken komplike bir yapı sunacak. Ziyaretçiler tarafından fuar öncesi iyi bir hazırlık yapılmalı”

drupa_ppc_02_16_genel-(3)drupa direktörü Sabine Geldermann fuarı şu sözlerle yorumluyordu: “Yeni stratejik yönelimimiz ve sektörün bugünü ve geleceği için önem taşıyan konulara odaklanacak olmamızın doğru bir karar olduğunu düşünüyorum. Nitekim uluslararası tedarikçilerden – pek de beklemediğimiz kadar – olumlu tepki aldık.” 31 Mayıs – 10 Haziran 2016 tarihleri arasında 50’yi aşkın ülkeden bin 500 dolayında katılımcı firma Düsseldorf Fuar Merkezi’nin 19 salonunda sektörlerinin inovasyon gücünü ve ürün çeşitliliğini etkileyici bir biçimde ortaya koyacak. Şirket birleşmeleri veya bazı firmaların piyasadan çekilmiş olması nedeniyle önümüzdeki fuarda katılımcı sayısında – 2012 yılına kıyasla – gerileme görülecek olmasına rağmen, bu husus drupa’nın kalite düzeyini hiçbir şekilde etkilemeyecek. Nitekim drupa 2016’da küresel aktörlerin ve pazarda lider konumdaki firmaların yanısıra, dünyanın çeşitli yerlerinden gelecek yeni nesil girişimciler de temsil ediliyor olacak. Fuarda baskı ve medyalararası çözümlere ilişkin tüm ürün ve konular eksiksiz olarak yer alacak. Sektörün küresel pazarına ilişkin 360 derecelik bir sunumu sadece drupa’da izleyebilirsiniz.

claus_bolza_schünemann-(2)Megatrend Print 4.0 : Kesintisiz dijital iş akışı

drupa Danışma Kurulu Başkanı ve Koenig & Bauer Grubu CEO’su Claus Bolza-Schünemann ise fuara ilişkin olarak şu açıklamayı yapıyordu: “Print 4.0  dijital baskı alanında bireyselleştirme ve kişiselleştirme uygulamalarını,  nitelikli ambalaj üretimini ve endüstriyel ve fonksiyonel baskı alanında yeni çözümler oluşturulmasını mümkün kılıyor. Bu konu drupa 2016 çerçevesinde de ana trendi oluşturacak. Proses zincirleri arasında oluşturulan ağ bağlantıları sayesinde Print 4.0 şimdiden Endüstri 4.0 akımının öncüsü konumuna gelmiş bulunuyor.”

 

“Print 4.0 denildiğinde makine ve sistemler arasında oluşturulacak akıllı ağ bağlantılarıyla kesintisiz dijital iş akışı sağlanmasını anlıyoruz.”

 

“Akıllı ağ bağlantıları uygulamaları fuar salonlarının düzeni ve yapısı üzerinde de belirleyici oldu. Artık geçmişte olduğu gibi, tamamen  branşlara  dayalı katı bir fuar düzeni oluşturmak mümkün olamıyor. Ancak yine de ziyaretçilerin yönelimlerini kolaylaştırmak  için ağırlıklı konulara uygun bir düzenleme yapıldı.

Dijital baskı, baskı ve medya öncesi işlemler ve çok kanallı yayıncılık: Bu konular ağırlıklı olarak 5, 7a, 7.0, 8a, 8b, 9 ve 17. salonlarda işlenecek. Sektörün öncüleri Agfa, Canon, EFI, Epson, Esko, Fuji, HP, Hunkeler, Kodak, Konica Minolta, Landa, Mimaki, Ricoh, Roland, Screen, Sharp, Xeikon veya Xerox bu salonda temsil edilecek.

Ambalajlama ve dönüşüm: Ash Converting, Atlas Converting, Atlantic Zeiser, Bobst, Brandjen, Comexi veya Print City gibi firmaların katılımıyla ağırlıklı olarak 10, 11 ve 12. salonlarda ele alınacak.

Baskı ve sonlandırma işlemleri: Ağırlıklı olarak  13, 14, 15 ve 16. salonlarda izlenebilecek. Geleneksel olarak “heavy metal” salonları olarak tanımlanan bu salonlarda konvansiyonel baskı hizmeti sunucuları da temsil edilecek. Baumann, Cerutti, Ferag, Goss, Koenig & Bauer, Kolbus, Komori, manroland sheetfed, manroland web systems, Ryobi, Windmöller & Hölscher, Wohlenberg firmaları da bunların arasında bulunuyor.

Malzemeler: Baskı malzemeleri Bordeaux, Fedrigoni, Flint Group, Leonhard Kurz, Mondi veya Siegwerk Farben gibi kuruluşların da katılımıyla 3. ve 4. salonlarda sergilenecek.

Geleceğin teknolojileri + 3D baskı: Ağırlıklı olarak 3, 6, 7.0, 7A salonlarında ele alınacak. Sektörün öncüleri OE-A (Organic Electronics Association), ESMA (Association for Specialist Printing Manufacturers of Screen, Digital and Flexo Technology), Alman Makine ve Tesis Üreticileri Birliği (VDMA) bünyesindeki Katmanlı Üretim Çalışma Grubu (Additive Manufacturing), 3D baskı alanında lider kuruluşlar arasında yer alan Stratasys, Leapfrog ve Massivit 3D Printing Technologies gibi firmalar da burada temsil edilecek.

Fuardan öte salonlar ve bilgi kaynakları

sabine_gelderman-(22)Geldermann sunumunda fuarın sergi salonlarının ötesinde bilgi paylaşımı ve şebekeleşmeye yönelik önemli drupa etkinliklerinin de fuara paralel olarak aynı alan içinde gerçekleşeceğini anlatıyordu. Fuarın drupa innovation park, drupa cube, PEPSO (Printed Electronics Products and Solutions), 3d fab + print ve touchpoint packaging etkinliklerini içeren zengin mesleki çerçeve programı ziyaretçiler açısından bir katma değer getirecek. Proses yönelimli baskı ve yayıncılık çözümlerine ilişkin olarak itici güç oluşturacak inovasyonlar ve örnek iş modelleri drupa innovation park’ın odak noktasını oluşturacak.  Bu bölümde genç girişimciler veya yeni nesil girişimcilerin yanısıra küresel aktörler de geleceğe yön verecek nitelikteki çözümlerini tanıtma olanağı bulacaklar. Fuarın 7.0 no’lu salonunda yer alacak drupa innovation park etkinliği ziyaretçilere de merkezi ve geniş bir alan üzerinde geleceğe yön verecek inovasyon, çözüm ve iş modellerini izleme olanağı sunacak. 130 dolayında katılımcı firma tarafından sergilenecek ürün yelpazesi, uzman konuşmacıların sunumlarının ve röportajların gerçekleştirileceği “dip energy lounge” ile desteklenecek.

drupa cube ise “Eğlendirici, Eğitici ve İlgi Çekici” sloganı altında yeni bir yaklaşımla start alacak. Bu bölümün odak noktasında basım sektöründeki yenilikler ve farklı endüstri dallarında ve yaşam alanlarında basılı ürünlerin farklı uygulama seçenekleri yer alacak.

 

drupa cube etkinliğinin ana hedefi sektörün geleceği açısından potansiyel içeren uygulamaların sergilenebileceği bir platform oluşturmak. Bunun yanısıra disiplinlerarası bir yaklaşımla yenilikçi tasarım ajansları, pazarlamacılar, marka sahipleri ve dikey piyasalar arasında köprü  kurulması da amaçlanıyor.

 

Ambalaj üretiminin işleneceği touchpoint etkinliği çerçevesinde ise, gerçekleştirilecek sunumlar ve panel tartışmalarıyla ambalaj baskı uygulamalarının ve ambalaj üretim süreçlerinin tüm aşamaları ortaya konarak, bu alandaki güncel eğilimler tanıtılacak.

Sponsorların sunumları

sermet_tolan-(1)Konferans drupa 2016 hakkındaki bu doyurucu sunumların ardından sponsorların teknoloji yaklaşımlarına ilişkin sunumları ile devam etti. Konferansın açılış konuşmasını yapan BASEV Başkanı Sermet Tolan, kendisinin drupa fuarları geçmişine paralel olarak Türk Basım Endüstrisinin gelişimine kronolojik bir bakış ile yaptığı konuşmasında adım adım gelen gelişmeler ışığında endüstrimizin geldiği noktayı anlattı. Bugüne geldiğimizde arz talep dengesinin tersine döndüğüne dikkat çeken Tolan, “üretim kapasiteleri ile talep arasında oluşan fark sonucu kârsızlık dene bir illeti yaşıyoruz”diyordu:

“Rekabet çok üst düzeyde. Bunu bir problem olarak görüyorum. Bununla birlikte bir yönetici sınıfı oluştu. Bu yöneticiler matematik bilen insanlar. Üretim kapasitelerini artırmak yerine çözüm üreten global deyimiyle (Print Service Provider) haline gelemk durumdundayız. Bugüne kadar katıldığımız drupa fuarları bize mesleki bir görgü kazandırdı. Bu kazandıklarımızı yönetmemiz gerekiyor. Artık kapasite dönemi bitmiştir. Yeni dönem, yenilikçi çözümler geliştirmeyi gerektiriyor. İnovatif ve pazarlama odaklı olmalıyız.”

ozkan_hangisi-(4)Renk Kontrolü ve Denetim Sistemleri

Heidelberg şirketinden Özkan Hangişi, sunumunda “Renk kontrolü ve Denetim sistemleri ile kalitenin ve verimliliğin artırılması” başlığı altında Heidelberg’in Renk kontrol ve tabaka muayene sistemlerini anlattı. Heidelberg Renk Kontrol Sistemleri başlığı altında dört temel sistem öneriyor. Standart Prinect Easy Control, Gelişmiş Prinect Axis Control, Görsel Prinect Image Control ve Inline Prinect Inpress Control. Bu dört sistemden online olarak çalışan ve dört makinenin bağlanabildiği Prinect Image Control ve inline çalışan Prinect Inpress Control en üst versiyonlar. Operatör hatalarını ortadan kaldıran renk ölçüm sistemleri daha hızlı baskı, daha kısa iş değişim süreleri ve bağlı olarak daha çok kârlılık vadediyor. Heidelberg’in tabaka muayene sistemleri ise  Inspection RGB ve Inspection PDF olarak iki ayrı isimle sunuluyor. Inspection RGB görsel baskılarının yoğun olduğu tabakalarda referanslara bağlı kalarak ölçüm yaparak hatala baskıları tespit ederken Inpection PDF ise pdf dosyalarını referans alarak propektüs ve benzeri işlerdeki font hataları gibi problemleri ayıklıyor.

klaus_roban-(3)Şimdi ve Gelecekte Kesim

Polar şirketinden Klaus Roban, baskı sonrasının en önemli adımlarından biri olan kesim sistemlerini anlattığı sunumunda özetle farklı genişliklerdeki kesim sistemlerini anlattı. Polar, daha düşük tirajlar ve küçük baskılar için 56, 66 ve 80 ECONET modellerini sunuyor. Bunun dışında 92, 115 ve 200 modelleri ise daha geniş kesim imkanları sunuyor. Polar kesim sitemleri ile sadece tabaka kesim değil aynı zamanda etiket, şekilli kesim ve laser kesim teknolojilerini de sunuyor. Özellikle Polar tarafından geliştirilen Digicut, her türlü malzeme üzerinde tasarımcının oluşturduğu modele bağlı olarak tam otomatik kesim yapıyor. Digicut, hemen her malzemeyi -ki buna ahşap, metal gibi bir çok baskı altı malzeme dahil – kesebiliyor. Bildiğimiz flat bed geniş format laser dijital kesim makinelerinden farklı olarak Digicut bir koruyucu kapak bulunduruyor. Böylelikle kesim sırasında havaya karışan toz ve kokulardan çalışma alanını koruyor. Polar Digicut’ın geliştirilmiş bir modelini diğer yenilikleri ile birlikte drupa 2016’da sergileyecek.

marcus_tralau-(4)Kısa tirajlar ve özel işler için şekilli kesim

Alman Kama şirketinden Markus Tralau ise özel ve kısa tirajlı işler için geliştirilmiş iki Kama çözümünü anlattı. Öncelikle Kama şirketinin geçmişine dikkat çeken Tralau, 1894’de Dresden’de kurulduğunu ve ilk şekilli kesim makinesini 1936’da ürettiğini belirterek şekilli kesim işindeki tecrübelerinin derinliğine vurgu yapıyordu. Şirketin hem analaog hem de dijital baskı sitemleri için ürettiği sistemleri var. Tralau’ya göre Kama çözümlerinin kullanıldığı alanlar ikiye ayrılıyor. Yayıncılık ve ticari matbaacılık – ki 525 milyar dolarlık bir Pazar ve %2 büyüme kapasitesine sahip. Ambalaj pazarı –ki 440 miyar dolarlık bir pazar ve büyüme oranı %6,5. Yayıncılık ve ticari baskı tarafında hologramlar, stickerlar, dosyalar, katalog ve dergi gibi işlemler bulunuyor. Hem analog hem de dijital baskı sistemleri için KAMA, bu alanda ProCut 76 Foil ve ProFold 74 sistemlerini sunuyor. Ambalaj tarafında ise etiket ve kutu üretimi için çözüm üreten KAMA’nınDC76 ASB ve FlexFold 52 çözümleri bulunuyor. FlexFold 52 drupa 2016’da da sergilenecek.

thomas_geiger-(6)Karton kutu üretiminde en yüksek esneklik

Heidelberg Web Carton Converting şirketinden Thomas Geiger, karton ambalajın önemine dikkat çektiği sunumuna ilginç bir istatistik ile başladı: “”Günümüzde 1,5 dünyanın kaynaklarını tüketiyoruz.” Bu istatistik yakın zamanda kaynaklarımızın tükeneceğini net ve sert bir biçimde ortaya koyan önemli bir saptama. Netice olarak sadece bir dünyamız var ama biz 1,5 dünyaya sahipmişiz gibi davranıyoruz. Bu noktada ambalaj alanındaki en önemli tedbir sürdürülebilirlik üzerinde daha çok çalışmak. Çevre dostu kartonu ambalajlarımızda daha çok kullanmak zorundayız. Karton ambalajın en iyi biçimde üretilebilmesi için marka ve kutunun görselliği ve baskısının en üst düzeyde olması önemli. Geiger’in verdiği araştırma sonuçları, müşterilerin satın alma kararını %65 oranında satış noktasında verdiğini ve satın alma kararını %89 oranında görsel olarak algılanan bilgi olduğunu gösteriyordu. Geiger’in PRIMIR araştırmasından alıntıladığı bilgiye göre baskı sağlayıcılarının %93’ü katma değerin kârlılığı artırtığını gösteriyor. Bu bilgi de BASEV Başkanı Tolan’ın açılış konuşmasının noktasından hemen önceki görüşünü doğrulayan bir sonuç olarak görünüyordu. Heidelberg ICS 670/850 baskı çözümü ile karton kutu üretiminde bobin beslemeli ve yüksek kapasiteli baskı imkânı sunuyor. Birkaç dakikaya sığdırılabilen konfigürasyon değişimi ile baskıcının ihtiyaçlarını karşılayacak en yüksek esnekliği sağlayan ICS 670/850 mevcut karton kutu üretimi işlerini mükemmel bir şekilde yapma imkânı ile birlikte işlerinizi geleceğe genişletmenizi sağlayacak çözümleri birlikte sunuyor.

achim_kuerek-(4)Maksimum kâr için tabaka beslemeli gravür baskı makineleri

H.C. Moog GmbH şirketinden Achim Kurreck, 1950’de kurulan bir aile şirketi olan H.C. Moog tarafından sunulan tabaka beslemeli gravür baskı makinelerini anlattı. Yüksek kalite tabaka beslemeli gravür baskı makineleri, karton kutu üretimi için su bazlı, UV, geleneksel gravür mürekkepleri ve işlevsel mürekkepler de dahil olmak üzere tüm mürekkeplere uygun biçimde kozmetik,şekerleme, ilaç, içecek, tütün ve güvenlik baskılarında kullanılıyor. Kabartma (mürekkepsiz) kağıt ve kartona damarlı strüktür kazandırma (gren), kesim, pliyaj ve mikro kabartmalar( özellekli güvenlik ve bilgilendirme için) yapabiliyor. 75 – 600 gram ağırlığındaki kağıtları işleyen bu çözümler çok geçişli teknoloji sayesinde 3 tekrar geçiş imkanı veriyor. BU çözümde en ilgi çekici yöntem ise RGB baskı.

rolf_koehle-(5)Büyüyen ambalaj pazarına paralel bir makine portföyü ve…

KBA adına yenilikleri tanıtan Rolf Koehle ise 1817’de Almanya’da üretim yapan şirketin 2017’de 200ncü yılını kutlayacağına vurgu yapıyordu. Bu uzun geçmiş KBA’nın tecrübesine işaret ediyor. Koehle, KBA’nın baskı makinelerini dört ana başlıkta topluyordu. Tabaka ofsette Rapida serisi ile dünyanın en geniş portföyüne sahip olan şirket Web Ofset ve banknot baskı makineleri ve dijital baskıda da Rotajet 76, L ve VL modelleri ile çözüm sunuyor. KBA’nın çok iyi ofset baskı çözümlerinin yanı sıra Holding çatısı altında toplanan farklı şirketleri ile sunduğu farklı baskı çözümleri de mevcut. Bunlar:

KBA-Kammann – lüks şişe ambalajı ve boş koyteynerliren direkt baskılanması için geliştirilen K15 CNC ve Labelexpo 2015’de de sergilenen yeni K6X bobinden bobine baskı makinesi.

KBA-MetalPrint – metal dekorasyonda baskı ve laklama çözümü. Sac, alüminyum veya çelik tabakaların baskısı, laklanması ve kurutulması için bireysel tasarlanmış komple sistemler.

KBA-Flexotecnica – Tek bir baskı kazanı etrafında tüm baskı ünitelerini barındıran fleksografik merkezi baskı makineleri. KBA bu satın alması ile esnek ambalaj pazarına da giriş yapıyor. Bu çözüm drupa 2016’da sergilenecek.

KBA-Metronic – markalama ve kodlama çözümleri. İnkjet, laser, sıcak gofraj ve termal transfer teknikleri kullanarak sentetik, film, cam, seramik, karton, araç lastikleri vb. üzerine baskı yapabilir.

KBA-MePrint – Plastik, kağıt ve karton üzerine baskı imkanı tanıyan kuru ofset sistemi. Genius 52 UV ile promosyon malzemeleri. Plastik kartlar vb. baskı imkânları sunmasının yanında etiket baskısı için dar en Varius LX-TX sistemini de sunuyor.

jean_philippe_fournier-(5)IST UV Rocks! UV teknolojinin avantajları

UV sistemleri üreticisi IST şerkitinden Jean Philippe Fournier ise sunumunda UV’nin baskının her alanında hayatın her aşamasında kullanıldığını anlattığı sunumunda UV teknolojisinin avantajlarına dikkat çekiyordu. UV, özel uygulamalara imkân tanıyan bir teknoloji olarak inline kaplamalar, en iyi parlaklık, daha iyi kâr marjları, çevresellik, emici olmayan baskı altı malzemelere uygulama kolaylığı, pudra gerektirmemesi ve derhal baskı sonrasına aktarılabilme gibi imkânlar sağlıyor.

 

drupa 2016, 30 Mayıs – 10 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Düsseldorf fuar alanında toplam 19 salonda ve bin 500’ün üzerinde katılımcının yer alacağı fuarı ziyaret, konaklama, transfer ve uçak ve fuar biletlerini içeren paketleri hakkında bilgi almak üzere için iş ortağımız Digitur ile temasa geçebilirsiniz: 0212 244 7879

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*