Anasayfa » Ambalaj » Markalar Ambalajı HP ile Yeniden Şekillendiriyor

Markalar Ambalajı HP ile Yeniden Şekillendiriyor

HP, interpack 2017’de markaların müşterilerine zamanı optimize etmek ve operasyonları düzene koymak konusunda nasıl davranmalarını gerektiğini ve HP teknolojisini nasıl kullanacaklarını göstermeyi hedefliyordu. Bunu da günümüzün hızla değişen trendleri ışığında gösterecekti.

Dünyanın her bölgesinde lider markalar zaten büyümelerini HP’nin lider donanım ve yazılımları ile sürdürmekteler. Bu konudaki meşhur içecek ve gıda markalarının vak’a analizlerini defalarca bu sayfalarda okudunuz.

HP, interpack 2017’de 13ncü salondaki 850 metrekarelik standında müşterilerinin bu başarı hikayelerini ve en yeni teknolojilerini tanıttı. Uygulama alanlarında esnek ambalaj, karton kutular, etiketler, oluklu ambalajlar ve ürün güvenliğine ilişkin çok sayıda örnek sergilendi. Fuar boyunca The Big Box of Ideas adlı bir sunum ile de HP’nin Dijital oluklu baskı teknolojisinin oluklu ambalajı nasıl dönüştürdüğünü anlatıyordu. Gösterinin içinde yeni HP PageWide C500 Press, HP Scitex 17000 display ve kısa tirajlar için oluklu baskı çözümü ile Pre-Print yani oluklu üzerine sıvanacak topliner baskısı için T Serisi T400S ve T1100S bulunuyordu. Yeni HP PageWide C500 Press bir ön gösterimdi ve 2018 yılında pazara sunulacak.

HP şirketinin her daim çok kalabalık standında Türkiye’den gelen ve dijitalin avantajlarından faydalanmak isteyen çok sayıda etiket ve ambalaj matbaacısını ise MATSET A.Ş karşılıyordu. HP Türkiye yöneticileri Ekrem İşçimenler ve Emrah Korugan ile birlikte HP Indigo Türkiye distribütörü olan MATSET fuara tüm A takımı ile katılmıştı. Gösterilecek teknoloji çoktu ve ilgi çekiyordu. Türkiye’den gelen iki matbaacı da HP Indigo 20000’in ilk yatırımcıları olarak interpack notlarımızın arasında yerlerini aldılar. Bu yatırım kararları Türk ambalaj ve etiket pazarı için önemli bir gelişmeydi. Her iki tarafı da bu dönüşümün hikayesini yazmaya verdikleri karardan dolayı tebrik ederiz. İsimleri şimdilik zikredilmek istenmiyor. Yatırımcılar ve MATSET izin verdiğinde daha detaylı bir haber ile duyurabiliriz.

“Dijital ambalajda lider HP Indigo’dur”

MATSET Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Babataş, “HP, dijital ambalaj baskısında büyük aşama kaydetti” diyor ve ekliyor: “interpack 2017’de esnek ambalaj için HP Indigo 20000, karton ambalaj için HP Indigo 30000 ve tam bir hat olan “Karlville şirketi ile birlikte oluşturulan” HP Indigo Pack Ready çözümü sergileniyor. Bunun anlamı HP’nin ambalaj iş kolunun artık tamamını kapsadığıdır. Ve burada görülen ilgi HP Indigo’nun dijital ambalajda nasıl lider hale geldiğinin göstergesidir. İlk üç gün içinde 11,3 milyon euroluk iş bağlantısı yapıldığı duyuruldu. MATSET olarak biz de iki şirket ile anlaşmalarımızı imzaladık ve Türkiye’de ilk olacak makineleri fuar sonrası kurulum aşamasına getireceğiz. Ofset ambalajdaki yavaş hareketin aksine dijitalde ve özellikle Türkiye’deki lider pozisyonu ile HP Indigo’daki büyüme dikkat çekiyor.”

matset_pack_06_17-(4)

“2017’de en çok 20000 satan ülke olabiliriz”

MATSET Genel Müdürü Doğu Papuççuoğlu ise fuar açıklamasında şu bilgileri aktardı: “Türkiye’de etiket ve ambalaj sanayileri çok hızlı büyüyor. Dünyada da paralel bir büyüme var. Geçtiğimiz sene %53 olarak tespit edilen büyüme bu yıl %63’e yükseldi. Ambalaj ve etikette farklılaşma, versiyonlama ve özelleştirme çok daha iyi anlaşıldı ve hayata geçirildi. Bu fuarda ülkemize iki adet HP Indigo 20000 satışı gerçekleşti. Ancak benim kanaatim bunun sadece bir başlangıç olduğudur. Türkiye 2017’de en çok 20000 satılan ülke olabilir.” Papuççuoğlu, dijital baskının etiket ve ambalajdaki bu hızlı kabulünü ise şu sebeplere bağlıyor: “Kısa tiraj dijital baskının ana noktası olmuştur. Ancak ambalajda da tamamen kilit noktadır. Çünkü markalar aynı ürünü ya da versiyonlanmış ürünü pek çok farklı versiyonlanmış ambalaja koyarak raftaki etkisini artırmaya çalışıyor. Baskı kalitesine baktığımızda ise rotogravürden daha iyi olduğunu görüyoruz. Flekso ile de aynı kaliteyi sunabilen HP Indigo Pantone renk gamutunun %97’sini karşılıyor olmasına rağmen markalar için özel renk sunabiliyor olması ile de farklılaşıyor. Böylelikle her bir ambalajda markanın rengini ve kimliğini korumayı taahhüt ediyor.”

“Hibrid değil tam dijital…”

dogu_papuccuoglu

Esnek ve karton ambalajı mukayese ettiğimizde ise esnek ambalajın kartona göre daha hızlı büyüdüğünü söyleyen Papuççuoğlu, diğer avantajları da şöyle sıralıyor: “Makineyi 76 x 110 cm malzeme ile besleyebilirsiniz. Esnek ambalajda bu çok önemli bir avantaj sağlar. Ayrıca HP yazılım konusunda da oldukça başarılı bir şirket ve geliştirdiği yazılımla hem üretim atıklarını (fersüdeyi) hem de operatör müdahalesini kolaylaştırıyor. İki çerçeve arası sıfır olması, montajı otomatik yapması fireyi azaltırken pozisyonlamayı ve tüm hesapları otomatik gerçekleştiriyor. 14 mikron ile 250 mikron arası baskı altı malzemeleri 7 renk artı 3 renk olarak basabilir. HP Indigo’nun en önemli özelliği ise etiket ya da ambalaj için için üretilmiş tam dijital makineler olmalarıdır. Bugün piyasadaki tüm dijital baskı makineleri hibrid çözümlerdir. Baskının sadece bir bölümünü dijital yapmaktadırlar ve konvansiyonel baskı üniteleri ile birlikte çalışıyorlar. Inkjetin ise bir takım sınırlamaları olduğunu düşünüyorum. Oysa HP mürekkepler ofset mürekkebi gibi davranıyor.”

“Ürünü satmak önemli”

Papuççuoğlu, “etiket ve ambalaj işinde ürünü satmak önemli” diyor. “Bütün HP Indigo müşterileri ihracata da çalışan matbaacılardır. %40 oranında ihracata çalışan matbaalara satış gerçekleştiriyoruz. Bu fuarda beklediğimizin üzerinde ilgi gördük. Bir noktayı daha belirtmem gerekir ki dijital baskı yatırımını yapanlar sadece çok kısa tiraj beklentisi olan müşterilere sahip matbaalar değil. Uzun tirajlı üretimi olup, bu üretimi konvansiyonel baskı metotları ile yapan matbaacılarımızın aynı müşterinin kısa tirajlı işleri için HP Indigo’ya ihtiyacı oluyor. Bu ihtiyacın HP Indigo’dan yana olma sebebi ise daha önce bahsettiğim gibi mürekkepteki geniş imkanlar ve baskı altı malzeme çeşitliliğindeki HP’nin liderliği.”

Can Babataş ise HP Indigo’nun globalde markalar ile birlikte gerçekleştirdiği kampanya üretimlerini Türkiye’ye taşımak istediklerini, söylüyor. Bu çalışma için se markalarla ve ajanslarla ortak çalışmalar yürüttüklerini anlatıyor: “HP’nin globaldeki pazarlama başarılarını Türkiye’deki etiket ve ambalaj matbaalarına aktarmak ve geliştirmek istiyoruz. Çok uluslu markaların baskı işlerini Türkiye pazarı için Türkiye’de yapabiliyor olmalarını sağlamak ve ayrıca Türk marka sahiplerine de dijitalin kapasitesini yapabilirliklerini anlatmak istiyoruz.”

 

#DoguPapuccuoglu #Matset #HPIndigo #HP #Karlville #HPIndigo20000 #esnekAmbalaj #Dijital #DijitalBaski #CanBabatas #MuzafferBabatas

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*