Anasayfa » Baskı Sonrası » Müller Martini CEO’su Bruno Müller ile röportaj

Müller Martini CEO’su Bruno Müller ile röportaj

Müller Martini drupa standında sadece ofset ve dijital baskı çözümlerini tanıtmadı, aynı zamanda ziyaretçilere mevcut makinelerini geliştirmeleri ve daha karlı şekilde kullanmaları için çeşitli yollar gösterdi. Şirket CEO’su Bruno Müller’e göre baskı işinin optimal şekilde konumlanması için yeni teknolojilerin daha iyi kullanılması gerekiyor.

Müller Martini’nin drupa sloganı “uygunluk”. Bunun anlamını tam olarak açıklayabilir misiniz?

Bruno Müller: Baskı sektöründeki yapısal değişim baskı sektörünün de değişmesi için bir baskı oluşturuyor. “Uygunluk” ile piyasa fırsatlarının hızlı bir şekilde fark edilmesi ve Charles Darwin’in “doğal seleksiyon” (en güçlü olan çevreye başarılı bir şekilde uyum sağlar ve yaşamını sürdürür, diğerleri ortadan kalkar) anlayışı ile bunların keşfedilmesi için piyasaya ihtiyaçlarına esnek şekilde uyum sağlayabilme becerisi anlatılmak isteniyor.

Müller Martini “güçlü ortağınız” sloganı ile konumlanıyor. Müller Martini neden grafik tasarım sektörü için doğru ortak? 

Bruno Müller:Kaliteli makinelerin üreticisi olarak elde ettiğimiz uzun yıllık deneyimimiz ve grafik tasarım sektörüne sunduğumuz sistem çözümlerini tüm kıtalardaki yerel ortaklarımızın profesyonel süreçler, teknoloji ve danışmanlık alanındaki uzmanlığı ile birleştiriyoruz. Gelişme, optimizasyon ve yeni yatırımlar konusunda tavsiye vermenin yanı sıra, “güçlü bir ortak” olarak uzun vadede ekipmanların korunmasında müşterilerimizi destekliyoruz. Modern, modüler endüstriyel çözümlerimiz en son teknolojileri dikkate alıyor ve mümkün olan en yüksek düzeyde yatırım korumasını sağlıyor.

Pek çok baskı şirketi yaşanan zorlu ekonomik durumda yeni yatırımlar yapmayı (henüz) düşünmüyor. Bu müşteriler neden para ödeyerek Müller Martini standını geziyor?

Bruno Müller: Basım sektöründe bir geçiş dönemi yaşanıyor. Gelecek yıllarda, artan baskı ile değişim devam edecek. Şahsen ben, hala pek çok baskı işi imkanı olduğuna inanıyorum. Bu nedenle, baskı işinin optimal şekilde konumlandırılması için yeni teknolojilerin mümkün olan en iyi şekilde kullanılması gerekiyor. Bu, sadece yeni makinelere yatırım yapılması anlamına gelmiyor. Modüler sistemlerimiz sürekli olarak genişletilebilir ve yeni işlevler kazandırılabilir. Günlük işlerden daha fazla verim elde etmek için mevcut makinelerin nasıl geliştirilebileceği ve daha başarılı faaliyet gösterebileceği konusunda yeni yollar göstereceğiz.

 

Müller Martini, yedi modüle sahip MMServices’ı ilk defa Birmingham’da yapılan IPEX 2010’da tanıttı. Geçen iki yılda başarısı nasıl kanıtlandı? 

Bruno Müller: Dünya genelindeki hizmet ağımız ve kurulumu yapılmış çok sayıda Müller Martini sistemimiz ile başarılı bir hizmet için temel sunuyoruz. MMServices aracılığı ile IPEX 2010’dan beri faaliyetlerimizi başarılı bir şekilde yürüttük. Örneğin;   MMServices aracılığı ile müşterilerimizin tesislerine yüzlerce makine kurduk ve süreçte etkin olmalarını sağladık. Müşterilerimizi Müller Martini makinelerini seçme konusunda destekledik ve buna devam edeceğiz. Dünya genelindeki pek çok müşterimizin üretim ekipmanlarını optimize etmesinde mümkün olan iyi desteği sağlamayı amaç edindik.

Dijital baskı, hizmetin yanında Müller Martini’nin drupa’da odaklandığı bir diğer önemli nokta oldu. Bu alanda hangi çözümleri sunacaksınız?

Bruno Müller: SigmaLine dijital kitap üretim sistemimiz ilk defa drupa 2004 yılında tanıtıldığından beri çözümlerimizi geliştirmeye devam ettik ve dijital baskı makinesi üreticilerinin yeniliklerine ayak uydurduk. İlk SigmaLine otomasyon çözümünü ve sürekli iş akışını sağladı. Günümüzde her kıtada endüstriyel üretim için dijital baskı, sırt dikiş, yumuşak ve sert kapaklı ürün üretimi alanında kullanılan kurulumlarımız bulunuyor. Bu nedenle drupa standımızda “dijitale hazır” sloganı altında hem ofset hem de dijital baskı için tasarlanmış sistemler sunuyoruz.

Sizce, birkaç yıl sonra dijital baskı baskı sektörünü nereye taşıyacak?

Bruno Müller: Dijital baskı alanındaki gelişmelerin henüz sona ermediği ortada. Dijital baskının geleceği açısından üç önemli faktör var: Baskı maliyetleri, baskı kalitesi ve kullanılabilir baskı altı malzemeler (özellikle kağıt). Baskı boyutlarındaki büyük düşüş nedeniyle kitap piyasası dijital baskıya başladı. Fotoğraf albümleri gibi bireysel ürünler bile makinelerimizde en yüksek performans ile basılıyor. İçeriklerin sayfadan sayfaya değişiklik gösterebiliyor olması da baskı ürünlerinin tasarımının neredeyse sınırsız olduğu anlamına geliyor.

Müller Martini baskı sonlandırma sistemlerinin önde gelen üreticisi olarak, ambalaj piyasasında kullanıla VSOP teknolojisi ile web ofset baskı alanında (değişken boyutlarda) yenilikçi çözümler sunuyor. Standınızda matbaacılara (ambalaj baskıcıları) ne göstereceksiniz?

Bruno Müller: VSOP baskı makinelerimizde farklı bölüm uzunluklarına sahip baskı işlerinde iş değişikliklerinin ne kadar hızlı olabildiğini gösterdik. Müller Martini VSOP sleeve teknolojisi için tasarlanmış son derece değişken boyutlarda web baskısı yapan bir makine. Son derece hızlı boyut değiştirmesi, maliyet etkin görüntü taşıyıcı ve birinci sınıf baskı kalitesi sayesinde ambalaj piyasasındaki küçük ve orta ölçekli çalışmalar için idealdir. Özellikle esnek ambalaj baskısı, karton ve etiket baskısı gösteriyoruz.

Ambalaj baskısında hangi eğilimlerin olduğunu gözlemlediniz?

Bruno Müller: Ambalaj baskısında, sunulan seçenekler bölümlere ayrılıyor. Ambalaj, ürünlerin satış noktasında optimal şekilde konumlandırılması için daha etkin olarak kullanılıyor. Sonuçta, etiket, shrink sleeve ve gıda torbalarının çeşitliliği artıyor, çalışmalar daha küçük hale geliyor, kalite talepleri artıyor ve teslimat süreleri kısalıyor. Bu tür bir ortamda, VSOP baskı makinemizin büyük potansiyele sahip olduğuna inanıyoruz.

Gazete baskı işi nasıl gelişiyor? Bu alanda yeni eğilimlerin olduğunu söyleyebilir misiniz?

Bruno Müller: Endüstrileşmiş büyük ülkelerde, günlük gazetelerin baskı boyutlarında azalma olmasına rağmen, dünya genelinde sayısız gazete yayıncısı modern, esnek ve otomatik üretim çözümlerine yatırım yapıyor. Yüksek düzeyde maliyet etkinliği ile sonuçlanan maksimum verime ulaşmak için makine kullanımını optimize etme yönünde bir eğilim var. Burada anahtar kelimeler; sonlandırma, insert, haftalık dergi ve posta ölçü sayısını artırmak.   Okuyucuların dikkatini basılı bir ürüne çekmek amacıyla ürün tasarımı için çeşitli seçenekler daha önemli hale geliyor. Okuyucular ve reklamcılık alanındaki müşteriler için miktarın yanı sıra nihai ürünlerin değeri de gelecekte önem kazanacak.

drupa 2008 ekonomi hala gelişmekte iken gerçekleşti. Bu fuarı izleyen yıllarda baskı sektöründeki durum ile ilgili izlenimleriniz neler?

Bruno Müller: drupa 2008’in ardından kısa süre sonra baskı sektöründe, endüstri tarihinde nadir görülen büyük bir değişim yaşandı. Altı ay içinde müşterilerimiz ve Müller Martini küçülmeye başladı. Neyse ki, Çin ve Brezilya gibi piyasalarda işler son birkaç yılda yolunda gidiyordu. Büyümekte olan bu piyasalar gelecek yıllarda da büyük potansiyele sahip olmaya devam edecek. Bununla birlikte, Kuzey Amerika ve Avrupa’daki geleneksel piyasalarımızda durum geçen son dört yılda oldukça değişti. Bir baskı sonlandırma uzmanı olarak bize uygun olan baskı hacimleri oldukça küçüldü. Belirsiz ekonomik ortam ve bankaların baskı sektöründeki yatırımlara finansman sağlama konusundaki isteksizliği pek çok projeyi rafa kaldırıyor.

Grafik tasarım piyasası ve makine üreticileri için büyük fırsatların, risklerin ve tehlikelerin neler olduğuna inanıyorsunuz?

Bruno Müller: Piyasadaki pek çok değişiklik yeni yatırımlar gerektirdi. Örneğin; küçük baskı işleri yeni otomatik ve esnek üretim hatlarına yatırım yapılması gerekliliğini ortaya çıkardı. Bununla birlikte, müşterilerimizin çoğu yeni medyaya yatırım yapma eğiliminde ve baskı sektörünü göz ardı ediyor. Bu durum bir yandan anlaşılabilir çünkü yeni piyasalar dijital veya mobil medya aracılığı ile elde edilebilir ve şirketler baskı sektöründeki konumlarının iyi olduğunu hisseder. Diğer yandan ise, bu durum baskı sektöründeki yatırım faaliyetinin azalmasına yol açıyor. Baskı hacimleri azalıyor ve bu durum makine üreticileri için büyük bir sorun çıkarıyor. Zorlu duruma rağmen, grafik tasarım sektörünün, yeni çözümlere yatırım yapılması ve optimize edilmesi için çaba sarf etmesi önemli.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*