FESPA ’nın Gücü
Anasayfa » Aktüel » FESPA ’nın Gücü

FESPA ’nın Gücü

Neil-Felton,-CEOBu yıl 10 -13 Aralık tarihleri arasında İstanbul’da sahne olacak olan FESPA Eurasia öncesi FESPA CEO’su  Neil Felton’a Birliğin global pazardaki gücünü sorduk. Tabii ki FESPA Fuarlarının global pazardaki etkisini de.

37 Ulusal Baskı Birliği’nin bir araya toplanarak oluşturduğu bir şemsiye federasyon olan FESPA, “Kâr Amacı Gütmeyen” bir Birlik. FESPA tüm üyeleri ve global tüm baskıcıların işlerini geliştirmeye yardımcı olmakla mükellef ve bunu değişik yollarla yapıyor. Ancak son yıllarda en geniş şekilde kullandığı yöntem fuarlar. Bu yıl 10 -13 Aralık tarihleri arasında İstanbul’da sahne olacak olan FESPA Eurasia öncesi FESPA CEO’su  Neil Felton’a Birliğin global pazardaki gücünü sorduk. Tabii ki FESPA Fuarlarının global pazardaki etkisini de:

matbaa&teknik: Bize FESPA’nın global etkinlik portföyü hakkında bilgi verir misiniz? FESPA bir yıl içinde kaç kere düzenleniyor?  

Neil Felton: 2015 bizim için önemli bir yıldı. Çünkü şirket içi etkinlik ekibimizin onuncu yıldönümü. 2005’te sadece bir Avrupa etkinliğimiz vardı ve bugün, on sene sonra, FESPA beş kıtada düzenlediği etkinliklerle tanınan global bir marka.

Etkinlik portföyümüzde şunlar var:

Avrupa’da FESPA Global Expo & FESPA Digital (değişik lokasyonlarda)

FESPA Africa (Johannesburg)

FESPA Mexico (Mexico City)

FESPA Brasil  (Sao Paulo)

FESPA Eurasia (İstanbul)

FESPA China (Guangzhou & Shanghai)

Global Expo yanında, geleneksel baskısız tabelalara yönelik Avrupa Sign Expo ve baskılı iç dekorasyon elementlerine odaklanan Printeriors gibi sektöre özel etkinliklerimiz de var.

Fuarlarımız dışında tek başına düzenlenen etkinlikler de var. Örneğin düşünce-önderliği etkinliğimiz Global Summit, Dijital Tekstil Konferansı, Printeriors Konferans ve Brezilya Tabela Fuarı var. 2015’de yerel üye organizasyonlarla birlikte çeşitli kongrelerde  düzenledik. Bunlar Güney Avrupa (Barselona), Kuzey Avrupa (Danimarka), Meksika ve Güney Afrika’da gerçekleştirildi.

matbaa&teknik: FESPA’nın fuar stratejisi nedir?

Neil Felton: FESPA’nın global varlığı, proaktif bir ‘jeo-klonlama’ stratejisinin sonucu. Bu strateji vesilesiyle lider Avrupa etkinliklerimizin yapısını kopyalayarak diğer stratejik öneme sahip coğrafyalarda aynı etkinlikleri düzenliyoruz.

pazarlama_takimiStratejik model gelişmekte olan her bir piyasa ve dolayısıyla her bir etkinlik için farklılık gösteriyor. FESPA Brasil, FESPA Africa, ve FESPA China gibi etkinliklerimizin bazıları ortak girişim olarak düzenleniyor. Bölgesel ortaklarla çalışarak zaten köklü hale gelmiş etkinlikleri geliştiriyor ve çeşitlendiriyoruz. Ayrıca FESPA Mexico ve FESPA Eurasia bölgesel etkinlik takvimine ekleniyor ve dedike geniş formatta piyasada görülen boşluğu dolduruyor.

Her bir etkinliğimiz ciddi bir bölgesel ziyaretçi potansiyeline sahip. Yeni lokasyonlara genişleme sayesinde daha çok kişiye ulaşabiliyoruz ve bu bölgelerdeki baskıcılarla işbirliği içinde FESPA’nın global düşünce lideri konumunu güçlendiriyoruz.

37 ulusal birlik FESPA’nın yeni bölgelere ulaşmasında önemli rol oynayacak. Bu sayede her bir etkinliğimizin baskıcılarımızın ihtiyaçlarını ve kültürel beklentilerini karşılamasını sağlıyoruz.

matbaa&teknik: Fuarlarınızda birçok global marka yer alıyor. Katılımcılar FESPA’ya neden bu kadar değer veriyor sizce?

Neil Felton: Katılımcılarımıza çok değer veriyoruz ve onları ve piyasayı çok dikkatle dinliyoruz. Kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olarak global baskı toplumu için global baskı toplumu yönetiminde çalışıyoruz. Bunun bir kanıtı da Genel Kurulumuzda sektörde aktif olarak yer alan kişilerin olması.

Ulusal birliklerden oluşan bir federasyon olarak 37 ülkede bize global ölçekte olanları bildiren ekiplerimiz var ve bizlere grafik piyasasını nelerin etkilediğini gösteriyorlar.

FESPA 2015 katılımcılarının beyanlarından bazılarını sizinle paylaşabilirim:

Canon Europe Avrupa TDS ve DGS Pazarlama Müdürü Pierre Olivier Esteban: “FESPA, geniş çaplı ve bu sektörle yakından ilgili hedef kitlemizle bir araya gelmemizi sağlayan eşsiz bir fırsat ve bir kere daha çok başarılı oldu.”

Mimaki Europe EMEA Bölgesi Genel Müdürü Mike Horsten: “FESPA’nın sürekli artan popülerliği yenilik heyecanının devamlı olmasından kaynaklanıyor. Hem organizatör kuruluş hem de uzmanlardan oluşan ekipleri piyasanın nabzını tutuyor ve sürekli yeni fikir ve fırsat gelişimlerinin önünü açıyor.”

Duncan Smith Satış Müdürü Brett Martin: “FESPA fuarları giderek güçleniyor, doğru hedef kitleyi çekiyor ve yeni ya da mevcut dağıtıcılar ya da printer’lar için güçlü bir çekim alanı meydana getiriyor.”

Digital Blanks Pazarlama Müdürü Rob Hayes: “Fuar çok başarılı. Ziyaretçi kalitesi ise katıldığımız diğer tüm etkinliklerden daha yüksek.”

ESKO EMEA bölgesi Pazarlama Müdürü Bruno Vermeulen: “FESPA, endüstrideki en canlı ve heyecan verici etkinliklerden. Dolayısıyla yenilikçi bir platform ve yeni fikirler için çok uygun bir zemin meydana getiriyor.”

Guyenne Papier CEO’su Celine Procop: “FESPA, bir organizatör olarak endüstrinin taleplerini doğru bir şekilde algılayabiliyor. Dijital gelişim ve yeniliğin tüm alanlarını tamamen kapsayabiliyorlar.”

matbaa&teknik: FESPA fuarlarına global olarak kaç katılımcı katılıyor? FESPA etkinliklerine kaç ziyaretçi geliyor?

Neil Felton: FESPA’nın 2014’de düzenlediği yedi etkinliğe bin 600 katılımcı katıldı. Bu yedi etkinlikte FESPA 60 bin ziyaretçi karşıladı. Bunların 26 bini ilk defa bir FESPA etkinliğine geliyordu.

matbaa&teknik: FESPA’nın 37 ulusal birliğinin üyesi kaç grafik profesyoneli var?

Neil Felton: 2014 yılında birliklerimizde 10 binden fazla bireysel üye vardı. Bu da 2013 yılına göre %7’lik bir artış anlamına geliyor. FESPA Print Census, Technical Guides, Planet-Friendly Printing Guide’dan oluşan global birliklerimizde üyelerimize sunduğumuz çeşitli faydalar var. Örneğin konferans indirimleri ve FESPA fuarlarında VIP girişleri gibi.

matbaa&teknik: FESPA’nın “Amaca Yönelik Kâr” felsefesini açıklayabilir misiniz. Kârlarınızı ne şekilde değerlendiriyorsunuz?  

Neil-Felton,-CEO2Neil Felton: Kâr amacı gütmeyen ve 37 ulusal birliği bir araya getiren bir şemsiye federasyon olarak, finansman ve içerik anlamında birliklerimize yardım etme yükümlülüğümüz var. Bu sayede onlar da üyelerini şebekeleşme etkinlikleri ve eğitim girişimleriyle destekleyebiliyorlar.

Amaca yönelik kâr yeniden yatırım programımız ile global fuar portföyümüzden arta kalan gelirleri, baskıcıların kârlılıklarını arttırmalarına yardımcı olacak projeleri desteklemede kullanıyoruz.

Yeniden yatırımını yaptığımız gelir, birlik yönetimindeki etkinlikler, teknolojik ve en iyi uygulama rehberleri ve Print Census gibi araştırmalar sayesinde baskı sektörüne geri aktarılıyor.

matbaa&teknik: FESPA Eurasia 2015 nasıl gelişiyor?

Neil Felton: 2015’de FESPA Eurasia’nın üçüncü edisyonunu gerçekleştireceğiz. Fuar zeminin %83’ünü şimdiden tahsis ettik. Bu, 2014’e göre %10’luk bir artış anlamına geliyor. Özel ziyaretçi sayılarımız bu artışı yansıtıyor.

FESPA markasının bölgede büyüdüğünü görmek çok güzel; bu sene katılımcılarımızın %27’si etkinliğe çok yeni. Ayrıca katılımcılar her zamankinden daha fazla yer alıyorlar. Öyle ki katılımcı sayısı 2014’e göre iki katına çıktı.

matbaa&teknik: FESPA Eurasia bölgesel ziyaretçiler de çekiyor mu? Etkinlik Avrasya baskı sektörünün ihtiyaçlarına nasıl uyum sağladı?

Neil Felton: 2014’de FESPA Eurasia’a katılan 8 bin 700 bireysel ziyaretçinin %20’si Türkiye dışından 78 farklı ülkeden geldi. En fazla ziyaretçi İran, Yunanistan, Bulgaristan, Tunus ve Rusya’dan geldi.

Türk ulusal birliği ARED ile çalışarak bölgesel baskıcıların karşılaştıkları zorlukları yenmelerinde yardımcı oluyoruz. ARED ile birlikte fuarı sektörün ihtiyaçlarına göre adapte ediyoruz.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*