Anasayfa » Ambalaj » Renk Yönetimi Önemli: Renk Mükemmelliği Konusunda Talep Artışı

Renk Yönetimi Önemli: Renk Mükemmelliği Konusunda Talep Artışı

Çoklu baskı süreçlerini, baskı altı malzemeleri, ambalaj çözümlerini ve baskı üretim yerlerini kullanan marka sahipleri giderek artıyor ve tüm platformlarda marka renklerine mutlak sadakat duyulması bekleniyor. Renk mükemmelliği talebi sadece marka renkleri ile sınırlı kalmıyor, ürün görünümündeki çok hafif renk değişikliklerinin veya uyumsuzlukların tüketicilerin ürünü algılaması üzerinde önemli etkisi oluyor.

Yazan: QuadTech Marka Müdürü, Craig Du Mez,

Renk farklılıkları tüketicilerin bir ambalajın içindekilerin kötü olduğuna, ürünün son kullanma tarihinin geçtiğine veya ürünün sahte olduğuna inanmasına neden olabiliyor. Baskı üretiminin, birkaç uzman tarafından uygulanan bir sanat formu olarak, renk yönetiminin ötesine geçmesi ve gelişerek bir baskı işleminin her bir bölümü tarafından yönetilen daha kesin bir bilim olması şart.

Renklerin alıcının davranışını etkilemedeki önemi konusunda çok sayıda araştırma yapıldı. Colorcom’dan Jill Morton Renkler Neden Önemli başlıklı bir yazıdan bazı ilginç çalışma sonuçları topladı. Maryland ’da Loyola University tarafından yürütülen bir çalışmaya göre ise “renkler bir markanın tanınırlığını %80’in üzerinde arttırıyor.” University of Winnipeg’den Satyendra Singh’in Renklerin Pazarlamadaki Etkisi çalışması, renklerin satışlar üzerinde önemli etkisi olduğunu gösteriyor çünkü “insanlar bir ürünü ilk gördükleri andan itibaren 90 saniye içinde bilinçaltından hükme varıyor ve bu değerlendirmenin %62-90’ı sadece renge göre yapılıyor.” Henley Centre tarafından yapılan araştırma ise, satın alma kararlarının %73’ünün mağazada yapıldığını öne sürüyor. Sonuç olarak, başarılı satış yapmak için alıcının gözüne çarpmak ve bilgiyi etkili şekilde iletmek önemli. Marka sahipleri de bu gerçeklerin bilincinde ve bu da ilgilerini hassas ve sürekli renk yönetimine yönlendiriyor.

Matbaalar için, bu kalite ve süreklilik sorunlarının üstesinden gelmek gittikçe karmaşık hale geliyor. Bu durumda marka sahiplerinin talepleri artıyor ve matbaalar kâr marjlarının çok dar olduğu bir zamanda, artmış bir tempo ve gerekli teknolojik inovasyonun karmaşığı ile yüz yüzeler. Buna ilave olarak, yeni endüstri standartlarını karşılamak için artan gereklilikler, yaşlanan bir iş gücü ve gerçek renk uzmanları kıtlığı… Ve sorunlar son derece göz korkutucu olabiliyor.

Bu nedenle, QuadTech, Inc. doğrudan bu sorunlara değinen yeni renk yönetim araçları ortaya koyuyor ve geliştirmeye devam ediyor. Yenilikler arasında yazılım tabanlı eksiksiz iş akışları (donanım veya baskı makine modifikasyonlarına yatırım yapılması gerekmiyor), renk üretimi bilimini büyük oranda basitleştiren otomasyon (her tesiste her vardiyada her baskı makinesinde olamayacak bir avuç uzmana bel bağlamayı azaltıyor) ve küçük baskı ve converting işlemleri için hem ekonomik hem de uyarlanabilir inline renk ölçüm teknolojisi bulunuyor.

Portatif spektro fotometrelerle periyodik renk ölçümünden, daha kapsamlı ve sürekli inline spektral ölçüme geçiş eğiliminde net bir artış görülüyor. Kesinlikle örnek el ölçümünün bir yeri var. Ama sürekli inline ölçüm, baskı aracılığı ile sorunların yakalanmasını sağlıyor, bu da renk toleransları dahilindeki ürünün çöpe atılmasını önlüyor ve tolerans dışı ürünün müşterilerinize ulaşmasını engelliyor.

Geçen yılki drupa’da piyasaya çıkarılan yeni DeltaCam™, gelişmiş inline spektral ölçümü bireysel ambalaj matbaaları için ekonomik hale getiriyor. Ambalaj matbaaları diğer inline sistemlerin maliyetinin yaklaşık yarısına film, kağıt veya karton üzerinde hassas, otomatik L*a*b* ölçümünü kullanabiliyor— bu da basılan tüm ürünlerin müşterinin renk şartnameleri dahilinde olmasını sağlıyor. M1, M0, ISO uyumlu teknoloji matbaaları süreyi ve atıkları azaltırken, portatif bir cihazla ölçüm yapmak için bobin değişimi beklemeye gerek kalmadan bobin boyunca rengin güvenli şekilde korunmasına imkan sağlıyor.

QuadTech’in flekso ve gravür ambalaj uygulamaları için kullanılan benzersiz yeni renk yönetim yazılımı ColorTrack™, makineden makineye, vardiyadan vardiyaya ve tesisten tesise mutlak sürekliliği sunmak için sektörde süreci otomatikleştiren yüksek düzeyde uyarlanabilen ilk “portatif renk uzmanı” çözümü. Portatif ve inline yapılandırmalar için çok çeşitli seçenekler sunan yazılım, mürekkep formüllerinin baskı makinesinin yanında hızlı, hassas şekilde düzeltilmesini kolaylaştırıyor.

ColorTrack yazılımı makine donanım modifikasyonu yapmadan mürekkep reçete yazılımı ile sorunsuz şekilde entegre oluyor bu sayede sadece iş akışını basitleştirmekle kalmıyor, aynı zamanda hassas, optimal renk elde etmek için gereken mürekkep düzeltmelerinin de sayısını önemli miktarda azaltıyor. Renk uzmanı insanlarla, yeni bir işin başlangıcında 3-5 renk düzeltmesi yapılıyor (zor renkler için 6-8). ColorTrack sadece bir veya iki düzeltmede daha hassas renkler elde edebiliyor.

Geleneksel olarak, renk ölçüm verilerinin, mürekkep reçetesi düzeltilmesi için mürekkep mutfağına gönderilmesi gerekiyor ama artık bu, yazılım ve her mürekkep ünitesinde arda kalan mürekkep miktarını hassas şekilde belirleyebilen “sanal terazi” kullanılarak, baskı makinesinin yanında yapılabiliyor. Bu nedenle matbaalar mürekkep miktarlarını izleyerek rengin toleranslar dâhilinde geri getirilmesi için tam olarak gereken doğru miktarını bilip anında düzeltme yapabiliyorlar.

QuadTech InkWeigh™ ile baskı operatörleri, makine yanında düzeltmeleri kolayca yapmak için formülasyon yazılımından alınan renk reçetesi görebiliyor ve ölçebiliyor. Zamandan ve mürekkepten önemli ölçüde tasarruf bu şekilde gerçekleşebiliyor, dolayısıyla bu da müşterilere yansıtılabiliyor. Buna ilave olarak, InkWeigh matbaaların envanterlerindeki diğer mürekkeplerde ayarlamalar yaparak tolerans dahilinde renkler oluşturmasına imkan sağlıyor— sıfırdan başlamak yerine — böylece mürekkep envanter ve depolama ihtiyaçları önemli miktarda azalıyor.

ColorTrack yazılımı, InkWeigh, ve DeltaCam inline renk ölçüm teknolojisi ilk defa drupa 2016’da tanıtıldı. O zamandan beri de QuadTech’in “yedi renk yönetimi atılımı” diye bahsettiğini ortaya koyan yeni özellikler geliştirildi —çünkü bu özellikler ambalaj ve converting endüstrisi için yeni:

  1. Laminasyon öncesi ve sonrası renk desteği. Kullanıcılar, iş esnasında laminasyon öncesi ve sonrası renk hedefleri belirleyebiliyor, renkleri inline olarak ölçebiliyor ve her iki hedefi kullanarak baskıdaki farkı yönetebiliyor. Bu ilk ve yegâne otomatik iş akışı çözümü, müşterinin belirttiği renge uygunluğu elde etmede o külfetli “deneme-yanılma” metotlarının yerini alıyor.
  2. ColorTrack Press-Side Reçete Düzeltme Modülü. İlk defa, mürekkep kalitesini izlemek ve gerektiğinde tek bir ürünün bulunduğu baskı makinesinde düzeltmeleri yönetmek mümkün oluyor. Yeni ColorTrack Düzeltme Modülü düzeltme prosesini kolaylaştırıyor, renk sorunlarının neden olduğu atıkları önemli oranda azaltmak için baskıda hızlı ve hassas renk düzeltmesi yapılmasına imkan sağlıyor.
  3. Ink Strength/Anilox Renk Düzeltme. Baskı operatörleri makinede mürekkebi düzeltmeden mürekkep rengini yönetebiliyor. Baskı koşullarını yöneterek, tarif düzeltmenin masraf ve aldığı zamandan kaçınabilirler. ColorTrack mürekkep yoğunluğu değişikliğinin veya anilox değişikliğinin renk üzerindeki etkisinin ne olacağını hassas şekilde tahmin etmeye olanak sağlıyor. Gelişmiş “Perifarbe” matematik formülleri en iyi eşleşmenin yapılıp yapılamayacağını ve nasıl yapılacağını ortaya koyuyor.
  4. ISO 20654’a Spot Color Tone Value Calculation. Ambalaj baskısı düşünülerek tasarlanan Spot Color Tone Value Calculation, Spot Color orta tonlarınızın hedeflerinizle ne kadar iyi eşleştiğini göstererek yeni ISO 20654 standardına uymanıza imkan sağlıyor.
  5. Strip Scanning aracılığı ile Gelişmiş Renk Ölçümü. Portatif bir spektro ile tek bir taramada katılar, tonlar ve baskı altı malzeme için renk hedefleri toplanıyor Kullanıcılar çok renkli stripleri ölçebilir ve ortalamasını alabiliyor.
  6. Patentli “Sanal Terazi” aracılığı ile Basitleştirilmiş Mürekkep Miktarı İzleme. Her mürekkep ünitesinde maliyetli skalalar kullanılmadan mürekkep sarfiyatı aktif olarak izleniyor. Çünkü yazılım tabanlı bu hassas izleme çözümü her türlü flekso veya gravür prese uyarlanabiliyor. Bu da her tür ve her model makinede tek bir renk yönetim çözümü üzerinde standartlaşmanıza olanak sağlıyor.
  7. Eksiksiz, Basitleştirilmiş İş Akışı. Baskı üretkenliğini %5 veya daha fazla arttırıyor, renk hazırlama ve ayar süresini %75’e kadar azaltıyor. Matbaalar hangi mürekkep partilerinin kullanıldığının kayıtlarını tutabiliyor ve mürekkep envanteri ile depolama ihtiyaçlarını önemli miktarda azaltıyor.

“yenilikçilik” gibi aşırı kullanılan ifadeler genellikle akla yeni özelliklerle dolu bir akıllı telefon veya bugün mevcut olmayan başka bir küçük aygıt gibi sihirli görüntüler getiriyor. Ambalaj ve converting piyasası, donanım ve yazılım yeniliklerinin yanı sıra, renk hassasiyeti sağlayan daha etkili prosesler için çağrıda bulunuyor—ve baskı makineleri, iş vardiyaları ve hatta farklı tesisler arası iş akışlarını bağlar. O çözümler teknoloji odaklı olacaklardır.

Bu nedenle gelecekteki başarı çok önemli: Sara Tornetta’nın Color Sells’de anlattığına göre marka sahiplerinin %25’inden çoğu renk uyumsuzluğu veya hataları ile sıklıkla karşılaştıklarını belirtiyor. Sun Chemical’de renk yönetimi alanında işletme lideri olan Patrice Aurenty, marka sahiplerinin, renk sorunlarından dolayı, her lanse edilen yeni üründe ek olarak %40 ila %70 arası yeniden işleme masrafına maruz kaldıklarını söylüyor.

Baskı üretkenliğini arttıran, renk hazırlama ve ayar süresini büyük orada kısaltan ve mürekkep envanteri ile depolama ihtiyaçlarını azaltan eksiksiz ve basitleştirilmiş iş akış çözümlerini benimseyebilen matbaalar için büyük bir fırsat mevcut. Güçlü dahili ekipman ve eksiksiz, bağlantılı iş akışı matbaaların renk kalitelerini müşterilerine kanıtlamasına imkan sağlıyor. Böylece, sorumluluk baskısı ve iadeler azalıyor. Bunun da kârlılık üzerinde çok büyük bir etkisi olacak.

Bunu öncelik haline getirmede başarısız olan matbaacılar, bu konuda başarılı olan rakipleri karşısında hayatta kalma konusunda zorluk çekecek. İş akış yenilikleri en yeni özelliklerle dolu akıllı telefon kadar gösterişli görünmeyebilir ama marka sahiplerinin çok masraflı renk kalitesi ve tutarlılığı sorunlarını çözen matbaalarda kazanılabilecek ciddi paralar var.

Kaynaklar:

Morton, J., Why Color Matters. https://www.colorcom.com/research/why-color-matters

Tornetta, S., Fox, T., & Blackbird, J. (n.d.). Color Sells: How the psychology of color influences consumers (pp. 1-8, Rep.).

Aurenty, P. (2013, November). From Chaos To Control—Transforming The Packaging Industry With Color Management. FLEXO Magazine.

 

#QuadTech #ColorTrack #BaskiYonetimi #RenkYonetimi #OdakKimya

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*