Anasayfa » Ambalaj » DuPont Gıda Ambalajı Günü Yapıldı

DuPont Gıda Ambalajı Günü Yapıldı

DuPont tarafından 12 Mart 2013 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilen “Ambalaj Endüstrisinin Geleceğini Birlikte Tasarlayalım” konulu etkinlikte, dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen katılımcılarla bir araya gelen Türkiye’deki gıda ve ambalaj endüstrisinin temsilcileri, ambalaj endüstrisinin geleceğini, ambalaj dünyasındaki en son buluşları, teknolojileri ve yenilikçi trendleri değerlendirdiler.

Çok sayıda yerli ve yabancı katılımcının yer aldığı bir günlük etkinlikte açılış konuşmasını yapan DuPont Avrupa Gıda Endüstrisi Çözümleri Direktörü Heike van de Kerkhof, gıda, enerji ve insanların ve çevrenin korunması konularının DuPont için öncelikli alanlar olduğunu belirtti. Bugün 7 milyar kişi olan dünya nüfusunun 2015 yılında 9 milyara yükseleceğine işaret eden Kerkhof, günümüzde dünya üzerinde gerçekleştirilen toplam gıda üretiminin üçte birinin ziyan olduğuna dikkat çekerek şöyle konuştu: “Söz konusu bu büyük kayıp, önemli ölçüde gelişmemiş hasat tekniklerine, depolama, işleme, ambalajlama, dağıtım, saklama ve tüketim koşullarına bağlı. Özellikle ambalaj kalitesinin geliştirilmesi, bu büyük miktardaki gıda kaybının önlenmesinde önemli rol oynayabilir.”

Etkinlikte söz alan DuPont Ambalaj ve Endüstriyel Polimerler Pazar Geliştirme Müdürü Heiko Schenck, FAO’ya göre her yıl dünya üzerinde tarladan sofraya kadar yaşanan süreçte ziyan edilen gıda miktarının 1.3 milyar ton olduğunu söyledi. Her yıl dünyada yaşanan bu gıda kaybının dünyadaki toplam sera gazı oluşumuna katkıda bulunan en büyük etkenlerden biri olduğunu bildiren Schenck, gıda kaybının büyük bir maliyet kalemi oluşturduğunu ve DuPont’un geliştirdiği ambalaj çözümleri sayesinde önemli oranda tasarruf sağlandığını söyledi. Schenck ambalaj tasarımında sürdürülebilirlik konusunda açıklamalarda bulundu ve DuPont Ambalaj Çözümleri olarak sürdürülebilirliği çok boyutlu olarak ele aldıklarını belirtti. Ambalaj atıklarının geri dönüşümü, yenilenebilir kaynaklar kullanılarak üretilen ambalajların kullanımının yaygınlaştırılması ve ambalajların daha az hammadde kullanacak şekilde yeniden tasarlanması ile ilgili aktif çalışmaları olduğundan bahsetti. Bu alanda kendi araştırma geliştirme faaliyetlerine ek olarak farklı alanlarda işbirliklerine de çok önem verdiğinin altını çizdi.

“Ambalaj endüstrilerinde inovasyon” konusunda dünyadaki son teknolojileri anlatan Berndt + Partners Yönetim Kurulu Başkanı Thomas Reiner, ambalaj endüstrisinde sahip olduğu potansiyel sayesinde Türkiye’nin, trendleri takip eden değil, teknolojileri geliştiren ve yönlendiren lider bir rol üstlenebileceğini söyledi.

Reifenhauser Güney Avrupa Bölge Direktörü Eugen Friedel, ambalaj filmleri üretim teknolojisindeki son teknikleri ve üretim teknolojisindeki yeniliklerin tüketiciye ulaşan ambalajın performansı ve sürdürülebilirliğine olan etkilerini anlatt

DuPont Baskı Teknolojileri Bölümü Avrupa Pazarlama Direktörü Yunuen Sanchez, Cyrel®’in markaları nasıl desteklediği hakkında bilgiler sunarken, görsel tasarımların gerçeğe dönüştürülmesi konusunda ip uçları paylaştı. Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaa Eğitimi Bölümü Baskı Anabilim Dalı Başkanı Efe Gençoğlu da gerçekleştirdiği sunumunda, gelişen ambalaj pazarında flekso baskının rolünden bahsederken ekonomik değerlendirmelerde bulundu.

Türkiye’deki gıda, ambalaj ve matbaacılık sektörünün temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdikleri etkinlik esnasında katılımcılar ambalaj endüstrisinin geleceği konusunda fikir alışverişinde bulunurken, dünyadaki en son teknolojileri de yakından izleme fırsatı buldular. Etkinlik poster sunumlarıyla son buldu.

Fleksografikte DuPont Cyrel farkı

12 Mart’ta Ceylan Intercontinental Hotel’de düzenlenen “Ambalaj Endüstrisinin Geleceğini Birlikte Tasarlayalım” başlıklı konferans kapsamında DuPont Ambalaj Grafikleri EMEA Pazarlama Direktörü Yunuen Sanchez ve DuPont Ambalaj Grafikleri Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Satış Müdürü Asuman Yazıcı ile DuPont Cyrel’i de sorduğumuz bir söyleşi gerçekleştirdik.

matbaa&teknik: Ambalaj ve flekso tüm dünyada büyüyor. Cyrel bu büyümeyi nasıl destekliyor?

Yunuen Sanchez: Ambalaj sektöründeki bu büyüme eğilimini çok yakından takip ediyoruz. Bu büyümeyi sunduğumuz yeni teknolojilerle destekliyoruz. Böylelikle değer zincirindeki önemli oyunculara daha fazla üretken olma fırsatını da sunmuş oluyoruz. Bu da daha hızlı üretim, daha hızlı baskı ve daha yüksek miktarlarda üretim anlamına geliyor. Ayrıca, enerjiden ve maliyetten tasarruf bakımından da tüm değer zincirine ve pazara faydası oluyor.

Cyrel’ı farklı kılan nedir?

matbaa&teknik: Yunuen Sanchez: Kesinlikle teknolojimiz, sunduğumuz yenilikler ve de insanlarımız… Sistemli bir şekilde çalışıyoruz. Sektördeki diğer oyuncularla işbirliği içindeyiz ve markaların değerini iyi anlıyoruz, müşterilerimizin hangi teknolojiye ihtiyaç duyduklarını da iyi anlıyoruz ve onlara en doğru çözümü sunmaya çalışıyoruz. Bunu sağlayabilmek için de çok geniş ve sağlam bir çözüm yelpazemiz var.

DuPont’un Avrupa pazar payı hakkındaki yorumlarınız nelerdir?

matbaa&teknik: Yunuen Sanchez: Cyrel’ı tanıtan firma DuPont’tur ve 35 seneden uzun bir süredir de flekso pazarını geliştirmeye devam ediyor. Bu da pazarda çok önemli bir oyuncu olduğumuzu gösteriyor. Aynı zamanda sunduğumuz yeni teknolojilerle de pazarda iyi bir yere sahibiz.

Geleceğin hangi baskı teknolojisinde olduğunu düşünüyorsunuz? Flekso mu, gravür mü yoksa ofset mi?

matbaa&teknik: Yunuen Sanchez: Fleksonun çok yüksek bir büyüme olanağı bulunduğuna inanıyoruz. Piyasa trendlerinden, farklı kaynaklardan gelen bilgilerden ve ayrıca kendi pazar algımızdan da anladığımıza göre sürdürülebilirlik, ulaşılabilirlik ve esneklik anlamında flekso birçok avantaj sağlıyor. Fleksonun büyümeye devam edeceğinden şüphemiz yok.

Ne tip ambalajlar gelecekte daha çok talep görecek?  Flexible mı, karton ambalaj mı?

matbaa&teknik: Yunuen Sanchez: Biz flexible ambalajın hızla büyümeye devam edeceğini görüyoruz. Çünkü bu, pazardaki talebe, eğilime ve nüfusa da bağlı olarak gelişiyor.

matbaa&teknik: Türkiye pazarı için değerlendirmeleriniz neler?

 Asuman Yazıcı: Flekso Türkiye pazarında olağanüstü bir gelişme kaydetti. Özellikle gravürden ve hatta ofsetten de pay alarak… Ayrıca son zamanlardaki trendlere uygun olarak tasarımlar çok sık değiştirildiği için artık flekso tercih ediliyor. Avrupa’da yaptığımız ürün bazındaki yenilikleri Türkiye’ye de yansıtıyoruz. Ortadoğu’ya baktığımızda ise Türkiye’nin Ortadoğu için bir rol model olduğunu görüyoruz. Ortadoğu pazarında bütün yeniliklerin ilk durağı Türkiye oluyor. Dolayısıyla flekso Türkiye’de büyüyen, dinamik ve büyümeye de devam edecek olan bir pazar.

matbaa&teknik: Son olarak eklemek istediğiniz bir mesaj var mı?

Yunuen Sanchez: Türkiye kesinlikle bizim odağımızda. Burada yerel bir takımımız var, müşterilerimizle yakın ilişkilerimiz var ve Türkiye büyümeye devam ediyor. Bunu kesinlikle desteklemeye devam edeceğiz.