Heidelberg Dijital’e Gidiyor
Anasayfa » Aktüel » Heidelberg Dijital’e Gidiyor

Heidelberg Dijital’e Gidiyor

Heidelberg Packaging Days 16 Mayıs’ta Heidelberg’in Wiesloch-Walldorf tesislerinde 400 katılımcı ile gerçekleştirildi. Türkiye’den dört matbaacının iştirak ettiği etkinlik Heidelberg’in Fujifilm ile birlikte geliştirdiği B1 yani 70 x 100 inkjet tabaka karton baskı çözümü Primefire 106’nın başrolünü oynadığı bir etkinlik oldu. Primefire 106 dijital B1 karton baskı makinesinin tanıtımının yanı sıra datadan tamamlanmış kutuya ulaşan sürecin nasıl kolayca idare edildiği ve Heidelberg’in uçtan uca çözümlerinin sergilendiği “Operasyonel Mükemmellik” ve karton ambalajda dijital ve ofset üretiminin nasıl entegre edildiğinin gösterildiği “Sevdiğiniz gibi ambalaj” sunumları yapıldı. Primefire 106 tanıtımına makinenin ilk kullanıcısı Alman colordruck Baiersbronn şirketi yöneticileri Martin Bruttel ve Thomas Pfefferle makine ile ilgili tecrübelerini aktarak eşlik ettiler.

  1. AKİF TATLISU

Tüm etkinlik ile ilgili detayları biraz ileride vereceğiz, ancak bu sayfada Heidelberg’in nasıl olup da dijitale gittiğini anlayacağımız basın toplantısına değineceğim. Heidelberg Druckmaschinen AG CEO’su Rainer Hundsdörfer, Heidelberg Dijital Baskı Bölümü’nün başında bulunan Kıdemli Başkan Yardımcısı Montserrat Peidro’nun anlattıklarına bir bakalım. Önce CEO, Hundsdörfer’in verdiği bazı rakamlara bakalım. Hundsdörfer, önce büyük zarar açıklanan 2012’ye atıfta bulunarak son iki finansal yılı karşılaştırıyor. 2016’daki satış rakamlarını 2017’de 12 milyon Euro artıran Heidelberg, aslında 2012’deki satış rakamlarının 72 milyon altında ancak 2017’de 2016’ya göre kârını 8 milyon Euro artırmış durumda. Hundsdörfer bu durumu yüksek kârlılıkla adım adım büyüme potansiyeli olarak adlandırıyor. Ve ekliyor: “Heidelberg tekrar endüstrimizin yolunu aydınlatan deniz feneri haline gelecektir.”

Pay per sheet (Tabaka başı ödeme)

Baskı ünitesi sayısı olarak bakıldığında üçer yıllık perspektifte küçük bir büyüme görüleceğini gösteren Heidelberg araştırması (Ağustos 2017, endüstri istatistikleri, PIRA, Jakkoo Pöyry, Primir (GAMIS), Global Insight) en fazla yüksek hacimli makine kurulumunun dijitalden geleceğine işaret ediyor. Toplam projeksiyonun gösterdiği toplam büyüme beklentisi içinde 8 milyar ile malzeme, 2,4 milyar ile tabaka ofset ve 2,5 milyar ile dijital yer alıyor.

Heidelberg’in dijitale doğru gidiş gerçekliğinin altında Simply Smart ve Push to Stop yani matbaaların verimliliğinin artırılmasına baskı maliyetlerinin düşürülmesine yardımcı olacak baskı yönetim sistemleri, Labelfire ve Primefire gibi etiket ve karton ambalaj dijital baskı çözümleri, Omnifire gibi bambaşka bir alana kapı açan 3 boyutlu objelere baskı çözümü var. Bu basın toplantısında anlatılan ve bizim ilk kez duyduğumuz yeni bir iş modeli de duyuruluyor. “pay per sheet”

Dijital baskıdan da bildiğimiz klik modeline benzer bu sistem matbaaları büyük makine yatırımlarından kurtarıyor. Asla bir makine sahibi olmuyorsunuz. Ama servis bakım parça vb. birçok şeye de para ödemiyorsunuz. Süresi dolunca da makinenizi ister satın alın ister geri verin yeni bir anlaşma yapın. Çok kabaca izah ettiğim bu yeni iş modeli karton ambalaj matbaası WEIG ile uygulanmış bile. Kabaca izah ettim çünkü bu tür bir yatırımın Türkiye’deki vergi ve kiralama mevzuatındaki yeri var mıdır, nasıl uygulanabilir, eminim Heidelberg Türkiye bu konu üzerinde çalışıyordur ve belki de çözüldü bile… Çünkü Heidelberg bu modelle 2019 finansal yılı sonuna kadar 30 müşterisini makine sahibi yapacak. Ortalama 5 yıllık kontratlar yapılacak ve bütün bölgelerde bu konunun uzmanları  bulunuyormuş. Heidelberg Türkiye ile temasa geçin lütfen…

Tüm bunların yanı sıra Dijital Platformlar, Dijital Değişim, Wiesloch-Walldorf fabrikası içinde ileri teknoloji kampüsü (yeni başlayan yenilikçi şirketler için) gibi bir dizi yenilenme ile Hundsdörfer, Heidelberg’in 2022 planını şöyle açıklıyor:

“Beş yıl içinde toplam satışlarımızı 3 milyar euro’nun üzerine çıkaracağız ve net kârımız 100 milyon euro’ya ulaşacak!”

Primefire 106 Endüstriyel Yüksek Kaliteli Dijital Üretim Baskı Makinesi

Primefire’a ilişkin demoyu da seyrettik elbette ve bağlantılı olarak ofset ile entegre edildiği sunumları da. Ambalajın günümüzdeki durumu, Pazar eğilimleri ve dijital baskının buradaki rolünü ise Kıdemli Başkan Yardımcısı Montserrat Peidro’nun sunumunda aldığımız bilgilerle Heidelberg’in gözünden aktaralım.

Peidro’ya göre ve aslında tamamen bir piyasa gerçeği olarak gelişimi ve eğilimlerini markalar yani satın almalar belirliyor. Tabii ki marka sahiplerinin dijital baskı makinesi yapın diyecek halleri yok. Onların beklentileri Peidro’ya göre, daha çok satmak, daha hızlı satmak ve güvenlikli satmak. Tabii bu arada daha düşük maliyetlerle sahip olup daha yüksek fiyatlarla satmak da onların isteği ve gerçekten de bu taleplerin hepsini karşılayabilmek için dijital baskı için bir çözüm. Büyük resime baktığınızda dijital baskının endüstriyel etiket ve ambalaj matbaalarımızın muhakkak sahip olması gereken çözümler olduğu konusunda kaçınılmaz fikir birliği içindeyiz. Resimdeki küçük detaylara baktığımızda şiraze yerinden oynuyor. Aslında şu makineler milyon euroların altına hatta yarım milyonun da altına inseler alsak da bir kenarda tutabilsek diye hayallere dalmışken ofsetler için de klik modelini benimseyen Heidelberg “artık kaçışınız yok” der gibi…

Peidro, ambalajın baskı endüstrisinin büyüyen alanı olduğunu ve tabii dijitalin de ambalajın en hızlı büyüyen alanı olduğunu teyid ediyor ancak Peidro’nun verdiği daha ilginç bir bilgi var.

2022 projeksiyonuna göre 31 milyar dolar büyüyecek olan analog yöntemlerle üretilmiş ambalaja dijital baskı yöntemleri tek başına 23 milyar dolardan fazla katkı yapacak ve toplam ambalaj pazarını 436 milyar doları geçen bir rakama ulaştıracak. Daha ilginç olanı ise 23 milyar dolarlık dijital baskı katkısının 15 milyar dolarının inkjetten gelecek olması. Bilgi Heidelberg’ten aktarma bizden yorum sizden. Ama neredeyse beş senedir aynı şeyi sölüyoruz ya… “Inkjetten hepsinden daha fazla büyüyecek ve geleceğin baskı teknolojisi olacak”

Primefire 106’ya gelince Wiesloch-Walldorf’ta sergiye çıkan makine çift lâk üniteli kağıt giriş ve taşıyıcı tablası ile birebir Heidelberg SM 106 görüntüsü çiziyor. İstif de aynı şekilde. SM 106’dan farklı olarak kontrol masası istifin hemen arkasına entegre edilmiş. Hani matbaacının şöyle içini yakan makine görüntüleri vardır ya en pahalısından bir takım elbise gibi al beni diye bağıran işte bu makinenin çıkışı da öyle. Fotoğraftan siz de teyid edersiniz eminim. Lak ünetileri de birebir ofset ile aynı. Sadece ortaya yerleştirilmiş baskı ünetisi inkjet. 7 renkli inkje baskı barı Fujifilm’in Samba inkjet baskı kafa teknolojisine sahip. Renk gamutunun %97’sini karşılayabiliyor. 1200 x 1200 dpi çözünürlükte saatte 2 bin 500 tabaka 70 x 100 karton basabiliyor. Özetle avantajları da şunlar:

Ambalajın pazara sunulmasında ilave hız ve maliyet verimliliği getiriyor.

Matbaacının üzerindeki teslim zamanı baskısını azaltıyor.

Tedarik zincir maliyetleri düşürüyor.

Otomatik kalite kontrol sitemi, otomatikleştirilmiş tekrar baskı sonuçları ile baskı kalitenizi garanti altına alıyor.

Kişiselleştirme, seri haline getirme, takip edilebilir kodlama, güvenlik elemanları ile tüketici ile müşteriyi iletişime sokarak her bir kutuya marka sahibinin beklediği yenilikleri ekleme imkanı tanıyor.

Farklı Açıdan Bakın “Think out of the box”

Tüm dünyadan 400’den fazla misafir, Heidelberger Druckmaschinen AG’nin ev sahipliği yaptığı ve Wiesloch-Walldorf tesisinde gerçekleştirilen Packaging Day’e katıldı. Misafirler “Farklı Açıdan Bakın” sloganı kapsamında, Primefire 106’ın ilk tanıtımına şahit oldular – O zamana kadar sadece laboratuvar ortamında görülebilen Primefire 106 şimdi Print Media Center’de de kurulu ve bu sayede ambalajlama çözümleri konusunda dünyanın en büyük demo merkezinde yer alan geniş demo ürün yelpazesini tamamlıyor.

Prinect iş akışı aracılığı ile sonlandırma dahil ofset ile dijital baskıyı entegre eden tek üretici olan Heidelberg, ambalaj baskısı için yeni işletme modelleri sunuyor. Heidelberg CEO’su Rainer Hundsdörfer, karşılama konuşmasında şunları dile getirdi: “Heidelberg bu seri ile birlikte, ambalaj baskısı alanındaki lider konumunu güçlendiriyor ve dijitalleşme çağındaki mevcut ihtiyaçları ile gelecekteki ihtiyaçlarına cevap veriyor. Müşterilerimizi daha üretken ve buna bağlı olarak da daha kârlı hale getiriyoruz.” Bu tespit colordruck Baiersbronn’un iki İdari Müdürü Thomas Pfefferle ile Martin Bruttel tarafından onaylandı. Heidelberg’in onlarca yıllık müşterisi olan colordruck,  işletme modellerinin pek çok başarılı devrim geçirdiğini gördü. Primefire 106’nın kurulumu geçen yılın sonundan itibaren colordruck’da gerçekleştirildi ve Ocak 2018 ortasından itibaren saha testleri gerçekleştirildi. Primefire, 3b formatında mevcut olan şekilli kesim araçlarını kullanarak tabaka sonlandırma ile birlikte colordruck’a yüksek kaliteli dijital baskının avantajlarını sunuyor. Avrupa genelinde faaliyet gösteren ambalaj hizmet sağlayıcısı  2017 yılından beri dijital baskıyı ve Highcon Euclid’i kullanarak ambalaj üretiyor.

colordruck yeni “Packaging Digital” bölümünde, çevrimiçi mağazası “designyourpackaging.de” de kitlesel kişiselleştirme aracılığı ile kişiye özel ve kişiselleştirilmiş ambalajlar sunuyor. colordruck bu şekilde yeni müşteri grupları oluşturuyor ve dört adet yeni nesil otomatik Speedmaster makinesi kullanarak ofset baskı kolunda birinci sınıf ambalajlar sunmaya devam ediyor.

Bilgilendirme turları ambalaj endüstrisindeki trendlere cevap sunuyordu

Packaging Day ziyaretçilere, yeni fikirlere ulaşmaları ve hem mevcut hem de gelecekteki işletme modelleri için ilham almaları amacıyla bir platform sundu. Üç bilgilendirme turunda (“Packaging as you like”, “Operational Excellence” ve “Special Applications”) endüstrideki trendlere değinildi ve Heidelberg’in ilgili çözümü ile ilgili kapsamlı bir tanıtım yaptı.

Lifecycle Solutions, bileşenleri Saphira sarf malzemeleri ve servisi ile Heidelberg’in en iyi kaliteye, üretkenliğe ve üretim güvenilriliğine ulaşmak amacıyla sunduğu çözümün temel bir parçası. Saphira on yıl içinde kaliteli bir marka haline geldi.

Kişiselleştirilmiş ambalajlara doğru yönelen trend artıyor

Kişiselleştirme ve bireyselleştirme yoluyla çalışma uzunluklarının ve kitlesel kişiselleştirmelerin azaltılmasına yönelik trende verilen cevap, dijital süreçlerin mevcut dengeleme peyzajlarına kusursuz entegrasyonu. “Packaging as you like” bilgilendirme turu  Primefire 106 ile Speedmaster XL 106’nın nasıl yeni müşterileri ve yeni iş alanlarını geliştiren mükemmel tamamlayıcılar olduğunu gösteriyordu.  Heidelberg, birbirinin aynı iki karton kutu işini kullanarak dijital ve ofset baskının ekonomik açıdan uygun ürünleri nasıl geliştirdiğini gösterdi. Örneğin; müşteriler artık uzun tirajların yanı sıra kişiselleştirilmiş kısa tirajlı veya prova baskılar sunabiliyor. Heidelberg uçtan uca renk sürekliliği ve tutarlılığını sağlıyor. Baskı sonrasında  Promatrix şekilli kesim ile Diana katlama yapıştırma gibi makineler hem ofset hem de dijital baskı için kullanılabiliyor.

“Operational Excellence” bilgilendirme turu  artan maliyet baskısının ve düşen kâr marjlarının başarılı bir şekilde ele alınabileceğini gösterdi. Bu amaçla, daha kısa teslimat sürelerine sahip kısa tirajların kârlı üretimi için bir allternatif sunuldu. Yapılan üretkenlik analizleri, genel ekipman etkinliğinin şu anda %20-25 olduğunu ancak %50’nin üzerindeki değerin uzun dönemde kesinlikle  başarılabilir olduğunu gösteriyor. Bu da operatörün üretkenlik üzerindeki etkisini sistematik olarak minimuma indiren ve gerçek zamanlı, şeffaf ve hassas perfromans verileri sunan yalın, akıllı bir şekilde kontrol edilen prosesler ile mümkün oluyor. Burada önemli olan,  müşteriden başlayarak, teslm edilen ürüne kadar geçen süreç boyunca sistemleri kesintiye uğratmadan maksimum entegrasyonu sağlamak. Prinect modülleri çok çeşitli koordine edilmiş çözümler sunuyor.

Heidelberg üretkenliği arttırmak ve proses müdahelelerini azaltmak amacıyla drupa 2016’dan beri yenlikçi Push to Stop işletme konseptini geliştiriyor ve otonom baskının yolunu açıyor. Bu da Prinect Press Center XL 2 makine kontrol istasyonundaki Intellistart 2 işletme yazılımı kullanılarak elde ediliyor. Bu süreç şovda Speedmaster XL 106 altı renkli presde göserildi – baskı hazırlık süresi burada %60’a kadar kısaltılabiliyor ve kâğıt firesi önemli ölçüde azaltılıyor. Ambalaj baskısında, tekrarlama hassasiyeti ve renk sürekliliği önemli konular. Speedmaster XL için geliştirilen yenilikçi Hycolor Multidrive tahrik teknolojisi burada kullanılıyor. Bu sistem mürekkep besleme ünitelerinin ana tahrikten bağımsız şekilde çalışmasına imkân sağlıyor. Mürekkep üniteleri yıkanabilirken lak kalıpları ana tahrik aracılığı ile değiştiriliyor veya kauçuklar ve baskı silindirleri baskı hazırlık süreci ile aynı anda yıkanabiliyor. Sistem, sürekliliği iyileştirmek ve uygunluğu arttırmak amacıyla baskı hazırlık sürelerini kolay, güvenilir ve etkin bir şekilde azaltıyor. Yeni bir özellik olan Hycolor Multidrive bir sonraki baskı işi için mevcut olan işe devam ederken, o anda kullanımda olmayan baskı ünitelerinin hazırlanmasına imkân sağlıyor. Bu şekilde, örneğin bir renk değiştirmek için gereken süre, baskı devam ederken, yıkama ve renk değişimi ile kaydedilebiliyor

Marka sahipleri, farklılaşma ve süsleme aracılığı ile satış noktasında ürünlerine maksimum dikkatin gösterilmesini istiyor. “Special Applications” bilgilendirme turu, Heidelberg’in uygulama konusundaki teknik bilgisi ve ekonomik süsleme yollarıyla ziyaretçilere ilham veriyor.  Örneğin, Speedmaster XL 75 Anicolor UV, 12 ünitesi ile birinci sınıf kozmetik ambalajları üretiyor (en kısa sürede inline embossing dahil).  Bu sayede maksimum üretkenlik sunuluyor. Tam otomatik, eş zamanlı kalıp değişiklikleri,  geniş Wallscreen XL 2 ve navigated baskı sayesinde iş değişiklikleri çok karmaşık süslemelerde bile çok hızlı gerçekleştirilebiliyor.

Speedmaster XL 106-8-P+LYYL birinci sınıf mat, parlak ve UV laklar bulunan karton kutuları etkili şekilde üreterek çeşitli süslemeler sergiledi.

Sıcak yaldız, hologram ve kabartma bulunan maliyet etkin süslemeler çok yönlü Promatrix 106 FC’de sergileniyordu. Diana Eye 55 ise son derece süslü ürünleri en yüksek kalite standartlarında gerçekleştirmek ve pahalı takip maliyetlerinden kaçınmakta ne kadar etkili kullanılabileceğini gösterdi.

#Heidelberg #HeidelbergerDruckMaschinenAG #PackagingDay #Wiesloh #Primefire106 #DijitalBaskı #Matbaa #inkjet #fujifilm #Ambalaj #SM #Speedmaster #Anicolor #HeidelbergTurkiye #Faruk Ekinci #Omaks #MontserratPeidro #MartinBruttel #ThomasPfefferle #RainerHundsdörfer

 

 

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*