Anasayfa » CtP » “Ofsette iyi bir gelecek görüyoruz”

“Ofsette iyi bir gelecek görüyoruz”

Richard Rindo: “Baskı öncesi ekipmanlarımızın, yani CtP’lerimizin, otomasyonunu da geliştirerek pazara rekabetçi fiyatlarla sunmak bizim genel yaklaşımımız. Özetle ofsette iyi bir gelecek görüyoruz.”

drupa 2016’da, Kodak standında inkjet yerine baskı öncesine odaklanmayı tercih ettik. Bu konuda konuşmak üzere planladığımız toplantımızda sorularımızı Ofset Baskı Genel Müdürü ve Baskı Sistemleri Birimi Başkan Yardımcısı Richard Rindo, Baskı Sistemleri Birimindeki bir diğer Başkan Yardımcısı ve WW Pazarlama ve İletişim Müdürü Kelly Mandarano ve Baskı Sistemleri Birimi WW Ürün Müdürü Nathanael Eijbersen cevaplandırdılar:

 

MATBAA&TEKNİK: Baskı öncesindeki en yeni trend nedir?

Richard Rindo: Bugün burada baskıcıların sürdürülebilirlik, büyüme ve kârlılığından bahsediyoruz. Bunun iki yönünün olduğuna inanıyoruz. Bir tanesi baskı öncesi ya da CtP otomasyonu diğeri ise kalıbın sürdürülebilirliği ve kârlılığı… Bizim hedefimiz otomasyonu sağlamak…  Birkaç yıl önce Sonora isimli işlemsiz bir kalıbın tanıtımını yaptık. Bu büyük bir başarı kazandı ve pazar tarafından da kabul gördü. Burada, drupa’da, hali hazırda elimizde olan ürüne yaptığımız geliştirmeleri gösteriyoruz. Ayrıca bir de Sonora işlemsiz ürün serisine eklediğimiz bir ürünü, Sonora UV’yi tanıtıyoruz. Sonora UV, UV mürekkepleri kullanmak için gerekli olan sağlamlığı getiriyor. Ofsete bakacak olursanız, 4 sene önceki drupa’dan beri aynı nokta kalmadığını görürsünüz. Hazırlanma sürelerinin, kalitenin arttığı aşikar. Dijital bir şekilde ofseti yakalamaya çalışıyor ve hedefi değiştiriyor. Bizim yaptığımız ise baskıcıların bu süreci daha verimli hale getirmesine yardımcı olmak. Bunu son 4 senedir yapıyoruz. Büyük bir adım olan ve süreçten kimyasalları eleyen işlemsiz kalıplarla birlikte artık UV ile çalışan ürünler üretebiliyoruz. Bu da kuruma zamanlarının azalmasını sağlıyor. Ofset topluluğu olarak çıtayı yükselttik. Sonuç olarak, ofsetin dijital ile direkt ikame edilmesini zorlaştıran bir süreç ortaya çıktı. Yanlış anlaşılma olmasın dijitale tabii ki ihtiyaç var. Biz iş için doğru malzemeyi bulmaya bakıyoruz. Ofset daha uzun süreler devam edecek. Ancak kısa tirajlar için de dijital var. Bizim esas amacımız güvenilirlik, sürdürülebilirlik ve kârlılığı sağlamak. Aynı zamanda da baskıcılarımızın sayısını artırmaya çalışıyoruz. Baskı öncesi ekipmanlarımızın, yani CtP’lerimizin, otomasyonunu da geliştirerek pazara rekabetçi fiyatlarla sunmak bizim genel yaklaşımımız. Özetle ofsette iyi bir gelecek görüyoruz.

 

MATBAA&TEKNİK: İşlemsiz kalıplar sürdürülebilirlik açısından çok önemli… Kodak’ın işlemsiz kalıplar kanalıyla yürüttüğü bir sosyal sorumluluk projesi var mı?

Richard Rindo: Baskıyı kullanarak dünyayı daha iyi yaşanabilir bir yer haline getirebiliriz. Print. For Good sloganısımızı standımızın her yerinde görebilirsiniz. (Bununla ilgili olarak Kelly Mandarano’nun kaleme aldığı “Print. For Good…beyond drupa” başlıklı blog yazısını http://graphics.kodak.com/ adresinde okuyabilirisiniz.)

Kelly Mandarano: Önümüzdeki hafta Hollanda’dan bizim SONORA Plate Global Green Leaf ödülümüzü alan Drukkerij de Bij gelecek. Firma bu ödülü sürdürülebilirlikleri ve kullandıkları ürünler sebebiyle geçtiğimiz yıl kazandı. Onların yardım kuruluşlarına 5 bin US bağışlıyor olacağız. Bu sürdürülebilirlik anlayışını ülke gençlerine aktaracaklar. Ayrıca okur-yazarlığa da çok önem veriyoruz. Kitaplara erişimi olmayan veya her zaman okuyacak kitap bulamayan bölgelere de yardımda bulunuyoruz. Bu fikir tüm dünyada iyi bir yolda ilerliyor.

 

matbaa&teknik: Ziyaretçi profilini sormak istiyorum. Gördüğüm kadarıyla ziyaretçiler fotoğrafçılardan, kopyalama merkezlerinden, ticari baskıcılardan, ambalaj baskıcılarından vs. oluşuyor. Sizce bu geçerli mi, sizin fikriniz nedir?

Richard Rindo: Elimizde ziyaretçi profili ile ilgili bilgi bulunmuyor. Bazı firmalara bakacak olursak ofis ürünleri gibi şeylerin de tanıtıldığını görürüz. Bizde böyle ürünler yok. Ancak çoğunlukla ticari baskıcıların veya yayımcıların burada olduğunu görüyoruz. Ayrıca ofset ve esnek ambalaj pazarından kişilerin de olduğunu görüyoruz. Etrafta gezindiğimde sizinle aynı fikre kapılıyorum. Geçmişle kıyasladığımızda artan bir karışım olduğunu görüyorum. Geleneksel baskı alanından çok daha farklı olduğu aşikar. Ziyaretçilerin çoğunluğu bu alandan geliyor aslında.

kodak_drupa2016

matbaa&teknik: Baskı öncesi işine dönecek olursak; ambalaj veya ticari baskı alanında daha farklı CtP teknolojileriniz var mı?

Richard Rindo: Evet, ticari baskı alanında standart ofset CtPlerimiz var, ayrıca ambalaj ve flekso alanında da yeniliklerimiz bulunuyor.

Nathanael Eijbersen: Ambalaj alanında Flexcel NX makinemiz var. Ticari baskı için de Magnus isimli, öncü bir makinemiz var. Birkaç sene önce tanıtımını yaptık. Otomasyonu daha yüksek bir makine ve müşteriler için de daha makul fiyatlı bir çözüm olarak öne çıkıyor. Gazete baskısı için de yine öncülük yapan CtP çözümlerimiz var. CtP serisi 21 sene önce, 1995’te, burada tanıttığımız aynı teknolojiye sahip. Dün sattığımız 21 bininci CtP sisteminin kutlamasını yaptık. Uzun zamandır bu işin içindeyiz ve yeniliklere devam ediyoruz. CtP, baskı öncesinin önemli bir bileşenini oluşturuyor. Bu alanda yatırım yaparak daha dayanıklı çözümler üretmeye devam ediyoruz.

 

matbaa&teknik: Türkiye ile ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Richard Rindo: Dereli Graphic muhteşem bir distribütör… Türkiye bizim için çok güçlü bir pazar. Dereli de bize verdiği destekle bizi çok güzel sürüklüyor. Türkiye baskı pazarında bulunmak bizi memnun ediyor. Bölgede yaptığımızın çok önemli bir parçasını Türkiye oluşturuyor.

#kodak #drupa2016 #RichardRindo #CtP #baskioncesi #DereliGraphic

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*