Anasayfa » 2017 Event Calendar » PrintPack Büyümesini Sürdürüyor

PrintPack Büyümesini Sürdürüyor

Aras Grup, Boettcher, Asahi, Dereli Graphic, matkim, Matset, Odak Kimya, Orhan Çakıl, Teknova, Uze Ambalaj, Yıldız A.Ş ve diğer önemli ambalaj makine ve malzemeleri tedarikçileri PrintPack bölümünde ve diğer salonlarda baskı konusunda önemli ürünler ve fikirler sergilediler.

Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı, Ambalaj Baskı Teknolojileri Oluklu Mukavva – Kağıt – Karton Ambalaj Üretim Teknolojileri Özel Bölümü Printpack ile fuar kapsamında katılımcılar, hedef kitleleri ile bir araya geldi. Ayrıca Avrasya Ambalaj Fuarı, Drinktech Eurasia, Food-Tech Eurasia, Sweettech, Dairytech bölüm ve eş zamanlı fuarları ile sinerjinin yükselmesine sebep oldu. Öte yandan 2017 yılında ilk defa ziyaretçilerini ağırlayan Food Safety Gıda Güvenliği, Hijyen ve Kalite Kontrol Teknolojileri Özel Bölümü ise meraklılarını ağırladı.

 

Dergi olarak iştirak ve takip ettiğimiz alan ise elbette PrintPack oldu. Ambalajın baskı ve malzemelerine odaklanan bölüm, fuardan henüz 16 gün önce gerçekleştirilmiş Printtek fuarına rağmen büyük ilgi gördü. Aslında iddia edildiği gibi spesifik ve ayrı bir ziyaretçi kanalı olmadığını da tespitlerimiz arasına yazmak gerekir ki, kanaatimiz hem fuarın katılımcıları arasında yer alan önemli büyük matbaalarımız hem Avrasya Ambalaj Fuarı destekçisi derneklerin üyeleri hem de PrintPack ziyaretçileri daha fazla matbaa odaklıydılar ve PrintPack katılımcılarının hepsi fuardan mutlu ayrıldılar, gibi görünüyor.

Global araştırmaların da gösterdiği gibi tüm dünyada ve tabii Türkiye’de de basım endüstrisinin en çok güçlenen ve büyüyen alanı olan etiket ve ambalaj bu fuarla gücünü gösterdi. Fuarda yer alan bazı önemli tedarikçilerimiz ve ürünlerine ilişkin toparladığımız bilgileri aşağıda sunuyoruz:

 

Serkan Araz

Aras Grup – Serkan Araz: “MetPack Yeni Yatırımla Büyüyor”

Aras Grup fuara iyi hazırlanmış ve grubun tüm şirketlerini bir araya toplamıştı. Met Etiket, Aras Makine ve Met Kağıtçılık zaten aşina olduğumuz yüzler olarak sergileme zemini oluştururken MetPack ise uzun süredir devam ettirdiği kağıt imalatını güzel bir Cafe konsepti ile tanıtırken bizim için de bir sürpriz hazırlamış oldu. Aras Grup Yönetim Kurulu Üyesi Serkan Araz, “Senenin sonuna yaklaşıyoruz. Ambalaj fuarındayız. Uzun bir süreden beri ambalaj fuarına katılmıyorduk. Beklediğimiz gibi bir fuar oldu. Müşterilerimize en yeni ürünlerimizi tanıtma fırsatımız oldu”, diyerek başladığı açıklamalarında MetPack’e ilişkin şu bilgileri verdi:

Gıdaya uygun kağıtlarla sükse yapan Aras Grup

“Bu fuarda önceliğimiz gıdaya uygun kağıt üretimimizdi. Polietilenli gıda kağıtlarımızı tanıtıyoruz. Kendi tesislerimizde ürettiğimiz Pop Corn kutuları, noodle kutuları, döner kutuları, tabaklar ve bardak kağıtları gibi. MetPack bir buçuk senelik bir yatırım. Bu üretimler için Selimpaşa’da ayrı bir tesis kuruldu. Bir buçuk senedir ful kapasite çalışmaya devam ediyor. İkinci bir üretim hattı daha iki ay içinde faaliyete girmiş olacak. İhracat pazarını hedeflediğimiz bir yatırımımız.” Araz, bu fuarla birlikte ihracat alanında yeni genişlemeler bulma hedefinde olduklarının altını çiziyor:

Hedef ihracat

“Orta Doğu’dan gelen çok ziyaretçi var. Beklentimiz zaten ihracat yapabilmek. Bu açıdan güzel ve verimli beklentilerimizi karşılayan bir fuar olduğunu düşünüyorum. Bu seneyi iyi geçirdik. Türkiye’de çalkantılı günler yaşanmasına rağmen sektörde uzun yıllardır var olmanın verdiği güven sayesinde iyi bir yıl geçirdik. Hem ticari hem de ambalajda senemiz iyi geçti. Her iki segmente de hitap eden ürünlerimiz talep gören markalar. Dolayısıyla her iki alanda da iyi işler yaptığımızı söyleyebilirim.” Araz Met Etiket ve Met Kağıt bünyesinde bulundurdukları ürünleri de bu fuarla sergilediklerini anlattı. Met Etiket şirketinin bir de sürprizi oldu:

Met Etiket ve Met Kağıtçılık’tan diğer kağıt ürünleri ve…

“Met Kağıtçılık olarak Metsa mümessiliğimizi, BOPP filmlerimizi, selefan malzemelerimizi Sappi kuşe kağıtlarımızı ve APP’nin kağıtlarını tanıtıyoruz. Zaten fuar bünyesinde müşterilerimizin de standları var. Onları ziyaret ediyoruz. Özetle tam bir koşturma ve hareketli ticari alan. Aras Makine olarak da focussight %100 kalite kontrol makinesini tanıtıyoruz. Bu makinemizin satışını da bu fuarda yaptık. Gerçekten de fuar alanında yapılmış bir satış oldu. Fuar sonrası Dubai’ye gidecek bir makineydi. Tem Ofset’in yatırım kararı ile makine İstanbul’da kaldı. Özellikle ihracatta çok ihtiyaç duyulan ve istenilen bir yatırım %100 kalite kontrol makinesi.” “Met Etiket’in pazara sunmuş olduğu outdoor, indoor ürünleri tanıtıyoruz” diyerek sözlerini sürdüren Araz’ın sürpriz ise OKI’nin dijital etiket baskı makinesini oldu. OKI’nin bu kompakt etiket baskı çözümü Labelexpo ile birlikte Met Etiket ile pazara girmeye başlıyor. OKI Endüstriyel Baskı Grubu Türkiye Satış Müdürü Serdar Göker, çözüme ilişkin şu bilgileri verdi:

OKI Pro Serisi Etiket Baskı Yazıcıları

“OKI’nin yeni bir alan olarak nitelendirdiği esnek etiket baskısı için sunduğu Pro Serisi Etiket Yazıcıları esnek ve yenilikçi bir açılım getiren iki çözüm sunuyor. Bunlardan Pro1040 dört renkli, Pro1050 ise 5 renkli çözümlerimiz. Her iki yazıcı da geniş bir baskı altı malzemesi kullanım imkanı veriyor. 5 inci rengimiz transparan ya da renkli etiketlerde opak beyaz imkanı sunarak etiketin görselliğine çok büyük bir katkı yapıyor. Şimdi, rakiplerinizden daha ileriye gitme zamanı. ProSeries yazıcılarımız özel bir eğitim gerektirmiyor. Tamamen kullanıcı dostu ve bu özelliği ile az sayıda etikete ihtiyaç duyan bir şirket kendi bünyesinde bu makineyi bulundurabilir, çok özel ürünleri için sayılabilir miktarda etiket üretilebilir, ürünleri kişiselleştirebilir, özelleştirilebilir özel gün ve amaçlar için farklı etiketler üreterek ürünü farklılaştırarak daha fazla kâr edebilir. Basık ayarı dakikalar içinde yapılabilir. Kaplanmış ya da kaplanmamış kağıtlar, sentetik medyaların hepsi aynı yazıcı üzerinde basılabilir. 1200 x 1200 dpi çözünürlükte baskılar için otomatik renk dengesi, otomatik renk oturtma ve otomatik bobin genişlik dedektörü içeren çözüm, 0,076 – 0,25 mm kalınlıktaki medyalara saniyede 6 inch baskı yapabilir.”

 

Asahi Potoproducts – Dr. Dieter Niederstadt: “Ürün Değil, Çözüm…”

Asahi Photoproducts, Avrasya Ambalaj Fuarı 9. Salon, 910B nolu standda yer aldı. Yeni Temiz Transfer Klişesi’ni tanıtan Asahi ayrıca, dağıtım ortaklarından olan Penta Matbaa Makina’nın yanı sıra, flekso etiket sektörüne yönelik makine ve sarf malzemeleri uzmanı olan İmeks Grup ile de yeni bir bayi ilişkisine başladığını yine bu fuarda açıkladı.

Asahi Photoproducts Teknik Pazarlama Müdürü Dr. Dieter Niederstadt, bu konuyla ilgili olarak dergimize şu açıklamaları yaptı: “Avrasya Ambalaj fuarı bizim için farklı bir platform. Bakın burada büyük bir şov yapmıyoruz. Bizim için tamamen farklı bir amaç taşıyor. Elbette Türkiye’deki temsilcilerimize destek için buradayız. Ama burada ürün tanıtmak istemiyoruz. Çok üstün özelliklere sahip kalıplarımız var. Bunu herkes biliyor, siz de biliyorsunuz. Daha geçtiğimiz ay en yeni gelişmeleri zaten Labelexpo’da duyurduk. Siz de derginizde yer verdiniz. Burada ise pazara yardımcı olacak fikirleri geliştirmek ve müşterilerimizle ya da müşterimiz olmayan matbaacılarla bunları konuşabilmek. Asahi çözümleri ile farklı neler yapabiliriz, bunları anlatmak. Kendi ürünümüzden ziyade bizim ürünümüzü kullanarak neler yapılabileceğini göstermek istiyoruz ve bu sebeple burada müşterilerimizi ağırlamak yerine biz fuar alanında geziyor ve matbaacıları standlarında ziyaret ediyoruz. Bakın fuar öncesi Türkiye’nin en önemli üreticilerinden biri olan Elif Plastik ile birlikte bir çanta bastık. Şimdi kalıbımızı anlatmak yerine bizim kalıbımızla basılmış bu çantayı size göstermek neler yapabileceğimizi ortaya koymak için çok daha etkili.”

“Biz Türkiye pazarını önemsiyoruz. Penta ile uzun yıllardır çalışıyoruz ve çalışmaya devam edeceğiz. Özellikle ambalaj matbaaları için. İmeks Grup ile anlaşmamız ise dar en etiket baskı makineleri içindir. Her iki alanda da Türkiye, büyük bir potansiyele sahip. Bu potansiyeli ortaya çıkarmak için de Asahi’nin yüksek teknolojisini kullanarak nasıl daha yüksek kaliteye ulaşabileceğimizi, anlatmak için buradayız.”

 

Emel Hacer Özer: “Böttcher farkını ortaya koymaya devam ediyoruz.”

Avrasya Ambalaj Fuarında PrintPack bölümü dışında 1nci salonda yer alan Böttcher Türkiye Pazarlama Yöneticisi Emel Hacer Özer, fuarı ve şirketin ambalaj endüstrisine odaklı yeni üretimlerini anlattı:

“23.’sü 25-28 Ekim 2017 tarihinde düzenlenen Avrasya Ambalaj fuarına bu yıl ilk defa katıldık. Böttcher olarak, Karton Ambalaj, Esnek Ambalaj, Metal Ambalaj, Film Folyo üretiminde kullanılan merdanelerimizi ve kimyasal ürünlerimizi tanıtma imkanı bulduk.

Bir önceki senelere göre  toplam ziyaretçi sayısında %7’lik bir artış olmuş, bizim açımızdan da birçok ülkeden ziyaretçi görmek mümkündü.

Standımızı ziyaret eden müşterilerimize 1725 yılından bu yana faaliyette olan, günümüzde ana işi kauçuk ve kimya olup baskı ve ilgili sektörler için yüksek performanslı çözümler üreten bir firma olarak, arkamızdaki bilgi birikimiyle, Türkiye’de yerel servis tedarik imkanları ile yanlarında olduğumuzu bir kez daha anlattık.”

“Ofset pazarındaki farkımızı ortaya koymaya devam ediyoruz”

“Ofset pazarında kalite denildiğinde akla gelen ilk isim olarak çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Konvansiyonel, UV, LED UV gibi her alanda kullanılacak kalitesini kanıtlamış merdaneler için kauçuk formülasyonlarımıza yenileri ekleniyor. Kimyasal alanında yine solventlerimiz, merdane temizleme pastalarımız, blanketlerimizle Böttcher farkını ortaya koymaya devam ediyoruz.”

“Esnek ve metal ambalajda da iddialıyız”

“Esnek ambalaj alanında da çalışmalarımıza hız kazandırdık. Ofsette pazar lideri olan Böttcher’i Türkiye yatırımımızdan sonra esnek ambalaj sanayi ile de tanıştırmak ve çözüm ortağı olarak yanlarında olmak istedik. Çalışmalarımız çok iyi gidiyor. Laminasyon, presörler için geliştirilen özel kauçuk formülizasyonlarımızla farkımızı gösteriyoruz. Ayrıca lazer ile pozlanabilir flekso sleeve’lerimizle sonsuz baskı imkanı sunuyor, esnek baskıcıların ek yeri olmadan baskı yapmalarına olanak sağlıyoruz. Rotogaravür presörlerinde Esa’lı veya Esa’sız olarak üretim yapabiliyoruz. Yine Metal ambalaja özel olarak da baskı blanketleri, kauçuk formülizsayonlarımız , kimyasallarımız mevcut.”

“Kısacası Böttcher olarak tüm baskı sektörünü kucaklayacak teknik kadromuzla Türkiye’de olmaktan mutluluk duyuyoruz, her alanda daha hızlı, duruş yapmadan, daha az fire ile baskı yapmanın formülünde Böttcher merdanelerinin, kimyasallarının önemini  müşterilerimiz biliyorlar, biz de kalitemizin sürekliliği için çok çalışıyoruz.”

Tan Yılmaz, Lennart Duijvelaar

Laser Cean – matkim – Lennart Duijvelaar: “Şimdiden iyi sonuçlarımız var.”

Duijvelaar, “Geçen yıllarda çok sayıda baskı şirketi, Aniloks silindirlerinin derinlemesine temizlenmesi için lazer temizliğe geçiş yaptı. Lazerli temizlik en iyi temizlik sonucunu veriyor ve tüm mürekkebi, artıkları ve polimerleri temizlerken silindirin yüzey gerilimini de arttırıyor. Hiç kimyasal, granül veya su kullanılmadan, en az mürekkep kullanımı ile en yüksek kaliteli baskılar elde ediliyor” diyor.

LaserClean ürünleri hakkında bilgi

Printtek fuarından sonra Avrasya Ambalaj Fuarı’nda da Türkiye’deki iş ortağı matkim’in standında aniloks temizleme sistemini tanıtan Hollanda bazlı Laser Clean ise 2003 yılından beri, baskı sektörü için yenilikçi lazerli temizleme makineleri geliştiriyor, imal ediyor ve satıyor. En yeni nesil mobil lazer ünitesi ALCS 2500, hafif (70 kg), hızlı (en geniş silindirlerle 2,5 m/saat) ve kullanımı kolay bir ünite. Şirketin, tüm Avrupa genelinde müşterilerin fabrikalarında faaliyette olan buna benzer çok sayıda lazer sistemi temizlik hizmeti sunuyor. Statik lazerli temizlikte mükemmellik, 4metre uzunluğa ve 800 kg ağırlığa kadar silindirlerin off-line temizliği için şaşırtıcı bir makine olan ALCS 2500 S ile sağlanıyor! Laserclean daha küçük silindirler ve sleeve’ler ile 2,20 metre uzunluğa ve 300 kg ağırlığa kadar silindirler için, ekonomik bir off-line lazerli temizlik makinesi olan JNL 2200’ü piyasaya sürdü. Lennart Duijvelaar, “Lazer teknolojisi sürekli iyileşirken, zamanla daha fazla şirket Aniloks silindirlerinin günlük temizliği için lazer kullanmaya başlıyor. Daha yüksek baskı kalitesine doğru atılan bu dev adım çevre üzerindeki etkiyi de azaltıyor” diyor ve ekliyor:

“matkim ile birlikte güzel işler yaptık, yapacağız.”

“Yılın hemen başında sizinle ICE Europe fuarındaki ilk görüşmemizin ardından matkim ve Tan Bey ile temasa geçtik. İkili görüşmeler yaptık ve işimizi Türkiye’de matkim ile en iyi biçimde temsil edebileceğimizi düşündük. Geçtiğimiz Printtek fuarında da cihazımızı sergiledik ve ilgi gördük. Ancak Avrasya Ambalaj bizim için daha fazla bağlantı imkanı sundu. Çünkü bizim işimiz anilokslarla ve aniloks kullanan ambalaj matbaaları burada. matkim’in pazarda etkileyici bir çekiciliği var. Stand sürekli kalabalık ve ziyaretçiler iş ortaklarından çok eski dostlar gibi davranıyorlar. Bu matkim’in başarısının önemli bir göstergesi. Laser Clean olarak bu fuarda önemli bağlantılar yaptık. Satışa doğru yönelen önemli bir anlaşmamız da oldu. Bu cihaz ilk anda pahalı bir yatırım gibi görünüyor. Dolayısıyla sadece Türkiye’de değil herhangi bir Avrupa ülkesinde de ilk soru fiyata yönelik olduğu için biz her zaman toplam maliyetleri göz önüne koyuyoruz. Doğru hesabı yaptığınızda, size sağladığı verimliliğin kısa bir süre içinde yatırımınızı size geri ödediğini, görebilirsiniz. Amacımız Türkiye’de yeni müşteriler edinmek ve bir de servis sağlayıcı bulmak. Servis konusunda da bu fuarda bir şirketle anlaştık. Makine yatırımını yapacak ve aniloks temizlik hizmetini matbaalara kendi yerlerinde verecek. Özetle bu yıl içinde Türkiye pazarına girme konusunda hızlı davrandık, iyi sonuçları aldık. Bunun için de matkim’e teşekkür ederiz.”

Ayla Çuhadaroğlu, Eric Verschuuren

 

Quadtech – Odak Kimya – Eric Verschuuren  : “Renk Yönetiminin Önemini Artırıyor”

PrintPack bölümü katılımcılarından Odak Kimya, baskı ve renk yönetimi konusunda global pazarın liderliği ile sürdürdüğü mümessillik anlaşmaları ile bu alandaki liderliğini muhafaza ediyor. Şirketin temsilciliğini sürdürdüğü markalardan biri de QuadTech. Şirketin Satış ve Operasyonlar Müdürü Eric Verschuuren, Avrasya Ambalaj Fuarı için fuar alanındaydı. “Quadtech ambalaj alanında renk kontrolü ve renk yönetime odaklanıyor. Flekso ya da gravür baskı makinelerinin her biri için der an ya da geniş en ayırt etmeksizin tüm baskı makineleri için bu çözümleri üretiyoruz”, diyen Verschuuren, sözlerini şöyle sürdürdü:

Türkiye’de matbaacılar farkındalar

“Türkiye pazarında üzerinde çalıştığımız projeler mevcut, kurulumlarımız mevcut. Türkiye’nin genişleyen ve büyüyen bir pazar olduğunu görüyoruz. Türkiye’ye baktığımda ölçmenin ön planda olduğu bir pazar görüyorum. Batı Avrupa’daki baskı işlerinin Türkiye’ye kaydığını görüyorum. Almanya’da ve Türkiye’de basılan işler arasında bir fark görmüyorum çok önemli bir iş yönetimi olduğunun farkındayım. QuadTech için Türkiye önemli çünkü Türk matbaacıların baskı kalitesinin öneminin farkında olduklarını, biliyorum. Kalitelerini müşterilerine ispatlamak zorundalar ve QuadTech onlara bunun için yardımcı olacaktır.”

QuadTech ne sunuyor?

Verschuuren, sohbetimizin devamında QuadTech’in sunduğu yenilikler imkanlar ve DeltaCam ile ilgili olarak şu bilgileri paylaştı: “Diğer renk çözümleri ile karşılaştırdığımızda bizim modüler yapımız önde gelir. Modül üzerinde geçmişi görebiliriz, geçmişteki düzeltmelere ulaşabiliriz. İzlenebilir bir süreç sunuyoruz. Mürekkep içindeki kimyasalların doğruluğu için özellikle gıda ambalaj üreticileri için bir garanti sunuyoruz. QuadTech InkWeig ile baskı operatörleri, makine yanında düzeltmeleri kolayca yapmak için formülasyon yazılımından alınan renk reçetesi görebiliyor ve ölçebiliyor. Zamandan ve mürekkepten önemli ölçüde tasarruf bu şekilde gerçekleşebiliyor, dolayısıyla bu da müşterilere yansıtılabiliyor. Buna ilave olarak, InkWeigh matbaaların envanterlerindeki diğer mürekkeplerde ayarlamalar yaparak tolerans dahilinde renkler oluşturmasına imkan sağlıyor— sıfırdan başlamak yerine — böylece mürekkep envanter ve depolama ihtiyaçları önemli miktarda azalıyor.

Yeni DeltaCam, gelişmiş inline spektral ölçümü bireysel ambalaj matbaaları için ekonomik hale getiriyor. Ambalaj matbaaları diğer inline sistemlerin maliyetinin yaklaşık yarısına film, kağıt veya karton üzerinde hassas, otomatik Lab ölçümünü kullanabiliyor— bu da basılan tüm ürünlerin müşterinin renk şartnameleri dahilinde olmasını sağlıyor. Matbaalar için ön hazırlık süresini ve atıkları azaltırken, portatif bir cihazla ölçüm yapmak için bobin değişimi beklemeye gerek kalmadan bobin boyunca rengin güvenli şekilde korunmasına imkan sağlıyor.”

Renk yönetimi her geçen gün daha önemli hale geliyor

“Renk yönetimi zaman geçtikçe adım adım daha önemli bir hale gelmektedir. Birçok kişi %100 denetleme sistemlerinin önemine inanmakta. Inline renk yönetimi konusuna verilen değer de gittikçe artmaktadır. Pek çok müşterimiz renk yönetimini nasıl inline olarak yapabiliriz, sorusunu soruyorlar. Bu durumda %100 denetleme sistemleri ile renk datalarını nasıl kombine edebilirizi bulmak marka sahipleri ve müşterilere rengin sadece başta ve sonda değil üretim boyunca kontrol edilebilirliğini göstermek istiyor ambalaj üreticileri. Bu DeltaCam’in üst klasman matbaalara onların üst klasman müşterileri için getirdiği en büyük faydadır.”

Yaşar Alıçlı

Sanem Matbaacılık – Yaşar Alıçlı: “Durmak yok; durursanız düşersiniz.”

Printtek ile birlikte Avrasya Ambalaj&da da yer alan katılımcılardan bir diğeri de Sanem Matbaacılık. Yaşar Alıçlı, fuardan fuara karşılaşsak da defalarca röportaj yaptığımız sektörü yakından tanıyan sektördeki gelişmelere hemen paralel aksiyon alabilen bir işadamı. Avrasya Ambalaj Fuarında memnuniyetini dile getiriyor Alıçlı: “Fuar çok iyi organize edilmiş. Bugüne kadar yapılanların en iyisi. Avrupa’daki fuarlardan bir farkı yok. Aynı kalitede. Girişler ile ilgili bir eleştirim var sadece. İlgili ilgisiz herkesin girebildiği bir alan olmamalı ve biz de ilgisiz ziyaretçi ile vakti kaybetmemeliyiz. Almanya’daki bir fuar gibi 35 euro olmasına gerek yok ama giriş bedeli daha küçük bir rakam da olsa ziyaretçiler den sadece ilgili olanların girmesine yardımcı olabilir, TÜYAP’a da ilettiğim tek problemimiz bu.”

İlgi büyük, özellikle sızdırmayan kutularımıza

“Geniş bir katılım vardı. Yurtdışı ve yurtiçinden gelen ziyaretçilerin büyük ilgi gördük. Umarım fuar sonrası siparişe de dönüşürler. Ama zaten fuarlara katılmazsanız ürününüzü tanıtma şansınız yok. Bu sene pazara sunduğumuz döner kutusu, çorba kasesi, lunch box gibi ürünlerimiz var. İyi dönüş aldık. Beğenildi. İçine su dolduruyoruz, güvenle taşıyor, akıtma yok, sızdırma yok. Yani içine baklava da koysak şerbetini koruyor. Mutlak surette sert bir yapıda olması lazım. Bizim kağıtlarımız hem bu mukavemeti veriyor hem de sızdırmıyor. Karton bardaklarda da double Wall dediğimiz çift taraflı çözümümüzü gösterdik. Tabak konusunda yeniliklerimiz var. Bu fuara yetişemeyen yeni kalıplarımız var. Önümüzdeki sene onları da gösterebiliriz. Bunların dışında polipropilenden mağaza çantası yapıyoruz.  Yani saran, taşıyan, koruyan ambalajlar…”

“Durursan, düşersin”

Sanem Matbaacılık ile defalarca yaptığımız röportajlarda konumuz hatırlayanlar olacaktır, ciltleme, spiral takma ve spiraller üzerineydi. Alıçlı bu konuda önemli başarılar elde ettiklerini anlatıyordu ve uluslar arası pazarda kazandıkları başarıları. Oyas bugün tamamen farklı bir alanda karşımızdalar. Interpack fuarında da bir araya gelmiştik ve bu bardak ve poşet üretimini görmüştük. Bir önceki fuarda çanta sapları vardı mesela. Bu değişimi sorduğumuzda Alıçlı, pazarın değişen şartlarına dikkat çekiyor:

“Yeni bir şeyler yapmaya gayret ediyoruz. Durmak yok. Durunca düşüyorsunuz, çünkü. Eski işimize de devam ediyoruz. (Spiral işi) Orada rekabet çok fazla. Biz hammaddeyi Belçika’dan alıyoruz. Kaliteye önem veriyoruz. Çin’den malzeme almıyoruz. Çin’den almayınca da fiyat tutturamıyorsunuz. Türkiye’de daha ziyade elle cilt yapılıyor. Kalite çok önemli olmuyor. Daha ucuz telleri, daha iyi kalitede de yaptık. Özetle işimiz devam ediyor, ihracatımız devam ediyor. Yunanistan, Almanya, İtalya ve Romanya’ya satıyoruz. Açıkcası spiral işinde iç piyasada çok mutlu değiliz. Defterciler sıkıntıda, promosyonda gerileme var. Bir takım şirketler promosyon vermek yerine hayır kurumlarına yardım ediyor. İhracatta ise yalnız değiliz, en büyük rakibimiz Polonya. Sürekli çalışıyoruz, kendimizi geliştiriyoruz ve  ihracatımızı daha iyi bir noktaya taşımak gayretindeyiz.”

Ersin Eren

Siegwerk – Ersin Eren: “İşimiz fark oluşturmak.”

“Siegwerk fark oluşturan global olarak sektörü domine eden bir şirket. Biz genellikle farklılaşmaya çalışıyoruz. En büyük özelliğimiz servis hizmetimiz. Ürün satmaktan çok müşterilerimizin çözüm ortağı olabilmek, beklentilerini karşılamak, fark oluşturmak istedikleri noktalarda destek vermek amacıyla hizmetlerimiz bulunmakta” diyen Eren sözlerini şöyle sürdürdü: “Benim alanım ofset olduğu için bu alanda biraz bahsetmek isterim. Son dönemde H-UV mürekkeplerimizle farklılaşan düşük enerji ile kürlenen baskılar ile farklılaşmak isteyen matbaalarımız destekliyoruz. Özellikle Komori firmasıyla son birkaç yıldır yaptığımız bir çalışma var. H-UV mürekkeplerimizle Komori’nin ana tedarikçisiyiz. Şirket K-Supplier adı altında ticaretini yaptığı sarf malzemeleri arasında düşük enerjili UV mürekkeplerinin tamamını Siegwerk’ten tedarik ediyor. Bunu da iki logoyu birlikte kullanarak deklare ediliyor. Komori’nin baskıdaki tecrübesi ile bizim de 100 yılı aşkın süredir kimya alanındaki tecrübemizin bir araya gelmesi ile iyi bir işbirliği oldu. Şu anda önceliğimiz her zaman olduğu gibi gıda ambalajları üzerine olmakla beraber  H-UV, LED UV gibi düşük enerjili UV teknolojileri olduğunu söylemek isterim.”

“Müşterilerimizi teknik destek konusunda lideriz”

Konuşmasının hemen başında çözüm ortağı olduklarına dikkat çeken Eren, özel çözüm üretme kabiliyetlerine de dikkat çekiyor: “Tuzladaki fabrikamızda sınırsız bir portföye sahibiz. Ofset ve likit mürekkeplerde laboratuvarımızda H-UV de dahil olmak üzere esnek gıda ambalajı gibi hizmetini verdiğimiz tüm ürünlerin karışımını yapabildiğimiz özel renkler üretimiz mevcut. Bununla birlikte sürtünme direncini artırma gibi müşterilerimiz beklentileri ışığında teknik geliştirme anlamında destekler de verebiliyoruz.”

IML’de farklılaştıracak çözümler

“Gıda ambalajlarına ek olarak IML sektöründeki liderliğimiz devam etmekte. Özellikle OPP gibi emici olmayan bir malzeme üzerinde gıdaya uygun biçimde kuruyabilen bir mürekkep sunmanın avantajı ile liderliğimiz devam etmekte. Bu aralar bir konsantrasyon noktamızın da bu olduğunu söylemek isterim. IML’de müşterilerimizin farklılaşacak ürünler ortaya çıkarabilmelerine de destek vermeye devam ediyoruz. Gıda ambalajı konusunda da bazı markalarla işbirliklerimiz var. Global firmaların dünyanın her yerindeki baskılarında aynı sonuçları alabilmeleri için verdikleri global satın alma kararları var. Bu anlaşmalar Türkiye’de de geçerli ve Siegwerk bu konuda oldukça başarılı bir yol çiziyor.”

Ahmet Sezginel

Teknova – Ahmet Sezginel: “Su bazlı mürekkep ve diğer ürünlerle ambalaj yöneldik.”

Teknova’nın ticari matbaalar için ürettiği çözümlerden sonra şimdiki hedefinin ambalaj sektörü olduğunu Printtek esnasında yaptığımız röportajda şirket ortaklarından Suat Sonakın’dan dinlemiş ve geçtiğimiz sayıda size aktarmıştık. Konuyu Avrasya Ambalaj Fuarı’nda görüştüğümüz şirketin bir diğer ortağı Ahmet Sezginel ile teyid ederken biraz daha fazla detay bilgi de aldık. Su bazlı ambalaj mürekkebi konusundaki çalışmalarının temelinde diğer esnek ambalaj tedarik zinciri içinde yer alan elementlere de odaklandıklarını anlatan Sezginel, şunları söyledi:

Eston, Cheshire, LeadEdge ve tesa

“Ambalaj fuarındaki müşterilerimize hizmet verebileceğimiz yeni alan su bazlı mürekkep üretimi oldu. Yaklaşık bir buçuk yıldır üzerinde çalıştığımız bir konuydu. Geçen yıl İtalyan Eston firması ile bir anlaşma yaptık ve şimdi onlarla üretim yapmaya başladık. Oluklu ya da karton kutu, peçete, karton bardak, alışveriş poşetleri gibi pek çok ürünün baskısında kullanılabilen bir mürekkep. Bu fuar süresince de oldukça iyi talepler aldık. Ayrıca tabi su bazlı mürekkeple kalmadık onun yanında destekleyecek diğer ürünleri de portföye dahil ettik. Aniloks merdane veya kaplaması (Cheshire), klişe bantları (tesa), oluklu için klişe altı tamponları (LeadEdge) gibi ürünler ile de ambalaj üreticilerini destekliyoruz.” Sezginel, şirket olarak esnek ambalaja yönelmelerinin altında yatan nedenleri de şöyle özetliyor:

Flekso pazarı genişleyecektir

“Kendimizi bildik bileli ofset sektöründeyiz. Çok iyi düzeyde bilgi birikim ve tecrübemiz var bu konuda. Ofset sektörü ne yazık ki kitap broşür tarafında ciddi daralma var ama onun yerini ambalaj alıyor. Dolayısıyla her ne kadar ticari kurutmalı baskı alanında bir azalma görünse de geniş format ofset baskı makineleri bu daralmayı frenliyor. Bu yüzden ofset dikine bir iniş göstermese de yavaş bir iniş söz konusu. Kısa vadede bu durumunu koruyacaktır. Açıkcası ofsette çok önemli bir yenilik yok. Küçük tirajlar nedeniyle dijital baskı pazarında inanılmaz bir gelişme olması ve maliyetlerinin de düşüş göstermesi ofsete olumsuz bir yansıma oluşturuyor. Flekso ve ofseti ticari olarak mukayese etmek gerekirse bizim beklentimiz flekso baskı pazarının giderek genişleyeceği. Çünkü artık her şey pakete giriyor. Hemen her şey esnek ambalajlarla paketleniyor.” Sezginel son olarak şirketin yeni yatırımı ve ihracat hedeflerini de paylaştı:

Yatırımlar sürecek ihracat büyüyecek

“Esenyurt’ taki fabrikamıza bir yıldır yatırımlarımız devam ediyor. 2018’de de devam edecek. Bu mürekkebin şu anda tamamını üretemiyoruz ama 2018’de mürekkebi tamamen kendi fabrikamızda üretebilir hale geleceğiz. Yaklaşık sadece makine için 750 bir euroluk bir yatırım yaptık. Bu sene ihracat rakamlarımız geçen senelere göre oldukça tatminkâr. İhracat alanımız çoğunlukla komşu ülkelerle gelişiyor. Savaş halinde olmasına rağmen Suriye ile iyi bir ticaret hacmimiz var. Keza Yunanistan, Bulgaristan, Romanya, Arnavutluk, Makedonya ve Moldovya gibi Balkan ülkeleri zaten bizim hedefimizdeydi her zaman. Onlarla iyi bir ticaret hacmi yakaladık. Bunun yanında Özbekistan, Azerbaycan, Türkmenistan gibi Türk Cumhuriyetleri de hızla gelişen pazarlar bizim için. Giderek gelişen ve hızla artan bir ivmemiz var. Irak, Sudan, Mısır da güney deki komşularımız olarak Kuveyt ve Katar körfez ülkeleri olarak ticaretimizin iyi olduğu ülkeler. Biz yatırım yapmaya ve genişlemeye devam edeceğiz ve pazarımızı da büyütmeye odaklıyız. Bu fuarlar yardımı ile de daha çok ülkeden daha çok ambalaj üreticisine ulaşmayı hedefliyoruz.”

Uze Ambalaj – Mark Andy Dijital Etiket Baskı Makinesi Gösterimi

Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı, PrintPack bölümü sürekli katılımcılarından Uze Ambalaj, bu yıl fuarın tek dijital baskı çözümünü sergileyen şirket oldu. Fuara Mark Andy’nin dar en hibrid dijital baskı çözümünü taşıyan şirket, canlı baskı demosu ile epeyce ilgi çekerken kısa zamanda önemli başarılar sağlayabileceğinin de işaretini verdi. Bu hibrid çözüm oldukça kompakt. Hem etiketçiler hem de az tirajlı etiket işlerini kendi üretimleri esnasında sağlamak isteyen üreticiler için uygun. Toner Bazlı dijital etiket baskı makinesinin çalışma prensibi hakkında Mark Andy teknik ekibinden fuar için gelmiş teknik destek sorumlusundan aldık:

“Burada ilk gerçek üretim seviyesi hidrid çözümümüzü sunuyoruz. Dijital baskı ile kombinlenmiş inline konvörting hattımız ile Mark Andy’nin dijital iddiası büyümesini sürdürüyor. Digital One ulaşabilir, hayal değil gerçek olan son derece basit kullanımlı bir hibrdi dijital baskı çözümü. Dijital dar en etiket baskısına başlangıç için ideal bir makine olan Digital One, kazançlı kısa tirajlı etiketler için tasarlandı ve dijital ile flekso arasındaki optimal dengeyi sağlayan bir çözüm. Dört renk baskı imkânı veriyor. In-line konvörting ve sonlandırma yapabilir. Dijital baskıyı Mark Andy’nin kendi özel kuru elektrofotografik tonerleri ile yapmaktadır. Al götür modelinde düşük bir yatırım maliyeti ile sahip olunabilen bu makine 330 mm bobin genişliğine sahip. 1200 dpi’da maksimum 18,9 metre/dakika hızla çalışıyor. Kendinden yapışkanlı tüm medyalara kağıt, BOPP, PET ya da PP baskı yapmasının yanı sıra desteklenmeyen kağıt ve etiket türlerini de basabilir üstelik özel bir primer ya da kaplamaya gerek duymadan. Kolay kullanımlı basit bir RIP ile sadece bir pdf’e ihtiyacınız olacak. Küçük bir alan kaplıyor ve size yeni bir özel baskı odası oluşturmaya zorlamıyor. 220V elektrik yeterli olacaktır. Click charge yok. Özetle yatırım için maksimum avantajlarla karşınıza çıkan bir makine getirdik. Bunun için Türkiye Temsilcimiz Uze Ambalaj’a teşekkür borçluyuz. Kısa zamanda çok yüksek sayıda kurulum yaptığımız bu makineyi kısa zamanda Türkiye’de de çalışır hale getirmeyi umuyoruz.”

 

#PrintPack #Ambalaj #Matkim #UzeAmbalaj #OKI #DereliGraphic #Boettcher #Matset #Teknova #Siegwerk #SanemPrinting #FehimYurdal #TanYilmaz #LaserClean #AsahiPhotoproducts #REEDtuyap

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*