Anasayfa » Aktüel » Heidelberg Türkiye ‘den Dev Açılış Organizasyonu

Heidelberg Türkiye ‘den Dev Açılış Organizasyonu

DSC_0144Heidelberg Türkiye Genel Müdürü Faruk Ekinci “Heidelberg’in ambalaj sektöründeki hedefinin gelişmekte olan ülkelerde faaliyetleri artırmak, ambalaj segmentlerine göre pazar payını genişletmek ve değişen ambalaj pazarı talep ve trendlerine çözümler sunmak” olduğunu söylüyor.

Heidelberg Türkiye tarafından gerçekleştirilen ve bugüne kadar dergimiz adına katıldığımız tüm Avrupa’daki etkinlikleri arkasında bırakan müthiş bir organizasyondu, Barem Ambalaj Karaman tesislerindeki açılış töreni. Aylar öncesinden başlayan hazırlıklar sonucu eksiksiz ve sorunsuz bir şekilde üç saati aşkın süren etkinlik hem ticari olarak hem de teknik bilgilendirme için eşsiz bir ortam sağladı.  Etkinlik için İstanbul ve Ankara başta olmak üzere Bursa, Konya, Kütahya, Adana, İzmir ve Antalya’dan 70’i aşkın matbaacı Hedelberg’in konuğu olarak Karaman’a kadar geldiler. Matbaacıların yanı sıra şehrin askeri ve idari mülki amirleri ve Karaman Milletvekili Recep Şeker ve diğer davetliler ile 150’yi geçen konuk katıldı. Bunun yanı sıra IST, LinoSistem gibi tedarikçiler de standlarında ambalaj sektörü için sundukları ürünleri sergilediler.

DSC_0219İzmir, Tire ve Gaziantep’te bulunan iki fabrikasına ilave olarak bölgesel talepleri ve büyüyen pazarı gözönünde bulunduran Barem Ambalaj, üçüncü fabrikasını Karaman’da işletmeye almıştı. Barem Ambalaj Yönetim Kurulu Başkanı Recep Taşyanar, “Artan  talep  üzerine 3ncü fabrikamızı, yüksek teknoloji ile donatarak ve sektörümüzde lider olma vizyonu ile %100 yerli sermaye ile Karaman Fabrikamızı hizmete açtık” dedi.

Taşyanar, Barem Ambalaj ve yeni fabrika yatırımı ile ilgili olarak şu bilgileri paylaştı: “Barem Ambalaj, 1999 yılından bu yana, ofset ambalaj sektöründe hizmet veren bir kuruluş. İzmir ve Gaziantep fabrikaları ile Türkiye´nin tamamına iş yapabilme kapasitesine sahip olan şirketimizin İzmir Tesisi, 20 bin m2 açık, 11 bin m2 kapalı alanıyla; 3 vardiya ve dışarıya bağlı kalmadan çalışabilme gücüne sahip tam entegre bir tesis. Gaziantep tesisimiz de aynı özelliklere sahip. 5 bin m2 kapalı alana sahip ve 190 kişilik bir istihdam sağlıyor. Bu iki tesisimize de ek olarak yeni yatırımımızı Karaman’a yaptık. Bugün itibariyle sektörde hem personel hem de makine parkuru açısından ve tabii ki ciro büyüklüğü açısından sektörün önde gelen firmaları arasında yer aldık. Sektörde lider olma yolunda ilerleyen şirketimiz, alanında uzmanlaşmış personeli ile yüksek teknolojiyle donatılmış üretim hattının gücünü kullanarak müşterilerine en iyi hizmeti sunmayı ilke edinmiştir. Her defasında aynı kaliteyi sağlamayı ve zamanında ürün teslimatı yapmayı hedefliyoruz ve başarıyoruz. Sektördeki gücümüzü ve enerjimizi, müşterilerimizle beraber çalışanlarımızın deneyiminden alıyoruz. Takım ruhunu benimseyerek hizmetlerimize devam edeceğiz.” Taşyanar’ın hedefinde tesisleşme ve yatırımlara ara vermeden devam etmek de var. “En kısa süre içinde yeni makine yatırımları yapacağız” diyen Taşyanar, “Bir yıl sonra geldiğinizde bu fabrikayı tanıyamayacaksınız. Hem makine parkımızı hem de çalışan sayımızı daha da artıracağız”, diyerek sözlerini sürdürdü.

DSC_0471Karaman tesisleri için sipariş edilen ve kurulumu tamamlandıktan sonra açılışa vesile olan  Heidelberg Speedmaster XL 162-5+LX2, beş renkli ve lak üniteli ofset baskı makinesi, 121×162 cm maksimum baskı alanına sahip. 1,6 mm kalınlığa kadar baskı imkanı tanıyan makinenin baskı hızı ise saatte 15 bin tabaka. Barem Ambalaj’ın yeni makinesi, üretim sırasında renk ve register ölçümü sağlayan dahili spektrofotometrik ölçüm sistemine (Prinect Inpress Control) sahip. Baskı makinesinin hazırlık işlemi sırasında durdurulmasına ve referans tabakalarının ölçülmesi için baskı makinesinin dışında bir aparata ihtiyaç duymuyor ve üretim sırasında tam otomatik kalite kontrolü yapıyor. DSC_0063Ayrıca tüm kalıpların 2,5 dakikanın altında değişimini sağlayan Heidelberg’in en yeni Heidelberg Autoplate XL kalıp değişim sistemi de makine üzerinde mevcut. Taşyanar, “Basım işinde durmanın geriye doğru gitmek
DSC_0143olduğunu”,söylüyor. Bu yüzden dinamik kalabilmenin sürekli yeniliklere yatırım yaparak mümkün olacağını, anlatan Taşyanar, “Bu yeni makine yatırımlarının marka sahiplerini de etkilediğini ve teşvik ettiğini”, söyledi.
Açılış için ilk toplanma Konya’da sabah kahvaltısı için gerçekleşti. Diğer illerden gelen matbaacılar, kahvaltıda bir araya geldikten sonra Barem Ambalaj’ın Karaman Organize Sanayii Bölgesi’ndeki fabrikasına otobüslerle geçildi. Duanın ardından kurdele kesimi ile başlayan açılış yaklaşık 3 saat sürdü. Heidelberg Speedmaster XL 162-5+LX2 önünde hazırlanan sahneye önce Heidelberg Türkiye Genel Müdürü Faruk Ekinci, çıktı. Ekinci, bu önemli toplantı için fabrikasının kapısını açık yüreklilikle tüm matbaacı dostlarına açan Taşyanar’a teşekkür ederek başladığı kısa konuşmasında “Heidelberg’in ambalaj sektöründeki hedefinin gelişmekte olan ülkelerde faaliyetleri artırmak, ambalaj segmentlerine göre pazar payını genişletmek ve değişen ambalaj pazarı talep ve trendlerine çözümler sunmak” olduğunu söyledi. Bu pazar için sürekli yenilik halinde bulunan Heidelberg’in üstün baskı özellikleri ve yükseltilmiş konfigürasyon imkanları ile en geniş çözüm portföyüne sahip olduğunun altını çizen Ekinci’nin ardından Heidelberg Türkiye Satış Müdürü Murat İleri, Ambalaj’da genel trendleri anlattı.


Heidelberg’in ambalaj pazarına bakışının yanı sıra pazarın büyüklüğüne dair rakamları ve marka sahipleri açısından hd_barem_12_15-(6)pazarın önemine dikkat çeken İleri’nin verdiği bilgilere göre dünya ambalaj pazarı son istatistiklere göre 512 milyar euro büyüklüğünde. Bu pazarın en büyük kısmını %39 ile Amerika kıtası oluştururken Avrupa ise %39 ile en büyük ikinci bölge. Toplam ambalaj üretiminin %45’inin basılı olduğunu söyleyen İleri, bunun da 230 milyar euroluk bir ambalaj baskı pazarı anlamına geldiğini söyledi. Ambalaj sektörünün %70’i gelişmiş ülkelerde üretilirken gelişmekte olan ülkelerde 2020 yılına kadar %38’lik bir büyüme bekleniyor. ASD’den alıntılan bilgilere göre Türkiye’de en fazla ambalaj firması İstanbul’da bulunuyor. Bin 881 firmaya ev sahipliği yapan İstanbul’u 234 firma ile İzmir takip ediyor. Diğer ambalaj üretimi yapılan iller ise firma sayısının çokluğuna göre sırasıyla Bursa, Ankara, Konya, Kocaeli, Adana, Gaziantep, Kayseri ve Manisa.

hd_barem_12_15-(2)Program, İleri’nin SM 145-162 baskı makinelerinin teknik detaylarını anlattığı sunumla devam ederken biri karton (kutu) diğeri kuşe (afiş) olmak üzere iki ayrı işin canlı baskısı gerçekleştirildi. Demoda en ilgi çekici olan kısım iki baskı arasındaki hızlı işten işe geçiş süresi oldu. Son olarak Heidelberg Türkiye Genel Müdürü Faruk Ekinci ve Josef Moser, Recep Taşyanar ile bazı katılımcılara teşekkür plaketi vererek programı kapattılar.

hd_barem_12_15-(3)Uzun zamandır bu sayfalardan Türkiye’de basım endüstrisinin yeni bir yapılanma içinde olduğunu artık matbaacı tabirinin matbaa işini yapanları tarif etmeye yetmediğini, yazıyoruz. Yeni tanım ve guruplamanın en başında yer alan endüstriyel matbaalar ve ambalaj matbaaları kategorisinde yer alan Barem Ambalaj, %100 yerli sermaye ile sadece kendi geleceğine değil, ülkenin geleceğine de yatırım yapıyor. Oluşturduğu istihdam ve üretim imkanları ile Türk ekonomisine sağladığı katkı inkar edilemez olan Barem Ambalaj’ı Yönetim Kurulu Başkanı
’ın nezdinde hem yatırımları hem de pazarı doğru okuyarak yaptığı katkıdan dolayı tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*