Anasayfa » Dijital » Omnifire 1000 Artık Pazarda

Omnifire 1000 Artık Pazarda

Heidelberg, dijital baskı alanındaki gelişmelerini sürdürüyor.

Ricoh işbirliğinden ortaya çıkan Versafire serisi ile başlayan ve ardından Gallus Fuji ortaklığı ile pazara sunulan Labelfire ardından bu drupa fuarında sunulan tabaka ofset ambalaj için yine Fujifilm ile birlikte geliştirilen Primefire ve son olarak direkt obje baskısı için Omnifire ile geniş bir dijital baskı portföyüne ulaştı. Omnifire ilk kez Omnifire 250 modeli ile piyasaya sunulmuştu. Futbol topu demosu ile hatırlayabileceğiniz direkt obje baskısı yapan bu inkjet çözüm, (ilk yatırımcısı mymuesli firmasını hatırlayacaksınız. İnternet üzerinden sipariş edilen müsli kutularını özelleştirmekte kullanıyordu, Omnifire 250’yi) Heidelberg’in kendi verdiği isim ile 4D baskı çözümü geçtiğimiz drupa fuarında beyaz opsiyonu ile gösterilmişti.

Son yenilik ise InPrint fuarında geldi. Omnifire 1000. Omnifire 1000 altı baskı kafası ile CMYK+beyaz+lak basabiliyor ve daha büyük objelere baskı imkanı sağlıyor. Daha büyük objeler denildiğinde de akla gelenler daha doğrusu Heidelberg’in lansmanında yer alan malzemeler çantalar, motorsiklet kaskları, buz hokeyi sopaları, raflar ve daha çoğu. Daha çoğu çünkü artık her şeyin üzerine baskı yapabilirsiniz. Üstelik direkt olarak. Heidelberg Omnifire 1000 ile kaliteli ve toplu üretim eşyalara, isteğe göre baskı yapılması ve bunun yanı sıra müşterilere daha özel bir şekilde hitap edilebilmesinin avantajları ile marka sahipleri ve endüstriyel üreticiler için yeni ve kârlı bir iş imkanı sağlıyor.

Janssen_TatlisuKişiselleştirme, özelleştirme ve dekorasyon

Heidelberg, Dijital bölümü başkanı Jason Oliver “Size sunduğumuz şey, geleceğinizi kendi isteğinize göre şekillendirmeniz. Günümüzün tüketicileri kişiselleştirilmiş ve kendine özgü ürünleri tercih ediyor. Bunun için üreticilere etkili ve esnek bir endüstriyel üretim süreci gerek. Ve Heidelberg’in Omnifire 250 ve 1000 dijital sistemleriyle sunduğu 4D teknolojisi tam olarak bu,” açıklamasını yaparken fuar alanında bir araya geldiğimiz Heidelberg Dijital 4D Baskı Genel Müdürü Frank Janssen, “Omnifire pek çok fikri açığa çıkaran bir çözüm. Objeleri kişiselleştirmek, özelleştirmek ve dekore etmek için önemli bir hizmeti ortaya çıkarıyor. Müşteri profiline baktığınızda ise tek bir profil yerine çoklu bir profil ile karşılaşıyoruz”, diyordu.
Heidelberg fuar boyunca Samsonite marka kabin valizleri üzerine baskı demosu gerçekleştirdi ve tabii Janssen’in örneği de bu demo üzerinden oldu; “Valizinizin üzerinde isim, size özel bir görsel ya da valizinizi takip edebileceğiniz bir barkod ya da ihtiyacınız her ne ise bunu basabilirsiniz. Pek çok kolaylık getirecek bu uygulama ile mesela bu valizi kişiselleştirebilirsiniz, özelleştirebilirsiniz ya da istediğiniz gibi dekore edebilirsiniz. Tabii ki tüm baskı imkanları belirttiğimiz gibi bir valizden ibaret değil, pek çok fikri ortaya çıkaran bir baskı çözümü. Örneğin, Omnifire’ın ilk kullanıcısı Almanya’da bulunan Ritzi Lackiertechnik bir otomotiv parça üreticisi.”

inprint2ndday-(25)İlk kullanıcı olarak otomotiv şirketi Ritzi Lackiertechnik

Heidelberg, Alman firma Ritzi Lackiertechnik GmbH’i (www.ritzi-lackiertechnik.de), Omnifire 1000’in hünerlerini deneyecek ilk kullanıcı olmaya ikna etti. Ritzi genellikle otomotiv markalarıyla çalışan, otomobil parçaları için inovatif yüzey sonlandırıcıları yapan bir şirket. Yüksek kaliteli otomobil malzemelerinin (çamurluk, çıta, anahtarlar vb) yüzeyini düzleme konusunda yenilikçi adımlar atmış, bu iş için farklı yöntemler ve teknolojiler üretmiş bir firma. Ritzi ürünlerini çeşit çeşit rekli desenlerle güçlendirmek için, üretim sürecine isteğe göre baskı yapması için Omnifire 1000’i de eklemeyi planlıyor. Otomotiv üreticileriyle olan ilk somut projeler çoktan planlandı. Ritzi Lackiertechnik’in Genel Müdürü, Günter Ritzi “Müşterilerimizin yolcu kompartımanında istedikleri dekorasyonları kaliteli, uygun maliyetli ve esnek bir şekilde yapmanın yolunu çok uzun süre araştırdık. Heidelberg’de bize etkileyici ve yenilikçi teknolojisini ve Omnifire 1000 hizmetini sunan bir ortak bulduk,” dedi.

 

Endüstriyel baskı alanına geçiş için bir köprü

Janssen, ürünün gördüğü ilgiyi değerlendirirken, “Ziyaretçiler tarafından çok ilgi gören bir ürün lansmanı oldu Omnifire 1000. Biz 4D baskı lansmanını Omnifire 250 ile geçtiğimiz sene yapmıştık. InPrint ise bizim için geleneksel baskı endüstrisinden endüstriyel baskıya bir tür geçiş bizim için. Ve bizim için Heidelberg adına yeni heyecan verici alanlar açma ve geleneksel pazardan endüstriyel dijital baskıya geçirecek bir bir köprü anlamı taşıyor. Burada çok sayıda geleneksel pazardan gelmeyen baskıcı görüyoruz. Bu sebeple Omnifire 1000 lansmanı ile bu pazarda ilerleyişimize bir ivme kattığımızı düşünüyorum” diyordu:

“Marka sahipleri bazı ürünlerini eşsiz kılmak istiyorlarsa bu teknolojileri kullanmalı. Bu gerekliliği ve müşterileri için özel ürünler üretebileceklerini, burada görebiliyorlar. İlk müşterimiz ise endüstriyel taraftan geliyor. Otomotiv endüstrisi için baskılar yapıyorlar. Bizim matbaa tarafından da bazı müşterilerimiz var. Onlar bugün geleneksel Heidelberg makinelerle çözüm üretiyorlar. drupa’da bizim makinemizi gördüler ve ilgi gösterdiler. Pazarın değiştiğini de göz önünde bulundurursak onlar için de önemli bir iş geliştirme desteği sağlayabiliriz. Bu onlar için büyük bir adım olabilir özellikle 4D baskının imkânları ilgileniyorlarsa.”

#Heidelberg #Omnifire1000 #4DBaski #inkjet #InPrint #FrankJanssen

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*