Anasayfa » Ambalaj » Komori ve Ambalaj Pazarı

Komori ve Ambalaj Pazarı

Komori, global talepleri bilmekte ve ambalaj pazarında benzersiz yenilikleri sağlama noktasında uzun bir tarihçeye sahiptir.

Burhan Kuturman, Aras Grup, Satış Müdürü

Tüketici olan her yerde ambalaj da vardır.  Basit anlamada ambalaj taşımak ya da saklamak için ürünü sarmak ya da korumak amaçlı kullanılır. Yani çok amaçlı kullanım içindir.

Günümüzde ambalajda kağıt, plastik, metal, cam gibi çok fazla malzeme kullanılmakta ve bu malzeme engeli yeni dönüşümler için zorlanmaktadır.

Tüketiciler ve dizaynırlar sofistike ve kullanışlı ambalaj talebine devam ederken aynı zamanda da çevreye daha duyarlı olunmasını istiyorlar.

Bugün yazıda gelecek ve gelecekteki yeni taleplerin baskı makinesi dizaynlarını nasıl etkileyeceği ve Komori olarak bu taleplerin gerçekleşmesine yeni teknolojilerle ambalaj endüstrisine ne tür yeni faydalar sağlayacağına dair kısa bilgilendirmeler yapacağım.

İlk olarak pazar ve pazarın büyüklüğünü tanımlamak gerekiyor. Sizin de tahmin edeceğiniz üzere pazarın büyüklüğünü belirlemek için bir çok farklı ürüne dair kapsamlı bir pazar anlayışı sağlamak gerekli.

Hepimizin bildiği gibi ambalajda talebi belirleyen nihayetinde ürünlerdir. 2015 yılı sonu itibariyle ambalaj pazarı yaklaşık 720 milyar USD idi.

Karton ambalaj malzemeleri pazarında en büyük alanı kapsıyor. Sert plastik ve esnek malzemeler de kartonu takip ediyor.

Birçok istatik birçok değişken üzerinden hesaplanıyor. Dolayısıyla önemli olan bu değişkenliklerin pazarın bulunduğu coğrafya göre değişkenlik göstereceğini biliyor olmaktır.

Asya pazarları Çin tarafından yönlendiriliyor ve dünyadaki en büyük tüketici pazarı. Bununla birlikte biliniyor ki üretilen ambalajın büyük bölümü ihraç pazarlar için gerçekleştiriliyor.

Yine hepinizin bildiği üzere ambalaj çeşitliliğini belirleyen birçok neden var. Bunların en başında tüketici davranışı geliyor. Hangi ambalaj malzemesinin kullanılacağını belirleyen farklı coğrafik bölgedeki farklı tüketiciler olmaktadır.

Toplam ambalaj pazarının %74’ü bizim sektör sınırlarımız yani kağıt, karton ve esnek malzeme alanın içine girmektedir. Bizim dışımızdaki alan daha çok cam, metal ve tekstildir.

Burada tüketici harcamaları, nüfus artışı ve ihracat taleplerinin gelecekteki ambalaj ihtiyaçlarını belirleyen faktörler olduğunu not etmiştik.

Yaşlanan nüfus, artan şehirleşme ve yoğun yaşam stilleri kolay kullanım ve tek kişilik ürünlere olan talepleri arttıracaktır.

Bu durum ambalajda yeni gereksinimlere yol açacak fakat aynı zamanda da yeni iş fırsatları da yaratacaktır.

Genel ambalaj sektöründeki rekabet, üreticileri kendi ürünlerinin daha fazla göze çarpması için daha etkili ve yenilikçi dizaynlar tasarlamalarına yönlendiriyor. Tipik olarak bu dizaynların yaşam döngüsü ve tirajları kısa fakat gelişmeleri hep devam ediyor. Bu tür dizayn örnekleri:

En önemli-hassas konular maliyet, fonksiyonellik ve sürdürülebilirlik.

Ambalaj maliyeti bağımsız olarak her zaman için önemli .

Yüksek değerdeki ürünlerde bile ambalaj maliyeti küçük görünmesine ragmen her zaman için önemli bir faktör.

Bu konuda her hangi bir değişiklik mümkün görünmüyor, bu sebeple de artan rekabet ve devam eden ürün çeşitlilikleri için kullandığınız makinelerin özellikleri büyük önem taşıyor.

Genel olarak ambalaj sektörü gelecekte de pozitif görünüyor. Özellikle diğer pazarlara kıyasla.

Türkiye’nin bir OECD üyesi ülkesi olması sebebiyle aynı gelecek tahminleri Türkiye için de geçerli olmaktadır. Bazı pazarlar büyümeyi sürdürürken bazı ambalaj sektörleri diğerlerinden daha yavaş büyüyebilir fakat genel eğilim pozitif görünümdedir. Gerçek olan durum gelecekte maliyet indirimleri ve esneklik daha çok talep edilecek. Dolayısiyle üretim aygıtlarınızın bu ihtiyaçlara cevap verebilir durumda olması gerekmektedir.

Komori, global talepleri bilmekte ve ambalaj pazarında benzersiz yenilikleri sağlama noktasında uzun bir tarihçeye sahiptir. Dolayısiyle, Komori hep yeni ve yenilikçi teknolojileri bundan önce olduğu gibi gelecekte de sağlamaya devam edecektir.

Yeni GX40 pazar ihtiyaçlarınaki değişimlere yönelik adaptasyon çalışmaları için iyi bir örnektir.

komori_kk_10_16-(1)Bu baskı makinesi eşsiz teknolojisi ile özellikle ambalaj üreticisine yönelik iş hazırlık performasyonundan taviz vermeksizin üretimi arttırmayı amaçlayanlar için geliştirildi.

Bu baskı makinesi endüstride kullanılan ve değişen farklı malzemelerde ve özellikle katma değerli baskılarda en yüksek performansda hizmet vermesi için dizayn edildi.

GX40 baskı makinesi üzerinde geliştirilen yeni özellikler ile kısa ve uzun tirajlarda en üst verimlilikte hizmet vermebilmekte.

komori_kk_10_16-(4)Yeni versiyon KHS-AI akıllı öğrenme ve iş hazırlık sistemi ile birlikte yeni ön ayar, kalıp yükleme ve yıkama sistemleriyle 18.000 hızda üretim sağlar.

Yüksek tirajlarda ihtihaç duyulduğunda opsiyon olarak eklenen giriş ve çıkış no-stop yükleme ve alma seklinde çalışır.

Yeni PDC-SX spektrofotometre teknolojisi renk ve kros kontrolünü çok hızlı ve minimum tabaka geçişi ile sağlıyor.  Yine in-line PQA-S kamera kontrol sistemi ile her tabakadaki renk bilgileri otomatik olarak kontrol edilmekte.

komori_kk_10_16-(3)Yine bu baskı makinesinde önceki modellere göre enerji tüketimi %40  ve ısı kaybı %59 azaltıldı.

Islak yıkama bezi, gres kullanılmayan dişli sistemi ve Komori nemlendirme teknolojisi ile çevreci kriterlere çok daha uygun bir makine geliştirildi. Başlangıçta söylediğimiz gibi, bu baskı makinesi ile çok amaçlı birçok alanda en yüksek verim almayı amaçladık. İş hazırlık işlemi yine sınıfındaki tüm makinelerden daha hızlı ve kolay. Bu sebeple de kısa tirajlı baskılarda da iddialı bir konumda.

Komori akıllı iş dizin sistemi makine baskı esnasında iken sonraki işlerin ayar ve hesaplamalarını önceden yaparak birim zamanda daha fazla iş baskısı imkanı sunar.

Yeni bazı özellikler ve onların faydalarına ilişkin Komori’nin katma değerli teknolojilerini anlatalım.

Her tabakayı içeriğiyle birlikte kontrol ederek minimum üretim firesi ve maksimum üretkenliği yakalamaya katkı sağlıyor. Oluşabilecek problemleri hızlı bir şekilde tesbit ederek düzeltme ve değişiklikleri çok erken yapma imkanı sağlandığı gösteriliyor. Orjinal riplenmiş dosyayı kullanarak baskı kontrollerini yapabildiğimiz gibi baskı öncesinde prosesleri- kalıp hazırlama gibi kontrol ederek üretim ve fire kontrolleri yapılabilmekte.

Komori in-line kamera sistemini kullanıma sokan ilk baskı makinesi üreticisidir. Bu sitem Japonya’da uzun yıllardır kullanılmakta idi ve bugüne kadar geliştirilerek bu seviyeye ulaştı.

Drupa’da versiyon 5 tanıtımı yapılan  in-line kamera control sisteminde, toplam kalite kontrolü, densite ve kros oturmaları kontrolü bir arada sunuldu.

Komori PQA-S kamera sistemi hassasiyeti arttırılarak kros çakıştırma ayarları yapılabilir ve operatöre tüm aşamaları dijital olarak takip edebilme imkanı sağlanmıştır. PQA-S kamera sistemine eklediğimiz maskeleme software ile baskı ve kesim ayar kontrollerini bir arada yapabiliyoruz. Bu kalite kontrolünü yaparken aynı zamanda fireyi azaltmamıza yardımcı oluyor. Bu sistemle PDF karşılaştırma özelliği gibi baskı alanı ve kesim bilgilerinin pozisyon kontrollerini yaparak oluşabilecek hataları minimize etmeye yardımcı oluyoruz.

komori_kk_10_16-(5)GX40  modelinin başka bir versiyonu olan, RP olarak adlandırdığımız benzersiz bir dizayna sahip baskı makinesinde perfektör olmadan çift taraflı baskı imkanı sunuyoruz.

Bu sistemde sadece bir taraftan makas payına ihtiyaç olduğundan 10mm bir alanı tasarruf etme imkanı oluşuyor. Çift taraflı baskı tek geçişte yapılarak ciddi oranda tasarruf etme imkanı oluşur.

H-UV kurutma sistemleri sorunsuz bir kurutma sağlayarak yüksek hızda üretim imkanı sağlar. Ambalaj üretimi için 1,2 ya da daha fazla arka baskı ve ön tarafta da çok renkli baskı ve lak uygulaması yapılabilir. Bu benzersiz teknoloji sadece KOMORI tarafından sunuluyor. Bazı ambalaj ürünlerinin üretiminde çok yüksek etkinlikte üretim sadece bu teknoloji ile sağlanabilir.

#Komori #HUV #ofset #ambalaj #ArasGrup #BurhanKuturman #UVBaski #matbaa #baski

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*