Anasayfa » Ambalaj » İleri Teknoloji Türkiye’nin Takibinde

İleri Teknoloji Türkiye’nin Takibinde

akif_tatlisu_peak_performanM. AKİF TATLISU – 4 Haziran’da Heidelberg’in Wiesloch-Walldorf’da bulunan tesislerinde gerçekleştirilen ve tamamen karton ambalaj baskısına odaklanan HEI Productivity: Ambalajda Zirve Performans etkinliği Heidelberg Yönetim Kurulu Üyesi Stephan Plenz’in sunumu ile başladı. Takiben Tabaka Beslemeli Ürün Sorumlusu Felix Müller ve Geniş Format Ürün Sorumlusu Detlef Janke’nin sunumları yapıldı. Haber içinde anlatılan bilgilerin paylaşıldığı bu sunumların ardından guruplar halinde canlı demolara geçildi. Canlı demoların yapıldığı makineler ise şöyle sıralandı:

Speedmaster XL 162-7+LYYL, UV

Speermaster XL 162 -6+L

Dymatrix XL 145 CSB, Dyset XL (şekilli kesim)

Diana x 115 (kutu katlama yapıştırma)

Speedmaster XL 106-6-P+L

Speedmaster XL 106-6+LX

Etkinliğe Türkiye’den davet edilen tek matbaacılık dergisi olarak Fransa, Almanya, Belçika, Polonya, İngiltere, Rusya’dan gelen 11 kişilik bir gazeteci gurubu ile katıldık. Heidelberg Türkiye organizasyonu ile etkinliğe gelen matbaacılarımız Can Çavuşoğlu, Hakan Çilingir, Vural Demiriz, Alican Duralar, Cumhur Duru, İhsan Duru, Metehan Kartaltepe, Seyfettin Kılıçaslan, Yusuf Mayıslar, Kurtaran Mumcu ise Faruk Ekinci, Murat İleri, Emrah Korugan ve Korhan Emen’in rehberliğinde bilgileri topladılar.

akif_tatlisu

Üç ana strateji ve hepsi için Heidelberg

Etkinliğin son bölümünde basın mensupları ile bir araya gelen Stephan Plenz, başarılı bir strateji üretmenin ilk noktasının değer zincirinin başında yer aldığını, söyledi. Karton ambalaj pazarını üç dala ayıran Plenz’e göre bu alanlardan güzellik ve tüketici alanlarındaki matbaa müşterilerinin ilk onu 640 milyar dolar, ilaç alanındaki ilk on firmanın 350 milyar dolar satış yapıyorlar.

Heidelberg karton ambalaj alanındaki stratejilerini de üçe ayırıyor ve her üç kategori için ayrı çözümler teklif ediyor. Bu üç trend, düşük fiyatlar, farklılaşma ve global genişleme.

Düşük fiyatlarda rekabet yapmak durumunda olan üreticiler için renk tutarlılığı, kısa hazırlık süreleri ve hızlı baskı ön plana çıkıyor. Heidelberg Speedmaster XL 75 Anicolor kullanıcısı bir matbaada yapılan gerçek ölçümler ile  konvansiyonel 74 makinede yapılan gerçek ölçümleri karşılaştırılmış. Sonuçta elde edilen veri atık miktarında %70’lik bir azalma ve %15 daha büyük bir baskı alanı sağladığını gösteriyor. XL 145 modelinde 7/24 çalışıldığında 70 milyon, XL 162’de ise 50 milyon baskıya ulaşılabiliyor. Bu özellikler ve diğerleri matbaacılara fiyatta rekabetçi olma imkanı tanıyor.

Farklılaşma trendini benimseyen matbaacılar için de komplike uygulamaları bir araya toplayan düz hatlar sunuluyor. Bu hatlar 8 ya da 10 baskı ünitesi yanında çift ya da daha çok lak üniteleri ve soğuk yaldız ya da cast&cure seçenekleri ile sunuluyor. Heidelberg, son iki yılda bu tip makinelerden 10 adet satmış. Farklılaşma trendini seçen matbaacılar için sunulan bir diğer yenilik ise XL 106-D. IML için ekonomik şekilli kesim makinesi. Rotatif şekilli kesim çözümü olan bu sistem XL 106’nın kanıtlanmış teknolojisini baz alıyor. Kağıt ve folyo ile beslenen şekilli kesim 15 dakikada ön hazırlığı tamamlanabilen tüm hız seviyelerinde oturtma garantisi veren düşük araç maliyetlerine haiz bir çözüm.

Son olarak global genişleme trendini izleyen büyük ambalaj üreticileri için Heidelberg eşsiz bir destek servis sitemi sunuyor. Heidelberg 170 ülkede 250 lokasyonda geniş bir servis ağına sahip. Dünya çapında 3 bin 200 Systemservice uzmanı bulunuyor. Yedek parça konusunda da dünya çapındaki lojistik ağı Almanya, Amerika ve Asya’da bulunan 4 merkezden destek veriliyor.

Heidelberg’in renk yönetimi ve uzaktan kumanda servisleri de hızla gelişiyor. Bugün satılan tüm geniş format ve XL makinelerinin %80-85’i renk yönetimi için Inpress ve Axis control içeriyor. Uzaktan kumanda kullanımı ise artıyor. Son beş yıl içinde bağlantı sayısı %30 oranında artmış. Heidelberg’in bir de etiketçiler için sürpriz yeniliği var ancak bunu ortaya çıkarmak için Eylül ayını bekleyecekler. Bu yeni sistemin ilk müşterisi için yüklemesi 2015’de yapılacak.