Anasayfa » Etiket » Kodak Yeni Flekso Merkezi’nin Açtı
Ahmet Uzun

Kodak Yeni Flekso Merkezi’nin Açtı

Kodak, Belçika Zaventem’de kurduğu yeni Flekso Merkezi’nin açılışını Labelexpo Fuarının ilk gününde yaptı. Kodak’ın Labelexpo çözümlerini Dereli Graphic Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Ahmet Uzun’a sorduk.

Dereli

Kodak, Labelexpo Fuarının ilk gününde müşterilerinin, iş ortaklarının ve medyanın katılımı ile Brüksel yakınlardaki Zaventem’de yeni Kodak Flekso Merkezi’nin açılışını yaptı. Flekso Merkezi flekso üretim ve ambalaj üretim sürecinde teknik süreçlerin, devam eden gelişmelerin vizyonunu genişleten bir üretim alanı olarak tasarlandı. Kodak Flexo Merkezi interaktif bir platform olarak Kodak, flekso matbaaları, ticari satış noktaları, marka sahipleri, teknoloji tedarikçileri ve birlikler arasındaki koordinasyonu sağlayacak. Ayrıca Kodak tarafından sunulan yenilikçi flekso çözümleri yeni merkezde gerçek yaşamdan gelen ambalaj projelerinin Kodak tarafından nasıl farklılaştırılabileceğini de gösterecek. Kodak, Labelexpo boyunca 4 salondaki standında gelişmiş teknolojilerini tanıttı. Kodak’ın başarılı bayiileri arasında yer alan Türkiye Distribütörü Dereli Graphic, fuarda Türk ziyaretçilere yönelik tanıtım çalışmalarına destek verdi. Dereli Graphic Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Ahmet Uzun, fuarda gösterilen çözümlere ilişkin şu bilgileri paylaştı.

Dereli

“Kodak, fuarın ana makinesi olan Flexcel NX’in güçlü yönü olarak yüksek performanslı dijital flekso kalıp üretimini gösteriyor. Bu performansın altında yatan başlık ise NX Advantage Teknolojisi. Bu teknoloji kalıp yüzeyinde işleme kapasitesini geliştirilmiş mürekkep transfer verimliliğini geniş bir flekso baskı alanında gösteriyor. Bu kapasite ve makinenin hünerlerini Kodak Flexcel NX Wide 4260 Sistem üzerinde gösteriyoruz. Ayrıca Kodak sürdürdüğü Ultrastraeam Inkjet Teknolojisi de avantajları OEM iş ortakları ile genişletilerek spesifik etiket ve ambalaj projelerini daha güvenli bir hale getiriyor. Kodak’ın Prinergy Platformu ise müşterilerine ambalaj üretiminde avantajlı bir pozisyon almaları için yardım ediyor. Artırılmış otomasyon ve yüksek kalitede çıkışlar matbaacıları en zor talepleri olan müşterileri için bile kolayca çözüm sunar hale getiriyor. Prinergy bulut platformu ise matbaacılara maliyetlerini minimuma indirmeyi ve işlerini büyütürken alacakları riskleri kontrol altında tutmalarını sağlayacak.”

Yeni Dönem Fuarları

 

Uzun, ısrarlı sorumuz üzerine fuarların ticari başarısını sorgulayan fikirlerini bizimle paylaştı. “Fuarlar uzun zamandan beri en azından bizim sektör için eskisi kadar cazip değil” diyen Uzun’un açıklamaları şöyle: “Bence fuarların geleceğini tartışmak lazım. Şu anda Labelexpo’dayız. Bu fuarın üzerinden açıklamaya çalışayım. Bu fuar iki yılda bir yapıldığı için daha çok kendini tekrarlamaya başladı. Burada konuştuğum birkaç firma yeni bir şey olmadığından şikâyetçi ama zaten iki yılda bir devrim niteliğinde bir yenilik bekleyemezsiniz. Makine üreticileri çözümlerine ufak tefek özellikler ekliyorlar ama bunları öğrenmek için bu fuara gelmeye gerek yok. Herkes oturduğu yerden bilgisayar başında bu tür yenilikleri öğrenebilir, kaldı ki her firma artık müşterilerini kendi üretim merkezlerinde ya da Demo Center’larında ağırlıyorlar ve bu tür etkinlikler çok da verimli geçiyor. Bakın Kodak da kendi Flekso Merkezi’ni açtı ve burada ambalajın tüm taraflarını bir arada toplayarak etkinlikler yapacak. Fuarlar bilgilendirme ile ilgili cazibesini kaybettiği gibi ticari cazibesini de kaybetti. Eskisi gibi fuarlarda yatırım kararı alınmıyor. Ön görüşmeleri tamamlanmış satışların sembolik imzaları atılıyor. İleriye yönelik yatırım kararı alınmasında ise fuar ortamında çok sınırlı zamanda çok sayıda insanla muhatap olunuyor. Dolayısıyla o sınırlı zamanda hem satıcılar hem de müşteriler ne kadar verim alabiliyorlar, çok emin değilim. Fuarlar en fazla öncesinde ve sonrasındaki uzun görüşmelerin ilk ya da son basamağı olabiliyor. Bir fuara sadece gezmeye gelmiş ve burada satın alma kararı vermiş birini bulamazsınız. Ancak bilgilerin toplanıp fuar sonrası için biriktirilmesi söz konusu. Özetle fuarların sektörün oyuncularını bir araya getirmesi, kısa bir süre içerisinde de olsa herkesin birbiri ile görüşme imkânı bulmasının yanı sıra teknolojilerin takip edildiği bir mecra olarak yararlı ancak eskisi kadar değil. Bunu zaten Avrupa’daki örneklerinde görüyoruz. Bizim alanımıza özel Imprinta fuarı vardı. Artık yok. Dört yılda bir yapılan Ipex fuarı var. Şu anda kimler ilgileniyor bilemiyorum. Geriye sadece drupa kaldı ki o bile eski havasında değil. İnsanlar eskiden drupa gelsin diye dört gözle beklerlerdi. Çünkü gittikleri zaman yenilikler görüyorlardı veya gidemiyorlarsa da yeniliklerin haberleri okuyorlardı. Şimdi herkes her şeyi biliyor, teknolojik gelişmeleri gün be gün takip ediyorlar.”

Düşen kâr marjları ile gelen kısıtlamalar

Uzun, pazarın girdiği yeni yolda düşen kâr marjlarına dikkat çekiyor ve bize işimizden örnek veriyor: “Kâr marjlarının düşmesi de fuarların başarısının azaldığı bu süreci aslında biraz hızlandırıyor. Ticari kazançların ve kârlılığın daha yüksek olduğu dönemde şirketler, pazarlama ya da reklam tanıtım bütçeleri için ayrılan rakamlar konusunda daha cömert davranabiliyorlardı ama şu anda herkes maliyetlerini de reklam tanıtım giderlerini de düşürmek istiyor. Siz de dergi çıkartıyorsunuz ve bunu hissediyor olabilirsiniz.”

Fayda maliyet analizi yaparsak…

“Ayrıca fuarların ziyaretçi profili ile ilgili olarak da çekincelerimiz var. Kalabalık bir fuar başarılı bir fuar anlamına gelmeyebilir. Gelmez de. Katılımcılar için gerçekten yatırım niyetinde olan ve profili, firma sahibi, satın almacı, karar verici olan ziyaretçilerin varlığı önemli. Ama bu üst düzey karar verici profilin zaten belirttiğim gibi özel demo alanlarında, fabrikalarda ya da elektronik ortamda bilgi alabildiklerini unutmayalım. Bir de maliyetler var ki bu maliyetler görünenin çok üzerinde. Maliyet verimlilik kıyaslamasını yaptığınızda ise sonuç negatif ve fuar ve ülke ayırmaksınız her yerde böyle. Sadece Türkiye’nin ya da bizim sektörel sorunumuz değil. Dünyanın genelinde de özellikle ambalajı bir kenarda tutarsak açıkçası kârlılık problemi var. Bu da tabi buradaki katılımcıların fuarlar için büyük paralar harcamak büyük alanlar kiralamak hevesini aşağı doğru indiriyor.”

#DereliGraphic #Kodak #AhmetUzun #LabelExpo #FleksoMerkezi 

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*