Anasayfa » CtP » Güvenilir Dijital Danışmanınız Elektroser
Elektroser

Güvenilir Dijital Danışmanınız Elektroser

Elektroser yeniden yapılanması sonucunda yeni bir hedef ortaya koyuyor. Matbaaların dijitalleşmesine yardımcı olacak danışmanlığı yapmak. Bu dijitalleşme süreci tabii ki baskının dijitalleşmesini kapsıyor.

Labelexpo’da ve Printtek fuarlarında bu konuları şirketin yönetim kurulu üyesi Emrah Hoşgör, Genel Müdürü Öncü Güyer ve İş Geliştirme Müdürü Turgut Karcı ile uzun konuştuk. Aşağıda şirket açıklamaların bir özetini bulabileceksiniz. Toplamda tüm bu yeni gelişmelerin ana fikri ise Elektroser’in Güvenilir Dijital Danışman Olma Taahhüdü…

Elektroser

Öncü Güyer

Elektroser Labelexpo fuarında Screen ve BEL şirketlerinin standlarında Türk ziyaretçileri karşıladı. Screen standında görüşlerini sorduğumuz Hoşgör, “Bu benim için ilk Labelexpo. Yeni bir alan bizim için. Screen ile partnerliğimiz bu fuar ile artık resmiyet kazandı. Hatta etiket baskı çözümleri konusunda tek yetkili temsilci olarak atanmış durumdayız. Ocak ayından bu yana kendi alt yapımızı hazırladık. Tabii bu çalışmaların içinde bayiilerimiz de var ve onları da bu yeni yapılanmanın içine dahil etme ve eğitimleri ile ilgili aşamaları tamamlama aşamalarını bitirdik. Bundan sonra üst yapıya geçiyoruz”, diyor ve ekliyor: “Türkiye’de çok güçlü bir bayii ağı olduğu için bu kanalı kullanmayı sürdüreceğiz. Onlara destek vereceğiz, danışmanlık yapacağız. Bunun için bir ekip kuruyoruz. Etiket ve ambalaj işi için yeni satıcı arkadaşlarımız aramıza katılacak. Elektroser olarak sadece kurumsal müşterilere yönelik çok ciddi bir alt yapımız var. Bankalar ve perakende zincirleri. Sanayi kuruluşları gibi birçok kurumsal şirket bizim zaten müşterilerimiz. Biz şimdi daha geniş ve farklı bir makine parkuru ile onlara hizmet sunabilmeyi ve seçeneklerini artırmayı planladık. Biz toplam çözüm danışmanı olarak ilerlemeyi istiyoruz ve hiçbir konvansiyonel yatırım yapmadık. Konvansiyonelin hiçbir alanında yokuz. Sadece dijital tarafında olacağız. Baskı ve tabii MIS ile birlikte.”

Güyer ise, “Müşterilerimiz maliyetlerine hakim olamıyorlar ve istiyorlar ki bir strateji geliştirelim. Maalesef üretim ve maliyetine hakim olmayan bir şirketin strateji geliştirmesi çok zor”, diyor: “Dolayısıyla strateji geliştirmek için gerekecek tüm bu yönlerde yani dijital etiket baskı, dijital ambalaj baskı, yönetim bilişim sistemleri MIS ve tabii Elektroser’in tabanı olan ofis otomasyon sistemlerinde toplam çözüm sunabileceğiz. Bunun içinde Riso ve EPSON ile işbirliğimiz de var. Bize gelen herhangi bir firmanın bizden danışmanlık almadan çıkmasına izin vermeyeceğiz. Bizim mottomuz bu. Her firmanın sorununu çözecek ürün gamı ve bilgi birikimine sahip bir şirket olarak hizmet vermeye devam edeceğiz.”

Etiket sektörüne dijitalle devam etmek

Güyer, “Türkiye’de etiket sektörünün ve dijital etiket baskı işine geçmek isteyen şirketlerin içinde bulunduğu açmazlar belli”, diyor ve iddialarını ortaya koyuyor: “Dijital etikete geçmek isteyen geleneksel etiket baskıcıları için Screen ile önemli bir alternatif olmak istiyoruz. Bizim sunduğumuz çözüm üretkenlik açısından bakıldığında diğer rakiplere göre en üst seviyede. Screen’in baskı sırasında diğer makineler kadar müdahale gerek duymadığını gönül rahatlığı ile söyleyebiliriz. Bunun da önemli örnekleri var dünyada. Screen ile etiketçilerimize üretkenlik uygun maliyet ve hızlı teslim, geniş malzeme ağı ve yüksek kaliteli baskı öneriyoruz.”

Tüm Türkiye’de bir dönüşüm başlayacak

Elektroser

Turgut Karcı

“Screen dünyanın en büyük CtP üreticisi. Screen şirketinin Türkiye’de tekrar adını yükseltmek niyetindeyiz ve bunun için ciddi yatırım yapacağız. Önümüzdeki sene başına kadar Türkiye’ye makine kurmak istiyoruz. Orta vadede ise sadece etikette değil, doküman baskıda da Screen ile çok yol kat edeceğimizi biliyoruz. Bu sonuçları da göreceğiz. Tüm Türkiye’de yüksek volümlü doküman baskı konusunda bir dönüşüm başlayacak. İnancımız bu işin ticari tarafa doğru kayacağı yönünde ve Screen ile bu alanda biz de önemli bir yer edineceğiz. Screen’in gösterdiği yaklaşım ofset tarafından geliyor olması müşterilere çok destek olacaktır.”

Hoşgör, bayiilerin ofis otomasyona odaklı olmalarının ticari baskı tarafına adaptasyonu konusunda bir problem oluşturup oluşturmayacağını sormamız üzerine “Aslında tam tersi söz konusu diyor, “Bugüne kadar çok iyi işler başardılar. Pazarda çok etkililer. Ancak ofis otomasyonu alanında pazarın daraldığını onlar en yakından bilen kişiler ve yüksek volümlü endüstriyel dijital baskının kendileri için yeni bir fırsat olduğunun bilincindeler”, diyor.

Karcı ise Screen çözümlerine ilişkin şu değerlendirmeyi yapıyor: “Labelexpo’da bu yıl embellishment vurgusu var. Bunu Screen için de vurgulayabiliriz. Embellishment konusunda ana oyuncu UV inkjet. Özel uygulamalarla farklı modlarda UV’nin sağladığı avantajları daha canlı ya da daha mat görüntüler basabilmek için kullanabiliyoruz. Bu birinci nokta. Bir diğer nokta ise Screen, piyasada var olan diğer makinelere oranla baskı hızı olarak iki katı hıza sahip. Bunun yanında %95’lik bir çalışma süresi ile -mesela 8 saatlik bir vardiyada 7,5 saat çalışma imkanı sunuyor, yüksek bir oran yakalıyor. Dolayısıyla toplamda makinenin sunduğu kapasite diğerlerine göre yaklaşık 4 kata oluşuyor. Bunun yanında beyazdaki doygunluğu % 84 ile çok yüksek. Dört renk baskı yapıyor ve bir de turuncu renk mevcut. Ve Screen’in getirmiş olduğu en büyük yenilik piyasada bir ilk olarak düşük migrasyonlu mürekkep. Bu da gıdaya uygun dijital baskı imkânı veriyor. IML, alüminyum baskı gibi gıdalarda kullanılan baskılarda da artık Screen’i kullanabileceğiz. Tek başına sadece UV inkjet olması da Türkiye’de kabul görecek bir yönüdür. Hibrid makinelerdeki gibi bir kapasite düşmesi söz konusu değil. Toplam yatırım miktarına baktığınızda bu üretim kapasitesi Screen’i daha kârlı bir yatırım haline getiriyor.”

Son olarak görüşünü istediğimiz Screen Bölge Satış Yöneticisi Marc Sherman, Screen’in Karcı tarafından da özetlenen yeniliklerine dikkat çekiyor. Özellikle hız ve verimlilik konularındaki gelişmelere ve düşük migrasyonlu mürekkep duyurusuna dikkat çeken Sherman, Elektroser ile de ilgili olarak güçlü alt yapısı olan ve dinamik bir ekibe sahip şirket tanımlaması yapıyor. Elektroser’in güven veren mali ve teknik alt yapısı ile Screen’in Türkiye’deki varlığına önemli bir katkı sağlayacağına inandığını, söylüyor.

Printtek’te Elektroser ve BEL
Elektroser

Emrah Hoşgör

Elektroser ile ikinci buluşmamız ise iki hafta sonra İstanbul Printtek Fuarındaydı. Şirket bu fuarda Labelexpo esnasında belirttikleri üzere yüksek volümlü doküman baskısı için EPSON çözümlerini sergilerken Riso ortaklığını da duyurdu. Bu fuarın önemli noktalarından biri de BEL şirketiydi. BEL aslında MATBAA&TEKNİK okuyucularının yakından tanıdığı bir şirket. Yunanistan merkazli şirket MIS sistemleri ile bir matbaanın tüm dijitalleşme ihtiyaçlarını karşılayarak üretim verimliliğini artıran çözümler sunuyor. Bu noktada en önemli konu bu çözümün standart bir paket olamayacağı. Tıpkı her matbaanın kendine has dinamikleri olduğu gibi matbaanın yönetilmesinde kullanılacak çözüm de matbaaya has olmalı. BEL şirketi Global Satış ve İş Geliştirme Direktörü Konstantinos Spyropoulos, Printtek boyunca Elektroser standındaydı ve işbirliğine ilişkin şu görüşleri paylaştı: “Elektroser, baskı alanında önemli bir tecrübeye sahip. Çok yakın bir işbirliği içindeyiz ve bu işbirliğini Türkiye pazarına da ilan etmek için buradayız. Türkiye pazarının bizim için ne denli bir öneme sahip olduğunun farkındayız. Türkiye’de Elektroser öncesi yaptığımız kurulumlar vardı. Bunun yanında kısa zamanda yapacağımız Elektroser aracılığıyla elde ettiğimiz yeni kurulumlar da var. Levent Ofset (LeColor) bunlardan bir tanesi. Şirket bu fuarda yeni MIS yatırımını, Elektroser güvencesi altında BEL Overprint ile gerçekleştirdi. Levent Ofset Genel Müdürü Levent Çolakoğlu, Üretim Müdürü Fatih Çolakoğlu ve E-ticaret ve İhracat Yönetmeni Onur Çolakoğlu’na ve BEL’ e gösterdikleri güven ve işbirliği için sizin aracılığınızla bir kez daha teşekkür etmek isterim. 2016 neredeyse ölü bir yıldı. Bugün itibariyle MIS yatırımları için konuştuğumuz çok sayıda Türk matbaacısı var. Yıl sonuna kadar bu açıklamaları sürdüreceğiz.” Hoşgör ise BEL ile ilgili olarak işbirliğinden duydukları mutluluğu belirtiyor ve BEL’i “vizyonumuza uygun ve pazardan iyi dönüşler aldığımız bir şirket” olarak tanımlıyor. Hoşgör ayrıca Levent Ofset’in yatırımına ilişkin olarak “Levent Ofset dijital dönüşüm çalışmaları kapsamında, MIS yatırımını Elektroser tarafından temsil edilen Bel firmasının Overprint ürünü ile gerçekleştirdi. Yaklaşık 6 ay süren süreç ve ihtiyaç analizleri, iş akışı optimizasyonu, üretim maliyeti analizi ve fiyatlandırma çalışmaları sonrasında anlaşmayı bu fuar esnasında imzaladık” dedi.”

BEL dijitalleşmenin sacayaklarından biri

ElektroserElektroser’in önemli temsilciliklerinden biri olarak BEL hakkında Güyer, “BEL, bizim için çok önemli bir çözüm ortağı. Çünkü Elektroser’in müşterilerine dijital danışmanlık verme taahhüdünün vermesinin en önemli sac ayaklarından biri. Sebebi gerek üretim planlama gerek maliyet yönlendirme gerek iş aklı yönetimi Türkiye’de bizim matbaaların, etiketçilerin çoğunun strateji koyamadığı alana hitap ediyor”, diyor:

“Büyük firmalarda bugüne kadar yaşadığımız birçok sorunu çözmeyi hedefliyoruz. Bunların başında maliyet yönetimi geliyor. İkincisi fiyat verme. Çok sayıda orta ölçekli matbaacı, etiketçi, matbaacı arkadaşımız, ne zaman ziyaretlerine gitsek – bir saniye bir fiyat vermem lazım, diyerek işlerini bir fiyat verme işi ile böldüklerini görüyoruz. Bu da büyük bir amatörlüğü yanında getiriyor. O gün belki moraliniz iyi, uygun fiyat veriyorsunuz ya da kötü günündesiniz yüksek fiyat veriyorsunuz. Dolayısıyla hiçbir standarda bağlanmayan maliyetini takip edemediğiniz için strateji koyamadığınız durumlar bunlar. Madem biz Elektroser olarak bütün dijital baskı, endüstriyel dijital baskı alanlarına girdik, bunlarla müşterilerimize vereceğimizi taahhüt ettiğimiz hizmetleri BEL ile taçlandırmamız gerekiyor. İnşaallah BEL ve benzeri çözümler Türkiye’de daha çok yaygınlaşır ve işimiz kontrol edilebilir, hesaplanabilir, itibarlı hale tekrar gelir. İlkel yöntemlerle sektör sürekli kan kaybediyor. Bunu anlamak lazım. Bu dijitalleşme olarak pazara sunduğumuz bütünün çok önemli bir parçası. Strateji çizmek isteyen firmalar varsa biz onlara her zaman danışmanlık yapabileceğiz ve BEL bunun çok önemli bir halkası.”

Printtek’te bir çok gelişme ve duyuru bir arada

“Printtek ile ilgili bu fuarda çok enteresan bir şekilde oluklu mukavva ile ilgili çok olumlu bir geri dönüş alıyoruz. Handway firması inanılmaz bir talep görüyor. Umarım kısa sürede dijital oluklu baskısında Türkiye’de bir yol kat edeceğiz gibi görünüyor. Türkiye’nin dijital etiket piyasası belli, malum oyuncuları belli, kurulumları belli. Biz bu pazara Screen ile beraber yeni bir nefes olma hedefinde bir firmayız. Müşterilerimize üretkenliği hızlı ve sürekli baskı ile ön plana çıkaran makinelerin sürekli çalışacağı üretimleri ön plana çıkarmayı hedefliyoruz. Yine Screen’de üst segment doküman baskısında 520 serisi ürünlerimizi burada tanıtıyoruz. Aynı zamanda yüksek endüstriyel ürünlerin yanında bu fuarda Elektroser olarak Riso ile işbirliğimizi anons ettik. Bu fuardan itibaren Riso’nun yetkili dağıtıcısı olduk. Bu fuar itibariyle Elektroser’in bölge ve bayii kanalı vasıtasıyla ve tabii Riso’nun kendi bayii kanalı vasıtasıyla Riso satışlarının Elektroser’den yapılacağını duyurabiliriz. Epson ile olan iş ortaklığımızı özellikle perakendedeki çok fonksiyonlu yazıcı filolalarını Epson Türkiye’nin bize sunduğu uygun yüksek çözümleri ile dönüştürme kararı aldık. Çok radikal, stratejik bir karar. Yine diğer distribütörü olduğumuz Sharp firmasının ve Rex-Rotary’nin kırtasiye ve copy Centerlara dönük S/B, 90 ve 100 kopya ürünlerini standımızda sergiliyoruz.”

#Elektroser #Riso #ÖnüGüyer #Screen #BEL #Printtek2017 #CtP #Dijital

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*