KİTAP YAYINCILIĞI : Ofsetten Talep Üzerine Baskıya
Anasayfa » Aktüel » KİTAP YAYINCILIĞI : Ofsetten Talep Üzerine Baskıya

KİTAP YAYINCILIĞI : Ofsetten Talep Üzerine Baskıya

Özellikle dijital yeniliklerin olanak verdiği tüm fırsatlar sayesinde kitap yayıncılığının geleceği parlak görünüyor. Siyah beyaz baskıya olan ihtiyaç varlığını sürdürecektir ve bu da dijital bir siyah beyaz baskı donanımı yatırımının kitap üreticileri için ne kadar önemli olduğunu vurgulamaktadır.

Duygu Sanaç Keçeci, Canon Eurasia Profesyonel Baskı Grubu Ürün ve İş Geliştirme Müdürü

Basılı kitabın sona erdiğine dair yaygın inanışın aksine, gerçek hayli farklı görünüyor. Kitap pazarı, 151 milyar $ ile müzik sektörünün üç katı boyunda ve film sektöründen %15 daha büyük – ve Avrupa, bu pazarda özellikle büyük olan oyunculardan biri. Avrupalı kitap yayıncıları 2016’da toplam 22,3 milyar € satış yaptılar. Stokta bulundurdukları 22 milyon farklı kitaba 575.000 yeni kitap eklediler.  Sektör, 150.000’den fazla çalışan istihdam etti  – hatta ilgili şirket ve hizmetleri de sayarsanız 700.000 kişi çalıştırdı.

Kitap sektörü, bugünden 2026’ya kadar %3,4’lük bir yıllık bileşik büyüme oranı öngörüyor. Bu öngörü, genç okuyucuların e-kitaplardan ve tabletlerden okuma yerine basılı kitap tüketme tercihlerini sürdürmeleri ile daha da desteklenmekte.

Bu pozitif beklentinin bir sonucu olarak, gerek yayıncılar gerekse kitap basımcıları, daha maliyet etkin olabilme, iadeleri ve stokları azaltabilme ve kitapları her zamankinden daha hızlı ve esnek olarak teslim edebilme amaçları ile süreçlerini hızlandırma konusunda artan bir baskıyla karşı karşıya kalıyorlar.

Kitap basımcılarının günümüzde aşmaları gereken zorluk, yayıncı müşterilerinin daha dinamik yayıncılık modelleri benimsemelerini destekleyerek üretim verimliliklerini artırmaktır. Örneğin, taleple paralel olarak çoklu küçük hacimler basma, talep-yönetimli üretime geçme veya kitap ürünleri için daha proaktif bir yaşam döngüsü yönetimi benimseme. Dijital çalışma yöntemleri, yüksek maliyetli kitap envanterlerini geçmişe gömme potansiyeli taşıyor. Bu yöntemlerle, hedef gruplara ve hatta bireysel tüketicilere değişken içerik temin etmeleri sağlanabilir. Canon buna ‘akıllı kitap’ adını veriyor.

Dijital baskı teknolojisi on yıllardır kullanılmakta; ancak kitap üreticilerinin birçoğu ağırlıklı olarak hâlâ eski ofset baskı donanımları ile çalışmaktalar. Bu matbaa makineleri hâlen iyi çalışıyor olsalar da, tüketicilerin bugünkü veya gelecekteki evrilen taleplerini karşılayabilecek kadar esnek değiller. Değişen dünyaya tepkisiz kalmayarak değişime ayak uydurmak ve hatta öncüsü olmak sektör bağımsız, bütün işletmeler için büyük avantaj sağlamaktadır. Bunun en güzel örneklerinden biri müzik sektöründeki gelişmelerdir. Tüketici alışkanlıkları çok daha geniş müzik yelpazelerine, taşıması çok daha kolay ve depolaması çok daha verimli ürünlere doğru evrilirken daha geleneksel sistemleri geliştirmeye çalışmak bu şirketlerin yaptığı en büyük hataydı.  Değişen dünyaya ayak uydurmayarak elindeki çözümlerde ısrarcı olan dünya devi şirketler dahi bugün bu açıklarını kapatmaya çalışmakta ancak geç kalınmış bir girişimciliğin sonucu olarak başarı ivmesini yakalayamamaktadırlar.

Dijitalleştirme, içerikle ilgili değişen beklentileri karşılayabilmek için hayli önemlidir. Ayrıca, kitap üreticilerinin kabiliyetlerini genişletmelerini sağlamanın yanında, kitap üretim süreçlerinin tamamını hızlandırmalarına ve kolaylaştırmalarına olanak verir. Dijital teknolojinin kitap yayıncılığının öyküsünde yeni bir bölüm açmasının zamanı artık gelmiştir. Yaygınlaşan internet alışverişi alışkanlıklarıyla da beraber, kişiselleştirilmiş ürünler çok daha hızlı baskı ortamları ile medya çeşitliliklerine ihtiyaç duymaktadır. Kişinin talep ettiği kitabı, en rahat okuyabileceği kağıt türüne ve farklı kapak seçeneklerinden istediği ile ve hatta kendi adına özel olarak basıldığının belirtildiği bir ifadeyle basmak bugünkü teknolojilerle mümkün. Hedef kitlelerin ihtiyaçlarının yanı sıra bireysel ihtiyaçlara göre de çıktıyı farklılaştırabilecek teknolojiler baskı sektöründe öncü olmayı hedefleyen firmaların radarındadır.

Siyah beyaz baskının gerekliliği

Artan sayıda baskı işletmesi renkli baskı kabiliyetlerini genişletmeye çalışırken, kitap basımcıları için siyah beyaz baskı üretiminin optimize edilmesi ana öncelik olarak yerini korumaktadır. Infotrends’in araştırmasına göre, siyah beyaz baskı hacminin %28’i yayıncılıktan gelmektedir. Yayıncılık sektöründen talep edilen siyah beyaz üretim pek yavaşlama eğilimi göstermiyor. Bu nedenle kitap sektöründe, siyah beyaz baskı makinelerinin tam renkli makinelerden hâlâ daha çok satılıyor olması pek de sürpriz olmamalıdır.

Kitap basımcıları için dijital siyah beyaz üretimin avantajları ‘siyah ve beyaz’ gibi gayet nettir. Temel olarak, siyah beyaz baskı makineleri yüksek çıktı hızları ile işletme masraflarını düşük tutarak büyük hacimler basabilmeyi sağlar. Ayrıca, hızlı çift taraflı seçenekler, üretimi hızlandırmakta, fireyi düşürmekte ve üretken çalışma süresini en yüksekte tutmaktadır. Canon’un VarioPrint 6000 TITAN serisi gibi en yeni siyah beyaz dijital baskı teknolojileri, kitap uygulamaları için yüksek hızda çift taraflı baskının yanında, kusursuz hassasiyette önden-arkaya pozalama sağlamaktadırlar.  Bu özellik, sayfadan sayfaya tekrar eden üstbilgi, altbilgi, sayfa numaraları ve diğer tasarım öğeleri içeren kitaplar için hayli önemlidir.

Düşük ısıda kaynaştırma gibi gelişmeler, geniş bir ortam yelpazesi üzerine ofset benzeri kalitede baskı yapabilen tabaka beslemeli dijital baskı makinelerinin gelişmesi sonucunu getirmiştir. Bu tür cihazlar, kıvrılmayı ve eskiden dijital çıktılarla özdeşleşmiş olan ‘siyah parlaklığını’ engelleyerek daha iyi okunabilirlik sağlamaktadırlar. Böylece bu cihazlar, ofset baskı ortamlarında yedek olarak kullanılmak veya daha esnek bir üretimi desteklemek için ideal bir konuma gelmişlerdir.  Siyah beyaz dijital teknoloji kuşağının ürünleri ayrıca, daha önce mümkün olmayan çok hafif kağıtlar üzerinde yüksek kaliteli çift taraflı baskı işlevini gerçekleştirebiliyorlar. Bu özellik, üretim ve nakliyat maliyetlerini düşürmekte ve okuyucuya pratik avantajlar sağlamaktadır.

Esneklik çok önemlidir

Kitaplar, hem siyah beyaz hem de renkli uygulamaların büyüyeceğinin öngörüldüğü tek sektör. Dijital olarak basılmış kitapların 100 milyar sayfaya ulaşacağı 2022 yılına kadar pazarın %15 bileşik yıllık büyüme oranı göstereceği tahmin ediliyor.

Dijital baskı teknolojisi, işletmelerin iş modellerinin tümünü ‘talep üzerine’ kitap üretimi yönünde dönüştürebilmelerini sağlamaktadır.  Bu model, fiziksel stok birikimini engelleyerek satılmamış kitaplara bağlanmış sermayeyi azaltmaktadır.

Talep üzerine kârlı kitaplar

Seçkin bir Canon müşterisi olan Darmstadt, Almanya’daki  Hunter Books & Mail, iş modeli dönüştürmenin, dijital baskı teknolojisine yatırım yaparak gerçekleştirilebileceğini açıkça gösteriyor. Şirket, özellikli kitap ciltleme becerilerini tam bir uçtan uca baskı hizmetine genişletme yönünde yola çıktı. Bu amaçla bir Canon imagePRESS C10000VP tam renkli üretim sistemi ile iki Océ VarioPrint 6000 siyah beyaz tabaka üretim baskı makinesine yatırım yaptı. Hunter Books and Mail, bu yatırımların sonucu olarak, ofset benzeri baskı kalitesini korumanın yanı sıra, rekabet edebilir fiyatlarla küçük hacimli talep üzerine baskı hizmeti sağlayarak üretkenliğini en üst düzeye çıkardı. Bu adım, işletme için yeni büyüme fırsatları yarattı ve Hunter Books & Mail sonuç olarak sadece bir yıl içinde iki kat büyüdü.

Uçtan uca iş akışı entegrasyonundaki gelişmeler sayesinde, dijital sipariş dosyalarının alınmasından ciltleme, paketleme ve sevkiyata kadar kitap üretiminin her aşaması, artık tek bir dijital süreçle sorunsuz gerçekleştirilebiliyor. Süreçlerin dijitalleştirilmeleri, basımcıların küçük hacimli işleri kârlı olarak üretebilme becerilerini radikal bir şekilde iyileştiriyor. Basımcılar ayrıca, yayıncılıkta talep üzerine içeriğin gerçek hakkını verebilmeyi sağlayan özelleştirilmiş bir yaklaşım olanağı elde ediyorlar.

Riga, Latvia’daki Livonia Print, web üzerinden kitap baskısı sunabilmek amacıyla dijital bir dönüşüm stratejisi uygulayan bir kitap üreticisi örneğidir.  Siyah beyaz sayfalar için bir Océ ColorStream sürekli form mürekkep püskürtmeli baskı makinesi, renkli sayfalar için iki Océ VarioPrint i300 tabaka mürekkep püskürtmeli baskı makinesi ve kapaklar için bir imagePRESS C10000VP üretim renkli toner baskı makinesi bileşimi kullanılmaktadır. Bu bileşime, Canon ortağı Müller Martini’nin en yeni dijital sonlandırma çözümleri de eklenerek, Livonia Print şirketi, siparişle gelen PDF’ten basılmış kitaba kadar olan sürecin tamamını otomatikleştiren bir ‘akıllı fabrika’ oluşturdu. Şirket böylece, talep üzerine baskı yoluyla stok firesini düşürmekle kalmadı, üretim verimlilikleri ve otomatikleştirilmiş süreçleri en yüksek düzeye çıkartarak hızlandırılmış ve kolaylaştırılmış bir uçtan uca iş akışına sahip oldu. 

Bitmemiş bir öykü

Özellikle dijital yeniliklerin olanak verdiği tüm fırsatlar sayesinde kitap yayıncılığının geleceği parlak görünüyor. Siyah beyaz baskıya olan ihtiyaç varlığını sürdürecektir ve bu da dijital bir siyah beyaz baskı donanımı yatırımının kitap üreticileri için ne kadar önemli olduğunu vurgulamaktadır.

Üretimin tüm alanlarını kapsayan sağlam bir dijitalleştirme stratejisi, kitap üreticilerinin evrilen bir pazara uyum göstermelerini, işlerini gelecekte de korumalarını ve eğrinin her zaman üstünde olmalarını sağlayacaktır. Dijital üretim teknolojisindeki sürekli inovasyon sayesinde kitapların öyküsü bitmekten ziyade yeni başlamaktadır denebilir.

#Canon #dijitalBaski #matbaa #kitapbaskisi #BookOnDemand #imagePress #VarioPrint #Oce #DuyguSanacKececi

#CanonEurasia #SiyahBeyaz #Mono

 

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*