Seçim Sath-ı Mailine Girmek
Anasayfa » Aktüel » Seçim Sath-ı Mailine Girmek

Seçim Sath-ı Mailine Girmek

Evet, ülke olarak Nisan ayının son haftası itibariyle seçim sath-ı mailine girdik. Niçin seçim dönemi değil de sath-ı maili? Bildiğiniz gibi bu ifade eğimli bir yüzey anlamına geliyor. Yani seçimlere doğru hızla kayarak gideceğiz çünkü sadece iki ay içinde gerçekleşecek. Bu apar topar gelişme için birçok itiraz dinlemek kabildi ancak herkes çok mutlu ve beklenen bir şey olduğunu böylelikle anlıyoruz.

Bir hodri meydan gürültüsüdür gidiyor, siyasiler tarafından. Ne halleri varsa görsünler!

Ekonomistlerin yorumları da çok ilginç. Seçim açıklamasının ardından seçimler sonuçlanıncaya kadar ekonomik verilerin stabil olacağını söylüyorlar. Dövizin ateşinin düşeceği, dalgalı ancak dalga boyu küçük bir dalganın içinde debelenecek dövizin ve yatay bir seyir izleyecek piyasanın profilini çiziyorlar.

Seçim ardından biliyorsunuz yaz tatiliydi, bayramdı falan derken Eylül’e daha etkin girme fırsatı yakalanmış olacak ki TÜSİAD başkanı Bilecik bile “Haziran belirsizliğin aşılması için sonbahardan daha iyi bir tarih”, yorumunu yaptı.

Peki bu sath-ı mail basım endüstrisi açısından nasıl bir anlam taşıyor. Kişisel bir yorum olarak söylemeliyim ki hiç!

Milletvekili seçimleri için aday adayları, adaylar, yine broşürler, kitapçıklar, el ilanları billboardlar bastıracaklar. Birçoğu yine aday olamadıkları ya da kazanamadıkları için bastırdıklarının paralarını ödemeyecekler, buna dikkat! Ticari matbaaların iş yükü artacak ancak onlar kârsız ve çok çalışıp çok az kazanarak yürüdükleri için bir ekstra kazançtan bahsedemeyiz.

Burada önemli olan ithalata dayalı bir endüstri olarak dövizin bizim için en ön sırada olmasıdır. Dövizle borçlanmış matbaacılarımız var. Dövizdeki her kıpırdama onları biraz daha dar boğaza sokmakta. Merkez Bankası bir döviz kuru beklenti anketi yapmış. İyi haber; 2018 sonu dolar kuru beklentisi 4,11’den 4,22’ye yükselmiş. Yani çok ateşli bir Amerikan doları beklentisi yok. Bunun yanı sıra pek çok ham maddeyi de ithal ediyoruz. Yani Türkiye’de ürettiğimiz pek çok ürünün ham maddesini. Aslında bu cümlenin altında bile bir iki aylık bir tefrika yatmakta ama şimdilik sadece şunu söyleyelim, çok üzücü…

KASAD Başkanı Alican Duran, son toplantıda yaptığı kısa değerlendirmede Avrupa’da işlerin yolunda olduğunu, ham maddenin bu sebeple Avrupa’da alıcı bulduğunu, Türkiye için yeterince ham madde bulunamadığını, bulunduğu zaman ise pahalı olduğunu söyledi. Tabii buna kurlardan dolayı yükselen fiyat farkını da eklemeyi unutmayınız.

Peki, tüm bunlara rağmen ilk dört ayda yani ilk çeyrekte ülkemizde neler oldu? Bir kere 2017 yılında yapılan yatırım miktarı neredeyse ilk çeyrekte yakalandı. Cesaretine hayran olunası matbaalarımız tarafından. Tebrik ederiz. Tabii bu yatırımların ambalaj matbaalarımız tarafından yapıldığını da not düşelim. Ticari matbaalarımız halen ikinci el peşindeler. Onu zaten kaç oldu, sayamıyoruz.

Dijital mi? Onu da çok konuşacağız. 1 Kasım’ı bekleyin.

 

Saygılarımla

 

 

 

#Matbaa #Baski #Secim #BirMatbaaTeknikVar #KolayAboneOl #İthalat #Hammadde

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*