Anasayfa » Aktüel » Geleceğin Baskı Teknolojileri İçin

Geleceğin Baskı Teknolojileri İçin

Printtek 2017, 13. Uluslar arası Baskı Teknolojileri ve Kağıt Fuarı’nın hazırlıkları tamamlandı ve bir önceki edisyonda olduğu gibi yine ilk kez drupa ile tanıtıma başlandı. TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş.  Proje Grup Başkanı Oya Akgün ile drupa’daki standlarında Printtek 2017 Fuarını konuştuk.

MATBAA&TEKNİK: Printtek 2017 ile ilgili olarak bize neler söylersiniz?

Oya Akgün: Printtek 2017’nin hazırlıklarını tamamladık. Her fuar dönemimizde olduğu gibi burada hem uluslar arası pazara, hem de yurtiçinden gelen gerek katılımcılarımıza  gerek ziyaretçilerimize, aslında kısaca tüm sektöre Printtek zamanı geldi mesajını veriyoruz! 2017 projesi ile ilgili öncelikle birkaç önemli yeniliği sizinle paylaşmak isterim. Bildiğiniz gibi her 4 senede bir ilkbahar döneminde ve Mayıs ayında fuarımızı programlardık.  Fuarın zamanlamasına yönelik stratejimiz öncelikle ülkemiz sektör üyelerinin ve ziyaretçilerimizin faaliyet dönemleri ve beklentileri dikkate alınarak oluşturulurken,  Ulusal /Uluslararası sektörel etkinlikler  ve  resmi tatiller de zamanlama açısından takip ettiğimiz unsurların içerisinde yer almaktadır.

2017’de Ekim ayında

Evet, 2017 yılı itibariyle sonbahar dönemine adapte olduk. Printtek 2017,  4 – 8 Ekim 2017 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde toplam 7 salonda gerçekleşecek. Burada en önemli unsur sonbaharın pazarın yazdan sonra temposunun hızlandığı bir dönem olması, uluslararası takvimin hareketli olduğu ve ayrıca ülke içi dinamiklerimize baktığımız zaman da,  fuar sonrası kurulmuş tüm o sıcak iletişimin herhangi bir tatil dönemiyle sekteye uğramadan, yani soğumadan aynı yoğunlukla devam etmesine elverişli bir zamanlama olduğunu düşünüyoruz. Bu yeni periyodumuz ilk temaslarımızda öncelikle katılımcılarımız ve sektörün farklı temsilcileri tarafından hayli olumlu karşılandı.  Bildiğiniz gibi her zaman fuarla ilgili yapısal ve önemli kararlarımızda hep sektöre, katılımcılarımızın görüşlerine başvuruyoruz. Yine her zamanki gibi ortak konsensusla yeni fuar dönemi için yola çıktık ve heyecanla devam etmekteyiz.

Geleceğin teknolojileri

Printtek_22x30-tr-ing-17-REV

2017’de ilk kez Geleceğin Baskı Teknolojileri başlığıyla sergilenecek ürün gruplarında yepyeni başlıklarımız var. Hem sosyal medya kampanyalarımızda hem de web sitemizde öne çıkan sloganımızda  “Geleceğin Baskı Teknolojileri İçin Sizleri Printtek 2017’ye Davet Ediyoruz” diyoruz.  Burada amacımız halen var olan baskı teknolojilerindeki gelişmeleri kullanıcılara ve ziyaretçilerimize aktarırken,  gerçek anlamda geleceğin baskı teknolojilerinin de ilgililerin dikkatine sunulacağı, inovasyonun heyecanını bizlere aktaracak olan yeni ürün gruplarına Printtek 2017 salonlarında yer vermek.  Bu yeni bölümlerimiz üzerinde çok büyük bir heves ve özen ile çalışıyoruz;  3D baskı teknolojileri olsun, hibrid ve nano teknolojiler olsun; ayrıca dijital baskı teknolojilerinde de bir önceki fuarımıza göre çok daha geniş bir alanda çok daha fazla marka ve ürün çeşidine yer vereceğimizi öngörüyoruz.

MATBAA&TEKNİK: Sosyal Medya’da bu aralar sürekli Printtek 2017 ile ilgili paylaşımlar görüyoruz. Ziyaretçi pazarlamanızın bir parçası sanırım. Çok erken değil mi?

Oya Akgün: Printtek, Türkiye içinde olduğu kadar, uluslararası anlamda komşu coğrafyamızda da yakından takip edilen bir fuar.  Printtek 2017’ye yönelik yaklaşık Nisan ayından itibaren yoğun bir pazarlama modelini hayata geçirmiş bulunmaktayız.  Aslında hem Katılımcı hem de Ziyaretçi hedefli diyebiliriz, Printtek 4 yılda bir organize edilmekte olan teknolojik bir ihtisas fuarı. Erken gibi gözüküyor olmakla beraber aslında uluslararası bir fuarın ideal pazarlama sürecinin minimum bir seneye yayılması gerektiği kanaatindeyim. Tabi bu süre zarfında yükselen bir tempo, yoğunluk ve mecra çeşitliliğiyle tanıtım devam ediyor. Evet, sosyal medyaya çok önem veriyoruz. Son beş senedir Facebook ve Twitter’i yoğun kullanıyorduk.  Artık, Instagram, Linkedin, Googleplus  ve Yahoo’da da Printtek Hesaplarımız ile yer alıyoruz. Tüm kanallarda yoğun bir şekilde fuarımızla ilgili güncel bilgileri paylaşmak ve sosyal hayatın gündemine yönelik mesajlarımızı iletmek suretiyle sektör ile sıcak iletişim kurmak bize büyük keyif veriyor. Yenilenen web sitemiz printtekistanbul.com da bu süreçte bizim dijital pazarlama modelimizde önemli yer tutuyor. Doğru bir acendaya yayılmış dijital pazarlamanın, iletişim açısından büyük avantaj sağlayacağını düşünüyor ve önem veriyoruz.

MATBAA&TEKNİK: Ziyaretçi pazarlaması ve konforu için şimdiden planladığınız başka uygulamalar var mı?

Oya Akgün: 2017 Fuarında Printtek Club adlı uygulamayı başlatacağız. Bu da bizim kemikleşmiş olan yurtiçi ve yurtdışı ziyaretçilerimizin kullanacağı, tamamen onların fuar alanımızdaki konforlarını maksimize etmeyi hedefleyen bir çalışma olacak.  Fuara girişte kayıt için vakit ayırmalarına gerek bıraktırmayacak. Fuar alanındaki bazı özel lounge’lara giriş imkanı sağlayacak.  Bu alanlar bilgisayar veya farklı ofis gereçleri ile acil işlerini çözebilecekleri  ve de nispeten kalabalıktan arınmış olması sebebiyle özel iş görüşmelerini yaparak, hem çalışıp hem de rahatlayabilecekleri, özel ikram imkanları sunan alanlar olarak hazırlanacak.  Ziyaretçiye yönelik bu özel kartlarımızın postalanmasına 2017 ilkbahar dönemi itibarıyla başlanacak.

Şehirlerarası ziyaretçi organizasyonu

Türkiye Matbaa Odaları Federasyonu ile işbirliğimiz kapsamında yaptığımız çalışmada, derneklerimizin aktif olduğu tüm şehirlerimizdeki sektör üyelerini ağırlamak gibi bir geleneğimiz var.  2013 fuarında 72 şehirden ziyaretçi ağırladık. Bu sonuçlar bizi hayli mutlu etmekle beraber,  bu sene pazarlama gurubumuz son fuarda ziyaretçi olarak ağırlayamadığımız 10 civarında ilimizden de ziyaretçi getirmek için yoğun bir şekilde çalışıyorlar. Burada Değerli Federasyonumuzun bize çok büyük katkısı var Çünkü onlar kendi iletişim ağları ile o sıcak ilişkileri organize ederken,  hem ulaşım sürecinde hem de fuar döneminde keyifli etkinliklere de imza atıyorlar. Burada eğitim kuruluşlarımız aracılığıyla ağırladığımız öğrenci gruplarımızdan da bahsetmek isterim.  Tüm bu genç ziyaretçilerimiz de ileride parçası olacakları sektöre yönelik mesleki eğitimleri sürerken,  sektörün gelecekteki temsilcileri olarak Fuarımızda yer almaktalar. Tabii bu gruplarımızın dışında münferit hareket eden matbaacılarımız ve sektör temsilcilerimiz de hayli fazla. Onlar için de İstanbul’un havaalanı, otogar, çeşitli matbaa siteleri gibi farklı noktalarından fuar alanına ücretsiz ziyaretçi link servislerimiz var. Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Metrobüs ulaşım avantajı da toplu taşıma araçlarını kullanmayı tercih eden ziyaretçilerimiz için önemli bir ayrıcalık oluşturmakta.

Son olarak  fuar alanımız  içindeki  5 yıldızlı otelimiz TÜYAP Palas,  hem katılımcılarımız hem de ziyaretçilerimizin rahatlığı için tasarlanmış bir mekan; sloganı da aslında amacını özetliyor; Çalıştığınız Yerde Dinlenin ! Tüm fuarlarımızda olduğu gibi Printek 2017 süresince de Tüyap Palas Otel’deki önceliklerimiz katılımcı ve ziyaretçilerimizi en uygun ve konforlu şekilde ağırlamaya yönelik olacak…

MATBAA&TEKNİK: Fuarda sergiye paralel özel çalışmalarınız ve etkinlikleriniz olacaktır. Biraz da onlardan bahseder misiniz?

Oya Akgün:  Sizlerin de büyük desteği ile önemli etkinliklerimiz olacak. MATBAA&TEKNİK burada bizim değerli çözüm ortaklarımızdan. Detaylarını daha sonra yine sizinle paylaşacağımız 2017’ye özel ortak projelerimiz bizleri şimdiden heyecanlandırıyor, inanıyorum ki katılımcılarımızdan da büyük ilgi görecek.  Son fuarımızda oluşturduğumuz Printtek Forum etkinlik alanımız Printtek 2017 süresince gene;  sektördeki gelişmeleri, yeni ürün, yazılım  ve teknolojileri,  sektörün ihtiyaçlarını ve problemlerini, kısaca gündemini oluşturan başlıkları etkinlik programında beş gün boyunca tüm ilgililerin takip etmesine fırsat veren platformumuz olacak.  Printtek Forum için Üniversitelerle, Derneklerle, Sektör Profesyonelleri ve Katılımcılarımız ile çok yoğun ve yakın çalışıyoruz, tabii sizler gibi sektörümüzün ihtisas yayınlarının bize desteğini her zaman yanımızda hissediyoruz ve bu vesile ile tekrar teşekkür ederim…

MATBAA&TEKNİK: Baskı Teknolojileri ya da Print kelimeleri çok geniş bir ilgi alanını bir araya getiriyor. Bu da çok farklı profilde ziyaretçiler demek. Nasıl homojen bir yapı oluşturmayı planlıyorsunuz?

tuyap+oya-(3)

Oya Akgün: Ziyaretçi profilimizin ana çatısı fuarımızın geçmişten gelen adının da yansıttığı gibi “Matbaacılık” olarak gözükse de gerçekten bugün baktığımız zaman çok haklısınız,  son derece geniş bir yelpaze . Ülkemizi ve komşu coğrafyaları da düşündüğümüzde bunun içinde çok büyük ya da çok yüksek montanlı faaliyetler gerçekleştiren matbaa gurupları da var; daha orta ve Kobi niteliğinde matbaa gurupları veya işletmeler de var. Tamamen baskılı malzeme, yayıncılık, reklamcılık, promosyon, kopyalama, tekstil, ambalaja dönük çalışan kurumlar var. Yani farklı konsantrasyon alanlarına yayılmış ortak paydası Baskı / Print olarak adlandırdığımız geniş bir yelpaze.

O homojen yapının satın alım alışkanlıkları ve iş potansiyelleri, dolayısıyla fuara gelirken hedefledikleri ürün yelpazesi ve teknoloji anlamında da ürün guruplarına göre bir segmantasyona girdik.  Bu bağlamda salon 2 ve 3 ağırlıklı olarak çok uluslu markaların büyük fedakarlıklarla ziyaretçilerimize o heyecanı aktarabilmek için çalışır vaziyette sundukları  yeni makinelerin sergileneceği alanlar. Dijitalle ilgili olarak 5 ve 6ncı salonları kullanacağız. 10uncu salonda da bizim iç dinamiğimize büyük katkısı olan,  özellikle hem yakın bölgeden gelen yurtdışı ziyaretçiler hem de yurtiçindeki ziyaretçilerimiz tarafından yoğun ilgiyle takip edilen ikinci el makine bölümümüz var. Tüm salonlarla bağlantısı olan oldukça hareketli bir bölge. Malzeme bölümümüz 7 salonda; burada sarf malzemeleri, mürekkep, kimyasallar, kağıt ve karton gibi ana malzemelerimiz ve tamamlayıcı ürünler yer almakta. Bu salon da tamamen ana trafiğin aktığı,  metrobüs bağlantısının olduğu ve heyetlerin fuara girişini gerçekleştirdiğimiz öncelikli konuma sahip. Tüm bunlar katılımcının ziyaretçiyi en iyi biçimde karşılamasını sağlayabilmek ve ziyaretçinin de fuar alanında geçirdiği süreyi maksimum verimlilik elde edebilecek şekilde, kendi odaklandığı alanları kolaylıkla bir arada bulabileceği bir şekilde sunmak amaçlı. Bu şekilde homojen yapıyı korumuş olacağımıza inanıyorum.

Bu vesile ile sizin aracılığınızla Kuruluşumuz Tüyap ‘ın tüm mobil cihazlara yönelik yeni iç mekan navigasyon aplikasyonu My TUYAP’dan da kısaca bahsetmek isterim. Android ve iOS tabanlı telefon ve tabletler aracılığıyla çalışan bu uygulamamız sayesinde; ziyaretçilerimiz fuarımızda yer alan tüm katılımcılarımıza yönelik kurumsal ve ürün bazlı bilgilere kolayca erişebilecek, etkinlikleri takip edebilecek, aradıkları ürün ve firmaların standlarına salonlar arasında rahatlıkla en kısa zamanda ulaşabilecek, fuar alanında konuklarımızın ihtiyaç ve konforlarını sağlayan hizmet noktalarını tespit edebilecekler. Tek yapmaları gereken birkaç dakikalarını ayırarak mobil cihazlarından My TUYAP aplikasyonunu indirmek ve üye olmak…

MATBAA&TEKNİK: Size şimdiden ziyaretçi sayısının maksimum düzeyde olduğu, tüm katılımcılarınız beklentileriniz üzere geleceğin teknolojileri sergilediği ve herkesin kazandığı bir fuar olmasını temenni ederim.

Oya Akgün:  Bende Tüyap Printtek 2017 Fuarı Proje Grubumuz adına çok teşekkür ederim.

 

#Printtek2017 #Printtek #TUYAP #Matbaa #Baski #MatbaaFuari #OyaAkgun

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*