Anasayfa » Ambalaj » Matset Gelişiyor, Değişiyor

Matset Gelişiyor, Değişiyor

Doğu Papuçcuoğlu: “En büyük kazançlarımızdan bir tanesi de, Agfa Graphics’in inkjet ürünlerini 1 Mayıs itibariyle satmaya başlıyor olmamız. Inkjet ile birlikte bir de 3D ile ilgili olarak Massivit 3D’nin Türkiye distribütörlüğünü aldık.”

HP, drupa 2016’nın en büyük stand alanına sahip şirketiydi. 17nci salonda yerleşen HP standı dört bölüme ayrılmıştı. Geniş format bölümü dışında kalan diğer üç kısımda Türkiye Distribütörü olarak Matset A.Ş’den birilerini bulmak mümkündü. Matset HP’nin en büyük fuar alanına sahip olma etiketine en geniş Türk ekip olma hamlesi ile mukabele etmişti. drupa 2016, Matset açısından sadece HP değildi. 1 Mayıs itibariyle Agfa Graphics inkjet kısmının temsilciliğini alan şirket, performansının bir bölümünü bu sebeple Agfa’ya ayırmıştı. Matset diğer temsilcilikleri Highcon ve Scodix’in yanı sıra bir yeni temsilcilik haberini de aşağıda okuyacağınız röportaj esnasında duyurdu. Matset, İsrailli Massivit 3D şirketinin de temsilciliğini, aldığını duyurdu. Massivit 1,80 metre yüksekliğinde devasa 3D baskılar yapabilen yazıcının üreticisi olarak drupa 2016’ya renk katan şirketlerden biriydi.

massivitTüm bunları ve özellikle HP’yi Matset Genel Müdürü Doğu Papuçcuoğlu ile konuştuk:

Papuçcuoğlu, “Matset 45 senelik bir şirket. Kendini yenilemeye ve zamanı yakalamaya çalışan bir şirket. Dijital dünya içinde Matset olarak doğru konumlanmak istiyoruz” diyordu: “Benim göreve gelmemin üzerinden altı ay geçti. Bu altı ay içerisinde çok dramatik değişiklikler yapmamakla birlikte biraz daha uluslararası şirketlerde çalıştığım dönemlerde edindiğim tecrübeleri şirkete yansıtmaya çalıştım. Yavaş yavaş bu çalışmaların meyvelerini de toplamaya başladık. En büyük kazançlarımızdan bir tanesi de, Agfa Graphics’in inkjet ürünlerini 1 Mayıs itibariyle satmaya başlıyor olmamız. Inkjet ile birlikte bir de 3D ile ilgili olarak Massivit 3D’nin Türkiye distribütörlüğünü aldık. Bu konuda uzman bir arkadaşımızı da Satış Müdürü olarak transfer ettik.”

Şov yok teknoloji var

“HP bence bu fuarın yıldızı. Bu stand tasarımı HP’nin kendine olan güvenini yansıtıyor. Rakipleri standlarında bakarsanız ışıklarla şovlarla ilgi çekmeye çalışırken HP sadece makinelerini gösterip en güçlü yanını ortaya çıkarıyor. Teknolojisini…

Dolayısıyla müzik, kırmızı halılar, ışıklar, dansçılar yok. Burada tek amaç müşterinin ihtiyacı olan teknolojiyi sergileme ve müşterinin aradığı teknolojiyi bulmasına yardım ederek onu mutlu etmek. HP’de yılların getirmiş olduğu bir birikim var ve sergilemiş olduğu her ürün zaten kendini ispat etmiş durumda. HP burada yeni teknolojilerin yanında sattığı her ürünü geliştirilmiş yeni modellerini sergiliyor. 40’a yakın makine sergileniyor. Bunlardan beş tanesi yeni makine ve diğer kalanların mevcut makinelerinin güncellenmiş yeni versiyonları. Gerek yazılım gerek donanım anlamında geliştirilmiş versiyonlar.”

Yoğun ilgi, yoğun çaba

“Matset de HP’yi hakettiği biçimde temsil etmeye çalışıyor. Biz bu fuara Türkiye’den 14 kişi katıldık. Herhalde Türkiye’den gelen en büyük katılımcı gurubu biziz. 10 kişi sürekli HP standında 4 kişi de Agfa standında duruyor. Bunun dışında temsilcisi olduğumuz diğer üreticilerin tamamı da HP’nin partner şirketleri olduğu için hepsinin makineleri bu standda da var. Kama, Scodix, Highcon. Her makine zaten bir HP’nin ardında bağlı. Inline ya da near line olarak. Türkiye’den bin 500’ün üzerinde katılımcı bekliyoruz. Çeşitli şehirlerden gelen guruplara tur düzenliyoruz, bir saat süren bir stand turu ile her makineyi tek tek anlatıyoruz.”

hp-(33)

Önce cevapları verelim, satış sonra

“Satış hedefleri konusunda fazlaca bir şey söylemek istemiyorum. Çünkü Matset’in hedefinde buraya gelen her müşteriye bir makine satmak yok. Önemli olan drupa’da imzalanan kâğıtlar değil; drupa sonrasında gerçekleştirilecek proje takibi. Biz burada bu kadar geniş bir sergi bulmuşken müşterilerimize mümkün olduğunca fazla bilgi aktarmaya çalışıyoruz. Bu konuda bütün arkadaşlarımız gerekli eğitimleri aldıkları için –ki HP gerçekten fuar hazırlık süresince çok iyi destek verdi, müşterilerimizin her türlü sorusunu cevaplıyoruz. Bizim için bu fuar alanı satış bitirme yeri değil, satışa hazırlık yeri olduğunu düşünüyoruz. Çünkü müşterilerimiz her türlü makineyi görebiliyor ve HP ile ilgili olarak akıllarında ne soru varsa hepsinin cevabını burada bulabiliyorsunuz. Bunu ben söylemiyorum, müşteriler söylüyor.”

Tabaka, etiket ve inkjet web

“Dijitalde web konusunda Türkiye’den gelen matbaacılar tarafından bu kadar ilgi beklemiyordum. Bu ilgiden dünden bugüne bir satış olarak bahsetmiyorum. Ancak en az beş adet ciddi proje başlattık bu fuarda. Bence bu Türkiye pazarı için çok iyi bir gelişme, çünkü bir inkjet makine tıpkı gazete makinesinde de olduğu gibi bugünden yarına alınamaz. Önümüzdeki bir yıl içinde ilgilenmemiz gereken web müşterilerimiz olacak. Bu gelişme açıkçası bizim için sürpriz oldu. Türk ziyaretçilerin ilgilerinin hangi alanda toplandığını sormuştunuz. Ziyaretçilerimiz tarafında Ticari Baskı Alanına çok büyük bir ilgi var. Ancak ticari alana gelen her müşteri bir de etiket baskısı ile ilgileniyor. Çünkü etiket ve ambalajda HP’nin geldiği nokta diğer rakiplerinin çok önünde. Gerek fiyat performans, gerekse teknik destek açısından gerekse bilinirlik açısından. drupa daha önceleri ağırlıklı olarak ticari matbaacıların geldiği bir fuardı. Bu fuarda ise profilin biraz daha genişlediğini ve etiket ambalaj alanından da matbaacıların geldiğini ve bunun yanı sıra ticari matbaacıların da etiket ve ambalaja yöneldiklerini görüyorum. Labelexpo yapılalı daha bir yıl bile olmadı ve bu kadar kısa süre içinde bu kadar çok etiket ve ambalaj çözümünün burada tekrar sergilemesi HP’nin pazarı en iyi biçimde anladığını gösteriyor.

20160602_161955Çünkü burada ticari matbaacıların bu alana artık daha çok ilgi gösterdiklerini bizzat teşhis ediyoruz. Özetle dijital dünyaya girdiğinizde müşterilerimizin vizyonu ve bakış açısı değişiyor. Müşterinin her ihtiyacını çözüm odaklı yaklaşan bir HP var burada. Bunu da zaten dijitalde yapabilirsiniz sadece, konvansiyonelde yapamazsınız. Özetle müşteri profili özetle değişmiş durumda. Dijitalle birlikte bir bütünleşme söz konusu. Ancak bence bu alanda yine en büyük ilgi çeken kısım ticari alan.”

Baskı azalmıyor çeşit artıyor

“Toplamda basılan baskı sayısı azalıyor ve işler geleneksel yöntemlerden dijitale geçiyor. Toplamda baskılı kağıt sayısı azalmıyor sadece çeşitlilik artıyor. Dijital de tam olarak bu noktada konuya müdahil oluyor. Customisation, bakın personalisation demiyorum o başka bir şey. Bir örnek vereyim. Eskiden bir dergi alırdınız içinde otomotivden avcılığa her şeyi bulurdunuz. Bu aktüel dergiler artık onun yerine Avcılık için ayrı, Yelken için ayrı, Otomotiv için ayrı birçok dergi var. Tirajları daha düşük ama toplamdaki baskılı medya rakamını düşürmüyor. İşte bu tirajlar kısaldıkça dijital ihtiyacı doğuyor. İnsanların bu haberleri bayatlamış olarak okumak istemiyorlar. Konvansiyonelde zamana karşı yarışamazsınız. Dijitalde yarışırsınız. Dijitalde web baskı makinesinin gazete bastığını düşünün. Baskı esnasında gelecek bir haberi hemen değiştirerek baskıya devam edebilirsiniz. Dijital bence ambalaj sektöründe de artan çeşitlilikle aynı yöne doğru sektörü götürecektir.”

#KayseriMatbaacilarOdasi #Matset #HP #HPIndigo #DoguPapuccuoglu #dijitalbaski #drupa2016