Anasayfa » Dijital » OKI İki Yeni Yazıcısı ile Matbaa Pazarına Giriyor

OKI İki Yeni Yazıcısı ile Matbaa Pazarına Giriyor

lusi-adutOfis çözümleri ile 1986’dan beri Türkiye’den olan OKI, 2002 yılında OKI Türkiye’nin kurulması sonrasında yenilediği iş yapısına 2014 itibariyle basım endüstrisini de dahil ediyor. Geçtiğimiz Kasım ayında iki yeni yazıcısının pazara sunan şirket, bu yazıcılarla matbaacıların ne tip işler yapabileceğini IPEX 2014’de gösterdi. OKI Avrupa Pazarlama Başkan Yardımcısı Tetsuya Kuri, basım endüstrisinden pay alabileceklerini, düşündüklerini söylüyor: “Biz ofis baskı cihazlarına odaklı çalışıyoruz. Son dönemde tablet benzeri aygıtların kullanımı ofis baskısının azalmasına yol açtı. Ofis ortamında baskı ihtiyacının daraldığının farkındayız. Baskı teknolojimizin avantajından faydalanarak grafik art pazarından biraz pay alabileceğimizi gördük. Dijital baskı anlamındaysa endüstriyel dijital baskı ihtiyacının hala devam ettiğini görüyorum. Endüstriyel pazarda hala baskı ihtiyacı var. Yapmak istediğimiz ise baskı ihtiyaçlarının bir kısmını kendi işimize aktarmak.” Ipex 2014’de bir araya geldiğimiz OKI Türkiye Genel Müdürü Lusi Adut ise Kuri’yi teyid ediyor:OKI olarak iş dünyasının baskı işlerine yıllardır çözümler üretiyoruz. Orta ölçekli ve biraz daha üst düzey kumrularda çalışmalar var. Son zamanlarda gördüğümüz ve karşıladığımız en önemli trend üst seviye ve ihtiyaca göre baskı için çözümler üretmek. Özellikle renkli baskı ile ortaya çıkan bir trend bu.”

LED teknolojisini 20 yıldır sunuyoruz

“OKI, LED teknolojisine senelerdir yatırım yapan bir marka. Hatta 20 sene öncesinde LED’i anlatmakta zorlanıyorduk. Ama LED teknolojisi ile daha kolay kullanım, farklı medyalara baskı imkanı ve yüksek hızlara ulaştık. Diğer tarafta da müşteri ihtiyaçlarında da farklılaşma görmeye başladık. Matbaa yatırımlarından bahsettiğinizde büyük yatırım rakamları isteyen ve daha yüksek tirajlarda üretim isteyen baskı makinelerinden söz ediyorsunuz. OKI işletme içinde ya da orta ve küçük ölçekli matbaaların da prova baskıları için ve daha küçük baskı ihtiyaçları için baskı makineleri üretmeye başladı. Bundan dolayı da matbaa sektörü ile yolumuz çakışmaya başladı. Örnek vermek gerekirse ambalaj sektöründe ilk prova baskı ya da maket diyelim, OKI ile yapabilirsiniz. Promosyonda tekstilde çalışabilir. BU makineler transfer baskıyı kolaylıkla yapabiliyor.”

OKI’nin C931 ve ES9641 modelleri

oki_ipex14_3“Geçtiğimiz Kasım ayında OKI’nin pazara sunduğu iki modeli ile çok ciddi bir gelişim görüyoruz. C931 ve ES9641 modelleri. Çünkü burada bir renk daha eklendi. Normal ofis makinelerinde CMYK’a ilaveten ister beyaz ya da clear toner yani şeffaf toner kullanabilirsiniz. Eskiden beyazın üzerine baskı yapabilirdiniz. Şimdi renkli medya üzerine de beyaz ile basabilirsiniz. LED teknolojisi ile de farklı medyalar üzerine baskı yapabildiğiniz için daha esnek bir baskı çözümü haline geldi ve bütün bunlar farklı çözümler çıkarmamızı sağladı. Bu yeni makinelerimizle 360 grama kadar kağıda baskı yapabiliyoruz. Bunun dışında kağıt olmayan etiket medyaları, klasik yazıcılarda sıcaklıktan dolayı basılamayan medyalar, UV, kimyasal ve suya dayanıklı malzemelere baskı yapabiliyoruz.”

Küçük ve Orta Ölçekli matbaalar ve grafik atelyeleri için

“Tabii bizim en önemli hedefimiz matbaanın bir bölümünü. Daha çok prova baskı yapan grafik atelyeleri ile küçük ve orta ölçekli işletmeleri hedeflediğimizi söyleyebilirim. Bu çalışmalar bize benzer ülkelerde -İtalya ve Almanya gibi- çok başarılı oldu. O bölgelerden kıstas alarak kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz. Kopyalama merkezleri ile de yakın dirsek teması halindeyiz. Şeffaf tonerle de kısmi lak benzeri bir efekt sağlayabiliyoruz. Yarı parlak ya da mat olarak adlandırabiliriz.”

Sarf malzemeye dikkat

“Sarf malzeme konusuna değinmek gerekirse -makine fiyatı çok düşürülerek sarf malzemesinden para kazanmak- gibi bir eğilim oluştu. Kullanıcı da makine ucuz, sarf malzeme pahalı gibi bir algı oluştu. Aslında sarf malzeme pahalı değil, makine çok ucuz. Normalde makinenin maliyeti bu değil aslında. Bu satış yöntemi sağlıksız yöntemlere başvurulmasına sebep olabilir. İnsan sağlığı kanserojen dolumlar, makineni ömrünü kısaltan çözümlere yönlendiriyor kullanıcıları. Biz OKI olarak bu durumdan daha az etkilenen bir markayız. Çünkü biz pazara sunarken makine fiyatı ile sarf malzeme fiyatının bir denge içinde olmasına çaba sarf ediyoruz. Özel çözümler üretiyoruz. Mesela daha çok kullananlar için özel paketlerimiz var. Toplu aldığında çok iyi fiyata alabiliyor. Müşterilerin kullanım alanlarına göre özel çalışmalar. Toneri kullanım ömrü çok uzun makineye az müdahale gerekiyor. Maliyeti hesaplarken sadece sarf malzemeyi düşünmüyoruz. Makineye kaç kere müdahale edilmesi gerekiyor, toner beklemeniz ne kadar sürüyor gibi kriterleri göz önünde bulunduruyoruz. Bu maliyetleri düşürmeye çalışıyoruz. Makinenin toplam sahip olma maliyetini göz önüne aldığınızda son derece rekabetçi fiyatlara sahip olabiliyoruz.”

İhtiyaç olan her yerde

“OKI marka olarak 1986’dah bire Türkiye’den 2002 başında OKI Türkiye kuruldu. Böylelkle pazarın ihtiyaçlarına uygun olarak çok fazla yatırım yapılmaya başlandı ve OKI marka olarak kamuyla da çalışan bir marka Tamamen distribütörler ve bayii kanalıyla çalışıyoruz. Aslında bir yazıcı sattığımızda o müşteri ile çok uzun bir birliktelik içine giriyoruz. Kamuyla çalıştığınızda çok ücra bir köyde bile kurulum vermeniz lazım. Üç sene garanti uyguluyoruz. Kırka yakın ilde 50 civarında teknik servislerimiz var. Seçiliyor, eğitiliyor ve kontrol ediliyorlar. Tüm bunları kontrol edebiliyoruz ve çağrı merkezi ile müşterimiz bize kolaylıkla ulaşabiliyor.

Ofis pazarında temel çalışmamız devam ediyor. Matbaa pazarında da kendimize yeni yollar açıyoruz. OKI, ihtiyaç olan her yerde çözüm üretmeye devam ediyor.”

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*