Anasayfa » drupa 2016 » GOSS Gazete Pazarını Desteklemeyi Sürdürüyor
Eric Bell ve Ian Buckley ile drupa 2016’da bir araya geldik.

GOSS Gazete Pazarını Desteklemeyi Sürdürüyor

GOSS International Yöneticileri Eric Bell ve Ian Buckley ile drupa 2016’da bir araya geldik. Özellikle web ofsetteki dramatik düşüşü sormak ve GOSS’un gelecek planları hakkında bilgi sahibi olmak üzere sorularımızı yönelttik:

MATBAA&TEKNİK: Daha önce gazete baskısı ile ilgili birçok kereler görüştük. GOSS’un buradaki hedeflerinden bahseder misiniz?

Eric Bell: Burada üç farklı sektörle ilgileniyor olacağız; gazete baskısı, ticari baskı ve ambalaj. Almanya ve Japonya hariç gazete baskı işi şüphesiz bir dönüşümden geçiyor. Daha küçük ebat baskı makinelere doğru bir geçiş var. Geniş format baskı makinelerinin satıldığını görmüyoruz. İkinci el makinelerin Türkiye’ye satıldığını biliyoruz. Daha küçük baskı makinelerine doğru bir gidiş var. Latin Amerika, Nijerya, Afrika kıtası ve Rusya ve Batı Avrupa’da bu baskı makinelerinden satın alınıyor. Bu pazarlar dolar ve petrol fiyatları yüzünden düşüşte. Bunların birçoğunun yavaşladığını görüyoruz ancak Magnum Compact’ı tanıttık ve 4 adet sattık. İki tanesinin kurulumunu gerçekleştirdik, bir tanesi Amerika’da bir tanesi de Sri Lanka’da. Teksas’ta yeni bir kurulum gerçekleştireceğiz ve bir tane de Mexico City’de. Fiyat olarak ele aldığınızda kısa tiraja göre fiyatı görece düşük görünmese de oyunun kurallarını değiştirecek gibi görünüyor. Kesinlikle böyle bir uygulamaya yönelik bir pazar var. İnsanların ilgisi gittikçe artıyor. Amerika’da gazete işinde hareketlilik var. Avrupa’da ise gazete pazarı oldukça sessiz… Eğilim daha küçük makinelere doğru hareket ediyor. Çok az sayıda da inkjet baskı makinelere yönelme var. Ticari tarafta ise işler biraz daha stabil. Avrupa’da daha geniş format yazıcılara eğilim var. Amerika’da gözle görülür bir Sunday 2000/3000 talebi var. Önümüzdeki günlerde bunu duyuracağız. Ticari baskıda da farklı ülkelerden eğilim var. Asya Pasifik, Japonya ve Kore gibi… Özellikle esnek ambalaj kısmında ise firma için doğru firmayla işbirliği yaptığımızı düşünüyorum, DG Press birkaç sene önce Thallo isimli bir ürün geliştirdi. 50×80 genişliğinde bir baskı makinesi ve esnek ambalaj pazarına yönelik. Ambalaj pazarına yoğun bir biçimde odaklanıyoruz. Daha önceden de belirttiğimiz gibi pazarı web ofsetin faydalarıyla ilgili eğitmek için ticari baskıcılardan desteğe ihtiyaç duyabiliriz. Label Expo’da tecrübe ettiğimiz gibi pazarın hala web ofsetin faydalarıyla ilgili eğitime ihtiyacı var.

Ian Buckley: Görünen o ki günümüzde insanlar gazete pazarındaki belirsizlik nedeniyle baskı makinelerinin daha uzun süre dayanmasını istiyor. Dolayısıyla baskı makinelerinin hem ömrünü hem de üretkenliğini uzatmak için bir sürü programımız var. Dolayısıyla son yıllarda GOSS’ta UV mürekkepleri kullanıyoruz. Müşterilerle hizmet anlaşmaları yapıyoruz, ayrıca müşterilerimize ekipmanlarını yönetme konusunda bir hayli yardımcı oluyoruz. Onlara hangi parçaların eskimiş ve değişmesi gerektiğini söylüyoruz. Ayrıca bazı yeni geliştirilen ekipmanların da adapte edilmesi konusunda destek veriyoruz. Artık müşterimizin aktif bir ortağı gibi çalışıyoruz. Ürünü satıp köşeye çekilmiyoruz, müşteriyle birlikte oturup bir program geliştiriyoruz ve bu şekilde yönetmelerine yardımcı oluyoruz.

MATBAA&TEKNİK: Şu anda gazete baskı makinesi için Türkiye’de 7 tane büyük müşteri bulunuyor. Ancak herkes dikkatini ikinci el makinelere çevirmiş durumda çünkü Avrupa çok fazla ikinci el makine bulunuyor. Bunun nedeni nedir sizce?

Ian Buckley: Çok basit, pazar konsolide oldu. Şu anda 5 yada 6 sene öncekinden daha az gazete baskı makinesi var. O makineler iyi fiyatlarla pazardaydı. Biz de bu makineler birçoğunun yerinin değiştirilmesi işini yaptık. Bir müşterimiz örneğin, 6 ya da 7 senelik bir makine satın aldı. Bu makineyi almalarında, kullanmalarında ve çalışanlara eğitim verilmesinde yardımcı olduk. Pazar da şu anda bu şekilde ilerliyor. Fakat pazarda kullanılan ikinci el makine sayısı da azalmaya devam ediyor. Son 1 senedir de pazarda yeni makinelerin sayısının azaldığını görüyoruz. Son 5 – 6 senedir yeni makine satmak çok zordu.

MATBAA&TEKNİK: UV mürekkepler kullanıyoruz dediniz. Bunu biraz açabilir miyiz?

Ian Buckley: Gazete baskısında UV kullanıyoruz. Yüksek kaliteli bir dergi istiyorsanız iki adet kısıtlaması var; birincisi mürekkebinin çok pahalı olması ikincisi de hız kısıtlamasının olması. Müşteriler maliyetleri dengelemek için gazla kurutmaya ya da UV sistemine yatırım yaptıklarında ilk sorun ortaya çıkacak kalite oluyor. UV’de bu tartışmalı… İkincisi de belirli bir zaman geçtiğinde bu yatırımlar için yer olup olmadığı, UV’de mürekkepler gerçekten engelleyici oluyor. Gazete baskısını ele alacak olursak, baskı makinelerinin yalnızca tek ünitesi kullanılıyor ve bu yeterli. Ancak aynı derginin İstanbul, İzmir ve Ankara baskılarını karşılaştırırsanız farkı görürsünüz.

MATBAA&TEKNİK: Dijital basılan dergiler için ne diyeceksiniz? Bazı baskı makinelerinde dijital inkjet baskı kafası oluyor.

Ian Buckley: Bizim yaptığımız bunları baskı makinesine entegre etmek. Bu tip ticari baskı makinelerimiz var. Gazeteler seri üretim şeklinde basılıyor, burada yine mürekkep maliyetleri kısıtlayıcı oluyor. Yalnızca 200 kopya basıyorsanız, inkjet ekonomik bir çözüm oluyor. 200 bin kopya basıyorsanız maliyet bu kez gerçekten yükseliyor.

MATBAA&TEKNİK: Sizce dijital mi web ofset mi rakip?

Ian Buckley: Örneğin bir dijital baskı makinesinde gazete basmak istiyorsanız baskı işinden çok sonlandırma işi yapmak durumunda kalıyorsunuz bu da maliyeti artırıyor. Gazete baskı makinesi, bir ofset makine, tek geçişli bir baskı makinesidir. Yine aynı noktaya geliyoruz; 200 kopya basacaksanız dijital bir makine tercih etmelisiniz. Ancak sonlandırma yaparken harcanan iş gücü neredeyse 10 katı oluyor.

MATBAA&TEKNİK: Sizce ofsetin yahut web ofsetin bir son günü olacak mı?

Eric Bell: Bunu ön görebileceğimizi sanmıyorum.

MATBAA&TEKNİK: Şu anki durumu nasıl değerlendiriyorsunz? Neler yapılmalı?

Eric Bell: Pazarın azaldığını görüyoruz ama ileriye bakmak zorundayız. Gazete pazarı da kendi içine kendini değerlendirmeli ve iş modellerini değiştirmeli. Gazeteyi insanların ellerine alıp okumaları için yeni çözümler üretmeli. Amerika’da bir müşterimiz var, aylık bir gazete çıkarıyorlar, müşterilerinin adresini biliyor, reklam alıyor. Ayrıca içerik üreticilerine yatırım yapıyor. Bunu iyi yapar, evinize gönderirse reklam da otomatikman gelir. Baskı işini Magnum Compact’i kullanarak yapıyor. Ve gazeteyi çıkarma konusunda gerçekten çok tutkulu, işi akışına bırakmıyor. Markanın önemli olduğunu düşünüyor ve bunun insanları web sitesine yönlendirdiğini belirtiyor.

MATBAA&TEKNİK: GOSS’un kaç çalışanı var?

Eric Bell: 750 kişi civarında…

MATBAA&TEKNİK: Teknolojiniz var ve farklı ülkelerde fabrikalarınız var.

Eric Bell: Hollanda’da bir tesisimiz var. Amerika, New Hampshire’da üretim yapıyoruz. Çin’de de ortak girişimli bir şirketimiz ve Shanghai’da bir tesisimiz var.

MATBAA&TEKNİK: Yani işçileriniz, fabrikanız ve yatırımlarınız var. Ancak web ofset işi düşüşte… Dolayısıyla odaklandığınız alanı değiştirdiniz ve ambalaj sektörüne yöneldiniz. Webfed baskı makineleriyle bu işte büyük bir alan görüyor musunuz?

Eric Bell:  Geçenlerde bir meslektaşım geldi ve insanların web ofsetin faydalarını fark edebilmeleri için ne yapabileceğimizi sordu. Ambalaj sektöründe web ofset kullanımını pazarın değerlendirmesi gerektiğini düşünüyordu. Bazıları ofset makineleri kullandı ve başarılı da oldu ancak pazar bunu tam olarak anlayamadı ya da işlerinin merkezine almadı. Web ofsete gelince; işimizin merkezinde duruyor. Bu nedenle DG Press baskı makinelerine yatırım yaptık. Pazarda yaygın bir şekilde hizmet sunuyorlar. Onlar da karşılığında bize pazara erişim imkânı sunuyor. Çok da deneyimliler. Bize katkı sunabilecek ve yeni kapılar açabilecek firmalarla iş yapıyorlar.

#goss #gazetebaski #gazete #newspaper #webofset #heatset #coldset #IanBuckley #EricBell #baski #matbaa

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*