Anasayfa » Etiket » İmeks Grup Labelexpo’dan Asahi ile Döndü
İmeks Grup

İmeks Grup Labelexpo’dan Asahi ile Döndü

Labelexpo’da İmeks Grup Genel Müdürü Mert Gönenç ile temsilcilikleri bazında fuarı konuştuk. Fuardan dönüşte biz henüz bu dergiyi baskıya vermeden Avrasya Ambalaj fuarına ilişkin gelen bir basın bülteni ile de duyurulduğu gibi (matbaateknik.com.tr okuyucuları bilir) Asahi Photoproducts şirketi Türkiye’de ikinci bir distribütör olarak İmeks Grup’u atadı. Lansman Avrasya Ambalaj fuarında bizzat Asahi standından yapıldı.

Mert Gönenç, etiket sektörüne ilişkin temsil ettikleri markalara ilişkin sorularımızı cevaplandırdı:

MATBAA&TEKNİK: Geçtiğimiz Labelexpo’da olduğu gibi bu fuarda da yine dijital konuşuyoruz. Sizinle de son üç seneden bu yana Durst’a bağlı olarak dijital inkjet etiket baskısı konusunda röportajlarımız oldu. Bugün itibariyle tekrar değerlendirir misiniz? Sizce dijital inkjet etiket baskının yatırım zamanı gelmiş midir?

Mert Gönenç: Aslına bakarsanız dijital baskı Avrupa’da çoktan başladı. Bunu nerden anlıyoruz? En kolay ve en basit anlaşılır hali ile Avrupa’ya kurulan UV inkjet dijital baskı makinelerinin sayısından… Avrupa’da dijital UV inkjet baskı makinesi kurulum sayısı oldukça fazla. Dijital baskı yatırımında bizim ilk günden beri söylediğimiz felsefe aynen devam ediyor. Dijital bir matbaanın sahip olması gereken tek teknolojisi değil, tamamlayıcı bir teknoloji. Bugün zaten dijital geleneksel baskı makineleri olan matbaaların daha değişik ürün grupları üretibilme ve müşteri kitlelerine hitap edebilmek adına yatırımını yapması gereken makine teknolojisi konumunda yerini aldı. Türkiye’de UV inkjet hala yaygın değil ama beklentimiz artık Türkiye’nin de yavaş yavaş bu teknolojiye girmeye hazır olduğu yönünde.

MATBAA&TEKNİK: Türkiye’de niçin bu kadar ağır ilerliyor sizce?

Mert Gönenç: Yatırımcıların değişik çekinceleri var. Bunu yapılan araştırmalar ortaya koyuyor. Çekinceler nedir derseniz… Mürekkep maliyetleri veya makinenin çalıştırma maliyetlerinin yüksek olması, makinenin kapalı olma saatinin downtime’ın yüksek olması, makinenin çalışacağı ortamın yeteri olmayabilmesi, makinenin kapasitesinin dijitale uygun işlerle doldurup doldurama tedirginliği, teknolojinin hızla eskimesi. Genel olarak bütün dünyadaki dijital satın alma kararı vermeye çalışan ya da kullanan firmaların kafalarındaki soru işaretleri bunlar. Dijital baskı makine üreticileri de bunların üzerine çalışıyor, aslında. İlk önce soru işareti nedir, belirliyor. Ondan sonra bunun üzerinde çalışıyor ve bunların hepsinde adım adım gelişmeler sağlıyor. Durst’a gelince… Mürekkep fiyatları Durst için Labelexpo’dan itibaren yüzde 20 – 25 daha geriye gelmiş durumda. Makine hızı yüzde 25 – 30 artmış durumda ve çözünürlük yüzde 50 artmış durumda. Hepsini üst üste koyduğunuzda yüzde 200’lük bir teknoloji farklılığı söz konusu. Bu da dijitali daha ulaşılabilir kılıyor ve soru işaretlerini azaltıyor. Tabi ki bir iki sene içerisinde her etiket firmasında bir dijital olacak diyecek kadar iddialı konuşmamakla beraber artık büyük etiketçilerle beraber dijitalin 2018 itibariyle piyasaya yayılacağını düşünüyorum.

MATBAA&TEKNİK: BOBST ile ilgili yeni haberleriniz var mı?

Mert Gönenç: Bobst bizim Türkiye’de en yaygın olarak sattığımız ve hala en çok talep gören flekso baskı makinesi. Bobst’un birçok değişik modeli var. Giriş seviyesinden en gelişmiş olanına kadar ama Bobst, hepsinde aynı teknolojiyi ve aynı kaliteyi standart hale getiriyor. Sadece modeller geliştikçe üzerindeki otomasyonu ve esnekliği arttırıyor. Ayrıca Bobst, bu sene fuarda yenilik olarak M8 modeli dediği 88 cm ve 1 metre 50 cm olan sıralı UV flekso makinasını ünite tasarımını lanse etti. Bu bir prototip. Bobst’un iki fabrikasının ortak çalışmasının ürünü. Firenze ve Lousanne fabrikaları bu makinenin Ar-Ge’si üzerinde beraber hareket ediyor.

MATBAA&TEKNİK: BOBST’un da bir parçası olduğu REVO ile ilgili değerlendirmeniz nedir?

Mert Gönenç: Revo kısaca dokuz ana tedarikçi firmanın bir araya gelerek oluşturdukları bir proje. Bunun içinde klişeden baskı denetlemeye kağıttan mürekkebe tüm bileşenler mevcut. Bobst ise projenin makine kısmında. Özet bir tanımla REVO, diğer kompenantlerin birleştirildiği halde yedi ana renkten pantone yüzde yüz kaplayan aniloks değiştirmeden boya değiştirmeden renk değiştirmeden işten işe geçiş sağlayan daha önceden Esko’nun Equinox programıyla tamamlanmış baskı öncesi çözümü olan klişelerle baskı yapmayı sağlayan sistem. Türkiye’de ilk beşteki büyük etiketçilerin hemen hemen hepsi bu projeyi inceleme aşamasında, hepsi konuyu değerlendiriyor.

Yedi renkten yüzde yüze yakın renk gamutu, işten işe geçiş süresini neredeyse sıfıra indirmek, hatta aynı makinada aynı anda 2 farklı iş basabilmek gibi çok önemli avantajları var. Tabii olarak burada şöyle bir detay da var. Firma ölçeği önemli, firmanın bastığı işler önemli ve firmanın bastığı işlerin ne kadarını REVO’ya adapte edilebileceği önemli ve hatta firmanın satış temsilcisinin teknolojiye bakış açısı önemli. REVO sanki bir ISO standardı gibi bir firmaya girdiğinde sadece baskı yapan operatörü değil firmanın sahibinden satışındaki elemana kadar herkesi ilgilendiren bir olgu. Toplu olarak değerlendirilmesi lazım. Onun için ben çok iyi teknolojidir ya da çok kötü bir teknolojidir diyemiyorum.

MATBAA&TEKNİK: Asahi hayırlı olsun. Bize biraz ön bilgi verebilir misiniz?

Mert Gönenç: Asahi bizim için en büyük yenilik. Uzun zamandır İmeks olarak araştırmalarımız vardı. Şimdiye kadar hep etiket sektöründeki firmalara doğru ürünlerle hitap etmeye çalıştık. Bu noktada da oldukça çok bekledik ve detaylı araştırmalar yaptık. Ama sonunda gerçekten Türk etiketçisinin hak ettiğini düşündüğümüz ama bugüne kadar piyasada sesini çok duyurmamış olmasına rağmen Avrupa’da en yüksek seviyedeki etiketçilerin hepsinin yüzde yüz memnuniyet ile kullandıkları tartışmasız en yüksek teknoloji ile üretilen Asahi marka su bazlı ve solvent bazlı UV mürekkep ile çalışan makinelere hitap eden 1.14 ve 1.70 milimetre kalınlığındaki klişelerinin Türkiye’de tek distribütörlüğünü yapıyoruz. Pilot çalışmalarımızı ve testlerimizi tamamladık. Firmalara tek tek gidip teknolojiyi anlatacağız ve onlara ne katkıları olduğunu öğreteceğiz. Aslında bundan böyle Asahi’nin Türkiye’de 2 distribütörü olacak. Halen devam eden Penta Ltd. geniş en fleksolar (esnek ambalaj) ve oluklu mukavva sektörüne tedarik etmeyi sürdürecek. Ve bu ürün gamının bizimle hiçbir alakası olmayacak. Biz tamamen etiket kısmına dar ve orta ende 1. 14 ve 1.70 flekso mürekkeple çalışan makinelerinin UV flekso makinaları için tedarik yapacağız.

MATBAA&TEKNİK: Beklentiniz nedir? Bir de diğer temsilcilikleriniz ile ilgili eklemek istediklerinizi öğrenebilir miyiz?

Mert Gönenç: Tek bir beklentimiz var. Biz bu teknolojinin mevcut etiketçilerin performansını baskı kalitesi ve makine performansı anlamında arttıracağını düşünüyoruz ve piyasayı ve üretimi bir yere getireceğine inanıyoruz. Bunun için bu işe soyunduk.

Zonten ile ilgili de söyleyeceğim birkaç bir şey var. Zonten’de yeni bir satışımız ve kurulumumuz var. 5 yıldır Zonten makinamızı kullanan Sancak Etiket, ikinci ofset yatırımını yapmaya karar verdi ve tekrar Zonten firmasını seçti. Makine kurulumu tamamlandı, üretimine başladı. Sancak Etiket, sonuçlardan çok memnun. Türkiye’de hala düşük ve orta tirajlı işler için yarı rotary ofset makine teknolojisi talep görür ve çalışabilir durumda. Makine doluluk oranlarını ölçtük, gayet yüksek onun için Zonten ile etiketçilerin çözüm ortağı olmaya devam ediyoruz.

Prati’de ise dijital sonlandırma ile alakalı yeni bir çözüm var. Bağımsız offline dijital ya da kesim istasyonu olmayan başka makinelerde basılmış işleri çözebilecek yeni bir ürün.

MATBAA&TEKNİK: Teşekkür ederiz.

#İmeksGrup #Asahi #LabelExpo #MertGönenç #Etiket #Bobst #Flekso #Dijital #Inkjet

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*