Anasayfa » Aktüel » Mimaki’nin Ardındaki Mimaki Eurasia ve Temel Teknolojiler

Mimaki’nin Ardındaki Mimaki Eurasia ve Temel Teknolojiler

1975’den bu yana baskı pazarında köklü bir geçmiş hikâyesi yazan Mimaki, Nisan 2016’da Türkiye’de Mimaki Eurasia ile direkt teknik destek vermeye başlamıştı. Geçtiğimiz yıl bayiileri ile direkt olarak çalışmayı seçen ve pazara daha da yakınlaşan Mimaki Eurasia, geçtiğimiz ay baskı dünyasının editörleri ile bir sohbet toplantısı düzenledi.

Şirketin geçen bir yıl içinde attığı hızlı adımlar ile kısa zamanda aldığı uzun yolun hikâyesini şirket Genel Müdürü Arjen Evertse, Deneyime Katılın mottosu ve ardındaki faaliyetleri ise Pazarlama ve İletişim Müdürü Rana Seyyar anlattılar. Mimaki Bölge Satış Müdürü Burak Kaftanoğlu, Mimaki’nin geniş ürün gamı içinden tekstil baskı çözümleri ile 3D baskı çözümüne odaklanırken Teknik Destek Supervisor’ı Onur Çalhanoğlu, Mimaki başarısının ardındaki teknolojiyi anlattı ve MATBAA&TEKNİK adına bu özel toplantının da ön planına çıktı. Bu sebeple Mimaki’nin yenilikçilik politikalarına esas olan teknolojilerini de bu haberin başına taşıma zorunluluğu hissettik. İşte Çalhanoğlu’nun bir saati geçen sunumundan özetler:

Hızlı ve güvenilir hizmet

“Reklam, tekstil ve endüstriyel olmak üzere belirlenen üç ana konuda toplam yetkili yedi ana bayiimiz bulunuyor. Bu yedi ana bayii şu anda kurulu bulunan 3 binden fazla makinemizin üretim devamlılığını sağlıyor. Baskının kalitesinin ve renklerin hep aynı biçimde basılabilmesi anlamına gelen üretimin devamlılığı bizim için esas noktadır. Bize bağlı olarak çalışan 37 teknik servis elemanımız var ve onlarla kesintisiz bir hizmet veriyoruz. En önemli odak noktamız ise hızlı ve güvenilir destek. Bu destek sadece ilk kurulum esnasında değil, makine çalıştığı sürece lojistiği ile birlikte en hızlı servis ve hizmeti vermek; bununla birlikte kullanıcılarımızı en güncel yazılımlarla da beslemek bizim işimiz. Bu hızlı ve güvenilir hizmeti alabilmek ise Mimaki’nin doğrudan hizmet vermesi ile mümkün oluyor. Ayrıca sahadan aldığımız geri bildirimleri Japonya ve bağlı olduğumuz Amsterdam’daki merkezlerimize raporluyoruz ve bu bilgiler ürün geliştirmede Mimaki’ye yardımcı oluyor.”

Ana dilde servis ve kullanım menüleri

“Şirket olarak bayilerimiz ve kullanıcılarımız için süratle kullanılan tüm dökümanları Türkçeleştiriyoruz. Eğitimleri ana dilde yapıyoruz. Teknik dökümanlara kolay ulaşım imkânı sağlıyoruz. Bu makine güncelleme ya da onarım ya da ilave parçalara ilişkin dökümanlar olabilir. Eskiye dönük makineler de buna dahil. Arjen Bey’in bizzat kodladığı teknik destek takip sistemimiz mevcut. Makinelerin verilerini toplayıp analiz edebiliyoruz. Bu analizleri de aylık olarak yayınlıyoruz. Ürün guruplarında hatta parça parça iyileştirmemiz gereken noktalar var ise bunları böylelikle tespit edebiliriz. Makinelerimizde Türkçe desteğine de çok önce başladık. Uzun zamandır yazılımımız ve makinelerimiz Türkçe konuşuyor. Bu hizmetimizle ilgili olarak da pazardan çok olumlu bir geri bildirim alıyoruz. Bu çalışma Mimaki’nin Türkiye pazarına verdiği önemin de bir göstergesi.”

Operatör için işler Mimaki daha kolay

“RIP yazılımı konusunda da kullanım basitliğini ispatlamak için bugüne kadar baskıya hiç iş göndermemiş aramızdaki herhangi bir kişinin RIP’lemeyi 15 dakika içinde öğrenilebileceğini, söyleyebilirim. Türkçe olması ve ara yüzünün son derece basit tasarlanmış olması basılacak işi makineye gönderme işlemini problemsiz bir şekilde tamamlamanıza yardımcı oluyor. Ayrıca Türkçe kullanım imkânı teknik desteği de kolaylaştırmakta. Çünkü operatör makinede bir hata tespit ettiğinde bunu hatanın ne olduğunu söyleyerek bize iletebilir ve böylelikle belki de hemen telefonda düzeltilebilmeye yardımcı olacak bir sözlü müdahale ile operatörü ve makinesini tekrar üretime döndürebiliriz. Dijital baskı uzmanı olmanıza gerek yok. Baskı operatörlerine sadece yarım günlük bir eğitim veriyoruz ve yeterli oluyor.”

Mimaki temel teknolojileri

“Kesintisiz boya tedarik sistemi, Mimaki gelişmiş pass sistemi MAPS, nozül kontrol ünitesi NCU, nozül kurtarma sistemi NRS, sirkülasyon sistemi MCT, Mimaki Fine Diffusion denilen ateşleme algoritması MFD, Waveform kontrol teknolojisi WFC, eposta bilgilendirme, üç aşamalı akıllı ısıtıcı sistemi, son birkaç yıldır çıkan tüm makinelerimizde bulabileceğiniz bizi diğer ürünlerden ayıran önemli geliştirmeler ve temel teknolojilerimiz. Baskı öncesinde ve renk yönetime yönelik olarak da Pantone ve Artista renk kataloğu, çok katmanlı baskı ve Braille alfabesi uygulamaları, renk yönetim araçları Mimaki Profile Master geliştirilmiş renk hesaplama yöntemi ile çok daha güzel profiller oluşturmanıza yardımcı oluyor. Bunun altında entegre modüllerimiz var. Kalibrasyon konusunda bakın size nasıl yardımcı oluyorlar. Herhangi bir makine, hangi makine olursa olsun önceden bastığınız rengi Mimaki Makinenizde de belli bir DeltaE aralığında basmanıza yardımcı olur. Bu durum özellikle eski makinesini Mimaki ile değiştirmiş kullanıcıların bu değişimden dolayı müşterilerine sunduğu renkleri aynen devam ettirme imkânı sağlayarak yatırımcıyı destekliyor. RPT işlerde ve özellikle tekstil baskılarda. Ya da Mimaki yazıcılar üzerinde kafa değişikliği ya da çevresel etkiler sonrasında renklerde sapma olursa bu kalibrasyon yolu ile aynı rengi basmaya devam edebilirsiniz.”

Nozül kontrol ünitesi NCU ve kurtarma sistemi NRC

“Laser bir sensör vasıtasıyla nozülün mürekkep püskürtmediğini algılayan ünite sizin verdiğiniz komutları gerçekleştiriyor. Nozül kurtarma sistemi ise ateşleme yapamamış nozülü devreden çıkararak bir başka nozülden ateşleme yaparak makine açığı kapatabilir ve bunu her boya sırası için ayrı ayrı yapabilir. Sizin seçtiğiniz baskı çözünürlüğüne baskı moduna göre tüm hesaplamaları makine otomatik olarak yapabilir. Bu iki teknoloji entegre çalışıyor özetle baskı evine tıkalı nozül operatör müdahalesi gerektirmeden baskının devamını getiriyor.”

Bütün bu anlatılanlara bakılınca Mimaki’nin ardındaki temel teknolojilerin Mimaki’nin başarı hikâyesini yazmaktaki temel oyuncular olduğu görülebilir ki biz buraya bahsi geçen temel teknolojilerden sadece sürdürülebilir baskı açısından NCU ve NRC’i aldık. Özetle bir Mimaki yazıcı sahibiyseniz patentli pek çok teknoloji sizi en iyi baskıyı yapmanız için destekliyor olacak. Toplantımızın başına geri dönerek Mimaki, Mimaki Eurasia, Deneyime Katılın mottosunu ve bazı Mimaki ürünlerine ilişkin detayları paylaşalım.

Mimaki hakkında zihin tazeleyelim

1975 yılından bu yana baskı sektöründe köklü bir geçmişi olan Mimaki, Tokyo Stock Exchange’de 1. sırada yer alarak sektördeki tecrübesini bu başarı ile taçlandırdı. Özellikle reklam sektöründe büyük bir satış grafiği yakalayan Mimaki, büyüme yolundaki hedeflerine emin adımlarla ilerliyor. Son 10 yılda kullanıcılara daha yakın olmak ve daha iyi bir hizmet sunmak için birçok ofis açıldı. Ar-Ge merkezleri ve yaklaşık 10 satış ofisi ile hizmet veriliyor.

Mimaki’nin Türkiye’deki serüveni ise Nisan 2016 yılında başladı. O günden beri Mimaki Eurasia’nın başında olan Genel Müdür Arjen Evertse, şuanda Mimaki olarak 17 çalışanı ile sektöre hizmet verdiklerini söyleyerek “Asya, Pasifik, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa olmak üzere birçok noktada büyük üretim üslerimiz bulunuyor. Mimaki Eurasia’nın sektörel dağılımı reklam %30,2, endüstriyel %32,7 ve tekstil %37,1 şeklindedir. Türkiye’de globale kıyasla tekstil sektörünün dağılımı daha yüksektir” dedi.

Baskı sektöründeki konumunu korumaya devam eden Mimaki’nin son beş yılda birçok ilki yaşadığını görüyoruz. 2013 yılında Mimaki Europe İstanbul Tech Center olarak kuruldu. 2016 yılında ise Mimaki Eurasia limited şirket olarak kuruldu. 2017 yılında ithalat ve tedarik zinciri sağlamaya başladı. 2017 yılında Beylikdüzü’ndeki yeni ofisine taşındı. Aynı yılın üçüncü çeyreğinde direkt olarak bayilere hizmet sunmaya başladığını duyurdu. 2018’de Deneyim Merkezi kuruldu. Bu yenilikler Mimaki’ye büyüme olarak yansıdı. 2017 yılındaki büyüme oranı %166, 2018 ise %188. Mimaki’nin Türkiye’deki pazar payı %26 olarak belirten ve Deneyim Merkezleri ile Türkiye’de bölgesel olarak ağlar oluşturmak istediklerini söyleyen Evertse, büyük şehirlerin çevresindeki kullanıcılara daha yakın olmak ve ilişkileri güçlendirmeyi hedeflediklerini belirtti.

Mimaki Satış Değil, Çözüm Sunuyor!

Teknolojiye yeni bir boyut kazandıran endüstri 4.0’ın sunduğu imkanlar Mimaki Deneyim Merkezleri ile sektöre kazandırılıyor. Farklı birçok sektöre çözümler sunan Mimaki, mevcut sektörlere yenilikçi çözümler getirmeyi hedefliyor.

‘Deneyime katılın’ sloganı ile yola çıkan Mimaki, müşterilere satış sonrası deneyimleme imkânı sunuyor. “Dünyada profesyonellerin yapmış oldukları araştırmalara göre bundan sonraki pazarlama süreçlerinde belli bir ihtiyaçlar listesi ortaya çıktı. İnsanlarda satış süreçlerinde neler eksik? Bir makinayı hatta daha çok bir satış sürecini deneyimlemeyi göstermek istedik” diyen Pazarlama ve İletişim Müdürü Rana Seyyar, Mimaki kullanmanın sadece makine sahibi olmak değil, Mimaki deneyimi yaşamak olduğunu belirtti.

Bir makinadan daha fazlasını sunan, deneyimin her aşamasında müşterinin yanında olan Mimaki aslında bir satıştan çok çözüm sunuyor. Kullanıcıların makine almadan önceki ve aldıktan sonraki tüm süreç yakından takip ediliyor.

Profesyonel satış ekibi ile etkili bir pazar araştırması yaptıklarını belirten Rana Seyyar, “İnsanlar makinayı daha önce deneyimledi mi? Teknik özelliklerini biliyor mu? Bu gibi kriterlere Mimaki olarak önem veriyoruz. Deneyim merkezi ‘kullanıcı odaklı’ ve uzman kadrolarıyla yetkili bayiler  tarafından bölgesel olarak hizmet vermektedir. Ankara’da açtığımız Deneyim Merkezi’nden sonra bir sürpriz daha geliyor. Çok yakında İzmir’de bir deneyim merkezi daha hayata geçirilecek” dedi.

3D Baskıda Yenilikler

Müşterilerle temaslarını sıcak tutan Mimaki, bir ürünü tasarlarken ve ya geliştirirken müşterilerden gelen geri bildirimleri referans alıyor. Bu noktada müşterinin söylediği her küçük detayın bile kendileri için önemli olduğunu vurgulayan Mimaki Bölge Satış Müdürü Burak Kaftanoğlu, sahada aktif olarak yer alarak, müşterilerin maksimum fayda sağlamasına odaklandıklarını söyledi.

Bu hassasiyetle müşterilerin nelere ihtiyacı olduğunu tespit ederek bu alınan verilerle geliştirme noktasında neler yapılabileceğine yönelmenin markayı dinamik tuttuğunu anlatan Kaftanoğlu, 3D baskı çözümlerinin kendileri için yeni bir alan olduğunu ve bu alanı geliştirmeye odaklandıklarını belirtti ve şunları söyledi:

Mimaki Güçleniyor

“Direkt ve sublime baskı yöntemi ile kumaşa baskı yapılıyor. Bu teknolojiyi müşterileri ile buluşturmak adına Mimaki, La Meccanica markasını satın aldı. La Meccanica sağlam kasası ile etkili çözümler sunması nedeniyle müşterilere cazip geliyor.

Mimaki bünyesindeki diğer bir heyecan uyandıran gelişme ise Tiger ürünü. Berlin’de tanıtımı yapılan Tiger ürün grubunun satışına Türkiye’de başlandı.

Baskıda ön işlem ve son işlemde bazı sıkıntılar olabiliyor. Müşterinin beklentisi direk baskı yapabilmektir. Mimaki mühendisleri müşterilerin bu beklentilerini karşılayacak yeni ürünler geliştirdi ve çok yakında Türkiye pazarında bu ürünler yerini alacak.”

 

#mimaki #mimakiEurasia #inkjet #matbaa #ArjenEvertse #RanaSeyyar #OnurCalhanoglu #BurakKaftanoglu