Anasayfa » Aktüel » drupa Gelecek Teknolojilerine Odaklanıyor

drupa Gelecek Teknolojilerine Odaklanıyor

drupa2016_06_20142Baskı ve çapraz medya çözümlerinin tartışmasız 1 numaralı etkinliği olan drupa 2016’nın stratejik olarak yeniden yapılandırılmasının ardından, etkinlik, yepyeni bir görünüm ve temayla geri dönüyor. ‘Geleceğe dokun’ sloganıyla yapılacak olan drupa 2016, sektörün yenilikçi gücüne dayanarak gelecek teknolojileri için bir platform oluşturacak. Bu yeniden doğuşun prömiyeri ise 8-14 Mayıs tarihlerinde gerçekleşecek interpack 2014 fuarında yapıldı. drupa 2016, kendi standında ve bir basın konferansıyla uluslararası profesyonellere tanıtıldı.

Messe Düsseldorf Başkanı ve CEO’su Werner Matthias Dornscheidt “İster bölgesel ister uluslararası, ister marjinal ister özel bir ticari fuar olsun başka hiçbir ticari fuar sektör için bu kadar önemli değil. drupa ticari fuarı, yenilikler ve trendler sunuyor, baskı ve medya sektörüne eşsiz deneyimler vaat ediyor, hayalleri gerçeğe dönüştürüyor ve yatırımları gerçek ürün haline getiriyor” diyor ve drupa’nın eşsiz satış noktası özelliğini şu sözlerle tanımlamaya devam ediyor: “Altmış yıldır drupa defalarca test edildi ve hiçbir zaman başarısız olmadı. drupa 2016 da farklı olmayacak. Bu etkinliğin başarısı üç noktada özetlenebilir: trendleri izlemek, aktif ürün reklam anlaşmaları ve ihtiyaca uygun düzenlenen fuar konseptleri.”

 

Sektörün yenilikçi gücüne vurgu

Şu anda baskı sektörü radikal yapısal değişiklikler ve geniş çaplı konsolidasyon süreçlerinden geçiyor. Aynı zamanda fonksiyonel baskı, baskılı elektronikler ve 3D baskı gibi yeni teknolojiler de pazar paylarını ciddi şekilde arttırmayı ve önemli fırsat kapıları açmayı başardılar. Aynı durum, dijital baskı, ambalaj ve etiket baskısı alanındaki uygulama ve çözümler için de geçerli. Dornscheidt, “drupa’nın yapısal yeniden şekillendirme ve yeniden konumlandırma tedbirleri de buna odaklanıyor ve sektörün yenilikçi gücüne vurgu yapıyor” diye anlatıyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: “Ortaklarımız, VDMA, üye şirketlerimiz Heidelberger Druckmaschinen, Koenig & Bauer, Kolbus, Leonhard Kurz, manroland web sistemleri, Polar-Mohr, technotrans, Voith, Windmöller & Hölscher yanında Bobst, Canon, EFI, Gallus, Hewlett-Packard, Ricoh ve Xerox global oyuncularla birlikte hareket ederek drupa’nın yeniden çıkışının konseptini geliştirdik.”

 

drupa 2016, “Baskı & Çapraz medya Çözümlerini” vurgulayacak. Baskı ve çapraz medya alanlarıyla ilgili tüm teknik süreçler, tüm uygulama serisi ve iş alanları drupa 2016’da temsil edilecek. Çözüm odaklı teknolojiler ve uygulamalar yanında yenilikçi iş fikirleri veya en iyi uygulamalar da diğer ilgi çekici detaylar arasında.

 

Öne çıkacak alanlar: Ambalaj baskısı, çoklu kanal, yeşil baskı

drupa, piyasada şimdiden önemli rol oynayan ya da gelecekte böyle bir konumu olması beklenen alanlara odaklanmayı seçti. Bunlar: dijital etiket baskısı dahil ambalaj baskısı, çoklu kanal yayıncılık ve yeşil baskı. Ayrı etkinlikler, etkinlik formatları gibi stratejik faaliyetlerin uygulanması ve sektörün hedef gruplarına sistematik olarak yönelim, drupa’nın bu alandaki stratejik yeniden yapılanma sürecinin merkezinde yer alıyor.

Bu stratejik yeniden yapılanmaya ek olarak drupa’nın kurumsal tasarımı da ciddi bir yenilenme sürecinden geçiyor.  Piksel logo ve kırmızı renk gibi denenmiş ve başarılı olmuş elementler korunurken, yeni drupa’nın iddialı yeni yapısı da vurgulanıyor.

 

Stratejik nokta: Gelecek teknolojileri

‘Geleceğe dokunun’ sloganı, sektörün yenilikçi gücüne ve baskılı elektronikler ve 3D baskı gibi geleceğin teknolojilerine dikkat çekiyor. drupa 2012, lider teknolojiler için piyasa hazırlığını yaptı ve bunları ticari fuar konseptine entegre etti. OE-A (Organik Elektronikler Vakfı) ve ESMA (Avrupa Uzman Serigrafi, Dijital ve Flekso Baskısı Üreticileri Birliği) ile birlikte, PEPSO markası oluşturuldu. Bunun için öncelikle bir özel fuar ve bir yol haritası çıkarıldı, ve özel bir konsept haline getirildi. 2012’deki lansmanından bu yana PEPSO markası sistematik olarak geliştirildi ve altı lider fuar olan COMPAMED, EuroCIS, K, Euroshop ve interpack’de gözler önüne serildi. Burası, uluslararası katılımcıların fonksiyonel baskı ve bakılı elektroniklerdeki en son trendler ve gelişmeleri sunduğu bir yer olacak.

drupa, 3D baskıya aynı stratejik yaklaşımla bakıyor ve bu kapsamda Baskı ve Kağıt Teknolojileri Derneği VDMA’nın da desteklediği 3D fab+print markasını tanıttı. Tooling, bileşen üretimi, medikal teknolojiye yönelik katkı maddesi üretim metotlarının önemi ele alınacak. Bu nedenle drupa 2016’da, Metallerin Parlak Dünyası, MEDIA ve COMPAMED’de bu konular özellikle vurgulanacak.

 

Altı ana grup

drupa’nın hizmet profili de gözden geçirildi ve altı ana kategoriye ayrıldı (eskiden yediydi):

Baskı öncesi/baskı

Medya öncesi / multichannel

Baskı sonrası/ converting/ ambalaj baskısı

Gelecek teknolojiler

Malzemeler

Ekipman/hizmetler/ alt yapı

 

Yukarıdaki kategorilere ait ürünleri sunan şirketler drupa 2016’ya kayıtlarını yaptırabilirler. Baskılı davet uluslararası katılımcılara gönderildi ve dijital kayıt formu da www.drupa.de adresinden edinilebilir. Kayıt kapanış tarihi ise 31 Ekim 2014.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*