Anasayfa » Editör'ün Notları » İnovasyon’dan Ne Anlıyoruz?

İnovasyon’dan Ne Anlıyoruz?

Açık Hava Reklamcıları Derneği’nin bir kolu olan GENÇ ARED geçtiğimiz ay İstanbul’da bir toplantı gerçekleştirdi. Tebrik ediyoruz, çok başarılıydı. Umarım çok sayıda olduklarını tespit ettiğimiz katılımcılar, üst düzey panelist ve konuşmacıların anlattıklarından mutlu olmuşlar, pay almışlardır. Haberini ileriki sayfalarda zaten okuyacaksınız. Benim bu ay bu başlığı atmama vesile olan da bu etkinliğin konuşmacılarından biri oldu. Mustafa Sandal…

Etkinlik listesinde ismini ilk gördüğümde -ne alakası var? Diye sormuştum kendi kendime. Meğerse Sandal, Yılın Melek Yatırımcısı seçilmiş, geçen sene Webrazzi Halk Oylaması ile.

İnternette araştırdım buldum, uzun bir konu ama Türkiye’de sadece 150 -200 arası Melek Yatırımcı varmış bunu öğrendim. Siz de Melek Yatırımcı nedir? merak ediyorsanız arama satırına yazın, kolayca bulacaksınız.

Demek ki bununla alakalı diye düşündüm sonradan. Bir yandan fotoğraf çekip bir yandan dinlerken Sandal’ın konuşmasının inovasyon ile ilgili olduğunu fark ettim. Sahne performansında nasıl inovatif olduğunu anlattı, kısaca. Eğlenceli, tadı damağında bir konuşmaydı ama bence inovatif değildi ve beni yirmi sene öncesini götürdü. Yani dijital teriminin ilk kez dillendirildiği yıllara. Daha önce de yazmıştım –siz, Akif Efendi, Akif Efendi, bu ikinci baskı demeden not düşeyim, o senelerde Balıkesir’de bir oto yıkamacı görmüştüm. Dijital oto yıkama tabelası asmıştı. Nesi dijitaldi anlayamadım ama dijitaldi işte.

 

Biz de çok uzun zaman dijital baskıyı anlamaya çalıştık. En azından birisi dijital baskı dediğinde ne demek istediğini anlamaya. Şükür bugün geniş format, iç mekan, dış mekan, dijital ofset, dijital oluklu,  dijital etiket, dijital tekstil, inkjet, toner ve daha bir çok tanımlamayı ve ismi öğrendik de bu durumdan kurtulduk.

 

Tıpkı bir zamanlar dijitalin olduğu gibi bugünün moda kelimesi de inovasyon. (bir aralar vizyon ve misyon da mı modaydı? Tıpkı kurumsal bir yapıya sahibiz demek gibi…) İnovasyon, yenilik anlamına geliyor. Yenilikçi iseniz de adınız inovatif oluyor. Ama daha önceden yapılmış herhangi bir şey inovasyon olmadığı gibi bizi de inovatif yapmıyor. Gene çuvaldızı kendime batırayım da kimse alınmasın. Mesela tıpkı matbaateknik.tv gibi P4INKJETMAGAZINE inovatif bir yayındır. Çünkü alışılmış periyodik okuma yöntemleri yerine size tam zamanında haber alma imkânı sunar. Haberi görsel ve işitsel ögelerle besleme ihtimalini kullanarak etkisini artırır ve herhangi bir yerde ulaşabilirsiniz. Yeni bir dergi çıkarıp çok inovatif bir dergiyiz demek, hata olur mesela.

 

Türkiye’deki binlerce matbaada olan mesela otomatik yıkama ve CIP4’ü olan bir ofset alıp CtP’si olmak da inovatif bir matbaa olmak anlamına gelemiyor. İnovatif olabilmenin yolu herkesin yapmadığını yapabilmek olduğu gibi herkesin yapabileceği ama yapmadığı bir şeyi keşfetmek olarak da tanımlanabilir. Bu yüzden kopyalama merkezleri ticari küçük ve orta ölçekli matbaalara göre daha inovatiftir mesela. O yüzden de çok büyük krizler yaşamazlar matbaacılar gibi. Yeni bir şey yaparlar, yeni fiyattan satarlar. Bana göre en inovatif ticari metayı da söyleyeyim ki ne demek istediğim alenen ortaya çıksın. Çay fabrikaları fırınladıkları yaş çaylardan arta kalan tozları dökerlerken bir tanesi o çöpe giden tozları kağıt keselere doldurarak sallama çayı piyasaya sundu mesela. Üstelik gerçek çaydan daha pahalı bir fiyata.

İşte inovasyon budur, sahneye surlardan kayarak çıkmak değil…

Saygılarımla

 

 

 

#inovasyon #yenilikcilik #MustafaSandal #ARED #Matbaa #Baski #Akiftatlisu

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*