Anasayfa » 2017 Event Calendar » interpack 2017’nin Ardından

interpack 2017’nin Ardından

MEHMET AKİF TATLISU

4-10 Mayıs tarihleri arasında Almanya Düsseldorf’ta gerçekleşen interpack 2017 fuarı ambalaj sektörü için yeni bir milatı işaret etti. Bütün kanalları açısından ambalajı mercek altına alan fuar, Messe Düsseldorf’un tüm salonlarına ilaveten (Hall 1 hariç) Components bölümü için 18. Salon olarak kurulmuş çadır salon ve SAVE FOOD Congress and innovationparc için oluşturulmuş çadırlardan oluşmuştu. Fuarda 2 bin 865 firma katılımcı olarak yer alıyordu.

170 bini aşan sayıda ziyaretçinin gezdiği fuara gelen profesyonellerin %74’ü Almanya dışındandı. Almanya dışında gelen ziyaretçiler toplamda 168 ülkeye dağılmışlardı ve bunların dörtte üçü karar vericilerden oluşuyordu.

interpack 2017 başkanı Friedbert Klefenz, “interpack kesinlikle bu sektörde muhakkak gidilmesi gereken bir fuar. Üç yılda bir yapılan interpack sadece bir satın alma platformu değil, dünyanın dört bir yanından gelen tedarikçi ve müşterilerinin iş ilişkilerini ve ağlarını geliştirdikleri ve işlerini yaptıklarını bir fuar” değerlendirmesini yaptı. Messe Düsseldorf, İdari direktörü Hans Werner Reinhard ise değerlendirmesinde “interpack bir kez daha en önemli etkinlik ve yenilik platformu olduğunu ispat etti”, diyor: “Global olarak yeni oluşturulmuş konsepti interpack alliance, fuarın bir amiral gemisi olarak gelişen pazarlara etki etmiştir.”

DSC_0038

interpack 2017 ambalajı çok genel bir çerçevede ele alarak tüm ilgilileri bir araya toplamaya odaklanmış bir fuar. Aslında bu Eurasia Packaging da dahil olmak üzere neredeyse çok bilinen her önemli ambalaj fuarının kullandığı bir argüman. Yani bizim basım endüstrisi olarak ana parçasını oluşturduğumuz baskılı ambalaj interpack’in konularından sadece bir kısmı. Bu yüzden tüm büyüklüğüne rağmen interpack 2017’de gezilmesi ve görülmesi gereken alanlar aslında tamamı değil. Basım endüstrisinin olimpiyadı drupa’nın hilafına ambalajın olimpiyadı interpack’te bazı salonları es geçebilirsiniz. Tabii dolum sistemleri, plastik enjeksiyon, lojistik gibi konular işinizin içinde yer almıyorsa.

HEPSINI_KULLAN_INTERPACK_06_17-(8)

Burhan Özdemir / Omaks Matbaacılık Ambalaj

HEPSINI_KULLAN_INTERPACK_06_17-(3)

Murat Demir, Süleyman Demir / Sade Ofset

HEPSINI_KULLAN_INTERPACK_06_17-(5)

printPARK @interpack2017

Basım endüstrisi açısından ele alındığında interpack’ın ön plana çıkan iki tarafını gördük. Bunlardan birincisi tabii ki dijital çözümler. Hem baskı alanında hem de baskı sonrasındaki dijital çözümler fuarda önemli bir alan kaplıyorlardı ve elbette en çok ilgi çeken standlar olarak ön plana çıktılar. Bazılarını devam sayfalarında size aktaracağız. Ancak özellikle Türk Basım Endüstrisi açısından bakıldığında ön planda olan konunun altını çizmek isteriz. Türk matbaacılarının fuarda katılımları. Aslında Paris’te Salon Emballage ve Fachpack, hemen hemen aynı ambalaj matbaalarımızın katıldığı diğer Avrupa fuarları. Bu fuarda ise sadece ambalaj matbaaları değil, bazı üreticilerimiz de gerek Milli Katılım çerçevesinde gerekse münferit katılımlar ile fuarda yerlerini aldılar. Kartonsan, Larton, Somtaş, Sanem gibi. Fuardaki Türk katılımını Ambalaj Sanayicileri Derneği’nin fuar sonrası resmi açıklamasından okuyalım:

ASD’nin interpack 2017 açıklaması

“Türkiye’nin ihracattaki lokomotif sektörlerinden ambalaj sanayi, büyümesine hız kesmeden devam ediyor. Küresel pazarlardaki gücünü artırmak, yeni ülkelere açılmak isteyen Türkiye’nin önde gelen ambalaj şirketleri Almanya’nın Düsseldorf şehrinde düzenlenen, sektörünün en büyük ve kapsamlı fuarı olan Interpack Ambalaj Fuarı’na katıldı. Bu yıl fuarda Ambalaj Sanayicileri Derneği’nden (ASD) 65 üye yer aldı. Türkiye, 180 şirket ve 191 stant ile Interpack 2017 Fuarı’nda temsil edildi. Türk ambalaj sanayicilerinin ülkemizi başarıyla temsil ettiği fuarda Türkiye, katılımcı ülkeler arasında Almanya, İtalya ve Çin’in ardından dördüncü sırada yer aldı. Öte yandan metrekare bakımından kıyaslandığında Türkiye, Çin’i geride bırakarak üçüncü sıraya yerleşti.”

1495006358_Interpack_1

Sarıbekir’in açıklamaları

Türkiye ambalaj sektörünün kalitesi, hızı, fiyatı ve lojistik konumu nedeniyle Avrupa pazarından önemli bir pay aldığına dikkat çeken Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, fuara ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu: “Bu yıl 170 bin 500 kişinin ziyaret ettiği Interpack, küresel pazarlardaki rekabet gücümüzü ve payımızı artırmak için büyük önem taşıyor. Fuar, genel olarak Türk şirketleri için son derece başarılı geçti. Ziyaretçiler ürünlerimizin kalitesini yakından gördü, yeni iş bağlantıları kurduk. interpack Fuarı’na çoğunlukla fleksibıl ve sert plastik ambalaj başta olmak üzere kağıt, karton, oluklu mukavva, metal ambalaj ve etiket firmalarımızla katıldık. Ayrıca ambalaj makinelerimiz de fuarda güçlü bir şekilde yer aldı. Avrupa en fazla ihracat yaptığımız pazarların başında geliyor. Kalite, hız, lojistik ve coğrafi konum avantajı ile uygun fiyatımız Avrupa’ya cazip geliyor. Bu nedenle dünyanın en büyük ambalaj fuarı interpack sektörümüz için önemli fırsatlar sağlıyor.”

Katılımcılardan görüşler

Basım endüstrisinin yakından tanıdığı önemli ambalaj matbaalarımız, fuarda en ilgi çekici ambalajları ile ihracatlarını artırmayı hedeflemişlerdi. Fuarın ardından Muratlı Karton ziyareti için üyeleri ile bir araya gelen Karton Ambalaj Sanayiicileri Derneği (KASAD) yönetim Kurulundan katılımcıların fuara ilişkin görüşlerinin olumlu olduğunu, duyduk. Oldukça geniş bir alandan gelen ziyaretçilerin ilgisi memnuniyet ile karşılanmıştı. Altı çizilecek cümle olarak buraya alayım; “interpack tüm dünyanın ambalaj almak için toplandığı bir merkez haline geldi.”

Printpark yöneticisi Ferit Dansık ise fuarı değerlendirirken “interpack dünyanın en büyük ambalaj fuarı olma ünvanını sonuna kadar hak ediyor” diyordu. “3 yılda bir olması insanlarda bir özlem meydana getiriyor, bu sebeple fuar her zaman aynı performansda ilerliyor. PrintPark olarak bu 4. interpack fuarımız. Geçen 12 senede yapmış olduğumuz atılım ve yatırımlar ile bu seneki interpack’a her zamankinden çok daha hazırdık. Çok şükür karşılığını aldık, standımız çok büyük ilgi gördü. Ziyaretçilerin görüşlerinden kendimizi doğru vitrinleyebildiğimiz konusunda çok olumlu eleştiriler aldık. Şimdiden “2020 yılındaki interpack’da ne yenilikler ile fuara girmeliyiz’i” düşünmeye başlar hale geldik, çünkü fuar başarınız, yapmış olduğunuz yenilik, atılım ve yatırımlar ile doğru orantılıdır, her seferinde ziyaretçilerin karşısına aynı firma olarak çıkamazsınız.”

Dijital yine rol çaldı

HEPSINI_KULLAN_INTERPACK_06_17-(13)

Ambalaj üretimi ağırlıklı olarak flekso ve gravürün başı çektiği ofsetin ise özel karton kutu üretimi için jeune (jön)  rolünü üstlendiği bir alan olmakla beraber baskının her alanında olduğu gibi dijital ağırlığını hissettirmeyi interpack 2017’de de başardı. Gallus’tan EFI’a, Durst’tan Fujifilm’e, Domino’dan Gallus’a, HP’den, Xeikon’a, Videojet’ten baskı kafa dışında tüm engine’i Ultra A.Ş tarafından üretilen HSA Systems’e kadar pek çok önemli çözümün bir arada sunulduğu bir fuar oldu, interpack.

HP’den, Ronen Samuel, “Üç yıl önce sadece basım endüstrisinin interpack’e geri döndüğünü gösteriyorduk. Bu yıl interpack’in ayrılmaz bir parçası olarak buradayız ve bu fuarda sadece yüksek düzeyli matbaalar için değil, marka sahipleri için de yer alıyoruz. Onlar da HP standına geldiler ve kendi matbaa çözüm sunucularının HP teknolojisini kullanarak onlara neler önerebileceklerini gördüler. Özetle, sonuçlardan çok memnun olduğumuzu, söyleyebilirim”, dedi.

2020’de buluşmak üzere

interpack 10 Mayıs’ta sona eriyordu ama 8 Mayıs’ta da Hamburg’da FESPA 2017 sahne alıyordu. Yani kısa süreli de olsa bir çakışma yaşandı bu sene ama bunun bizden başkası için pek bir önemi olmadığını, itiraf etmek gerek. MATBAA&TEKNİK için Messe Düsseldorf’u arşınlarken P4 INKJETMAGAZINE ve bir parça da MATBAA&TEKNİK için de Messe Hamburg’a koşmak icap etti. Bir de bir sonraki interpack’ın tarihinin çakışmasına değinmek gerekir ki; 2020 Mayıs ayında yapılacak olan bir sonraki interpack, drupa 2020’den bir ay önce gerçekleşecek. Aslında drupa bu çakışmaları göz önünde bulundurarak fuarı üç yılda bire çekmek istemişti ya da sebeplerden sadece biri buydu ama istenildiği gibi olmadı. Sektör istemedi. Fuar organizatörü kulağını sektöre uzattı ve isteneni yapmakta kararını sorgulamaktan imtina etmedi. Bu yıl bizde de Avrasya Ambalaj ve Printtek fuarları üç hafta arayla gerçekleşecek. Katılımcı kararını çoktan verdi ama bakalım ziyaretçi buna ne diyecek?

 

 

#interpack2017 #interpack #ikmib #Omaks #BurhanOzdemir #SadeOfset #printPARK #ambalaj #kutu ¼esnekAmbalaj #ASD #REEDTuyap #PackagingEurasia #Packaging #ZekiSaribekir #Matbaa #Baski #EFI #KatjaPötzsch #dijital

 

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*