Güçlü Baskı Sektörünün Arkasında FESPA Var!
Anasayfa » Aktüel » Güçlü Baskı Sektörünün Arkasında FESPA Var!

Güçlü Baskı Sektörünün Arkasında FESPA Var!

Baskı sektörünün %100 yerli tek fuarı olmasıyla dikkat çeken FESPA, baskı sektörünün büyümesine öncülük ediyor.

Geniş format dijital baskı, serigrafi, tekstil baskı ve endüstriyel reklam segmentlerinin lider fuarı FESPA Eurasia, Türk baskı endüstrisine 2013 yılından bu yana değer katıyor. Kuzey Afrika, Ortadoğu, Kafkaslar ve Balkan pazarlarını kapsayan bir coğrafyanın tam kalbinde, İstanbul’da organize edilen FESPA Eurasia ilk günden bu yana sektörü büyütme misyonunu başarıyla sürdürüyor. Peki FESPA Eurasia’yı rakiplerinden farklı kılan nedir?

FESPA ve ARED birlikteliğinden güç doğuyor

Türk baskı endüstrisinin büyüme potansiyelini gerçekleştirmek için FESPA Eurasia, küresel baskı sektörünün kâr amacı gütmeyen örgütlenmesi FESPA ve ARED (Açıkhava Reklamcıları Derneği) tarafından organize ediliyor. ARED’in yerel pazardaki güçlü konumu ve FESPA’nın küresel pazardaki önemli ağı FESPA Eurasia’nın başarısında büyük rol oynuyor.

ARED Yönetim Kurulu Başkanı Halil Eligür, sektör için sektörle birlikte çalıştıklarının ve aynı pencereden baktıklarının altını çiziyor. Eligür; “FESPA ve ARED olarak misyonlarımızı birleştirdik. FESPA Eurasia fuarı sektörün büyümek için ihtiyaç duyduğu dinamo etkisini gerçekleştiriyor. Fuarın sektör temsilcileri tarafından yine sektör için organize edilmesi temel ayrıcalığıdır. Bu nedenle fuarımız sadece yeni ve yenilikçi ürünlerin, hizmetlerin sergilendiği bir platform olmuyor, aynı zamanda sektör profesyonellerine ortak bir amaca katkı sağlama ve bu amaç için aynı çatıda buluşma fırsatı sunuyor. Hedefi sektörü büyütmek olan ARED ve FESPA, sektör yararına çalışan iki dernektir. İki kurumun güç birliği FESPA Eurasia ile sektörün kazancı haline geldi” dedi.

Yerli tek baskı fuarı, FESPA Eurasia

Sektör yararına düzenlenen ve kârlılığını yine sektöre aktaran FESPA Eurasia’nın bir başka ayırt edici özelliği ise yerli bir firma olarak bu organizasyonu gerçekleştirmesidir. Fuarın daha güçlü bir şekilde organize edilmesi için FESPA Eurasia Fuarcılık şirketi FESPA ve ARED sermeyeleriyle ortak olarak kuruldu. Fuarın kazancı yine Türk baskı endüstrisine dönüyor.

Kar amacı gütmeyen (non-profit) FESPA Eurasia, bu kazancı sektöre geri vermek için birçok etkinlik, hizmet ve program gerçekleştiriyor. Bu çalışmalar arasında, ülkemizde baskı ve endüstriyel reklam programları ve eğitimlerini desteklemek öne çıkıyor. Çeşitli okullarla ortak projeler geliştiriliyor, öğrencilere daha mezun olmadan sektörel deneyim yaşayabilme imkanı sağlanıyor.

Fuarın yarı yarıya ortağı olan ARED, eğitime katkının yanı sıra, sektör temsilcileriyle buluşmak için düzenli olarak il toplantıları gerçekleştiriyor. Bu etkinliklerin yanı sıra Genç ARED Summit da önemli bir buluşma noktasını teşkil ediyor.

Sektörün üretici ve kreatif gücünü takdir ve teşvik etmek için dağıtılan Endüstriyel Reklam Ödülleri, FESPA Eurasia fuarlarında sahipleriyle buluşuyor. FESPA Eurasia’nın bir sektörel kültüre önemli bir diğer katkısı Ustalara Saygı Kitabı oldu. Sponsor olunan bu kitap baskı ve Açıkhava reklam endüstrisinin gelişimine ışık tutuyor, ustaların gözünden geçmiş ve gelecek perspektifi çiziliyor.

Yerel potansiyel küresel ağlarla realize oluyor

Yerli bir girişim olarak gelişimini sürdüren FESPA Eurasia fuarı, aynı zamanda küresel baskı sektörünün federasyonu FESPA’nın güçlü ağlarını yerel sektörün hizmetine sunuyor. Dünyanın belirli bölgelerinde 6 adet fuar gerçekleştiren FESPA, sektör temsilcileri için dolu bir etkinlik takvimine sahip.

FESPA’nın her yıl hazırladığı baskı anketi Print Census, sektörün ihtiyaç duyduğu bilgi kaynağını sağlıyor. Bu anket sektör profesyonellerin yatırım ve pazar çalışmaları için hayati öneme sahip kabul ediliyor.

Halil Eligür, FESPA Eurasia’nın Türk baskı endüstrisinde kendisini kabul ettirmiş bir fuar olduğunun altını çiziyor. “Tümüyle sektöre odaklanmış olarak çalışıyoruz ve her etkinliğimizde bu hedefimize bağlılığımızı gösteriyoruz” diyen Eligür, sözlerini şöyle sürdürdü; “Yerli olma kimliğiyle bu pazarın en önemli fuarı haline gelen FESPA Eurasia, hem katılımcı hem de ziyaretçilerine küresel pazarın kapılarını hiçbir fuarda olmadığı kadar geniş açıyor. Uzman fuar ekibimize sektöre daha iyi hizmet verebilmek için FESPA tarafından sürekli eğitim veriliyor. Her fuar bir öncekinin başarısını geçerek doğru yolda ilerlediğimizi gösteriyor. Bu süreçte bize destek olan tüm sektör paydaşlarımıza teşekkür ederiz.”

FESPA Census

FESPA Print Census geniş format baskı, serigrafi baskı ve dijital baskı topluluklarını daha iyi anlamak için oluşturulmuş küresel araştırma projesidir. Bu proje kendi alanındaki en büyük bilgi toplama projesidir. Anket çeşitli dillerde yayınlanıyor ve online olarak tamamlanabiliyor

Yaklaşan FESPA etkinleri arasında şunlar bulunuyor:

  • FESPA Asia, 22-24 Şubat 2018, BITEC, Bangkok, Tayland
  • FESPA Global Print Expo, 15 – 18 Mayıs 2018, Messe Berlin, Berlin, Almanya
  • European Sign Expo, 15-18 Mayıs 2018, Messe Berlin, Berlin, Almanya
  • FESPA Africa, 12-14 Eylül 2018, Gallaghen Center, Johannesburg, Güney Afrika
  • FESPA Eurasia, 6-9 Aralık 2018, İFM, İstanbul, Türkiye
  • FESPA Brasil, 20 – 23 Mart 2019, Expo Center Norte, São Paulo, Brezilya

 

 #FESPA #FESPAeurasia #ARED #Reklam #Sign #DijitalBaski #GenisFormat #HalilEligur

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*